رواية احببت حمقاء البارت التاسع 9 بقلم ملك محمد
رواية احببت حمقاء الفصل التاسع 9
منه ببكاء : مرات ابويا هتخلف ولد وانا هدخل الجيش
مريم بذهول : انتي بتقولي اي !
رامي وهو قاعد مكانه قال بصوت عالي: تقريباً فيوزات مخها ضربت
الطلاب كلهم ضحكوا
منه بصته بغيظ وقالت بذمجره
: انتو ليه مش مسدقني انا فعلا مرات بابا هتخلف ولد وانا هدخل الجيش
نادر قاعد قدام وباصص قدامه ومبتسم على طريقة كلامها
مريم بتعجب: يابنتي افهمي لو جه اخ ولد الولد التاني ال بيدخل الجيش مش البنت
منه بذهول : بجد يعني بتاع ريهام هو ال هيدخل مش انا
مريم بضحك : ايوا هو في بنت بتدخل الجيش انتي مجنونه
منه بدهشه : امال ماما ليه لما كنت اعمل حاجه غلط تهددني انها هتوديني الجيش دانا كنت بتفرج على فيلم عبود ع الحدود واقعد اعيط
رامي وهو قاعد ف الديسك ال ورا قال بضحك : تقريباً العيله كلها لاسعه
منه بغضب مسكت القلم من قدامها ورمته فيه
وهي بتقول : غليظ وبارد اوي تشاه
الطلاب كلهم كانوا مستغربين ان رامي ساكت لبنت زيها وسايبها تعمل ال هي عايزاه
كريم بتعجب : هتجنن واعرف انت ساكت للبت دي ليه سبني عليها وربنا اجبهالك من شعرها
رامي بضيق : تاني ياكريم قولتلك مية مره محدش ليه دعوه بيها
فجأه الدكتور دخل
رامي مسك القلم بص عليه وحطه ف جيبه وهو مبتسم
________
بدآت المحاضره ومنه طول الوقت حاطه دماغها ع الديسك ونايمه بتفكر بإحباط
معقول اسلام هيدخل الجيش طب هو كان عايز يتجوز ريهام ف اقرب وقت كدا هيضتر يأجل زواجه
فضلت تفكر وهي حاطه دماغها ع الديسك لحد مانامت
انتهت المحاضره
وكان عندهم تدريب ف المعمل
مريم : منه قومي يلا رايحين ع المعمل
منه وهي نايمه : روحي قدامي جايه وراكي
وكملت نوم تاني
الطلاب كلهم بدأو يخرجوا ورامي كان قاعد ورا بيبص عليها
كريم صاحبه : يلا عندنا معمل
رامي : الحقني انت جي وراك
نادر شال كتبه ولسه خارج بص وراه لقى منه نايمه ع الديسك ورامي قاعد مكانه
عيونهم جت ف عيون بعض ومنه كانت نايمه ف النص
نادر افتكر الكلام ال قاله امبارح لمنه : أنه لازم يبعد عنها
رامي قاعد مكانه بتناكه
نادر بيأس مسك كتبه وقرر يخرج
اول لما نادر خرج رامي فرح وإتأكد انه خلاص قرر يسبها
نط من مكانه وراح قعد جمبها
فضل يبص عليها وهي نايمه وهو مبتسم
نبضات قلبه كانت سريعه
حط ايده على قلبه وهو بيقول لنفسه
كل اما ببقى قريب منك نبضات قلبي بتبقى مسموعه مش عارف انتي طلعتيلي منين
نادر وقف ع باب المعمل
الدكتوره بتعجب : واقف عندك ليه يانادر ادخل التدريب هيبدأ
نادر بلهفه : انا اسف بس مضتر امشي
خرج من المعمل بيجري
رامي كان قاعد بيبص عليها مد ايده علشان يشيل شعرها ع عنيها
فجأه جه رامي ومسك ايده وزقها لبعيد
مسك ايد منه وقومها وشدها معاه
رامي بغضب خبط الكرسي برجله وقال ف نفسه
: طلع بيحبها فعلا
منه صحيت مخضوضه لقت نفسها ف ايد نادر قالت : اي دا في اي
نادر وهو ماسك ايدها وماشيين ف الطرقه
قالها بغضب : انتي واحده غبيه فعلا هو اي مكان تنامي فيه
منه شدت ايدها من ايده وقالت بعصبيه
: وانت مالك مش فاهمه انت مش قولت امبارح ابعدي عني وانت هتبطل تقرب مني انت فاكرني لعبه ف ايدك ولا علشان بنت ساذجه يبقى معنديش مشاعر
نادر : منه ..
قاطعته وهي متعصبه : فاكر انك لما تبقى قريب مني ع طول واشوفك مهتم بيا انا كدا مش هقع ف حبك يعني
حست انها عكت الدنيا اتكسفت وحطت أيدها ع وشها وسابته ومشيت
نادر وقف مكانه مش عارف يقول اي
منه سابت الجامعه وخرجت قعدت ف الشارع
نادر استوعب الموقف وخرج من الجامعه يدور عليها
شافها قاعده ع الرصيف بتكلم ف نفسها
منه بعصبيه : كانت ناقصاه هو كمان يعني حياتي خربانه وهو جي يكمل عليها انسان معقد ومش مفهوم
نادر كان سامع كلامها قرب منها وقال
: احم
منه رفعت وشها لفوق وقالتله
: رجعت تلحقني تاني واضح انك لسه بتشفق عليا علشان انا واحده ساذجه وغبيه وحضرتك طبعا اذكى واحد ف الدفعه مش كدا
نادر : انتي مش ساذجه ولا غبيه انتي احلى بنت شوفتها
منه بذهول : ها
نادر مد ايده ليها
منه اترددت وبعدين مسكت ايده وقامت وقفت
نادر وهو ماسك أيدها : منه انا معجب بيكي
منه قلبها كان بيدق جامد اتوترت ومبقتش عارفه تقول اي
نادر بتنهيده : حاولت ابعد واسيبك لغيري بس مقدرتش
منه واقفه مذهوله حست انها مش عارفه تتكلم فمشيت وسابته وهي بتكلم ف نفسها وبتقول: معجب بيا انا !
نادر واقف بيبص عليها وهي ماشيه تكلم ف نفسها وبيقول لنفسه
: حبيتها ازاي دي
"رجعت منه البيت"
والدها بتعجب : جايه بدري يعني
منه وهي سرحانه : بيقول معجب بيا انا
والدها بدهشه : مين داه
منه سابته ودخلت أوضتها وهي سرحانه قفلت ع نفسها واترمت ع السرير
: اذكى واحد ف الدفعه معجب بأغبى بنت فيها اكيد كان بيهزر ايوا اكيد بيهزر
بس لا هو كان بيتكلم بجد
وقف وراحت ناحية المرايه عدلت شعرها وبصت لنفسها بتمعن
افتكرت وهو بيقول انتي مش اغبى واحده انتي احلى بنت شوفتها
قالت لنفسها : معقول يكون شايفني حلوه بجد
فجأه موبايلها رن اتخضت لما لقت نادر ال بيرن
خدت نفس وقررت ترد
نادر : روحتي
منه وهي بتحاول تظهر انها مش مرتبكه : اها روحت
نادر : طب شنطتك انا خدتها من مريم انتي نستيها ف القاعه
منه خبطت ع راسها : اها نسيتها فعلا
نادر : هي معايا بقولك لو عايزاها ممكن استناكي تيجي تاخديها
منه بتوتر : لا لا مش عايزاه اقصد خليها لبكرا معاك مفيش مشكله خالص
نادر كان نفسه يشوفها فقلها : طيب لو مش عايزه تنزلي انا ممكن اجبهالك ع البيت
منه بتوتر : لا لا متتعبش نفسك هاخدها منك بكرا
نادر بيأس : طيب ماشي براحتك
منه قفلت معاه وخدت نفسها بسرعه
بقلم ملك محمد
نادر خد الشنطه وروح على شقته
دخل البيت وحط الشنطه ع جمب اخد شاور وخرج قعد ع المكتب بتاعه يذاكر شويه
الفضول اخده يفتح شنطة منه
مسك الشنطه وفتحها بص فيها لقى كراكيب كتير
نادر بذهول : واضح انها مهمله جدا
جذب انتباه النوت الصغيره بتاعتها فتحها لقا كل الصفحات مرسوم فيها ست شكلها وحش ومكتوب فوقها
الساحره الشريره ال فرقت عيلتنا
انا بكرها اوي
افتكر موضوع والدته حس انه مخنوق قفل النوت وحطها ف الشنطه وحط الشنطه ع جمب
"نهار يوم جديد "
دخل نادر ومعاه شنطة منه
رامي شافه وهو ماسك شنطتها اتجنن وخياله اخده لبعيد
نادر دخل وهو مبتسم وقعد ف مكانه وحط شنطتها جمبه
منه وصلت الجامعه ودخلت وهي محرجه
شافت شنطتها جنب نادر راحت بهدوء مدت ايدها علشان تسحبها وتاخدها
نادر مسك ايدها وقلها : اقعدي
منه بإرتباك : اقعد فين
نادر : هنا جمبي
منه بضحكة توتر : لا متشكره جدا انا هروح اقعد ف مكاني جمب مريم
نادر بهدوء اخد شنطتها من ايدها وحطها جمبه وقالها
: بقولك اقعدي
منه قعدت جمبه بإرتباك والكل بيبص عليهم
رامي كان مراقب الموقف من بعيد وحاسس انه هيطق
دخل الدكتور وبدأت المحاضره
منه كل شويه تفتكر جملة نادر وهو بيقولها انه معجب بيها
الدكتور وهو بيشرح : في حد عنده سؤال
منه رفعت ايدها وهي سرحانه
الدكتور : قولي
منه : هو صحيح معجب بيا ؟
الدكتور تنح وكل الطلاب فضلوا يدحكوا
نادر ابتسم
الدكتور : انتي بتهزري والأمتحانات خلاص قربت اتفضلي اقعدي
منه حست بالإحراج من ال عملته قعدت وحطت الكتاب ال قدامها ع وشها
رامي وشه قلب وعرف وقتها ان نادر فعلا اعترف ليها بإعجابه
الدكتور خرج ومنه استخبت ورا الكتاب
نادر شال الكتاب بلطف وقرب من ودانها وقالها بهمس
انا عارف الإجابه
منه بذهول : ها !
نادر بإبتسامه : ايوا معجب بيكي
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا