Ads by Google X

رواية رحمة وزين الفصل الثالث والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية رحمة وزين البارت الثالث والأخير بقلم اميرة محمد

رواية رحمة وزين كاملة

رواية رحمة وزين الفصل الثالث والأخير

-مين حضرتك وواقف كدا ليه مع مراتي 
-‏دا ..
-‏انتي تخرسي خالص ومتتكلميش غير لما اقولك 
-‏في اي حضرتك انا ورحمه كنا زمايل ف الجامعه محصلش حاجه لكل ده 
-‏لا والله انت شايف ان محصلش حاجه 
-‏اه فيها اي 
-‏طيب ي روح امك هتعرف دلوقتي 
مسك احمد فضل يضرب فيه والناس كلها اتلمت علينا وحشناه بالعافيه من عليه كان هيموتو ف ايده
-يلا ي هانم امشي حسابنا ف البيت 
دخلنا شقتنا جه زقني علي الارض 
-انت اتجننت اللي عملته ده 
-‏اتكلمي عدل وصوتك معيلاش مين اللي كنتي واقفه معاه حبيبك القديم هاا ؟
-‏اي اللي بتقوله ده 
-‏بقول اللي شوفته واقفه تضحكيله وتهزري ولا كأنك متجوزه 
-‏انا مسمحلكش تكلمني بالطريقه دي انا اشرف من اي حد ومش انا اللي تخون جوزها ي استاذ زين 
-‏كلكم زي بعض نفس النسخه الوسخه 
-‏تمام طالما كلنا زي بعض يبقي طلقني فاضل اربع ايام والاسبوعين اللي حددتهم يخلصو 
-‏ولا اسبوعين ولا زفت هطلقك بمزاجي عارفه يعني اي بمزاجي ي رحمه 
-‏وانت هتقبل علي نفسك إن واحده تعيش معاك غصب عنها ؟!
-‏اخرسي مسمعش صوتك ادخلي جوا يلاااااااا 
اتنفضت علي صوته والدموع اتجمعت ف عيني وجريت علي اوضتي قفلت الباب ورايا وفضلت اصرخ بصوت مكتوم لحد م نمت مكاني 
غبي غبي غبي ليه عملت معاها كده هوة عشان بتحبها هتتحكم فيها بس لا هيه ازاي تقف مع حد غريب وصوت تاني يقوله غريب اي دا زميلها كانت بتسلم عليه وانت غيرتك مش مخلياك تشوف الحقيقة ...اه بغير عليها وعايزاها تكون ليا لوحدي ومش هسمح لحد ياخدها مني اعمل اي دلوقتي اهي زعلت لازم اصالحها يوووووة 
قومت من النوم لاقيتها قاعده ف البلكونه باصه ف اللاشيء قعدت جمبها 
-عارفه زمان لما كان عندي اربعه وعشرين سنه كنت شغال ف شركه كبيرة وبحب شغلي اووي وزمايلي بيحبوني ومتعودين عليا كان ليا كاريزما ف كل مكان بروحه لاني اجتماعي وبضحك علي طول ودايس ف اي مود 
-‏لقيتها اتعدلت وبصتلي كأنها بتقولي كمل 
-‏المهم في بنت جات تشتغل معانا اسمها حنان اتعاملت معاها واعتبرتها صديقتي وخدت عليها جدا وكانت بتحبني او انا كنت بتوهم كدا قعدنا سنه مع بعض ف السنه دي حبيتها جدا كنت مستني الوقت اللي تقولي  فيه تعالي اخطبني انتي متخيله  انا اللي مستنيها تقولي مش العكس زي م اي بنت بتتمني بعدها بفترة بقت تتلكك علي كل حاجة مرة انت مش جايب شقه هتيجي تخطبني ازاي طريقة للبسك انت مش بتجبلي هدايا مش بتخرجني و و و ...من الحاجات اللي ملهاش لازمه دي 
و فيوم دخلت المكتب لقيتها واقفه مع صحبي وبتضحك بصوت عالي بتضحك ضحكه عمرها م ضحكتها معايا بصتلها بمعني انها تحصلني علي المكتب جااات ورايا وبكل برود بتقولي في اي قولتلها في انك بتضحكي كدا لي ي هانم مع صاحبي ردت وقالت وفيها اي يعني اي اللي حصل ...لا بقولك اي انا مبحبش كدا وخفي شويه ...تمام حاضر بقيت كل يوم اكتشف فيها حاجه جديده ووحشه ف نفس الوقت بس انا كنت غبي فضلت احبها ومعرفتش اكرها وكان عندي شغل متأخر دخلت المكتب بالليل كنت واخد مفتاح مكتبي من المدير عشان ادخل اجيب الورق قبل معاد الصفقه سمعت صوت حركه فتحت الباب واتصنمت مكاني شوفتهم ف وضع غير لائق اول م شافوني بعدو عن بعض قربت عليها ومسكتها من شعرها بقي بتخونيني انا ي بنت الكلب ومع مين مع الوسخ ده سبتها وفضلت اضرب فيه لحد م نزف بعدين فلت مني وقبل م يخرج قالي الحلوة كانت عملاك كوبري عشان توصلي وبعدين خرج بصيت علي منظرها وتفيت عليها (سوري ي جماعه ف تفيت عليها دي اصلها قادرة 😂)وقولتلها انتي متستاهليش حتي ضفري انتي اخرك الشارع ي حقيرة ومن ساعتها يستي وانا كارة صنف النسوان كله 
-عشان كده بتعاملني بالطريقه دي ي زين 
-‏رحمه انتي لازم تعزريني اللي حصلي مكنش قليل 
-‏يااااه دا انا قلبي جاحد ومستحملتكش 
-‏مقصدش ي رحمه انا اسفه والله و عارف اني ظلمتك معايا بس اوعدك عمري م همد ايدي عليكي تاني 
-‏وعد ؟
-‏وعد يستي ممكن نبقي صحاب مدلها ايده 
-‏اممممم هفكر 
-‏ضربها علي قفاها :ي شيخه اتلهي 
-‏ولااا ولاااا انت مش لسه واعدني انك مش هتمد ايدك عليا تاني 
-‏يااااه انتي لسه فاكرة ....رحمه 
-‏نعم 
-هرش ف شعره :بصراحه انا جعان 
-‏ي للهوي انت جعان هقوم اعملك تاكل حالا الناس يقولو عليا اي مجوعه جوزها 
-‏هههههه يعني هتأكليني عشان كده بس 
-‏هههههه اومال انت فاكر اي 
الحياة بينا بقت هاديه ومريحه وف منتهي الجمال بقيت كل يوم احبه عن التاني 
-هتفضلي بالعبايه دي كتير ي رحمه يبنتي ارحميني هعمل حاجه مش هتعجبك 
-‏شهقت من كلامه :انت قليل الادب ويلا علي شغلك 
-‏هههههه ماشي انا نازل 
نزل الشغل وانا شغلت اغاني ولبست تيشرت ب قط وبنطلون برامودا وسيبت شعري علي ضهري  ونضفت البيت وانا برقص بدل م انضفه ف نص ساعه نضفته ف ساعتين 😁
ببص ورايا لقيته واقف متنحلي جيت اجري مسكني وحاوطني ب ايده 
-يعني هيه الحاجات الحلوة دي مش بتطلع غير وانا غايب 
-‏زين سيبني ارجوك 
-‏لا مش هسيبك 
-‏زييييين 
-‏نعم 
-‏سيبني 
-قرب مني جدا :لا 
-زين ابعد وإلا هصوت والم الناس عليك 
-‏لقيته سابني فجأه ووقع علي الارض يضحك 
-‏هههههههه انتي مجنونه يبت هتقوليلهم اي جوزي بيتحرش بيا ههههههههههه 
-‏هههههه تصدق 
-‏ههههههههههه لا مش قادر 
-‏بصتله وسرحت ف ضحكته وقد اي هوة قمر يولاد لما بيضحك 
-‏وصلت لحد فين 
-‏هااة
-‏ضحكتي حلوة مش كده 
-‏رديت عليه بتلقائيه :اوووي 
-‏هههههه صريحه جدا 
-‏اتكسفت جدا وبصيت بعيد :انا ....
-‏انا جوزك علي فكفرة
-‏طب يلا عشان ناكل الاكل هيبرد
-‏يلاا
اليوم عدا وكان جميل شبه ضحكته وعيونه اللي بحسها مليانه حب ليا ليا انا لوحدي وبس قومت من النوم لقيت جمبي ورده  وجمبيها رساله مكتوب عليها صباح الخير ي حبيبتي 
خدتها وطلعت برة لقيته قاعد ف البلكونه بيشرب قهوة 
- اه ي خاين بتشرب قهوة من غيري 
- ‏عنيا قومي اعملي لنفسك وتعالي اقعدي اشربي معايا 
- ‏وانا اللي قولت هيعملي كوبايه قهوة 
- ‏وانتي اتشليتي ي يختي 
- ‏ششششش اسكت و الواحد ميعرفش يسلك معاك بقولك اي شكرا علي الوردة 
- ‏بص ف عيني :دي اقل حاجه مقامك ف قلبي اكتر من كده ي رحمه
- ‏ايه انت قولت اي 
- ‏قولت بحبك 
- ‏انت بتتكلم جد 
- ‏اول مرة اتكلم جد ف حياتي انا بحبك ي رحمه بحبك اووي مش هقدر اكمل من غيرك انتي كل حياتي لما ضربت احمد كنت غيران عليكي وكنت بكابر بحبي ليكي وكنت بتعصب لما اسمع منك كلمة طلقني تقبلي حبي ي رحمه تقبلي تكملي حياتك معايا 
- ‏هزيت راسي وانا بعيط :مواقفه 
- ‏طب مش هتقوليلي بحبك ي زين 
- هههههه بحبك ي زين بحبك ي احلي حاجه حصلتلي 
- ‏قام شالني وفضل يلف بيا :بحبببببك 
وكنت لي الفوز أم الخساره وأنا لم أؤمن إلا بفوزي ف فوزت بِكَ💙
تمت رواية جديدة رواية اسيل والمجهول كاملة اضغط هنا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent