Ads by Google X

رواية احببتك صدفة الفصل الرابع عشر و15 - حبيبة كوكب

الصفحة الرئيسية

رواية احببتك صدفة البارت الرابع عشر 14 والخامس عشر 15 بقلم حبيبة كوكب

رواية احببتك صدفة الفصل الرابع عشر 14

--اهدي ياحبيبه اهدي احنا دلوقتي لازم نفكر هننلغي كتب الكتاب دا ازي 
=ازاي يا ادم بس دا عماتي وقرايبي عندنا دلوقتي 
-- مش عارف ياحبيبه بس اكيد في حل ان احنا نلغي كتب الكتاب دا
=للاسف ياادم مفيش اي حل انا فكرت كتيير اوي ومطلعش معايا اي حل ومش عارفه اعمل ايي
--اهدي ياحبيبه والله مراد طيب هو بس من الصدمه اللي كان فيهاا 
= عارفه عارفه والله ياادم ان هو طيب
-- طيب بقولك اي آنا هقفل معاكي دلوقتي وهروح اكلم مراد آنا 
== لا لا يا آدم أوعى تقول لمراد ان آنا كلمتك
-- اطمني ياحبيبه آنا مش هقوله ان آنا كلمتك اصلا يلا سلام
= سلام 
    وقفلت مع ادم وعماله ادعي ان اليوم دا يعدي علي خير
ولقيت ماما دخلت 
-- اي دا ياحبيبه انتي لسه ما جهزتيش
= لي ياماما دي الساعه لسه واحده 
----ياحبيبتي عشان تخرجي تسلمي علي عماتك وخالتك
=حاضر ياماما هقوم اجهز اهو اتفضلي انتي وانا هجهز و هخرج وراكي
--- حاضر ياحبيبتي 
    ماما خرجت وانا عماله افكر اعمل اي ف المصيبه اللي انا فيها
قومت جهزت وقولت اخرج عشان محدش يلاحظ حاجه وخرجت ف الصاله كان عماتي وخالتي وتقريبا قرايبنا كلهم 
---  عروستنا الحلوه اخيرا خرجت
= ازيك ياعمتو اخبارك اي
-- انا الحمد لله ياحبيبتي 
= يارب دايما ياعمتو
    كانت ليان واقفه بتابع كل حاجه ولقيتها جت وشدتني ودخلتني البلكونه 
-- حبيبه انا ممكن اعرف مالك
== في اي يابنتي ماانا كويسه اهو
--- هو انتي مش شايفه نفسك ولا ايي وشك اصفر كدا لي حبيبه انا اعرفك اكتر من نفسك لو في حاجه قوليلي
= هيكون في ايي يعني وشي اصفر عشان مكلتش حاجه من الصبح واتخضيت علي ياسمين عشان كدا يعني
--- هعمل نفسي مصدقاكي تعالى ندخل الاوضه عشان نشوف الفساتين
= طيب يلا 
    ودخلنا الأوضه انا وليان 
    وليان أتكلمت بحزن
-- يعني يا حبيبه خلاص هتمشي وتسيبيني
= هو انتي مفكره ان آنا هتجوز وهمشي ولا ايي آنا يوميا هكون عندكو 
---- هههههههه كلام يا أختي انتي اول ماتتجوزي محدش هيشوف وشك أبدا اصلا
= ظلماني دايما دا انا غلباانه خااالص
---- مين دي اللي غلبانه انتي اه ماانا عارفه هههههههههه
= بت انتي بطلي ضحك 
---- هههههههه طيب طيب
وفضلنا نتكلم انا وليان والوقت خدنا لحد ما الساعه جت 5 وكانت ماما بتخبط وبتدخل الاكل
= ياااااا ياماما انتي لسه فاكره دا انا كنت هموووت من الجوع 
   لقيت ماما بتتكلم بضحك
---- هههههه اي ياحبيبه عروسه طفسه انا اول مرة اشوف عروسه طفسه 
= طيب ياسيدي شكرا كفايه 
-- هي الكوافيره هتيجي امتي 
= هي المفروض تكون جت دلوقتي مش عارفه ياماما اتاخرت لي كدا قومي يا ليان اتصلي بيها 
--- مش معايا رصيد 
== اتفضلي تلفوني اهو اتصلي دا انتي غريبه اوي
---- ههههه انا مش غريبه انا اختك
= امشي يارخمه يلا كلميها
---هههههه طيب ياقلب الرخمه هقوم اكلمها اهوو.
    ليان قامت تكلم الكوافير ولقيت ماما خرجت هي كمان.
وفضلت انا ف الاوضه لوحدي مش عارفه اي اللي انا بعمله دا انا لازم اتصرف خلاص مفيش وقت  انا هتصل ب ادم اشوف يمكن يكون كلم مراد وعرف يقنع مراد ان هو ياجل كتب الكتاب ولسه بشوف التلفون افتكرت ان التلفون مع ليان خلاص هستني لما تخلص وفضلت استني ليان ولقيتها دخلت الاوضه وكان باين عليها الزعل
---- ليان مالك ف اي كلمتي الكوافير طب ماجتش لي
= انا انا بصراحه 
--- في اي ياليان اتكلمي..

رواية احببتك صدفة الفصل الخامس عشر 15

---في اي يا ليان اتكلمي
= هههههههه في اي يابنتي هو انتي بتتخضي علي طول انا كنت عايزه اعمل فيكي مقلب بس صعبتي عليا
--- والله انتي رخمه انا قلبي وقع
= وقع فين
--- هو ايي
= قلبك مش انتي بتقولي قلبك وقع 
---- والله انتي مستفزه اوي المهم قوليلي كلمتيها
= اه كلمتها وقالت جايه في الطريق 
-- طب كويس روحي انتي بقي كلمي ماما كانت عايزاكي
= بتوزعيني انا عارفه ع العموم انا مش هطلع رخمه وهخرج
     ليان خرجت وانا كلمت ادم 
---- الو ادم انا حبيبه عملت ايي كلمت مراد
=  حبيبه اذيك انا اه كلمته بس بصراحه انتي عارفه دماغه ناشفه دا كان هيمد ايده عليا
---- يااربي طب اقفل ياادم وانا هكلم مراد
= طيب ياحبيبه سلام
  قفلت مع ادم واتصلت علي مراد 
---- الو مراد
= عايزه ايي
-- مراد عشان خاطري اسمعني 
= قولت مش عايز اسمع صوتك هو انتي ايي مابتفهميييش
--- طيب يامراد عشان خاطري ناجل كتب الكتاب 
= قولتي ايي هههههههههه دا انتي بتحلمي وفصل الخط 
    يارب هعمل ايي ساعدني يارب انا مش عارفه انا بيحصلي كدا اللهم اني اسالك رد القضاء ولكني اسالك اللطف فيه
والوقت جري والكوافيره وصلت ولقيت ليان بتخبط 
--- حبيبه الكوافيره جت 
= طط طيب خليها تدخل 
   الكوافيره جت وحطيت الميكاب وجهزت وخلصت وليان لما شافتني
---ايي دا ايي دا انتي قمر يابنتي اي الجمال دا كلو 
= عقبالك ياليان لما اشوفك احسن عروسه ف الدنيا
--- ياااارب ياااااااارب 
=هههههههه اي يابنتي انتي عامله كدا لي 
---ههههههه هعمل ايي يعني زهقت 
        واحنا بنتكلم ماما دخلت 
= حبيبه خلصتي ايي دا بسم الله ماشاالله ياحبيبتي ايي القمر دا
----ربنا يخليكي يا ماما
=طيب يلا ياحبيبتي المأذون وصل 
 خوفت اوي اول ماسمعت كدا 
--- ط ططيب يا ماما اعمل ايي
= هههههه مالك اتوترتي كدا لي متخافيش انا معاكي يا حبيبتي يلا تعالي نخرج
---- خرجت انا وماما وليان كنت مرعوبه وعماله ادعي ان يحصل اي حاجه عشان الموضوع مايكملش 
ولما خرجت كان مراد قاعد جمب بابا اول ماعيني جت ف عينه اتوترت اوي وخلاص كنت هعيط روحت قعد جمب بابا انا كمان
ومحستش ب حاجه غير لما سمعت المأذون بيقول
المأذون: موافقه على الجواز يابنتى
----كنت مرعوبه والدموع ف عيوني ايوه موافقه
=و المأذون وجه كلامه لمراد   وقال : امضى هنا يا استاذ
مضى مراد 
وقال المأذون : اديه للعروسه عشان تمضى
     بصيت علي الدفتر ثم رفعت عيني لى مراد ف لقيته يسلط عينه عليا محستش بنفسي غير وانا بوقع علي الدفتر ودا يدل علي موافقتي على ان اكون زوجه له على سنه الله و رسوله
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما ف خير 
فجاء شدني لحضنه معرفش حصل ايي بس فجاء لقيتني كاني ف بيت صغير ميساعش الا جسمي 
----فوقت لما همس ف ودني وقال اوعي تفكري عملت كدا لجمال عيونك بس انا كان لازم اعمل كدا عشان محدش يحس بحاجه ودلوقتي اقدر اقولك اهلا بيكي ف انتقااااميييي..
يتبع الفصل 16 و17 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent