رواية مهرة الجاسر البارت السابع 7 بقلم جوري محمد
رواية مهرة الجاسر الفصل السابع 7
جاسر قاعد مستني بره قدام غرفه العمليات والدكتور خرج المريض
جاسر.. عامله ايه
الدكتور.. الحاله صعبه قلبها وقف مرتين واحنا مش عارفين الاصابه اللي في دماغها هتكون نتيجتها عليها ايه لما تفوق
جاسر.... يعني ايه
الدكتور .....يعني ممكن تنسى حاجات من ذاكرتها جديده او قديمه او الاصابه تكون اثرت على الجهاز العصبي بتاعها قول يا رب يا جاسر بيه احنا دلوقت هندخلها اوضه الانعاش و هنمنع عنها الزياره وربنا يقدم اللي فيه الخير
وتخرج مهره وتروح الاوضه ويقف جاسر من بره يبص عليها من الازاز
يوسف.... يلا يا جاسر لازم تروح ابق تعال ثاني
جاسر ...ماشي بس انا عايزك تروح عنوان مهره وتجيب اختها المستشفى
يوسف ..... ماشي
. بقلم جوري محمد
يوسف.... راح عند سهر و خبط على الباب
سهر..... ايوه حضرتك عايز مني
يوسف......عايز الانسه سهر
سهر......ايوه انا
يوسف ......ممكن حضرتك تيجي معي عند مهره
سهر..... ليه في حاجه مهره فين
يوسف. . لا ابدا هي ايديها بس وجعاها من الكسر وقالت لي روح هات سهر انا زميلها في الشغل
سهر..... طب ثواني وهاجي ممكن تستناني تحت
يوسف...حاضر براحتك خالص
ودخلت سهر جهزيت نفسها ونزلت وركبت معاه العربيه وراحوا على المستشفى وشافت مهره
سهر...... مهره ايه اللي حصل لك ايه اللي حصل لها يا استاذ وازاي هي بالحاله دي
يوسف.......ما تخافيش ان شاء الله خير الدكتورطمني
سهر..... انا عايزه اخش لها
يوسف ..... مش هينفع في الوقت الحالي
سهر..... قاعده تعيط سهر انا ما ليش غيرك يا مهره ما تسبنيش يا رب رجعها لي بالسلامه
يوسف ...... اخذها في حضنه وطبطب عليها
وهي سكتك لانها كانت محتاجه الحضن ده وقعدت تعيط وجاء
جاسر .... في اخبار جديده عن مهره الدكاتره قالوا في جديد
يوسف......لا
سهر.... انت جاي لي دلوقت مش كفايه اللي انت عامله فيها تتعبها في الشغل وترجع يا عيني تروح الورشه وتروح مكتبها طول عمرها وهي تعبانه تعيط لوحده دلوقت هي بين الحياه والموت امشي بقى وسيبها
جاسر......ما اقدرش اسيبها
بقلم جوري محمد
سهر.... ليه ما بقاش فيها حاجه علشان تكمل عليها ذلتها وشغلتها مرمطون عندك في الشركه هي بغبائها و طيبه قلبها وافقت تعمل كده عشان خاطر ناس مقفوش معنا في حياتنا علشان اب بالاسم بس واخ كل اللي بيننا كره
وتفقد الوعي ويلحقها يوسف قبل ما توصل الارض
والدكاتره يجو يفوقوها
الدكتور... ادينيها حقنه مهدئه هتفوق بكره الصبح
يوسف... ماشي
يوسف.... مشي عند جاسر مش هتروح يا جاسر
جاسر...... لا مش همشي
يوسف......طب الشركه بكره هتروح ازاي
جاسر ....... تبع انت الشركه
يوسف ....ماشي
الدكتور جاء ودخل عند مهره
جاسر ...هي عامله ايه
الدكتور...... هي المؤشرات بتاعتها حلوة هتفوق في اي وقت
جاسر.....ممكن اخش اشوفها
الدكتور... طلب الممرضه انها تعقم جاسر علشان يخش يشوف مهره
الجاسر... يا مهره انتي عنيده هتسيبي سهر لمين وانا انتي بقيت شيء اساسي في حياتي و ماسك ايديها علشان خاطري يا مهره متستسلميش تمسكي بالحياه علشان حتى تساعد عم ابو ابراهيم عشان تساعدي الناس اللي محتاجه لكي وخرج وسبها
ومع بدايه يوم جديد
فاقت سهر وراحت عند الاوضه بتاعه مهره
الممرضه... على فكره المؤشرات بتاعتها حلوه والدكتور قال ان احتمال تفوق في اي وقت
سهر.....ان شاء الله تبقى بخير
الممرضه .....هو جاسر يبقى جوزها
سهر لا هي السكرتيره
الممرضه ....لا اصل هو كان خائف عليها جدا احنا افتكرنا انه خطيبها او جوزها
وهنا جاسر جاء صباح الخير يا انسه سهر
سهر..... صباح النور
الممرضه... طيب عن اذنكم انا
سهر.... هوحضرتك ما روحتش من امبارح
جاسر.... لا
سهر.... احنا تعبنا حضرتك جامد
جاسر.... لا ابدا تعب ايه اللي بتقولي عليه
سهر انا بعتذر لحضرتك عن الكلام اللي انا قلته امبارح
جاسر.... ولا يهمك انا اصلا مش فاكر حاجه
الاثنين واقفين يبصوا على مهره وهي بتنازع علشان ترجع للحياه مره ثاني
عدي يومين وثلاثه ومع بدايه يوم جديد
مهره فاقت ونقلوها غرفه عاديه وراحت لها
سهر.... مهره حبيبتي حمد لله على السلامه
جاسر.....ايه يا بنتي ايه اللي حصل وانا جئت ازاي
سهر .....وليه انتي مش فاكره حاجه خالص مين اللي حصلت
مهره.....لا انا كل اللي فاكراه اني كنت راجعه من المحكمه علشان القضيه بتاعه عم ابراهيم
سهر.....بس ده حصل قبل الحادث بيوم
مهره.....مش فاكره حاجه
ودخل جاسر .....عامله ايه دلوقت يا مهره
مهره.... جاسر باشا انت عرفت ان انا هنا منين
جاسر.....ليه انت مش فاكره حاجه
مهره.... لا
جاسر.... ولا اي حاجه يا مهره لا انتي عملت حادثه قدام الشركه وجبنك على هنا
مهره.. ايوه طب يلا يا سهر علشان نمشي احسن المستشفى دي شكلها غالي واحنا مش هنقدر ندفع حسابها
جاسر.....تمشي فين حساب المستشفى اندفع وانتي مش هتخرجي الا وانت سليمه
مهره.... بس
جاسر...من غير بس هابقى اخصمهم من مرتبك
مهره.....خلاص ان كان كده ماشي
جاسر....انا هامشي وهعدي عليك بالليل
مهره....ايه وفتحت بقها
وعدى اليوم وجاء جاسر اطمن على مهره
جاسر..... انسه سهر لو عايزه تروحي وتجيب هدوم لكي ومهره يوسف بره خليه يوصلك ويرجعك ثاني
سهر..... مش عارفه اشكرك ازاي فعلا محتاجين هدوم ومشيت سهر واقعد جاسر مع مهره
مهره.... طبعا الشغل واقف عليي هههههههههههههه
جاسر.....لا بجد الشركه من غيرك وحشه يا مهره و الموظفين كلهم بيسلموا عليكي....
مهره......حتى البنت الملزقه نرمين دي مش بتحبني ودائما بتبصلي من فوق لتحت كان من كوكب ثاني
جاسر.....هو فعلا انتي من كوكب ثاني يا مهره
وفجاه وهم قاعدين
مراد ....دخل سلامتك يا مهره
ومعاه اللواء ايه ده سلامتك يا مهره مين اللي عمل فيك كده
مهره........اهلا يا باشا حادثه بسيطه
مراد......الكبيره تبقى ايه
مهره.....حاجه بسيطه بقى وانا بشكركم على زيارتكم وفضل مراد بيبص عليها .علي.عينيها الحلوه وشعرها الطويل وبيضها جميله فعلا حتى في لبس المستشفى
جاسر بيبص لمراد
ومراد بيقول لي مهره انتي جميله جدا ليهم حق يسموك مهره ايه الجمال ده عينيك وشعرك وملامحك
مهره ضحكت
بقلم جوري محمد
جاسر ....ما خلاص يا عم
مراد... لا فعلا جمالها يخلي اي حد ينطق ويتكلم
الممرضه ....دخلت ممكن تخرجوا عشان ميعاد العلاج
مراد واللواء هيمشوا سلام يا مهره
مراد.... هاجي لكي بكره ماشي
جاسر واقف بره ماشي يا مهره وبتضحكي كمان
الممرضه خرجت
وجاسر... دخل قال لها بصي شعرك ده يتلم وترجعي تلبس النظاره بتاعتك وانا هخليهم ما دخلوش حد زياره
مهره.... ليه كده يا عم هو انت تقرفني في الشركه وفي المستشفى والله الواحد ما يعرفش يعمل حادثه براحته ههه
جاسر... اسكتي يا مهره ما تتكلميش
سهر.... معلش اتاخرت عليكم اصل العربيه عطلت بنا في السكه
جاسر ماشي هو ويوسف اي حاجه تحتاجوها تكلميني على طول
سهر......ماشي
عارفه يا بنت يا مهره جاسر كان قلقان عليك قوي
مهره... بس يا بنت بطلي وش
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا