رواية احببت روزي البارت العاشر 10 بقلم شهد محمد موسى
رواية احببت روزي الفصل العاشر 10
_عند سيف_
سيف صحي من النوم حاسس نفسه بقي احسن وقادر يتحرك
فقام فتح باب الاوضة بس جاتله حالة من الذهول من الي شافه...
شاف هنا لابسة فستان موف لغاية فوق الركبة بفتحة ظهر
كبيرة و قاعده علي رجل شاب باين عليه انه عنده ثلاثين سنة ولابس بدله شيك جداا متفصله علي جسمه الرياضي
وفاتح اول كام زورار من القميص الي لابسة تحت جاكيت البدله ...وعيونه رمادي فاتح "من الاخر كان مز🙂"
وحاطط ايده علي ظهرهاا العريان وبيمشيهاا عليه... وباصصلها ومبتسم.....
سيف اول ما شاف المنظر ده راح دخل ورزع باب الاوضة ..
سيف بنرفزة وهو بيكلم نفسه:اهي هي دي الي انا مضايق
نفسي عليهاا وبعاتب نفسي اني ضعفت وقربت منهاا .... هي
دي الي انا فاكرهاا غيرهم هي دي "وراح زق كوباية الماية والشفف الازاز بإيديه "
الباب اتفتح ودخلت هناا واول ما شافت الازاز في الارض
راحت جريت عليه بسرعة ومسكت ايده
هنا بقلق:انت تويس "كويس" حصلت "حصلك"حاجة
سيف راح شد ايده جامد منهاا وقالهاا:ابعدي عني..متقربيش مني ..
هنا بدموع: هو انا ضايقتت"ضايقتك" في حاجة او عملت حاجة غلط
سيف بقرف وسخرية:انتي كلك علي بعضك غلط اصلاا..
هناا ودموعهاا بتنزل علي وشهاا راحت باصه في الارض واتكلمت:انا عارفه انت "انك" شوفتني وانا قاعدة علي.......
وقبل ما تكمل...
سيف بمقاطعة وصرامة: متكمليش انا مش عايز اسمع حاجة..
هنا راحت رفعت وشها وقالته بصوت عالي وشهقات
متقطعه :لاء..لازم تسمعني وتعرف انه انا مجبورة اعمل تدة"كدة" ....
سيف راح مسكها من دراعها جامد وفضل يهزهاا وراح قالهاا بصوت عالي:مجبورة علي ايه...ها فهميني انا كنت فاكر انك مش شبه الي هناا لاني شوفت ده في عنيكي بس اظاهر اني كنت غلطان....
هنا بصوت عالي هي كمان وكانت بتعيط :لاء انت مش
غلطان انا فعلاا شبهم تل"كل" الي هناا بيعملواا تده"كدة"
بمزاجهم وعلي هواهم الموضوع اما انا لاء والله العظيم انا
مش زيهم ...مش زيهم ...انا بعمل تدة"كدة"عشان احمي نفسي منهم واحافظ علي نفسي ..
سيف كان لسة هيتكلم ويقاطعهاا
هنا بعياط :لو سمحت اسمعني للاخر وبعدين اتتلم "اتكلم"
وبإبتسامة ساخرة حزينة كملت:اتيد"اكيد" بتقول محافظة اي
الي بحافظهاا علي نفسي دي وانا تنت"كنت" قاعدة تدة"كدة"
الحقيقة انه ورا القاعدة دي تتير"كتير" اويي انت عارف انه
الي تنت"كنت"قاعدة علي رجله ده هو الي مخليني مش شبه
الي هناا هو الي مانع مريهان اني انزل اروح اي حفلات او
اني اروح عند اي راجل البيت او حتي انه اي راجل يحط
ايده علياا ....."وزاد عياطهاا وشهقاتهاا"
سيف راح بعد عنهاا وقعد علي السرير واتكلم بسخرية:عشان يعرف يحط ايده هو كويس...
هنا غمضت عنيهاا بألم من كلام سيف وراحت قالت بصوت ضعيف وهي بتعيط: انا لسة بنت علي فترة "فكرة"
.
.
..اوبااااا كان حد يتوقع الامر ده 👀
.
.محدش يتوقعني 😌😹😹
.
سيف فتح عينه علي آخرهاا من صدمة الي سمعه ...
هنا راحت رفعت عنيهاا وبصتله وبعياط:انا عارفة انه
متانش"مكانش" يخطر علي بالت"بالك"اني لسة بنت وانا
موجودة في بيت دعارة ولا حتي هيخطر علي بال حد بس
دي الحقيقة وتل"كل" ده بفضل استاذ فهد الي بره ده انا
معرفش هو بيعمل تدة"كدة" ليه حتي هو مبيقربش مني هو
تل"كل" ما يجي يقولي تعالي اقعدي علي رجلي ويفضل
يتلمني"يكلمني" ويقولي متخافيش انا مش هسمح لحد
يأذيتي"يأذيكي" طول مانا موجود ....وانا مجبورة اجاريه
واعمله تل "كل" الي يقول عليه عشان افضل محافظة علي
نفسي لغاية ما ربنا ينقذني من هناا..... "وراح وقعت علي الارض وفضلت تعيط بطريقة بشعه😢"
سيف باصصلهاا مش عارف يقول ايه ولا يعمل ايه بس لقي
نفسه بيقوم وراح قعد ركبه علي الارض وراح حاضنهاا جامد وهي راحت مسكت فيه جامد
سيف بأسف وهو مغمض عنيه و حاطط ايده علي دماغهاا
وايده التانيه علي ظهرهاا:هششششش اهدي ....انا آسف اويي ....سامحيني ..انا مكنتش اعرف كل ده..
هنا بشقات وهي تمسك فيه اكتر:هو انتواا ليه تدة"كدة"
فهمني ليه بتحتموا"بتحكموا"علي الناس من مناظرهاا ليه
مبتفتروش"مبتفكروش" للحظة انه ممتن"ممكن" يكون
مجبور انه يبقي بالشتل"بالشكل" ده ليه فهمني....فهمني"مانت بتعيط وتشهق جامد"
سيف اتخنق من نفسه اوي ومن كل الي بيحصل ده بس مش
في ايده يعمل حاجة فضل يطبطب عليهاا ويزيد من حضنهاا لصدره لغاية ما نامت في حضنه ...
راح شايلهاا وحطهاا علي السرير وغطاهاا وقعد جمبيهاا ...
سيف وهو يمسح لهاا بقايا الدموع الي علي خدهاا: هحاول اعمل اي حاجة عشان انقذك من هناا.....
وبعدين راح فرد نفسه جمبيهاا و فضل يملس علي شعرهاا وبيبصلهاا بشرود.....
لغاية ما نام من غير ما يحس بعد ما عدي وقت وهو باصصلهاا ...~~
_في المستشفي_
آسر جه وفضل واقف جمب إياد مستنين حمزة... وكان
خايف جداا علي فيروز وإياد بيحاول يطمنه انه هي هتكون
كويسة وفي نفس الوقت قلبه مش مستحمل يشوف دموع
شهد وعايز يروح يحضنهاا ويطمنهاا بس مش قادر يعمل كده...
حمزة جه وكان وشه ميبشرش انه في خير خالص...
شهد بعياط:قالك اي يا حمزة وبالله عليك ما تخبي حاجة
حمزة بصلهاا بجمود وفي نفس الوقت بحزن:الدكتور قال انه هي محتاجه تروح مستشفي الامراض النفسية والعصبية عشان الحالة الي كانت عندهاا زمان شكلهاا كده رجعتلهاا تاني بس بشكل اقوي وممكن تسببلها مضاعفات اكتر...
شهد صرخت:لاء.....فيروز مش مجنونة عشان تودوهاا هناك....انت فاهم..
حمزة راح شدهاا بسرعة لحضنه وبحزن:اهدي يا شهد ...اهدي
شهد وهي تمسح فيه وبتعيط بحرقة:اهدي اي..ها....اهدي اي....انت عارف انت بتقول ايه
حمزة بحزن وهو لسة حاضنهاا:عارف يا شهد..والله عارف
هدي بعياط:هو مفيش حل تاني غير موضوع المستشفي .......
حمزة باصلهاا بحزن وقالها:معرفش...
هدي بزعيق وعياط:اوماال مين الي يعرف .... مين "وراحت حاطه ايديهاا علي وشهاا واترمت علي الكرسي"
حمزة باصصلها وعمال يطبط علي شهد لانه عازرهم و عارفة اد اي هما متعلقين بفيروز.....
آسر واقف سامع كل الي بيحصل وحاسس بنغزات في قلبه وفي اللحظة دي فهم خلاص انه هو بيحب فيروز وبقت حاجة كبيرة في حياته علي الرغم انه مشفهاش غير كام مرة بس
واياد واقف حاطط ايده علي كتف آسر وبيضغط عليه كنوع من انواع المسانده بالاضافة حاسس انه خلاص شوية وهيفقد السيطرة علي نفسه وهيروح يشد شهد من حضن حمزة لانه مش مستحمل يشوفهاا كده .....
كل واحد كان في حالته دي لغاية ما جت الممرضة وخرجتهم من حالتهم ..
الممرضة:المريضة فاقت تقدرواا تدخلولهاا...
...وراحت مشيت
حمزة بجديه : بصوا بقي انتوا مش هتدخلولهاا بالشكل
ده ...روحوا الحمام اغسلوا وشكوا وارجعواا
لطبيعتكوا ...عشان لازم احناا نكون اقوي عشان تبقي كويسة
ومتحتجش تروح مستشفي ولا حاجة....فاهمين
شهد وهدي هزواا دماغهم ومشيواا عشان يدخلواا الحمام
حمزة راح قرب من اياد وآسر وقالهم:تعبتكواا معاياا
إياد:حمزة انت اتبعط في نفوخك ولا حاجة احناا اخوات يا حمزة ومفيش بيناا الكلام ده
حمزة بإبتسامة:عارف يا اياد
اياد:طالما عارفة بتتكلم ليه .. لاحول ولا قوة الا بالله🙄
حمزة ابتسم علي طريقة اياد لانه فاهم انه بيحاول يفك الجو
واستغرب سكوت آسر بس مكنش في دماغ يسأل دلوقت
المهم راح رن علي عمه وقاله الي حصل وعمه قاله انه جاي هو ومامت فيروز..
شويةوهنرجعلهم👀
هنروح دلوقت لمكان جديد خالص اول مرة نروحه 💃
_في فله فهد الاسيوطي_
"فهد ده الواحد الحليوة ده الي وصفتهولكم فوق🙂😹😹"المهم فهد قاعد في فلته وبيكلم في التليفون...فهد: добро пожаловать,сэр...الترجمة:اهلاا بك سيديالشخص التاني: добро пожаловать,фахд..Все готово?الترجمة:اهلاا بك فهد. أ كل شئ جاهز؟؟فهد: На Самом деле, я так думаю,потому что девушка стала достаточно уверенной во мнеالترجمة:في الحقيقة اعتقد ذلك لان الفتاة اصبحت تثق بي بما فيه الكفايةالشخص التاني: фахд, будь осторожен,нет места ошибкамالترجمة:فهد كن حريصاا فلا مجال للاخطاءفهد :Не волнуйтесь,сэр,все будет хорошоالترجمة: لا تقلق سيدي كل شئ سيتم علي اكمل وجهالشخص التاني: ОК,фахд, покаالترجمة:اوك فهد،بايفهد:Поса,сэрالترجمة:باي سيدي
.انتهت المكالمة
فهد بشرود:سامحيني يا هناا انا عارف اني بخدعك بس الشغل محتاج كدة بس مش هخليكي تتإذي ودا وعد مني
وراح غمض عينه وبدأ يفتكرهاا بطلتهاا ولمستهاا الي بتجننه ويتوديه حته تانيه...
"علي فكرة اللغة الي فوق دي لغة روسية عشان متوهوش بس😹✌🏻 "
_نرجع بقي للمستشفي_
شهد وهدي جم وراحوا دخلوا هما وحمزة واياد وآسر لفيروز الاوضة...
هدي اول ما دخلت بمرح: يا مرحباا يا مرحباا انتي لسة عايشة
فيروز راحت ابتسمت وقالت: للاسف قدرك افضل قاعدة علي قلبك....
هدي بمرح:يا ستي اقعدي
براحتك بس متريحيش اوي ليوقف😹
فيروز:ههههه خايفة عليه
هدي بمرح: الله مش قلبي يا جودعان طب لو انا مخفتش عليه مين هيخاف عليه طااه😹
الجميع ابتسم علي كلام هدي وبعدين شهد راحت قعدت جمب فيروز وحضنتهاا ...
شهد بدموع :خوفت عليكي قوي
فيروز بإبتسامة وهي بتبطب عليهاا:مانا أسد اهو قدمك في ايه بقي... وبعدين اوعي كده بطلت رضاعة من زمان ياماما😹
شهد وهي ترفع نفسيهاا وتمسح دموعهاا:هههه الله يخربيتك ضحكتيني😹
فيروز راحت ابتسمت وخدت بالهاا انه اياد وآسر موجودين
فيروز بإبتسامة:ايدا ..انتوا كمان هناا
إياد بمرح :لا يابنتي احناا هناك ايه الي هيجبناا هناا بس...
فيروز بمرح:انت جاي تهزر بقي😹
اياد:اومال جاي اطمن عليكي مثلا😹
فيروز:لا سمح الله ياخي توف من بوقك😹
حمزة :مابلاش قرف 🙂😹
اياد:اخرس يا فصيل جاك صروخ في معاميعك "بصوت مضحك"🙂😹
الجميع ضحك وآسر ابتسم بس لغاية دلوقت متكلمش
وأثناء ما هماا بيضحكواا
..دخل بابا ومامت فيروز
مامت فيروز جريت عليهاا وحطت اديهاا علي وش فيروز وبدأت تتفحصهاا وتقولها:انتي كويسة يا حبيبتي...فيكي حاجة
فيروز بإبتسامة:متخافيش ياماما انا كويسة الحمدلله
الام راحت خدتهاا في حضنهاا وقالت:وقعتي قلبناا عليكي والله
فيروز بإبتسامة:معلش الله ياخد المهزق او المهزقة الي سرعكم كدة
حمزة راح بص للجميع وبطريقة مضحكة شاور علي نفسه: انا المهزق يا جماعة😹
الجميع ضحك
وبعدين بابا فيروز اتكلم
بابا فيروز بإبتسامة:مش تعرفناا يا حمزة
حمزة :آه صح نسيت معلش...دا آسر يبقي صديقي وفي نفس الوقت مدير الشركة الي فيروز بدأت تشتغل فيهاا...
بابا فيروز بإبتسامة:تشرفناا
آسر بإبتسامة:الشرف لياا يا عمي
حمزة:ودا بقي اياد اخو آسر وصديقي والي المفروض كان جاي يتقدم لشهد
اياد بمرح:المفروض بقي🙂😹
بابا فيروز بإبتسامة:تشوفت بيك يابني
إياد:الشرف ليااا يا عمي
وقعدوا وفضلواا يتعرفوا بس آسر بردوا مكانش بيشارك غير
بكام كلمه بس لكن معظم الوقت كان باصص لفيروز وسرحان
كأنه بيفكر في حاجة ..
وفجأة اتكلم..
آسر بجديه:عمي انا عايز اطلب منك حاجة
بابا فيروز بإبتسامة:اتفضل يابني ولو اقدر انفذه هنفذه
آسر وهو باصص لفيروز:انا عايز اتجوز فيروز..
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا