رواية احببته دون وعي البارت السادس 6 بقلم سما محمد
رواية احببته دون وعي الفصل السادس 6
_عمر: انا اسف.. حور!
_حور: عمر!
_مروان: حور.. ايه اللي جابك هنا
_حور: مفيش يا مروان نسيت المفاتيح فجيت اخدها منك
_مروان: ماشي خديهم وخلي بالك من نفسك
_مروان: عمر!
_عمر بابتسامه: وحشتني يا عم مارو
_مروان بضحك: لسه فاكر الاسم دة.... انت جيت امتي
_عمر: امبارح ياعم وصاحبك مش ارحمني ونزلني الشغل
_مروان: ههه.... معلش اومال انا اقول اييه
_عمر: ربنا يكون في عونا منه لله
_سليم: بتتدعو عليا دة انا مش هرحمكوا.. ثم انتم واقفين ترغوا وسايبن الشغل
_مروان بتمثيل: ياعم حرام عليك براحه شويه هو انت معندكش ولاد
_سليم : لا معنديش يا خفيف ويالا علي الشغل
_مروان وعمر: حسبي الله ونعم الوكيل
"عند ريم"
ترن.... ترررن
_ريم: جايه... حور
_حور: ريم.... عمر جيه رجع امبارح
_ريم: انتي بتقولي ايه... بجد
_حور بفرحه: ايوة رجع وشوفته بعيني النهاردة
_ريم: شوفتيه فين
_حور: هحكيلك
انا كنت رايحه لمروان في الشركه علشان نسيت المفتاح فالبيت فروحت اخد منه المفاتيح وبعدين خبط في حد وطلع هو وبعدين جيه مروان وخدت منه المفاتيح ومشيت بس كدة
_ريم: هو انتي لسه بتحبيه
_حور: الصراحه اه
_ريم: حتي بعد ما مشي وسابك
_حور بحزن: مش عارفه انسااه يا ريم او اناا اللي مش عايزة انساه انا اانا لسه بحبه عمر كان كل حاجه بالنسبالي لسه بحبه بس عمري ما هقدر اسامحه علي اللي عمله معايا وانه كسر قلبي
Flash back
_حور بدموع: عمر هو صح انك هتسافر
_عمر ببرود: ايوة
_حور: وهتسيبني
_عمر: بقولك ايه انا مش فاضي لشغل العيال دة
_حور بدموع: انت عارف اني مش بعرف اعمل حاجه من غيرك
_عمر: هتتعودي
_حور: علشان خاطري متسافرش
back
وسافر بعدها وسابني انا وعمر كنا اصحاب جدا وقريبين جدا من بعض مكنش عندي اصحاب غيره كنت بكتفي بيه هو وبس، بس انا كنت بحبه ومكنش بالنسبالي مجرد صديق وبس. مكنتش بثق في حد غيرة لحد ما سابني ومن بعده اتعرفت علي ريم وكانت تاني حد اثق فيه من بعد عمر طبعا.
"عند مالك"
_مالك: تراقبلي عمر 24 ساعه عينك متنزلش من عليه
_.....: تمام يا باشا
"عند ريم"
_حور: ريم انا همشي بقا علشان مروان ميعرفش ان انا عندك
_ريم: ماشي يا حبيبتي...خلي بالك من نفسك استني اجي اوصلك
_حور: خليكي.....يعني انا مش عارفه طريق الباب
وخرجت حور وقابلها احمد
_احمد: ايه يا قمر
_حور بخضه: ايه يا عم انت خضتني
_احمد: حقك عليا انا اسف
_حور: طب عاوزه اعدي علشان امشي
_احمد: اتفضلي
"عند سما وحسين"
_سما بابتسامه: عملت فنجانين قهوة يا عمي وجايه اقعد معاك ينفع
_حسن بابتسامه: ينفع طبعا دة انتي تقعدي في اي وقت
_سما:بتعمل ايه بقا
_حسين: كنت بتفرج علي صوري انا ومروة كانت حلوة اووي
_سما بحزن: الله يرحمها يا عمي متزعلش وفرفش كدة
_حسين بضحك: افرفش.... هه ماشي
_حسين: عامله ايه مع سليم
_سما بحزن: الحمدلله
_حسين: مالك يابنتي
_سما: مبشفهوش كتير والله ياعمي
_حسين: ليه كدة
_سما: هو طول النهار في الشغل وبيرجع متاخر اووي وانا طول النهار في الجامعه مش بنشوف بعض يعتبر
_حسين: معلش يابنتي انتي عارفه ان هو اللي شايل الشغل لوحدة بس اهو الحمدلله عمر رجع وهيفضالك شويه
"عند ريم واحمد"
_ريم بعصبيه: احمد... ملكش دعو بعد كدة بحور
_احمد ببرود: وانتي مالك بقا ان شاء الله
_ريم: صحبتي وقالتلي انك بتدايقها في الرايحه وفي الجايه
_احمد: صحبتك دي كدابه
_ريم بعصبيه:لا مش كدابه انت اللي كداب وستين كداب
_احمد: انتي قاليله الادب ووحشك ضرب زمان
احمد قال الجمله دي وضرب ريم لحد ما فقدت الوعي
تاني يوم صحيت ريم لقت٥٠ مكالمه من سما
ترن..... ترررن
_ريم بصوت ضعيف: ايوة يا سما
_سما بقلق: ريم عامله ايه... مال صوتك.. انتي كويسه
_ريم ببكاء: ضربني تاني يا سما ضربني تاني
_سما: ريم تعالي عيشي معانا
_ريم: واسيب ماما يا سما
_سما: هاتيها معاكي
_ريم: ما انتي عارفه انو مش هينفع
_سما: ريم علشان خاطري تعالي حتي اقعدي معايا يومين
_ريم بتفكير: طيب ماشي هقول لماما
_سما بفرحه: ماشي هستناكي وسلميلي علي ماما
_ريم: بااي
_ريم: ماما انا هروح اقعد مع سما يومين
_والدة سما: ماشي يا حبيبتي
_ريم بفرحه: شكرا يا احلي ام في الدنيا
"عند سليم" ترن... ترررن
_سليم: الوو... عامله ايه يا سما
_سما بابتسامه: الحمدلله.. سليم هو ينفع سما تيجي تقعد معايا كام يوم
_سليم: طبعا من غير ما تستاذني
_سما بفرحه: شكرا
"عند مالك"
_مالك : اللي قولتلك عليه تنفذه
_......:بس يا باشا لو حد عرف حاجه زي دي
_مالك بمقاطعه: مش قد الشغل معايا متشتغلش في بدالك ١٠٠
_....: انا اسف يا باشا...عايزة يحصل امتي
_مالك بشر: النهاردة
يتبع الفصل السابع اضغط هنا