Ads by Google X

رواية حياة الفصل التاسع 9 - بقلم منة جمال

الصفحة الرئيسية

رواية حياة البارت التاسع 9 بقلم منة جمال

رواية حياة كاملة بقلم منة جمال

رواية حياة الفصل التاسع 9

منال بألم: اللي انت متعرفوش بقا ان الهانم بتحب واحد تاني ومتفقه انها تهرب معاه وهو اللي جايه قالي عشان كان فاكر اني بكرهك والهانم غلطت معاه واسألها
سليم بصدمه :ايه.ايه اللي انتي بتقوليه دا فاكرني هفكر في الهبل اللي بتقوليه دا ولتاني مره بحظرك حياه خط احمر فاهمه ولا وحياه امي لقتلك سامعه قالها بصوت جمهوري
منال بضعف:حاضر حاضر بس سيبني
زقها ومشي متعصب

عند البنات 
حياه:يلا ونبي يارحمه ارقصي وحياتي بقاا
البنات:يلا بقاا يرحمه ارقصي
رحمه بزهق: خلاص بقاا هرقص
واشتغلت مهرجان انتي معلمه والكل بدا يرقص
وبدات حياه  تتمايل مع الاغنيه
في هذا الوقت رن تلفون حياه
مريم صحبت حياه
-حياه تلفونك بيرن
حياه :طب هاتيه
الوو
احلي الوو دي ولا ايي
انت مين وعايزه ايه قالتها بعصبيه
انا بس عايز اقولك انتي لامؤخده واخده علي قفاكي من المحروس بتاعك
اي الكلام الفارغ دا انت مين وعايز ايي هاا قالتها بعصبيه شديده
عايز اقولك ان سليم بيه مش بيحبك ومش عايزك دا بس بيلعب بيكي وبعد مايخد منك ال. الو الوو دي راحت فين دي شكلها خدت الصدمه ههههههههه
عند حياه 
قعده منهاره ومش مصدقه حياه لنفسها (معقول سليم يعمل كدا اكيد دا كداب وانا مش هبوظ فرحتي عشان كلام فارغ سليم اكيد عمرو مايعمل فيا كدا) ومسحت دموعها وخرجت تكمل فرحتها
وانتهي اليوم وجاء يوم العرس ( اللي كلنا مستنينوووا طبعاا 😂💔)
في الصباح الباكر في اوضه حياه 
دخل سليم الاوضه ونام جمبها علي السرير وقرب منها اووي وقالها واخيرا جي اليوم اللي طول عمري بحلم بيه انك تفضلي جمبي وفي حضني ياااه اخير اول مااصحي الاقيكي في وشي ونايمه زاي الملايكه بجد انتي احلي حاجه حصلتلي انا بعشقك عشق ملووش حدود
سليم بحنان وحب
-حياه حبيبتي يلا اصحي عندنا حاجات كتير
حياه
-همم
حياه يلا يعمري
حياه فتحت عيونها لاقت سليم مقرب منها بصت بسعاده 
-صباح الخير 
سليم بحب
-صباح العسل يروح قلب سليم من جوهه يلا قومي افطري عشان زمان رحمه جايه عشان تروحوا للكوافير
حاضر

تسرع في الاحداث في الكوافير
بجد شكلي حلوو يارحمه حسه اني في حاجه غلط قالتها حياه بتوتر وخوف
رحمه بصدق: والله العظيم شكلك حلوو جدا ومفيش اي حاجه غلط كله مظبوط بطلي خوف بقاا
حياه :هحاول والله دا انا مرعوبه جداا
بعد فتره 
العريس جاي يجدعان قالتها بنت من البنان 
دخلت ام سليم
بسم لله مشاءلله قمر ونبي قمرر يحبيبتي
حياه:ربنا يخليكي ليا يانن عيني
دخل سليم واتبهر من جمالها اي يخربيت كداا اي الجمال دا شكلك حلوو اووي انا مش مصدق ان كل دا هيبقي بتاعي
-بجد شكلي حلوو ؟ولا انا مصدقه اصلا بس دا احلي يوم في عمري كله
*****
عدي الفرح علي خير وروحووا الشقه
دخل سليم حياه وقفل الباب جامد جداا 
حياه بخوف:  في اي ياابيه 
سليم هتعرفي دلوقت كل حاجه 
(الفصل العاشره والاخير من الجزء الاول 😉)
حياه استغراب:اعرف ايه ياابيه انا والله ماعملت حاجه هو في اي قالتها بنبره خوف
سليم بضحك علي منظرها :في اي بس ياحبيبتي متخفيش مفيش حاجه انا بس كنت بشوفك هتعملي ايه
حياه بغضب:لا والله علي فكره انت رخم
سليم بصدق: علي فكره بقا انا بحبگ
حياه بفرحه شديده:اي بتحبني بجد من امتا
سليم:ياااه دا من زمان اووي من ايام لما كنت قاعد سهرنا وقولتلي انك بتنزفي
فلاش باك
سليم قاعد في الصاله بيتفرج علي التلفزيون وفجاه خرجت حياه وهي بتعيط
حياه بعياط:ابيه هي ماما فين
سليم بقلق:مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه بس في حاجه وجعكي
حياه بووجع
-اه فيه انا بنزف وبطني وجعاني اووي
سليم بغباء
- ايي بتنزفي طب دا من ايه احنا لازم نروح لدكتور
حياه بخوف
-لا انا عايزه ماما
سليم:طب انتي بتنرفي منين
حياه بكسوف
-منن تحت
سليم بذكاء
-اها فهمت طب بصي انا هنزل اجبلك حاجات من الصيدليه وهاجب متخفيش
حياه:حاضر
نزل سليم وجاب لحياه كل حاجه محتاجها وبعدين طلع وادي حياه الحاجه .وبعدها عرفت حياه من مامت سليم ايي سبب النزيف
حياه بكسووف واحراج
-يلهوي وانا هبص في وشه تاني ازاي بس
سليم بحب
-ازيك ياحياه عامله ايه دلوقتي
حياه بخجل واحراج
-انا كويسه ياابيه وبجد شكراا ليك علي كل اللي عملتوو عشاني وطلعت تجري
سليم لنفسه. وربنا مجنونه بس بحبها
نهايه الفلاش باك
حياه بكسوف
-دا اليوم دا انا كنت هموت من الاحراج
سليم بحب: عارفه ياحياه انا بحبك من زمان جداا مش بحبك بس انا بمووت فيكي اقسم بالله
حياه بعشق: دا انا اللي بموت فيك وبحبك جداا جداا
سليم بوقاحه: ماتيجي طيب نلعب عريس وعروسه ايه رايك
حياه بخجل:ع فكره بقا انت قليل الاداب
سليم بضحك:عارف اقسم بالله عارف خلاص خلاص خشي يلا غيري هدومك
حياه :حاضر
سليم: ممكن يحبيبتي تلبسلي دا
حياه بتفكير: هشوف ودخلت تجري ع الحمام 
بعد مرور بعد الوقت خرجت حياه وكانت لابسه قميص نوم اسود قصير وعليه روب طويل 
سليم تنحح اي دا يخربيتك دا انتي هتموتي انهارده
حياه بحب: انا هنام بقا ياابيه عايز مني حاجه
سليم :نعم ياروح امك تنامي وماله مش عيب تعالي هناا
حياه: حاضر وراحت لي
سليم :يلا بقا عشان تاكلي
حياه: لا ماليش نفس
سليم: لا مفيش الكلام داا
وقعدو ياكلووا
سليم قاعد ومقعدها علي رجله بعد اصرار منه ويأكلها في بوقها بسعاده واستمتاع من ملامسه انامله 
وهي بتاكل من ايده وهي مكسوفه جداا من قعدتها كفايه كدا انت مكلتش حاجه خالص وقاعد تاكل فيا 
من ساعتها ياابيه 
سليم بحب وحنان:اولاا يحبيبتي انتي لما بتاكلي انا بشبع وببقا مبسوط ثانياا بقا عمرك شوفتي واحده بتقول لجوزها ابيه
حياه بحرج :معلش والله مش بقصد بس انا متعوده علي كدا من زمان اووي
سليم بهمس رجولي جذاب وهو مقرب منها اووي بس دا كان زمان دلوقتي مفيش ابيه في سليم سامعاني ؟
حياه بحرج:حاضر
سليم بهمس في ودنها بعد ما باسها علي خدها شاطوره 
ياحياه طب يلا قوليها كدا 
حياه بتوهان: اقول ايه
-قولي سليم يعمري
حياه برقه وحرج
-حاضرر يا س سليم
اهه قوليها تاني كداا
حياه بحب: سليم
شالها سليم وجري بيها علي السرير
وبقت زوجته قولنا وفعلاا بعد مده 
حلووه قله الاداب صح قالها سليم بوقاحه
- بس بقا ياسليم قالتها بخجل 

عند رحمه وادهم
ادهم:مالك ياقلبي في ايه
انا حامل 😱
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent