رواية كاسري البارت الخامس 5 بقلم فاطمة وجيه
رواية كاسري الفصل الخامس 5
روح بدات تغمض عينيه وتفتحه:انا فين
قاسم قرب منها:مانتي زي القرده اهو امال اي اتخبطي دي وكل مرة تجرجريني علي مله وشي
روح تدمع:يا الله
قاسم بصلها بستغرب:هي مالها دي
روح نظرها متعلق عليه وعماله تعيط
قاسم قلبه دق:هو انتي شايفني
روح تعيط وتبص حوليها وبعدين نظرها يثبت علي قاسم
قاسم قاعد قدامها:شيفاني صح
روح يالله وكانك زاي مانت متغيرتش نفس ملامحك البريئه ونظرتك الحنينه
قاسم:انتي يا بومه بكلمك
روح بتعيط ومبتردش عليه
قاسم بيبص عليها بقلق:انت ياخرا اوعي تكوني اتخرستي
روح تبتسم وهي بتعيط
قاسم يلتفت ل يوسف:اوعي تقول الخبطه خلتها عبيطه
روح بصت ل يوسف بخوف:لا لا انا كويسه بس عيني وجعتني من الوقعه وافتكرت اني هشوف
قاسم برفع حاجب:شفتك قرده انا ماشي
روح غمضت عينيها:انا عايزه ارتاح
يوسف:ماشي انا همشي بس لازم تجي في معادك
ريماس:استني وصلني في سكتك
كلهم طلعو وراءه بعض
فتحت روح عينيه وقامت قاعدة وفي سره:هو ده واقف بيبص كده لي
قاسم وقف بيبص بنص عين وحطط ايدو ف جيوبه
روح تبلع ريقه وتحرك عينيه بتوتر وفي سره:انا مينفعش ابين اني شايفه
قاسم يقرب منها ويقعد علي حرف السرير
روح:مين مين قاعد
قاسم ساكت ومبيردش
روح:مين هنا
قاسم مش عارف لي حاسس انها شيفاني حاسس بلمعت عيونها من تاني قلبي دق اول مفتحت عيونها لازم اتاكد الاول
روح بلعت ريقه:اكيد شك فيا اعمل اني مش شايفه احسن
قاسم يقرب اوي منها وشه قصاد وشها وبيبصلها بحده
روح تتوتر:مين
قاسم بنص عين وفي سره:مانا هتاكد يعني هتاكد
قرب من خد روح وباسه وبعد عنها
روح في سره:بقا كده بتعمل زي زمان
فلاش باااك
روح بزعيق:متتكلمش معايه تاني
قاسم يبوس خدها فجاه ويبتسم:وكده
روح بزعيق:تاني يا قاسم وتمسح خدها
قاسم بضحك ويمسك خدودها:مانتي الي خدودك حلو اوي ياروحي
روح ضحكت
بااااك
قاسم ببرود:انتي اي حد يبوسك عادي كده
روح بضيق:انت لسه مبتبطلش الحركات دي
قاسم ببرود:بس انتي خدودك مبقتش حلوه
روح:اتجوزتني لي لسه بتحبني
قاسم ببرود:في اليوم نفسه كرهتك
روح توطي راسها:انا كنت صغيره و
قاسم يقاطعه:وجرحتيني الا صحيح خالد هو الراجل المناسب الي كنتي بتتكلمي عنه في اليوم اياه
روح تدمع ومش عارف تقول اي
قاسم يقوم ببرود:حاسه بالقرف مش كده وسابها ومشي
روح تمسح دموعها:انا اسفه
فلاش باااك
قاسم:ازيك يا طنط روح هنا
ام روح:ها لا يا ابني هي راحت الجامعه
قاسم:طيب يا طنط لما تجي قوليلها اني عديت
ام روح قفلت الباب
روح:مشي خلاص
ام روح اتنهدت:لي كده يا بنتي
روح:يا ماما زهقت كنت فكره شويه وهيمل لكن ل بقالو 10سنين لازق فيا انا اتخنقت
ام روح:الواد طيب وشكلو بيحبك وشريكي
روح تقعد علي الكرسي باهمال:انا عايزه الي الخطوبه دي من غير مجرحو
ام روح بصدمه:تلغي لي
روح بضيق:مش حباه اتخنقت لحقني في كل حتي عايزه مساحتي الخاص حريتي وكمان حالته الماديه مضيقني
بااااك
روح بعيط:كنت غبيه انا اسفه
قاسم:داده ابقي طلعي ل روح الاكل
عفاف:انت ماشي
قاسم:عندي شغل مهم
روح نزله علي السلم وقفت وعقد حاجبه وهي بتسمع روزي
روزي:وانا اي عرفني عامل اجتماع لي
معتز بغيظ:اما انا مدخلك القصر تهببي اي
روزي بضيق:بقولك اي متقرفنيش هعرف منين انا مالي بشغل الزفت ده اصل طيب هتزفت اشوف اقفل
روح بغيظ:اه يا بنت ال ونزلت وعدت من جنبها
روزي بتوتر:انتي هنا من امته
روح:لسه نزله في حاجه ولا اي
روزي في سره:يبقا مسمعتش
روح مشيه وسيبها
روزي سحبتها من ايديها:انتي يا عميه راحه فين
روح بصت ل ايديها الي مسكه دراعها وتبص ل روز وتنفض اديها:اسمي روح افتكري كويس انا اتحرك براحتي و اه انا عميه مش طرشه حطيها حلقه ف ودنك وسبتها ومشيت
روز بغل:انا بتكلمني كده لو مطلعتكيش بفضيحه مبقش روز
قاسم دخل اوضة الاجتماعات وقاعد علي كرسي:طبعا عايز تعرف انت هنا ولوحدك لي
معتز بص ل ريماس وبصلو:هو انا عملت حاجه يا فندم
قاسم يحط ايدو علي كتفو:وبتسال يا بجحتك ريماس
شغلت ريناس جهاز العرض وظعر معتز وهو بياخد رشاوي و وهو بيسلم ملفات
قاسم:مش ده ملف المناقصه الجديده يا ميزو
معتز بيبص بصدمه:ده ده
قاسم يقوم وهو معاه ملف ويحطه قدامه ويحط القلم:امضي
معتز بلع ريقه:علي اي
قاسم ببرود:حقي
معتز فتح الملف وبداء يقراه ويفتح عينيه علي الاخر:خمسه مليون اجبهوملك منين
قاسم:مش شغلي امضي
معتز:ولو ما مضتش
قاسم ببرود:بسيطها هحبسك بتسجيل
معتز:همضي بس بشرط اخد التسجيل
قاسم:بتتشرط كمان لما تمضي
معتز مسك القلم بخوف ومضي
قاسم:هات قلمي بقا
معتز ادالو القلم
قاسم ببرود:انت مفصول ملكش مرتب عندي واه الخمسه مليون يجولي
معتز بصلو بصدمه:اى
قاسم:زي مسمعت ودلوقتي برا
معتز بحقد:وتسجيل
قاسم:التسجيل بحح
معتز بغضب:ده مش اتفاقنا هات التسجيل
قاسم:هتطلع كده ولا هتطلع علي رجليك
معتز بستفزاز:هي روح بقت كويسه
قاسم:برا
معتز بضحك:ابقا سلملي عليها باي
ريماس بخوف:مكنت حبستو وخلصنا
قاسم بغموض:الموضوع لسه في ديل لازم اخلص منو الاول التسجيل ده خلي معاكي
ريماس:طيب و المنافسه لازم تسافر
قاسم:طيب همشي انا بقا
روح:هقوله ولا لا لا مش هيصدقني ياتره مين دي انا لازم اعرف
قاسم داخل وهو بيفكر في معتز وشارد
روح:مالو ده اي الي جابو بدري وبصوت عالي يا داده عفاف
قاسم التفت ليها وقرب منها:انتي مين سمحلك تقعدي علي المرجيحه دي
روح بستعبط:هو انا قاعدة علي مرجيحه
قاسم ببرود:اي رايك في اسم معتز
روح:معتز مين
قاسم:انا بقول الاسم مش الشخص
روح تقوم تقف:حسه في لهجتك اتهام انا هعرفو منين
قاسم:يعني انتي متعرفهوش
روح بغضب:لو هعروف هكدب لي انا مش عارفه مين ده
قاسم بصلها من فوق لتحت وكان ماشي
روح سحبت ايدو وقفت قدامه:انت بتبص كده لي انت مش مصدقني
قاسم برفع حاجب:وعرفتي منين اني ببصلك هو انت بتشوفي
روح تسيب ايدو بتوتر:ها لا بس حسيت كده
قاسم بسخريه:وانتي بتحسي اوي متحسيش تاني وسابها ومشي
روح بضيق:هو اي الي حصل ده
دخلت وراه وقفت متصمرها
روزي حضنه قاسم:حبيبي انت جيت
قاسم برفع حاجب:حبيبك
روزي تحاوط رقبته:وقلبي كمان
قاسم ابتسم:اي ادلع ده
روزي مسكه زراير قميص:اصلي انا
قاسم:انتي اي قولي مكثوفه
روزي تضرب كتفه:انت بارد اوي
قاسم يحاوط خصرها:اخس عليكي زعلت
روزي تبوس خدو:خلاص متزعلش
قاسم:ممم خلاص مش زعلان فوفا عملت الاكل
روزي بدلع وهي بتشدو:ايو يلا هاكلك بايدي
قاسم وقف قدام روح:هتيجي تطفحي يا عميه
روح مسكه دموعها
روزي نايمه علي كتف قاسم:يلا بقا
قاسم بيشورها تسكت
روزي بهمس:مهي مش شايفه
روح تكور ايديها وتمشي
قاسم:استني اوريكي الطريقي لتكفي علي وشك
روح ضغطت علي رجليها الي وجعتها كنت هتقع
قاسم بسرعه ميل وسندها:انتي كويسه
روح حاضنه وبص ف عينيه في سره:اما انت لسه بتحبني بتعمل كده لي معقوله عايز تردلي نفس الجرح انا مش هستحمل
روزي الي كنت سنده علي كتفو وقعد في الارض وبص ل روح بغل
قاسم عدلها:هتفضلي في حضني كتير اوعي يكون وحشك
روح بصلو ومبتردش
قاسم:اما انتي مش قادره بتتحركي لي وميل شالها انتي مش جيبالي غير قسمت الوسط
روح بصلو وهو ماشي بيها وبصص قدامو روح قربت لا ارديا وباست خدو
قاسم وقف فجاه وسمع قلبه الي بيدق ومن غير ميلف ليها:متعمليش كده تاني
روح دمعة:نزلني
قاسم بسخريه:اي وجعتك
روح مش بترد عليه
قاسم ببرود:معلش نسيت انك مبتحسيش وحطها علي السفرة
روزي جت وقفت جنب قاسم الي حاوط خسرها
روح بغيظ:انت مش هتاكل
قاسم:لا انا هستريح شويه يلا يا روزي
روز:يلا يابيبي
روح بغيظ:ماشي يا قاسم والله لربيك من اول وجديد
قامت روح فتحت الدولاب وطلعت فستان كب احمر ولبستو وفردت شعرها وحطت ميك اب وبصت ف المرايا بغيظ:لما نشوف هتفضل مع الحربايه دي ولا لا
روزي:مش هتدخلي الحمام ولا اي
قاسم يقرب منها ويحضنها:انتي عايزه توزعيني ولا اي
روز تقرب منه:تؤ لا بس عايزك تفوق
روح تفتح الباب:داده عفاف
قاسم وقف سرحان:انتي مين
روح تكتم ضحكتها:اسف غلط ف الاوضه مش لقي داده عفاف
قاسم يقرب منها وزراير قميصه مفتوحه:انتي
روح ترفع عينيها:احم انا اي
قاسم يرجع خصلاتها وره ودانها:اي
روح ضحكت:اي انت
قاسم انا مالي في اي متمسك نفسك شويه انت بتكرهه انت اي انا ميت فيها اي الخدود دي بس انا بكرهه يا جماعه
روح:ممكن توديني ل داده عفاف
قاسم وقف مبيتحركش
روزي بغيظ في سره:شكل موتك قرب بصت ل شنطة قاسم دي فرصتي قربت من الشنطه وبدات تفتش فيها وطلع فلاشه وتخبيها وتخد الورق الي معتز مضي عليه وتخبي
قاسم:ثواني هجيب حاجه ورح نحيت الدولاب
روح بصت علي روزي لقتها بتقفل الشنطه جريت مسكت ايديها:انتي بتعملي اي
روزي اتخضت وبصت ل قاسم الي مديهم ضهرو:انتي بتفتحي الشنطه لي
قاسم لف لقي روز هي الي مسك ايد روح
روح بصتلها بصدمه:انا انا
قاسم قرب من الشنطه بسرعه وفتحها:فين الورق الي هنا
روح:هي الي خدتو و
قاسم مسكها من دراعها:خدي عشان تدهوله صح
روح تبلع ريقه:ادي لمين انا مش فاهمه
قاسم:مش فاهمه اي ان معتز صاحب خالد حبيب القلب
روح بصدمه:خالد
قاسم:انتي الملف
روح:انا مخدش حاجه والله
قاسم بزعيق:كفايه كدب بقا كفايه انتي مبتزهقيش
روح بعيط:مش انا دي
روز تقاطعه:دي اي انا شوفتك وانتي بتسرقي الورق وقبل كده سمعتك بتتكلمي مع حد في الفون وبتقولي ورق وتسجيل ومش عارف اي
روح بصتلها بذهول:انا اصلن مش
قاسم شدها من ايديها وطلع بيها
روح بالم:قاسم براحه رجلي قاسم معملتش حاجه دي كدابه
قاسم بيجرها ومش مهتم ليها
روح:انت متخلف سبني قولتلك مش انا وشدت ايديها جامد ورجعت ل وراه
قاسم بصدمه:روووح
كنت روح بتلف علي السلم وصلت لحد تحت وراسها اتخبطت في السلم
قاسم نزل جري وراه:روح
روز سنده علي التربزين:وبكده خلصت منك وخد
روح مسكت راسها بالم:اه
قاسم شالها وطلع بيها بسرعه ودخل اوضه وحطها علي السرير:انتي كويسه
روح بصوت مبحوح:انا مخدتش حاجه
قاسم قام من مكانه ولسه ماشي
روح مسكت ايدو
قاسم لف ليها وبص ل ايديها
روح برجاء:قاسم صدقني انا معملتش كده
قاسم ببرود:مبقتش اصدقك
روح:لي
قاسم:لي اي
روح بدموع:مش مصدقني
قاسم يميل عليها ويهمس ليها:انا سمعتك
روح بعدم فهم:سمعت اي
قاسم قاعد قدامها: مش حباه اتخنقت لحقني في كل حتي عايزه مساحتي الخاص حريتي وكمان حالته الماديه مضيقني
روح بعيط:انا مكنتش اقص
قاسم يقاطعها بعصبيه:متقوليش مكنتش اقصد حته من سبع سنين مكنتيش تقصدي
فلاش باك
قاسم وقف مستني روح الي اول ما شفها قام ابتسم
روح:ازيك
قاسم بص في عينيها:حلو لما شوفتك
روح:اي الي في وشك ده ابوك لسه بيضربك
قاسم حط ايدو علي العلامه الي في خدو ويبتسم:اكيد هيتغير
روح بضيق:كنت عايزه اقولك انو
قاسم بخوف:مش عايز اسمع
روح تقرب منها وتمسك ايدو:انت مرتبك كام
قاسم ضحك:قولي انك عايزه تخرجي
روح:تالت تلاف ومتين مش كده
قاسم ابتسم:لو عايزه كلو عادي
روح:هنتجوز بعد قد اي تسع او عشر سنين قاسم ابتسامتو اختفت:انا
روح تقاطعه:عمرك 22ولسه بتضرب من ابوك شخصيتك ضعيفه معندكش مستقبل معندكش طموح ومش متعلم وعايز تربطني بيك
قاسم بصصلها بذهول:انا ويقرب منها
روح ترجع خطوه لي وره وتدمع:قاسم اسمعني احنا غير بعض مختلفين كنت بقول مع الايام هحبك لكن لا محصلش انت مش الراجل المناسب الي بحلم بي انت وقفت جنبي زمان وسعدتني وانا ممنونا ليك بس صدقني مش قادرة احبك وخلعت الدبله ومسكيت ايد قاسم وحطتها فيها ولفت واديتو ضهراها
قاسم:استني
تقف روح مكانها
تخونه دموعه وتنزل:بعد كل السنين دي بتقول مش بحبك مقولتهاش لي زمان لي سبتيني اتعلق بيكي كل ده لي سبتي حبي ليكي يكبر انا استنيتك 11سنه مش قادره تستني سبع تمن سنين زي مبتقولي يقرب قاسم منها
قاسم بدموع:انا صحيح مش متعلم مش بايدي مستقبلي كنت بتمني ابني معكي طموحي كان انك تبقي علي اسمي وسعدك بس انتي متستهليش
روح رفعت عينيها لي:مستهلش
قاسم عينيه احمرت وبدمع:اي وجعت ورفع الدبله قصد روح وحيات حرقت قلبي الي محب حد قدك ولا هيحب لتتمني تلبسيها تاني ومش هتلقيها وزي مطلبتي امشي من قدامك هدوري عليا وتتمني احبك من تاني وسعتها هتحسي بالكسره الي كسرتهالي ولف ادها ضهرو ولف ليها واه مفيش حد عمره23سنه بيضرب من ابو مش ضعف مني بس عمر م استقوي علي الي من دمي حته لو قطعني دي
بااااك
روح تعيط:انا كنت صغيره وحسبتها غلط
قاسم ببرود:الزمن لف وانا بقيت قاسم الجندي وانتي بقيتي مكسورة منتهي العدل لو فكرة اني ممكن احبك تاني تبقي عبيطه وده منتهي الحزم ويقرب وشه منها لو فكرة هغفرك ولا هسمحك علي الي عملتي لو بعد ميت سنه تبقي معرفتنيش كويس
روح تمسك ايدو بعيط:انت رجعت تاني وجوزتني يبقا بتحبني
قاسم ببرود:ده مش حب انا شفقان عليكي ويطلع الخاتم فكره ده
روح تبص ل الخاتم وتسرح فلاش باك
روح بضحك:اي ياعم انت هتموتني ضحك
قاسم ابتسم وقف فجاه في الشارع بصوت عالي:اسمعوني
روح تشهق:بسم الله انت اتجننت
قاسم بصوت عالي:اتجننت يوم مخبطي فيا وبعزم مفيكي حضنتيني واتجننت بحبك يوم ما طفله لمست ايدي ويقعد علي ركبته ويطلع خاتم كلمة بسيط كبيره عليه بس كان وراه حب عظيم وتجننت بحبك تتجوزيني
روح بضحك:اخ يابن المجنين
قاسم ضحك ل ضحكتها:علي فكره ركبتي وجعتني
روح بضحك:خلاص عفوت عنك موافقه
بااااك
قاسم ببرود:لو كنت بحبك كنت لبستهولك انا بشمئز لما اشوفك
روح بعيط:انا اسفه
قاسم:واو المفروض اكون كده انا اتحسنت
روح تقوم من السرير رجليها توجعها وتقع
يقعد قاسم قدامها علي ركبه:تعرفي حته الخاتم ده رغم بساطه كتير عليكي وقام
روح قبل ميطلع:اجوزتني لي
قاسم وقف وهو مديها ضهرو:مكنش خياري اتجوزتك اجباري اعتبري نفسك زيك زي السرير الي انت نايمه عليه انا عمري مبصلك حته لو لبستي اي انتي مش بتحركي جوايا اي حاجه
لو كانت الكلمات بتقتل لقتل قاسم روح بكلماته
روح ضمت رجليها وقاعدة تعيط
روزي:خدي
معتز شاف الحاجه وبتسم:الله عليكس وحضانها
روز تحضنه:امته اخلص منو انا بحبك اوي
معتز بخبث:قريبا قوي جبتي دول ازاي
روز بدات تحكيلو
معتز بخبث:يعني شاكك فيها
روز ضحكت:شكلك ناوي علي حاجه
معتز:هنخلص من روح
روز بضحك:ازاي
معتز:مش بتقولي انها عميه
روز:ايو ومبتقدرش تمشي حلو
معتز يرجع ضهرو ل وراه:طب اسمعي
روز عينيه تلمع:انت دماغك دي اي
ريماس تتصل بي قاسم:اي الفديو الي نازل ده
قاسم عقد حاجبه:فيديو اي
ريماس:افتح الزفت فونك وشوف
قاسم قفل وفتح الفيديو بصدمه:مستحيل ده
ريماس رجعت اتصلت:اي القرف ده من امته وانت بتروح اماكن زي دي
قاسم:انا مش عارف مين البت دي ولا جت جنبي ازاي انا فعلن كنت بسكر و
ريماس بنفعال:من امته وانت طايش كده انت كده هتخسر كل حاجه
قاسم ببرود:اي اوعي تكوني ميته فيا
ريماس بعصبيه:قاسم
قاسم بضحك:خلاص انا هتسرف
ريماس تتنهد:طيب لما نشوف
قاسم قفل وفي سره:اشمعنا دلوقتي معقول روح
روزي تدخل عليه وهي مبهدله واكنها مضروبه
قاسم:اي ده
روز بعيط:الحقني روح خالت واحد اسمو معتز يحاول يعتدي عليا و هي كنت مع
قاسم ببرود:واحده واحده واحكيلي
روز بعيط:بقولك كان هيعتدي عليا
قاسم يجز علي سنانه:روح فيين
روز:مشيت مع خالد جي خدها وانا هربت منهم
قاسم:مشيت
روز بعيط:بس سمعتهم ريحين***
قاسم يطلع زي الاعصار
روزي بضحك وهي بتمسح دموعه:الي عليا خلص ودلوقتي وريني شطارتك يا ميزو
قاسم فتح تبلون العربيه وطلع مسدس:هنسي وعدي ل امك وحبي ليك ونزل ل البواب خالد في الدور الكام
البواب:السابع يا بيه هو في حاجه
قاسم سابه وحط المسدس في جيبه وبص ل الساعه:انا بقول اطلع السلم احسن
طلع بكل برود سلمها سلمها لحد وصل ل الدور ولقي الباب مفتوح دخل وقفل الباب ودخل اول اوضه لقي فضيه تاني اوضه لسه هيدخل سمع صوت صريخ فتح الباب
روح تبص جنبها وتبص ل قاسم:انا مش هو محصلش حاجه
قاسم يطلع المسدس ويصوب عليها و
يتبع الفصل السادس اضغط هنا