Ads by Google X

رواية احببتك صدفة الفصل الثاني عشر و13 - حبيبة كوكب

الصفحة الرئيسية

رواية احببتك صدفة البارت الثاني عشر 12 والبارت الثالث عشر 13 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفة الفصل الثاني عشر 12

لا تُشعل نيران الكراهية إن كُنت لا تقدر على إخمادها...
---فركب ادم سيارته بسرعة واستطاع اللحاق ب مراد بأعجوبة ومراد يسير بسرعة جنونية .....
كان مراد يسوق وهو يضرب بيده علي المقود التابلوه امامه ويشتم بأفظع الشتائم ويتوعد لحبيبه ..  وصل مراد امام البناية ونزل من سيارته وكان يجري للداخل ... 
ادم وقف امامه و يحاول في تهدئته ..
ادم بقلق  : مراد اهدي متوديش نفسك في داهية .
 اسرع مراد يجري علي السلالم فهو لن يتحمل انتظار المصعد .... وجري ادم مع مراد هو كمان ولم يهتم لنفسه ....
وصل مراد للشقة اخذ يدق الباب بعنف وشده وهو يشتم في ذاك الحقير بالداخل .....
 تنهد الشخص وفتح له الباب ...
بعد ما فتح الشخص الباب حتي تلقي لكمة مدوية علي وجه أطاحت به ارضاً ...
 وجري عليه مراد  كالوحش المسجون  واخذ يلكمه حتي اوقعه ارضاً اخذ يركله بقدمه وهو يشتم ويسب ....
مراد وهو يلكمه ويركله بعنف شديد : خطيبتي يا حيوان خطيبتي يا كلب وديني لهموتك انهاردة .... 
وصل ادم وكان يحاول ان يبعد مراد عن الشخص 
ادم بغضب : هيموت في ايديك هتودي نفسك في داهية .
مراد بنبرة محتقنه بالدماء : ابعد عني ما انا هموتو انهارده ده هيبقي اخر يوم ليه ... 
مراد جري علي الشخص وهو يلكمه : شوفلك دعوه اخيرة قبل ما تموت يا حقير يا ندل وبعد كدا مراد ترك هذا الشخص وسال عن حبيبه هي فين الزبالة دي فين ..
اخذ يفتش في المنزل عنها ويفتح كل الغرف بعنف حتي وجدها تلك طريحة الفراش بسبب اثار المخدر الذي بدأ يزول مفعوله تدريجياً ...... 
وقف مذهولا فقد ظن ان كل هذا ملعوبا وهو يري التي سماها بخائنته نائمة في سرير شخص غريب 
دخل ادم عليه الغرفة فوجد مراد يكاد يبكي ولكنه يعلم ان خلف هذا الواقف بركان ثائر سيطيح بالجميع فحاول تهدأته 
...
ادم وهو يضع يده علي كتف مراد : مراد اخرج وانا هجبهالك البيت .
جري مراد لتلك الملقاه لا تشعر بشئ حولها وسحبها من شعرها بقوة واسقطها ارضاً ...........
فزعت حبيبه حينها وقد ازال مفعول المخدر اخذت تنظر لنفسها وهي بهذه الحالة قميصها مفتوح وتدقق بتلك الغرفة التي لا تعرفها واخذت تفكر حتي تذكرت المكالمة 
 انتبهت لمرلد تلك الممسك بشعرها يكاد يخلعه من جذوره 
حبيبه بخوف من منظره تلك العروق الظاهرة اسفل عينه وعلي جبينه وعينيه الحمرء التي تشع نيرانً 
--- مم مراد اا آ انا ....
وقبل ان تكمل تلقت صفعه جعلتها مصطحة علي الارض ... يديها وصلت لمكان صفعته وهي ما زالت في حالة من اللا وعي ولا تفهم شئ .....
نزل مراد لمستواها وامسك بشعرها بكلا يديه يرفع وجهها له ....
مراد بنبرة مخيفة وهو يهزها بعنف : بتخونني انا يا زبالة بتخونيني بعد كل اللي عملتو عشانك ،، ثم حرر يد من شعرها وقام بصفعها .......
هي فوراً امسكت وجنتها وقالت بصوت متحشرج بسبب البكاء : انا انا مخونتكش انا ....
مراد بغضب : انا شايفك في شقتو علي سريرة يا حقيرة وكمان بتنكري .... ثم اخذ يصفعها صفعات متتالية وهي كانت لا تفهم اي شئ ليس بيدها شئ سوي البكاء والتوسل
وخدها مراد ونزل ركب العربيه وجري بيها بسرعه جنونيه حتي وصل للشقه واخذها من شعرها وطلع بيها والقاها علي الارض
--- انا انا تيجي واحده زباله زيك تخوني دا انا هخليكي تتمني الموت يازبااله
حبيبه بخوف وبكاء = مراد ااانا انا معملتش معملتش حاجه والله والله صدقني انا انا هقولك ع كل حاجه
--- اخرسي اخرسي مش عايز اسمع صوتك انتي فاهمه اسمعي يابت انتي انا هخليكي تروحي علي بيتك بس بشرط انتي شرط واحد بس عشان ارحمك 
حبيبه ببكاء= شرط اا ااي دا..

رواية احببتك صدفة الفصل الثالث عشر 13

لم يدعُها إلى الجحيم...
بل هي من ذهبت بـ كامل إرادتها...
--- اخرسي اخرسي مش عايز اسمع صوتك انتي فاهمه اسمعي يابت انتي انا هخليكي تروحي علي بيتك بس بشرط  شرط واحد بس عشان ارحمك 
=حبيبه ببكاء= شرط اا ااي دا
---مش عايز اي حد يعرف باللي حصل دآ انتي فاااهمه
=ياا مراد اسمعني الأول طيب
--- قولت أخرسي خالص انتي فاااهمه مش عايز اسمع صوتك
 كتب الكتاب هيحصل انهارده ومش عايز اي تاجيل مفهوووم
= حبيبه ببكاء : ح حاااضر
وخدها مراد ونزل ركب العربيه وجري بسرعه جنونية حتى وصل  لبيت حبييه
مراد بعصبيه : اطلعي ولو عرفتي أنك قولتي لحد حاجه مش هقولك هعمل اي انتي فااااااهمه 
حبيبه ببكاء : ح حاااضر
وحبيبه طلعت ووصلت للشقه ورنت الجرس وليان فتحت
ليان : حبيبه انتي كنتي فين ماما حبيبه جت  
وماما خرجت بسرعه
-- حبيبه مالك ياحبيبتي انت كنتي فين  اتكلمي كنتي فين وازاي تخرجي ف يوم زي دآ 
حبيبه ببكاء : ماما اهدي آنا هقولك كل حاجه بس اهدي بس عشان تعبانه
--اهدي اي بس في اي ماالك
==ياماما مفيش بس ياسمين صحبتي اتصلت بيا وقالتلي انها تعبانه ف البيت لوحدها ومفيش حد معاها عشان مامتها سافرت عشان كدا روحتلها ولقيتك نايمه خوفت اصحيكي تتخضي ولا حاجه بس هي دي كل الحكاايه
---ماما بقلق واضح: طب وهي عامله اي دلوقتي ياحبيبتي 
= الحمد لله هي كويسه دلوقتي ياماما
-- طب الحمد لله
=ماما هو ينفع ناجل كتب الكتاب 
---تاني ياحبيبه مش احنا اتكلمنا ف الموضوع دا ياحبيبتي
== اصل اصل ياماما انا تعبانه وكدا يعني مش هينفع
--- ياحبيبتي دي الساعه10 قومي نامي ساعتين كدا ارتاحي فيهم عشان الساعه 12 عماتك وقرايبنا جايين يلا ياحبيبتي قومي ارتاحي
==حاضر ياماما 
  وسبتها ودخلت الاوضه ولسه هنام لقيت مراد بعت رساله فتحتها ويارتني مافتحتها
 اييي دا اي الصور دي مش ممكن مستحييل
      اتصلت بمراد بسرعه 
---الووو مراد اي اللي الصور اللي انت بعتهم دول 
= في اي ياحبيبتي اي مش عارفه صور ايي طب اعرفك انا دي صورك انتي والزبااله اللي كنتي معا ها عرفتي ولا اعرفك اكتر. 
--- م مرراااد اااسمعني اانا والله
=شششش اسكتي يابت انتي واسمعيني كويس اوعي تكوني قولتي لحد حاجه
--- لالالا انا مقولتش لحد حاجه انا قولت ان ياااسمين صحبتي كانت تعبانه بس مش اكتر
= برافو عليكي ياحلوه اسمعي لو سمعت انك اتكلمتي مع اي حد تاني نص كلمه كل الصور الحلوه دي هتبقي علي تلفونات البلد كلها مفهووم ياقطه
-- ممررراد ااانت ازاي بتتكلم كدا ازاي بقيت كدا ازااااي قولي انا مش مصدقه بجد. 
= بقيت كدا لما كسرتيني 
-- طيب انت مش عايز تسمعني لي والله انا مظلومه معملتش حاجه صدقني
= هههههههههه مظلومه ازاي بقي لا بجد ضحكتيني اسمعي ومش عايز كلام كتير كتب الكتاب هيحصل انهارده وهنتقم منك براحتي وهندمك علي اليوم اللي اتولدي فييي سامعه هنتقم منك ياحبيبه ساااااامعه وفصل الخط
    * هل صدقتني الآن
لم يجب علينا أن نعشق
لم يكن علينا أن تتلاقى أقدارنا
لن يسمح لنا أن نعشق *
==قومت اتوضيت وصليت وفضلت ادعي ادعي كتيير واعيط يارب يارب ساعدني يااارب ومحستش بنفسي غير وليان بتصحيني 
--- حبيبه حبيبه اصحي انتي نايمه ف الارض لي 
== ها لا مفيش حاجه ياليان انا بس كنت بصلي وكنت تعبانه ونمت 
-- طيب ياحبيبتي اصحي دي الساعه 1 الضهر كمان عشان تجهزي 
=  ح حاااضر ياليان هقوم 
-- حبيبه انتي مالك 
= اتكلمت بتوتر لا لا لا ابدا مفيش حاجه 
--مفيش حاجه ازاي بقي
= ياليان مفيش حاجه انا بس عشان صخيت بدري واتخضيت علي ياسمين بس مش اكتر
-- ااه ماهي ماما قالتلي طيب ياحبيبتي يلا قومي 
      وسابتني وخرجت
==فضلت افكر اعمل اي في المصيبه اللي انا فيها جت ف دماغي فكره ان انا اتكلم مع مامت مراد ومسكت التلفون بسرعه ولسه هتصل علي طنط فاطمه بس افتكرت كلام مراد ان هو مش عايزني اقول لحد
فصلت الخط بحزن وفضلت افكر  اعمل اي لحد ماافتكرت ان ادم اخو مراد كان مع مراد اه صح انا لازم اتكلم مع ادم ومسكت التلفون واتصلت علي ادم
-- الووو ادم انا حبيبه 
=حبيبه ازيك انتي كويسه مراد عمل فيكي حاجه طمنيني
--- لا معملش حاجه ياادم انا ف البيت اطمن بس بالله عليك اسمعني ياادم انا مش عايزه مراد يعرف اني كلمتك
= حاضر حاضر اطمني بس انتي يعني انا اسف ياحبيبه ف السوال  بس انتي كنتي عند الراجل دا لي 
-- ادم والله انا مظلومه مراد مش عايز يسمع الحقيقه انا هقولك كل حاجه والله وحكيت ل ادم كل حاجه حكيت كل اللي حصل هو دا كل اللي حصل والله صدقني ياادم 
== حبيبه انا مصدقك بس احنا لازم نعرف مين البنت اللي كلمتك دي ولي عملت كدا
--- مش مهم اي حاجه دلوقتي ياادم المهم انا عايزه مراد يعرف الحقيقه ويعرف ان انا مظلومه دا مصمم ان احنا نكتب كتب الكتاب انهارده وبيقول ان هو هينتقم مني عشان خاطري ياادم اتصرف انا مش عارفه اعمل اي
== اهدي ياحبيبه اهدي احنا دلوقتي لازم نفكر هننلغي كتب الكتاب دا ازاي...
يتبع الفصل 14 و15 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent