رواية احببت حمقاء البارت الثامن 8 بقلم ملك محمد
رواية احببت حمقاء الفصل الثامن 8
منه اختارت الهديه مع رامي وقرر انه يوصلها
ف طريق عودتهم مروا من نفس المكان ال نادر واقف فيه
رامي ومنه ماشيين مش واخدين بالهم بس نادر شايفهم وهما جايين ناحيته
منه بضحك : نياووو
رامي زقها لبعيد : بطلي بقى التفاهه بتاعتك دي
منه بضحك : اول مره اشوف شحط كدا وبيخاف من القطط
فجأه رامي وقف وشاف نادر
منه بتعجب بصتله : وقفت ليه في حاجه
مشيت مع نظر رامي بصت لقت نادر واقف جمب عربيته وموبايله ف ايده
منه بذهول : نادر
لسه هتروحله
رامي شدها لتحت دراعه بسرعه وعينه ف عيون نادر والأتنين بيبصوا لبعض نظرة تحدي
منه بتعجب : ابعد ايدك انت بتعمل اي
نادر مقدرش يستحمل الموقف وراح ناحيتهم بغضب
شدها من تحت دراعه وقالها امشي
منه بذهول : بس ..
نادر بعصبيه وصوت عالي : بقولك امشي
منه بخوف : حاضر
وسابتهم ومشيت
نادر بغضب : قولتلك ملكش دعوه بيها
رامي بعصبيه : ومليش دعوه بيها ليه تقدر تقولي هي اي بالنسبالك
نادر سكت
رامي :وعد لو قولتلي انك بتحبها هبطل اقرب منها وهنساها لأن انا مهما كان عمري ماهستحمل احب بنت حد تاني مشاركني ف حبها
نادر ارتبك
رامي بغضب : علشان تعرف انك مستحيل هتعترف انك بتحبها ومستحيل هتتجوزها علشان لو اتجوزت هتفضل خيانة والدتك عامله زي الكابوس ف حياتك وجوازك هيبقى محكوم عليه بالفشل
نادر رفع ايده علشان يضربه
: رامي مسك ايده وقاله انا فوق وبص لنفسك متعيش قصة حب وهميه
نادر بدأ الدموع تتجمع ف عنيه ومبقاش عارف يتكلم
رامي : انت ال تبعد عنها مش انا دا علشان مصلحتها
وسابه ومشي
نادر حس ان الدموع خنقته بص قدامه لقى عماره دخل جواها وفضل يطلع السلم لحد ماوصل للسطح
منه مكنتش روحت كانت وقفت بعيد واستخبت وكانت بتراقب الموقف من بعيد رغم انها مكنتش سامعه حاجه
شافت رامي مشي ونادر دخل العماره
دخلت وراه حست بحركة رجله وهو طالع السلم مشيت على خطواته وطلعت وراه
نادر وصل السطح وقعد ف جمب وضم رجله وفضل يعيط بهستيريا
منه وصلت السطح سمعت صوت عياط فضلت تقرب من الصوت بهدوء
قربت لقت نادر قاعد بيعيط جريت عليه بلهفه وقالتله : انت كويس
نادر رفع وشه ومسح دموعه بسرعه وقالها
: انتي هنا بتعملي اي
منه بحزن : معرفش بس ممكن متعيطش
نادر مقدرش يمسك نفسه وفضل يعيط جامد
منه بدأت تعيط هي كمان
نادر بحزن : بتعيطي ليه
منه ببكاء زي الأطفال : علشان انت بتعيط
رفع ايده ومسحلها دموعها وهو بيبكي
منه ببكاء : كفايه عياط بقى
نادر مسح دموعه ووقف وهو بيقول
: انا اسف
منه وقفت هي كمان وقالتله
: اسف ع اي
نادر بحزن افتكر كلام رامي ال قالهوله عن خيانة والدته فقلها
: انسي انك تعرفيني
منه بتعجب : وانسى اني اعرفك ليه انا زعلتك ف حاجه
نادر وعيونه مليانه دموع : لا مزعلتنيش بس خليكي بعيد عني
منه بحزن : يعني اي ابعد عنك وانت ال دايما بتقرب مني لما انت مش عايزني ف حياتك ليه بتقرب مني من الأساس
نادر : قولتلك أسف ومن هنا ورايح كل حاجه هترجع لطبيعتها
بقلم ملك محمد
رامي رجع البيت متعصب ومدايق لقى اخته كالعاده قاعده قدام التلفزيون
رامي بضيق : ماما فين
ندى : ماما نامت من بدري
رامي كان ماسك ف ايده هديتها
ندى بتعجب : اي ال ف ايدك داه
رامي بضيق : وانتي مالك
وبعدين بص ع التلفزيون لقى نفس المسلسل ال ندى كانت بتسمعه قبل كدا
رامي وهو بيبص ع التلفزيون : البطل اعترفلها بحبه ولا لسه
ندى بتعجب : لا بس اكيد هيعترف
رامي : معتقدش انه هيقدر يعترف بحبه ممكن البطل التاني يبقى حبه أقوى منه
ندى : تعرف انا البطل التاني بقى بيصعب عليا يعني كان لازم يحب البنت دي
رامي : ماهو كله من المهزء ال ف الشمال بس انا عندي احساس انها مش هتكون غير ليا
ندى بتعجب : هي مين دي ال ليك
رامي بإرتباك : مين جاب سيرة ليا دي
وبعدين مسك الريمود وقفل التلفزيون وقالها
: بطلي تسمعي الهبل داه وقومي نامي
دخل اوضته وبص ع الهديه ال منه اخترتها معاه
هو مكنش عيد ميلاد اخته ولا حاجه بس هو كان بيتحجج علشان يخرج معاها مش اكتر
حط الهديه ع جمب واترمى ع السرير وبص للسقف وقال
: حاسس اني قسيت عليه جامد مهما كان مكنش ينفع اعايره بخيانة والدته
بس لا كان لازم يفوق هو هيفضل يعلقها بيه وف الآخر هيسيبها انا متأكد ان نادر عمره ما هيتجوز
وبعدين اتخيل شكلها وهي بتحط الروج وبتوريهوله وتخيل شكلها وهي بتعمله زي القطه علشان تخوفه فضل يتخيل ف حراكتها وهو مبتسم
" نهار يوم جديد"
منه صحيت الصبح لقت هدى قاعده ووالدها هو ال بيحط الفطار
منه بتعجب : هو في اي
والدها : طب قولي صباح الخير الأول
منه: صباح الخير الأول
والدها بضحك : اقعدي افطري يلا
منه بتعجب : هو انت ال بتجهز الفطار ليه هي تنط هدى هتموت
هدى بغضب : ان شالله ال يكرهوني
منه بصدمه : يلهووي هتعيشي ع الكره الأرضيه لوحدك
ايمن بغضب : منه عيب كدا
منه ببراءه : وانا مالي يابابا مش هي ال بتقول ان شا الله يكرهوها يموتوا وهي اصلا مفيش حد بيحبها
هدى قامت بعصبيه : انا داخله اوضتي علشان متعصبش اكتر من كدا
ايمن بلهفه : استني ياحبيبتي اوصلك للأوضه امشي ع مهلك يلا تاتا تاتا
هدى بسهوكه : من عيوني يابيبي
منه بذهول : هي مرات ابويا لسه بتسنن ولا اي
وقعدت ع الفطار
ايمن دخلها الأوضه ورجع لمنه
: انتي يابت مش قولتلك كام مره تكلميها باحترام
منه وهي بتاكل : وانا جيت جمبها يابابا وبعدين قولي هو في مجهز الفطار النهارده انت يعني
ايمن بفرح : اصل هدى حامل اتأكدنا من الدكتور
منه : اهؤ اهؤ حامل!
ايمن بفرح: ايوا يارب تجبلي الولد ال نفسي فيه بقى
منه بتعجب : ليه هو اسلام مش ابنك
ايمن : دا ابن امه داه خليها تنفعه
منه وقفت بعصبيه وقالت : ابن امه داه هو ال متحمل مصاريف البيت كلها وارجل من مية واحد هدى دي هتجيبه وصدقني ابنك منها انا من دلوقتي بكرهه
وسابته ومشيت
ايمن : منه منه استني
مردتش عليه وسابته ومشيت وهي بتقول بغضب
: جه الوقت يابتاع ريهام ادافع عنك هه
ف الجامعه
منه وهي داخله من البوابه مسكت موبايلها واتصلت بوالدتها
منه ببكاء : ازيك ياماما
والدتها : في اي يابت بتعيطي ليه
منه : ضرتك ياماما
والدتها بفرح: ماتت
منه ببكاء : لا دي بتسنن قصدي حامل
والدتها بصدمه : حامل! انتي بتتكلمي بجد يامنه ولا بتهزري
منه ببكاء زي الأطفال : بجد ياماما بجد وشكلها هتجيب ولد وانا هدخل الجيش بنتك مش حمل مرمطه ياماما
والدتها : منك لله يامنه يابنتي الا مفيش مره جايالي بخبر عدل هتجيبي أجلي منك لله اتفووو
وقفلت السكه
منه بتعجب : دي قفلة السكه ف وشي
وبعدين رجعت تعيط زي الأطفال
أاااا أاااا
دخلت المحاضره وهي عماله تعيط بصوت
الكل كان بيبص عليها بتعجب
نادر كان عايز يروح يعرف مالها بس افتكر انه خلاص قرر يبعد عنها
فقعد مكانه تاني بضيق
مريم صاحبتها بتعجب
: بتعيطي كدا ليه في حد عندكوا مات
منه ببكاء : انيل وربنا
مريم بتعجب : قولي في اي
منه ببكاء مرات ابويا هتخلف ولد وانا هدخل الجيش
أااااأ أاااااأ
مريم وكل الطلاب دماغهم عملت Error
نادر ابتسم وبص قدامه
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا