رواية انتقام بعد حب البارت الرابع 4 بقلم اية محمد
رواية انتقام بعد حب الفصل الرابع 4
سيلين مينفعش اروح بيتك وانا معرفكش
عمر بس انتي مراتي
سيلين مراتك نعم ازاي !
عمر : على سنه الله ورسوله، اتجوزتك عشان الناس متتكلمش عليكي انتي وابنك ،
انا اسف على الي عملته بس فتحت شنطتك وشوفت موبايلك عشان ارن على حد يجي يشوفك ، لقيت رقم واحد اسمه سيف اول حاجه فرنيت عليه
فلاش باك
عمر : الو سيف معايا
سيف ايوا مين
عمر : دكتور عمر مصطفى معاك ، كنت عايز اقولك المدام سيلين عندنا في المستشفى، وحالتها مش كويسه
وللاسف حماتك توفت
سيف : مدام مين يا عم انت صلي على النبي ف قلبك كده، دي مجرد واحده شماله مليش علاقه بيها ومترنش ترن عليا تاني باي
عمر دا اي قله الذوق دا ، بس باين على سيلين غير كده خالص
طب اشوف مين ، يعني ملهاش حد خالص
دور عمر في الموبايل لاقه رقم نور صحبتها
عمر : الو السلام عليكم، نور معايا
نور : وعليكم السلام ايوا نور مين حضرتك
عمر : اسف لو ضايقت حضرتك ،انا الدكتور عمر ، تعرفي سيلين
نور : ايوا مالها
عمر: للاسف مامتها اتوفت النهارده وهي دخلت في صدمه عصبيه،
نور : انا لله وانا اليه راجعون ، طب انا جايه حالنا مستشفى اي طيب
....
عمر : حضرتك نور
نور : ايوا فين سيلين
عمر : تالت اوضه على اليمين
دخلت نور وانصدمت أما شافت سيلين
نور يا حببتي ردي عليا ، ربنا ينتقم منك يا سيف انت السبب في كل دا
رنت نور على سيف
سيف خير عايزه ايه
نور ربنا ينتقم منك انتي ايه يا اخي مش بني آدم، موت واحده ملهاش ذنب حسبي الله ونعم الوكيل، ربنا هينتقم منك ومش هيسبك ، دا كلوا هيحصل في مراتك أو بناتك
سيف اكيد مش هتجوز واحده شمال ، يلا غوري بقا مش فاضي
مصطفى مين دي يا سيف
سيف نور صحبه سيلين قرفوني من الصبح
قال ايه الست سيلين دخلت في صدمه وامها ماتت
احمد بجد يا سيف دا بسببنا احنا ، لازم نروح نشوف سيلين يا سيف عيب كده
مصطفى احمد عنده حق يا سيف
سيف بقولك ايه انت وهو مش دا كان راهنكوا انتو من الاول فكوني بقا من ام الحوار دا ومش هشوف حد
سلام
احمد معاك رقم نور يا مصطفى
مصطفى اه معايا هرن عليها اسألها
مصطفى الو يا نور ازيك هي ماتت سيلين ماتت بجد
نور بحزن للاسف كلوا بسبب سيف ربنا ينتقم منه
ممكن تقوليلي انتي في مستشفى ايه
قالت نور ليه عن عنوان المستشفى
بعد نص ساعه
...
مصطفي : اي نور حصل ايه
حكتله نور على الي حصل
احمد طب يلا ناخد عزا طنط سميه وندفنها
.
راح الدكتور عمر استأذن من والده وخد شويه من الممرضين ونور وأحمد ومصطفى وراحوا المقابر ودفنوا سميه
....
يعد ما دفنوها
مصطفى احنا اسفين يا نور كل دا حصل بسببنا
نور باستغراب بس انتو ملكوش ذنب دا خطا سيف هو الي لازم يعتذر
احمد لا يا نور واحنا كمان غلطانين دا كان رهان بنا وبين سيف ،
حكه احمد وكصطفي كل حاجه ونور وعمر بيسمعوا بصدمه
نور مكنتش تعرف حاجه سيلين ملحقتش تقولها بس الي حصل وكده )
نور : ازاي تعملوا كده هي حياه الناس لعبه
احمد : كان مجرد رهان بهزار ، احنا اسفين انا عارف مهما اعتذرنا مش هيرجع حاجه ، بس والله انا ندمان على كل حاجه
مصطفي وانا كمان والله، انا اسف بجد يا نور ،لو عايزه ممكن نروح نبلغ عن نفسنا
نور : ههه وكده يعني سيف هيتعاقب ، هيستغل فلوس والده ويطلع ، ربنا هينتقم ليها وكما تدين تدان
إن شاء الله ربنا هيرد حق سيلين
في المستشفى
بعد اسبوع
نور : ممكن اخدها معايا البيت يا دكتور
عمر : بس يا نور لو خدتيها وهي حامل كده الكل هيتكلم عليها ، انا هتجوزها
نور بصدمه : بجد بعد الي حصل وانك عرفت انها حامل
عمر : هي ملهاش ذنب في حاجه دي كانت ضحيه في لعبه من شويه شباب طايشه متربوش ، وسيف دا اكيد هيتعاقب ، انا دورت عليه وسالت عنه ، بس للاسف سافر الجبان سافر وساب كل حاجه هنا
انا هتجوزها وهعتبر ابنها هو ابني
نور : ماشي يا دكتور وانا هشهد على زواجكوا
باك
واتجوزنا وانتي عائشه معانا في الڤيلا ، وعلى فكره ماما بتحبك اووي وانتي هتحبيها
سيلين ياااه دا كلوا حصل
بس انت ليه تعمل كده، بعد الي عرفته
عمر : عشان حبيتك من اول شوفتك فيها
يوم ما وقعتي قدام عربيتي وخدتك المستشفى من يومها حسيت انك نصي الثاني، اتمنى تحبيني في يوم من الايام
واه ابنك هيكون ابني وهحبه اكتر منك كمان
سيلين بجد هو لسه في ناس زي كده ، اكيد انا عامله حاجه كويسه في حياتي عشان ربنا يبعتلي واحد زيك كده
عمر طب والله انا الي عامل حاجه حلوه في حياتي
يلا بقا نمشي عشان ماما مستنيه
وصلوا البيت
عمر أنزلي يلا
سيلين بيتك حلو اووي
عمر انتي احلى اتفضلي
ماما احنا جينا
سهام مامت عمر : اهلا يا حبيبي نورت انت ومراتك
سيلين بجد والله يا طنط ما عارفه اشكركوا ازاي بجد انتو ملاك
سهام طنط اي بت انتي قوليلي يا ماما ، وبعدين انا اعتبرتك زي عمر مفيش بنا الكلام دا
يلا بقا روحي ارتاحي عبال ما اعمل الاكل
سيلين طب هاجي اساعدك
سهام لا يا حبيبتي روحي ارتاحي انتي
عمر تعالي يا سيلين اوريكي اوضتك
عمر خدها على اوضتها
سيلين جميله اووي
عمر كان حاطط فيها صور اطفال وسرير صغير للبيبي وديكور هادي بسيط كده
عمر ياارب تكون عجبتك
سيلين حلوه اووي
عمر تمام انا اوضتي الي جمبك دي لو عوزتي حاجه نادي عليا ، واه لو عايزه تطلقي معنديش مانع دا قرارك مش عايز اجبرك على حاجه
بس انا كان عليا عايزك تفضلي معايا دايما
بصي فكري براحتك لعند ما تولدي
يلا عن اذنك
طلع عمر من الاوضه وسيلين قعدت على السرير
ياترى بتعمل اي يا سيف بعد ما دمرت حياتي ربنا يبنتقم منك مش هسيبك لازم انتقم منك
......
موبايل سيلين رن
نور الو يا سيلين يا حببتي مش مصدقه بجد انك بقيتي كويسه عمر لسه قايلي
كنت عايزه اجيلك بس انا مسافره برا البلد
سيلين الحمد لله يا نور شكرا ليكي انك مش سبتيني
نور : يبنتي انتي زي اختي
بجد يا نور مصطفى وأحمد ندمانين على الي عملوا وكل شويه يرنوا يطمنوا عليكي
سيلين هما ملهمش ذنب قوليلهم اني مسامحهم ، المهم انتي هتيجي امتا
بعد شهر ، بس الدكتور عمر دا شكله بيحبك اووي فضل يهتم بيكي واتجوزك كمان بجد والله دا عوض ربنا ليكي عن سيف انسي سيف بقا وان شاء الله ربنا هينتقملك منه وخليكي مع عمر
سيلين : اه بجد طيب اووي ربنا يخليه ياارب مش عارفه من غيرك انتي وهو كنت عملت ايه بجد انتو عوض من ربنا ليا وفضلوا يتكلموا
......
عدا 4 شهور وسيلين بدأت تحب عمر
كانوا قاعدين بياكلوا
عمر سيلين يا حببتي مش حبتيني بقا في 4 شهور دول
سيلين اااه
عمر بجد والله بتحبيني
سيلين اااااه
عمر طب مش اووي كده خلاص صدقتك
سيلين اااه بولد يا غبي ، هموت
عمر خدها بسرعه المستشفى ورن على مامته تيجي
سيلين طلقني يا غبي طلقني
عمر اهدي بس يا حببتي
سيلين بكرهك
....
الدكتور جابت ولد زي القمر
عمر ممكن ادخل اشوفها
الدكتور ممكن بس مش تتطول
دخل عمر
عمر مبروك يا حببتي ولد زي القمر
سيلين عمر انا بحبك
عمر يااه أخيرا يا شيخه وانا كمان بموت فيكي يا روحي ربنا يخليكي ليا انتي وابننا
.....
بعد سنتين
يوسف مامي انا جعان
سيلين يا حبيبي والله ما قادره خلي ابوك يعملك حاجه تكلها
يااربي اي الهم الي انا فيه دا
يا استاذ عمر ، انت يا استاذ
عمر في اي يا سيلين ابنك جعان
عمر والله وانا كمان اعملينا حاجه ناكلها بقا
سيلين انت معندكش دم ، شايفني بطني قدين ومش قادره اتحرك وبتقولي اعملي اكل
عمر يلا يوسف نمشي من هنا امك هتقتلنا
سيلين عمر الحقني انا بولد ااااه
خدها عمر المستشفى
سيلين طلقني دا كلوا بسببك ، اااه حد ياخد من وشي
سيلين جابت بنوته جميله رنين
.....
هنقدم الأحداث شويه أو شويتين تلاته 😂
بعد 18 سنه
رنين يا يوسف بقا هقول لماما اطلع برا
يوسف مش طالع وهذاكر هنا
رنين طب ماااشي والله لقول لماما على البنت الي بتكلمها
يوسف خلاص خلاص انا طالع
عمر : يا سيلين يا حببتي مش هنفطر بقا عشان اروح المستشفى
سيلين سوا واخلص ما تيجي ي ست رنين تساعديني
رنين بذاكر يا ماما مش فاضيه
خلصت سيلين وحطت الاكل
والكل قاعد عشان ياكل
رنين ماما في رحله طالعه في الجامعه وعايزه اروح
سيلين لا
عمر خليها تروح يا سيلين
رنين والنبي يا بابا خليها توافق
عمر خلاص يا سيلين خليها تروح ويوسف هيروح معاها
يوسف نعم وانا مالي
رنين يوووسف هتيجي ولااا
يوسف ماشي يا رنين يا روحي هاجي معاكي هو انا اقدر ارفضلك طلب
رنين اخويا حبيب وراحت حضنها
سيلين بس انا لسه موافتش يا عيون ماما
رنين راحت حضنها اكيد هتوافقي يا احلى ام في الدنيا
سيلين كام يوم الرحله دي وهتروحوا فين
اسبوعين بس يا مامي في استراليا
سيلين طيب بس تكلميني كل يوم
رنين حاضر يا روحي
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا