رواية احببت قمراً البارت الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة مريم حسن
رواية احببت قمراً الفصل الرابع والعشرون 24
_نورا
نورا:انت!
احمد:بتحبيه
نورا بإرتباك:هو. هو مين
احمد بحزن:مصطفي
نورا:لا ده زي اخويا عادي
احمد بتنهيده:واللي سمعتو من شويه ده
نورا بتوتر: س.سمعت اي
احمد:كل اللي قولتيه
نورا:عادي
احمد:انا كمان بحبها
نورا:هيا مين
احمد:ريم
نورا:قولها
احمد:بتحب مصطفي
نورا:انا عايزه اموت
احمد:متقوليش كده
نورا:بس نظرات ريم ليك كانت نظرات حب
احمد:لا اكيد
نورا بتنهيده:مش قادره استوعب ان هما بيحبو بعض مكنتش اتخيل انه هيبقي لحد غيري
احمد:ليه مقولتيش له
نورا:مينفعش انا اللي اروح اقوله لازم هو اللي كان يعترفلي الاول بس هو مبيحبنيش ف كنت بسكت
احمد:انا ولله كنت هقول ريم اني بحبها بعد الخطوبه
نورا اتنهدت
احمد:طيب يلا قومي اوصلك ع البيت
نورا:لا انا هروح
احمد:لا بس يلا قومي قومي
**
ريم:الو ي مصطفي
مصطفي:الخطه ماشيه تمام اوي صح
ريم:ايوا جداا وعلي فكرا نورا بتحبك اوووي
مصطفي:حسيت بكدا
ريم:طيب هقفل دلوقتي اشوف مين جه
مصطفي:اوك
ريم بفرح داخلي:ازيك ي احمد
احمد بحزن:تمام يلا ي نوري ادخلي
نورا بإستغراب:باي ي احمد
احمد بإستفزاز:باي ي قلب احمد هتوحشيني
ريم بدموع نزلت:هتوحشك!
احمد:بتعيطي ليه
ريم بحزن وعياط:انت بتحبها ي احمد
نورا حست فعلا ان هيا بتحبه ف حبت تستفزها عشان تعترف
نورا:ايوا ي ريم في اي انتي متعرفيش ان احنا بنحب بعض
احمد:ايوا طب دلوقتي قوليلي ي ريم بتعيطي ليه
ريم ومسحت دموعها وبصت ل احمد:كنت فكراك بتحبني زي ما انا بحبك
احمد:مين قال اني مش بحبك
ريم:لا والله
احمد:طب هسألك سؤال وتجوبيني وهجاوبك انا كمان
ريم:طيب
احمد:بتحبيني؟
ريم بتلقائيه:بعشقك
نورا بتصفيق:اخيرااا
ريم:هو انا قولت اي
احمد بفرح:بحبك ي ريموو
ريم:ها
احمد:بحبك
ريم بفرح وابتسامه:وانا وانا كمان
نورا:هدخل انا ي ريم وابقي تعالي ورايا
ومشيت خطوتين و
ريم:نورا
نورا:نعم
**
اشرف:زي م سمعتي انا مش عايز فلوس اتفضلي اهي
سلمي:وعمليه مامتك
اشرف:متقلقيش اتفضلي فلوسك اهي وانا مش عايز حاجه
سلمي بكبرياء:اوك حطهم انا عملت اللي عليا انت اللي مش عايز 'وكملت بوقاحه:اتفضل امشي بقي
اشرف:انا هسكتلك المره دي علي قله ادبك بس حاضر هتشوفي هعمل اي
سلمي:هه هتعمل اي
اشرف:مفاجاه بقي
سلمي:مستنياها
اشرف رجع وقال:و علي فكرا قمر مامتتش
سلمي: اييه
اشرف:مامتتش صحبتها لحقتها
سلمي:انا هوريك
اشرف:سلام
**
ادهم:وبس كده
اميره:يلهوي
#الكاتبه_مريم_حسن
قمر:متفاجإتش عشان انا متوقعه اي حاجه من سلمي
ادهم:خبيثه اووي
قمر:ادهم هو انا هطلع امتي
ادهم:هشوف الدكتور كده
قمر:ماشي وقوله ان المريضه خفت خالص وبقت زي الحصان'وضحكت'
كلهم ضحكو
'ادهم سأل الدكتور والدكتور قاله تمام بس برضو خالو بالكو منها وكده وقالهم ع العلاج وكتبلهم خروج وخرجوا'
(ادهم كان مبلغ الشرطه ان حد حاول يقتل خطيبته نسيت اكتبها اسفه 😂)
**
ريم:مصطفي بيحبك
نورا:بتهزري
ريم:مبهزرش و"حكت لها حبها امتي وازاي وع الخطه بتاعتهم م الاخر يعني حكت كل حاجه 😂"
نورا بفرح:مش مصدقه نا فرحانه
ريم:يديم فرحتك يروحي
وحضنو بعض
احمد:خلاص كفايه احضان بقا ويلا ادخلو خلي بالك من نفسك ي ريمو
ريم:حاضر وانت كمان
احمد:من عيني
نورا:كفايه محن بقا ويلا سلام
**
ف شات مصطفي ونورا
نورا كتبت:مصطفي
مصطفي كتب:نعم
نورا كتبت:هتخلص الخطه امتي
مصطفي كتب:خطه اي
نورا قالت:حبك ل ريم
مصطفي:مش فاهم
نورا:لا والله، مصطفي انت بارد؟
مصطفي:ايوا
نورا:ريم واحمد بيحبو بعض صح
مصطفي:اي الهبل ده ريم بتحبني
نورا:بقولك اي ريم قالتلي كل حاجه وقالتلي انك بتحبني واعترفت ل احمد بحبها وهو كمان فا بلاش كدبك ده
مصطفي:بجد اعترفو لبعض اخيرا فرحتلهم اوي
نورا:ونا كمان
مصطفي:مش عايزه تفرحيني انا كمان
نورا:لاء
مصطفي:طيب بحبك 🥺💜
نورا:وانا كمان اوي 🥺💜
مصطفي:انا فرحان اوي
نورا:مصطفي انا عايزه اطير
مصطفي:يلا نطير انا ونتي
نورا:بس علي فكرا انت بارد ومبتحسش والخطه وحشه
مصطفي:لي
نورا:عشان عيطت كتير اوي
مصطفي:انا اسف
نورا:سلام انا هنام
مصطفي:نورا استني طب انا اسف
**
ع الواتساب ف شات ريماس وعمر
ريماس:عمررر
عمر مبيردش
ريماس:ي عمررررر
عمر كتب:ايي اي في ايه
ريماس:احمد وريم بيحبو بعض
عمر:ازاي يعني هيا مش كانت بتحب مصطفي
ريماس: لا لا وحكتله
عمر:امم ربنا يسعدهم عرفتي ازاي
ريماس:ريم حكتلي
عمر:مش ملاحظه انك بعدتي عن قمر اوي وقربتي من ريم
ريماس:لا طبعا انا قريبه من قمر
عمر:محدش قريب منها خالص غير ادهم واميره معاهم،لاكن انتي بعدتي عنها اوي ي ريماس ومينفعش كده
ريماس:انا طول عمري اكتر واحده قريبه ل قمر
عمر:يمكن، بس انا مش شايف كده يعني قوليلي طيب مين معاها في المستشفي مش ادهم واميره ومراد لاكن احنا بعاد اوي عنهم حتي انا بعدت عن ادهم رغم انه كان اقرب واحد ليا
ريماس:بس انا بعيده عنهم من ساعه ما قمر انضربت بالنار لاني بروح الدروس وببقي اشرحها ليهم علي الواتساب واميره
عمر:اها،طيب قوليلي ريم ونورا يعرفو ان قمر حد حاول يقتلها؟
ريماس:لاء
عمر:اخر مره كلمتيهم امتي
ريماس:نورا كانت اخر مره امبارح وريم قبل ما اكلمك
عمر:مقولتيش ليهم لي
ريماس:معرفش، عمر بقي في ايه هو تحقيق
عمر:طيب ي ريماس انا ورايا شغل سلام
وقفل وسابها غرقانه ف افكارها
في صباح يوم جديد
اميره:دول بس طيب
قمر:خلاص كفايا بقي مش قادره
اميره:اشربي بس الشويه دول وكده خلاص
قمر: طب هاتي كده
قمر:اسربي انتي بقي شويه
اميره:لا لا مش عايزه
قمر:لا هتشربي هاا يلا ....شطوره
اميره:كفايا
قمر:دي بس ...البت اميره دي شطورهه
اميره:هو انا طفله
قمر:ايوا
**
ادهم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
صفاء:اومال قمر فين ي ادهم مبقتش بشوفها
ادهم:اه معلشو نسيت اقولكم ان. وحكالهم
ريم:امتي ده
نورا بحزن:وازاي متقولناش ي ادهم
ادهم:نسيت والله ي جماعه
محمود:هيا عند صحبتها صح
ادهم:اه ي بابا
محمود:طيب هبقي اجي معاك اشوفها
صفاء وريم ونورا:وانا
ادهم بضحك:والله بقت كويسه ي جماعه متقلقوش
صفاء:معلش ي ادهم عايزه اجي معاك واشوفها واعتذر ليها
ادهم بحب:حاضر هاخدكو
ادهم:وبعدين د انا هتجوزها اهو وهتبقي مراتي
ريم:بجدد
ادهم:ايوا
مراد:ايوا يعم
ادهم:اي ريك تعمل فرحك معايا
مراد:مش عارف هقول ل اميره
ادهم:طيب الحمدلله لما تاكلو ابقو قولولي عشان نروح
كلهم:احنا خلصنا
ادهم ضحك وقال:طيب هكلم قمر اقولها
**
ادهم:ايوا ي اشرف نفذ حالا
اشرف:تمام
ادهم:خلي بالك من نفسك ولو حصل حاجه اديني رنه
اشرف:تمام
ادهم:سلام
**
قمر:الو
ادهم:احم قمر ينفع اجي انا وعيلتي وكده هنقدم موضوع الجواز ويطمنو عليكي
قمر بفرح:اكيد بس المفروض نقول ل عمي هو مهما كان عمي
ادهم:حاضر ي قمر هروح ل عمك بس دلوقتي هنيجي نطمن عليكي
قمر:تمام
ادهم:هقفل انا خلي بالك من نفسك
قمر:وانت كمان
**
محمد:شوفي مين ع الباب ي سلمي
سلمي:حاضر..وفتحت الباب وكانت الصدمه
يتبع الفصل الخامس والعشرون اضغط هنا