Ads by Google X

رواية لحظة غضب الفصل الثامن 8 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية لحظة غضب البارت الثامن 8 بقلم نور عصام

رواية لحظة غضب كاملة

رواية لحظة غضب الثامن 8

ساميه.  راحت علي جاسر وبدون مقدمات رمت نفسها ف حضنه
جاسر.  انصدم من فعلها وبعدها عنه وقالها ايه اللي انتي عملتيه دا
ساميه.   عملت ايه
جاسر.   متعصبنيش وطلعي جناني عليكي
ساميه. قربت تاني منه وقالت اهدي يا روحي انت نسيت
جاسر.  بغضب نسيت ايه يا مجنونه انتي
ساميه. نسيت اننا بنحب بعض
جاسر. مش مصدق اللي هي بتقوله
ساميه. ايوا يا حبيبي احنا بحب بعض واللي حصلك هو اللي خلاك مش فاكر لكن احنا بحب بعض جدا وكنا متفقين نتجوز
جاسر.  اتنهد وقال نتجوز ازاي وانا اصلا متجوز  
ساميه.  فجر
جاسر. ايوا فجر ولا نسيتي
ساميه.  لا يا روحي انا منستش دي غلطه وانت بتصلحها
جاسر. فتح عيونه ومصدوم من كلامها وبعدين قالها غلطه
ساميه. ايوا غلطه 
جاسر.  مش فاهم حاجه وف نفسه يا تري هي بتتكلم صح ولا لأ وبعدين قالها غلطه ازاي يعني مش فاهم بقلمي نور عصام 
ساميه.  مسكته من ايده وقالت طيب اهدي بس كدا واقعد وانا هفهمك
جاسر. بعد ايدها عنه وقالها متنسيش انا صعايده ولا علشان اتعلمتي ف مدارس وجامعات مصر تنسي عاداتك وتقاليدك
ساميه. انت ابن عمي 
جاسر.  ولو
ساميه.  طيب اهدي وبعدين قالت فجر دي غلطه وانت بتصلحها 
فجر وسهر كانو خارجين من الحمام علشان فجر كانت بترجع ولما شاقو جاسر طالع برا راحو وراه وفجأه ساميه كمان وقبل يوصلو شافو وسمعو اللي حصل سهر كانت عاوزه تدخل تبهدل ساميه بس فجر منعتها وحبة تشوف اللي هيحصل
جاسر.  بردو مش فاهم ازاي غلطه راحنا متجوزين والكل عارف
ساميه.  جاسر حبيبي انا وانت كنا مخطوبين وبنحب بعض جدا وف يوم فجر راحت لابوها الشركه اللي بتشتغلو فيها مع بعض وشافتك واعحبت بيك وانت رفضها وهي اصرت انها ما تخسر قدامك
جاسر.  مش مصدق  
ساميه.   وف يوم راحت الشركه وهي عرفه ان ابوها مش موجود وسألتك عنه وانت وقتها قولتلها انو ف شغل برا الشركه وعملت نفسها تعبانه وانت طبعا علشان طيب جريت عليها وسألتها مالك قالت انها تعبانه ومش قادره تمشي وانت شلتها وخرجت بيها وهي قالتلك بلاش مشفي وخدتك علي عنوان واحده صاحبتها وعملت عليك خدعه
جاسر.   بصدمه ازاي
ساميه.   كانت هي وصحبتها مجهزين منوم وحطهولك ف العصير وقت وصلت وطبعا انت شربته 
جاسر.  بس
ساميه.  لا طبعا دي نامت معاك وخلتك وسكتت
جاسر. ايه سكتي ليه
ساميه.   افهم انت بقا
فجر.  كانت هتتجنن هي وسهر
سهر. مستنيه ايه تاني لازم ندخل
فحر.  لا لازم اشوف رد فعل جاسر ياتري هيصدق كلامها ولا حبه ليا هيتغلب عليه
سهر.  حب ايه يا فجر انت عرفه انو مش فاكر اصلا 
فجر.  بس اكيد جواه حاجات بتتغلب عليه مهما يفقد ذاكرته
سهر.  ازاي يعني
فكر. يعني من خلال عشرته ليا بعد الحادثه ياتري انا ممكن اعمل كدا فعلا ولا لأ ياتري كلامها دا حقيقي ولا وراه حاجه
سهر.  ااه وهتستني كتير كدا وهي نازله قلة ادب فيكي
فجر. اصبري بس شويه
جاسر.  مش فاهم وضحي اكتر يا ساميه
ساميه.  طبعا انت من المنوم منمتش علطول هي وقتها اخدتك واستغلت انك مش فايق قوي وووو
جاسر.  نمنا مع بعض يعني
ياميه عملت محرجه وطت ف الاوض وقالت ايوا
حاسر.  قام وقف وقال مستحيل
ساميه.  بغيظ ليه يعني انا كدابه
جاسر.  مش قصدي بس مش عاوف
ساميه.  مسكت ايده تاني وقالت اومال ليه انت مش فاكرها لانها طبعا بقالها فتره صغيره ف حياتك
جاسر.  يعني البيبي ابن حرام
ساميه.   ايوا والكل عارف كدا
جاسر. كل مين
ساميه.  عمي ومرات عمي ويوسف وسهر وكلنا
جاسر.   طيب الكلام دا حصل امته
ساميه.  قبل الحادثه بكام شهر
جاسر.  يعني اتجوزتها وهي حامل 
ساميه.  ايوا لان ابوها عرف وضغط عليك تتجوزها وكمان راح لعمي وقاله ومن هنا الكل عرف لحظة غضب بقلمي نور عصام
جاسر.   قعد وفكر بفجر وازاي تعمل كدا وعقله بيقول لا لا مستحيل فجر تكون بالأخلاق دي هي صحيح احيانا احسها جريئه شويه بس بردو متوصلش لكدا وكمان ابوها استاذ ماهر محترم جدا وانا اعرفه من زمان حتي قبل ما اعرف انو حمايا عمري ما اتخيل عنه حاجه وحشه وبعدين قال طيب ازاي هي كدا وبابا وماما بقلمي نور عصام وكل العيله بتعاملها بكل حب واحترام دا انا احيانا احس انهم بيحبوها اكتر مني لا لا اكيد في حاجه غلط وتاني لنفسه قال طيب وهي ساميه هتقول كدا ليه عنها وطرقتها معايا واثقه من نفسها يعني اكيد كلامها صح غمض عيونه ومش قادر يتنفس ولا قادر يفكر
ساميه.  حبيبي اهدي كان لازم يجي يوم وتعرف 
جاسر.   بقهر قالها ممكن تسبيني لوحدي
ساميه.  لا مش هسيبك انا اكتر واحده حسه بيك
جاسر.    لو سمحتي 
ساميه.  طيب انا هسببك دلوقتي بس اكيد هنتكلم تاني ومشيت 
(تبقى النفوس الخبيثة خبيثة ولو أعطيتهم من الوُدِّ أطنانًا )👌
فجر وسهر بعدو علشان ما تشوفهم
جاسر.  دموعه نزلت غصب عنه وقال انا كنت خلاص ابتديت اهدي من نحيتها ابتديت اتجاوب معها كنت حابب اننا نبدأ صفحه جديده ليه كدا ليه ليه يا فجر ليه تدمري كل الحلو اللي ابتديت احسه من ناحيتك وبعدين قال انا لازم اسال يوسف هو الوحيد اللي هيقولي وبعدين قال لا يوسف بيحبها وممكن ميرضاش يقولي دا خبي عني موضوع جوازه ووثق فيها هي لا انا مش هقوله طيب اعرف ازاي 
فجر وسهر دخلو عليه
فجر.  حبيبي بتعمل ايه هنا لوحدك
جاسر. اول ما شافها عفاريت الدنيا ركبته قام وقف وبصلها وقالها ليه تعملي فيا كدا ليه ليه تدمريني انا كنت عارف من الاول انك مش كويسه جرئتك كلامك تصرفاتك كل شئ فيكي بيقول انها صح
فجر.  اهدي يا جاسر ف ايه
جاسر.   انتي واحده واطيه وو... وف لحظة غضب سيطر عليه شيطانه ضربها بالقلم علي وشها ضربات متتاليه
سهر.  بتحاول تبعده عنها وتكلمه بس هو مش سامع
جاسر. مسك فجر من شعرها وقالها انا تعملي فيا كدا وبغضب رماها عالارض خبط دماغها ف الحيطه المجاوره لها 
سهر.  فوق يا مجننون هتخسر مراتك وابنك
جاسر.   ف لحظة غضب قالها اللي زي دي الواحد ميبقاش عليها لازم تموت وتغور من الدنيا كلها وسابها وخرج
فجر.  اغمي عليها
سهر.  بدموع بتحاول تفوقها وبعدين قالت ليه كدا يا جاسر لييييه وبعدين قالت ياريتك سمعتي كلامي ودخلنا مكنش دا حصل وقالت حبيبتي فوقي فجر قومي ياروحي علشان خاطري فوقي وف لحظه فكرت تتصل ب يوسف وفعلا اتصلت بقلمي نور عصام
يوسف.  وصلها واول ما شاف فجر بخضه قال مالها وايه اللي حصلها وليه هي كدا وبيحاول يفوقها معها 
سهر.  شيلها بسرعه وبعدين احكيلك
يوسف.  دي مش فايقه خالص ايه اللي حصل
سهر.  علي اقرب مشفي انت تعرفها هنا
يوسف.  خرج من الباب الخلفي وركبو العربيه وبعد دقائق وصلو المشفي وصرخت سهر بالممرضه
الدكتور.  وصل واخدها ودخل للكشف
سهر. اصرت تدخل معها وفعلا دخلت
يوسف.  قاعد قلقان برا ومش فاهم لان سهر لسه ما قالت
الدكتور.   بعد الكشف قالها متقلقيش هي بخير وفوقها وقالها هي بس علشان اتعرضتت للحادث زي ما قولتي ومع الحمل سبب اغماء
سهر.  طيب انا عاوزه اتطمن عالبيبي
الدكتور.  حاضر هبعتلك دكتوره نسائيه دلوقتي وبعد دقيقه الدكتوره دخلت وشافتها وطمنتها ان البيبي كويس وبخير وقالت انو ولد
سهر. ابتسمت بحزن 
فجر.   بمجرد انها اتطمنت علي ابنها انهارت من العياط 
الدكتوره.  اهدي الحمد لله انتي بخير 
سهر.  شكرت الدكتوره واخدتها ف حضنها 
يوسف.  دخل بعد الدكتوره ما خرجت واتطمن عليها وبعدين قال ايه اللي حصل لدا كله 
سهر.   قصت عليه كل ما خدث
يوسف.  يا نهار اسود بقا ساميه تعمل كدا وجاسر ازاي يصدق
سهر.  اهو اللي حصل بقا 
فجر.    بدموع قالت انا لازم ارجع القاهره دلوقتي
يوسف. ازاي بس با فجر دا لازم اقول ل بابا وعمي علي اللي حصل
فجر.  معتش يفرق معايا خلاص
سهر.  طيب اهدي بس 
فجر. هترجعني ولا امشي لوحدي
يوسف.  طيب الاول اشوف جاسر وافهمه وبابا
فجر.  تمام اعمل اللي يريحك وقامت وقفت
سهر.  رايحه فين بس يا فجر ومسكتها من ايدها
فجر.  راجعه القاهره ومش عاوزه اشوف وشه تاني لا دلوقتي ولا بعدين جاسر خلاص خرج من حياتي ومن بكرا هرفع عليه قضيه طلاق 
يوسف.   اهدي يا فجر علشان خاطري واللي انتي عوزاه انا هعملهولك
فجر.  مش عاوزه غير اني ارجع واليله 
يوسف. حاسس بتعابها ومعاناتها قالها حاضر بس لازم اقول ل بابا اننا هنرجع علشان ما يزعل وكمان يبرر رجوعنا ل عمي
سهر. ماشي يا يوسف كلمه
يوسف. طيب يلا
فجر.  مشيت خطوتين ومش قادره
يوسف.  مال عليها وشالها وقالها وحياتك عندي لاندمها علي اللي عملته دا واجبللك حقك بس انتي ثقي فيا
فجر.   مش عاوزه حاجه خلاص
يوسف.  ركبها العربيه وسهر ركبت جنبها وبعد دقائق وصلو قرب بيت عمه يوسف اتصل علي ابوه
ابو يوسف.  خرج وراح لعنده وقال مالك يا يوسف واول ما شاف فجر وشكلها اتخض وبلهفه قال ايه اللي حصل مالك يا بنتي 
فجر. مش بتتكلم بس دموعها نزله
ابوه.  ركب جنبه وقال مالك يا حبيبتي 
يوسف.  قال لابوه كل اللي حصل 
ابوه.  مصدوم ازاي ساميه تعمل كدا وتستغل فقدان ذاكرتة جاسر
يوسف.  بابا احنا لازم نرجع القاهره دلوقتي 
ابوه.  مش قبل ما كل حاجه تبان وعمك يعرف باللي بنته عملته
فجر.  مش هقدر استني ولو انتو مصرين علي راحتكم انا هرجع لوحدي 
يوسف.  اهدي يا فجر
ابو يوسف.  طيب ارجعو انتو وانا بس اليله تخلص هقول ل عمك
يوسف.  تمام يا بابا احنا هنمشي دلوقتي
ابوه.  خلي بالك منهم ونزل ويوسف انطلق
جاسر.   كان ماشي بالشارع ومش عارف يعمل ايه شاف عربية يوسف معديه من جنبه بس ما لحق يشوف مين فيها استغرب وقال ياتري رايح فين دلوقتي وف لحظه ابوه اتصل عليه 
جاسر.  بعد شويه راح لعند ابوه
ابوه.  نظرته ليه متطمتش ابدا قاله اتفضل اقعد 
جاسر. خير يا بابا 
ابوه.  مراتك فين مش باينه
جاسر.  بحزن قال مش عارف هتلاقيها مع البنات
ابوه.  بصله وكله زعل علي حاله وحال فجر بس حب يعيشه للحظه ف ندم قاله مراتك تعبت والولد نزل
جاسر. قلبه انتفض من مكانه وبان عليه الخوف والهلع
ابوه. قاله اومال كنت فاكر ايه بعد اللي عملته معها 
جاسر.  بحصره قال يعني ايه
ابوه.  يعني مراتك سقطت والولد خلاص وهي حالتها صعبه
جاسر.  فين يوسف
ابوه.  هو دا كل اللي همك 
جاسر.    عاوز اعرف هو فين
ابوه.  اخدها ومشي لانها اصرت ما تقعد هنا بعد اللي سيادتك عملته
جاسر.   بعصبيه قال اعمل ايه غصب عني اللي سمعت عنها 
ابوه.  قاله اخرص مراتك طول عمرها محترمه وبنت ناس 
جاسر. اومال ساميه قالت كدا ليه دي واثقه من كلامها وانا كنت عارف ان حضرتك هتكدبها علشان بتحبها 
ابوه.  ومسالتش نفسك بحبها ليه 
جاسر.  ما رد
ابوه.  علشان محترمه وبتحبك وبتتعامل مع الكل باحترام وقلب صافي وملهاش ف اللوع ولا الوئم وان كان علي تصرفها معك ف دا لانك جوزها وهي بتحاول تقرب منك علشان تفتكر واعتقد ان دا حقها انتو متجوزين علي سنه الله ورسوله مش مقضينها مع بعض 
جاسر.   طيب ليه ساميه قالت كدا
ابوه.  لانها كانت عاوزه تتجوزك وانت رفضت وفضلت فجر عليها قالت تستغل انك مش فاكر حاجه بس للاسف انت ساعدتها ف انك تدمر حياتك وتاذي مراتك وابنك
جاسر. بدموع قال مقدرتش مقدرتش اسيطر علي نفسي اول ما شوفتها اتعصبت وف لحظة غضب ضربتها 
ابوه.  اشفق علي حاله لانه بالاخير معذور قاله بعد انتهاء الفرح هنقول ل عمك اللي حصل ونمشي 
جاسر.  يعني فجر كويسه وبتحبني ايه الواد دا حب ايه يا خويا اللي بتتكلم عنه بعد اللي عملته 😏
ابوه.  كانت بتحبك
جاسر. فهم ابوه 
ابوه.  يلا دلوقتي 
وبعد فتره انتهي الفرح 
ابو جاسر.  قال ل اخوه نادي ساميه
زين.  خير يا خوي
ابو جاسر.  معلش بدي اياها شويه 
زين.  حاضر ونادي عليها
ساميه.  نعم يا بوي
زين.  اجعدي يا ساميه عمك بده ايكي 
ساميه اتوترت ووشها احمر وبصت ل جاسر 
ابو جاسر.  حكي ل اخوه كل اللي حصل قدامها 
زين.  اتعصب وقام نزل ضرب فيها وقالها لازم اموتك دلوج انتي حلال فيكي الموت ازاي تعملي اكده كيف تخربي بيت ولد عمك كيف 
ابو جاسر.  قام وشالها منه بالعافيه
زين.  سبني عليها لازم اموتها وقالها راح اوافج علي جوازك من ولد الدميري والخميس الحاي راح نتم الجواز
ابون جاسر.  اهدي يا زين هي غلطت وكفايه عليها اني عمري ما هكلمها تاني وتنسي ان ليها عم كان ببحبها وفتحلها ببته 
زين.  حقك عليا يا خوي والله وشي منك ف الارض
ابو جاسر.  خلاص يازين اللي حصل حصل وبص ل حاسر وقاله يلا
زين.   وين بدك ترو دلوك يا خوي اهدي والصباح رباح
ابو جاسر. معلش يا زين لازم نمشي علشان نشوف فجر وابنها ايه اللي حصلهم البنت كتير تعبانه
جاسر. بص لابوه ومش فاهم هي فجر لسه حامل ولا لا
ابو جاسر.  نادي علي كريمه واختها وفهمها متقولش،حاجه قدام ميان وامها وتقولهم انها تعبت بسبب الحمل وان المشفي هنا مش مؤهله وفعلا حصل كدا ومشيو 
جاسر. ف نفسه قال انا غبي غبي ازاي اعمل فيها كدا واتنهد وقال لو كانت كدا ما كانت ميان سكتتلها ابدا وكانت استغلت اي فرصه وبهدلتها لكن فجر دايما عينها قويه معها ومع الكل وبعدين قال يارب انا عارف اني غلطان بس خليهالي 
ابوه. ملاحظ شروده. 
جاسر.  بعد شويه قال بهمس لابوه فجر والبيبي بخير ولا وعيونه كلها دموع وندم وحصره بقلمي نور عصام 
ابوه.  قاله بس نوصل نتطمن وما ريحه 
جاسر.  روحه كانت هتطلع بس مش قادر يتكلم 
ميان.  قطعت همساتهم وتفكيرهم وقالت هي فجر ليه ما اتصلت عليك يا جاسر لما تعبت مش كان المفروض تكلمك انت الاول
ابوه.  رد وقال هي لما تعبت كانت مع سهر وسهر اللي اتصلت ب يوسف لما ما قدرت توصل ل جاسر لان جاسر ما سمع فونه من دوشة الفرح
ميان. اها 
عند فجر بس وصلو القاهره
فجر. قالت يوسف معلش وديني عند بابا
يوسف.  ليه كدا يا فجر ف
فجر.  دا اللي لازم يحصل يا يوسف 
يوسف. لا يا فجر انتي هترجعي معانا البيت وان شاء الله كل شئ هيتصلح وترجعو زي الاول
فجر. يوسف لو سمحت انا مش عاوزه اتعصب عليك ولا اعلي صوتي انا كتير بحبك وبحترمك متجبرنيش لدا
يوسف.  طيب لو قولتلك علشان خاطري
فجر.  خاطرك غالي عندي وانت عارف بس لو بتحبي وخايف عليا وديني عند بابا وريحني لاني ممكن اموت نفسي لو شوفت جاسر
سهر. اهدي يا فجر ايه االي انتي بتقوليه دا 
فجر.  بقول اللي حسه بيه لو حد ضغط عليا وبعدين قالت يوسف الله يخليك روحني عند بابا 
يوسف.  طيب يا فجر انا هوديكي بس علشان ترتاحي شويه وبعد كدا انا اللي هاجي واخدك 
ابوه.  اتصل عليه وسئله علي فجر 
يوسف.  قال انها مصممه تروح عند عمي ماهر وانا هوديها 
ابوه.  تمام ومحبش يتكلم علشان ميان وامها وقفل
يوسف.  وصل وشال فجر لانها كانت خلاص تعبت اكتر من الاول وطلع بيها علي شقةابوها وهو مش عارف هيقول ايه الموقف محرج جدا
سهر. خبطت عالباب
ماهر. فتح وقال ياتري مين هيجي متأخر كدا وفتح اول ما شافهم قلبه وقع ف رجليه من الخوف علي بنته
يوسف. دخل وراح علي اوضتها بعد ما ابوها مشي قدامه ونزلها 
ماهر. ايه اللي حصل ومالها فجر 
امها واخوها جريو عليها والكل مرعوب علي حالها
يوسف.  اخد ابوها وخرج الصاله وحكاله اللي حصل لان طبعا مينفعش ما يعرف خلاص الامور خرجت عن السيطره
ماهر.  بحزن قال هو معذور بس كمان غلطان ومش اي غلط ازاي يمد ايدت عليها وخصوصا وهي حامل 
يوسف.  حقك عليا يا عمي انا عارف انو غلطان بس
ماهر.  قال خلاص بس نتطمن عليها وتهدي نشوف ايه اللي هي عوزاه
يوسف. خير ان شاء الله
ماهر.  طيب يا بني قوم ارتاح وانت سهر اكيد تعبت من الطريق
يوسف.  تسلم يا عمي انا هدخل اتطمن علي فجر ونمشي 
ماهر.  عيب عليك يا يوسف البيت واسع وانت مش غريب 
يوسف.  ربنا يخليك يا عمي ودخلو عند فجر 
فجر.  بحزن قالت انا كويسه يا يوسف متقلقش عليا روح ارتاح انا كمان هنام لاني بجد تعبانه
امها.   كانت زعلانه من اللي سمعت طبطبت عليها وقالت ارتاحي يا قلبي انتي لازم تنامي وبعد دقائق الكل خرج وسابها ترتاح
ماهر ويوسف والكل قعدو يتكلمو واتصل علي يوسف ابوه
يوسف.   قال انه عند ابو فجر لسه
ابوه.  قاله احنا خلاص داخلين علي القاهره هنوصل خالتك وبنتها ونيجي عندك بقلمي نور عصام
وبعد فتره وصلو
جاسر وابوه وامه طلعو وهما طبعا محرجين
ماهر. فتحلهم وقابلهم باحترام 
ابو جاسر.  اعتذر اكتر من مره علي اللي حصل 
ماهر.  اتقبل اعتذراه وقال انهم اهل وان شاء الله خير لكن كان زعلان من جاسر علشان ضربها وما سمعها برغم عذره ليه لكن اب طبعا 
جاسر.  طيب انا عاوز اشوفها 
سهر. قالت نامت 
كريمه. قالت هدخل اتطمن عليها ونمشي والصبح نيجي وفعلا دخلت ومعها الكل 
فجر. كانت نايمه والدموع علي خدها ووشها احمر من اثر ضرب جاسر 
جاسر. اول ما شافها عيونه دمعت وقلبه احترق عليها 
ابوه. قاله يلا نمشي دلوقتي خليها ترتاح
جاسر. انا مش همشي واسيب مراتي 
يوسف.  جاسر تعالي خليها ترتاح وبكرا نتكلم 
جاسر. بص ل ابو فجر وقال عمي انا عارف اني غلطت بس انا مش همشي واسيبها ولو حضرتك عندك مانع ف وجودي هنا انا خدها وامشي هي مراتي ودا حقي ومحدش يقدر يمنعني عنها
امها.  لانها عرفه قد ايه بنتها بتحبه قالت خليك يا جاسر 
جاسر. استغرب ردها لانو عارف انها زعلانه منه قوي 
الكل خرج وسابهم
ماهر.  يلا يا جماعه ادخلو نامو الوقت اتاخر وانتو جاين من سفر وبعد اصرار منه الكل دخل 
جاسر.  نام جنب فجر واخدها ف حضنه واعتذرلها .....
ياتري لما فجر تصحي وتشوفه هتتقبل وجوده ولا
وهل جاسر هيقدر يأثر عليها ام الفراق من نصيبهم
يتبع الفصل التاسع والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent