رواية احببت ظابط شرطة كاملة جميع الفصول من الفصل الأول للأخير بقلم الكاتبة ميساء عنتر صاحبة الرواية الشهيرة رواية احببت قاسي التي سبق ونشرنها كاملة عبر مدونتنا، وسوف نشاركم رواية احببت ضابط شرطة كاملة عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
رواية احببت ظابط شرطة الفصل الأول
"البارت الاول احببت ظابط شرطه"
في منزل يبدو عليه الثراء
الجد:اطلعي صحي علي ي فاطمه
فاطمه:حاضر ي بيه
طلعت فاطمه خبطت
علي:ادخل
فاطمه: عاصي بيه مستني حضرتك تحت
علي:جاي وراكي
(علي 30 سنه مفتول عضلات طويل شعره بني عينه عسلي ظابط شرطه)
نزل علي تحت
صباح الخير
عاصي:صباح النور
علي:امال فين ريهام
عاصي:طلعت بدري النهارده
علي:امممم اوك
بعد شويه
علي:همشي انا بقي
عاصي:مع السلامه ي حبيبي
مشي علي علي القسم #
في حي من الاحياء الشعبيه
تقف بطلتنا(منة) تحط ميكب تداري به علامات الورم الظاهره من أثر ضرب والدها لها
منة:يارب توب عليا بقي
خلصت وطلعت
والدها عاصم : راحه فين يزباله
منة وهي ع وشك البكاء:راحه الشغل ي بابا
عاصم:هاتي فلوس
منة:م مش معايا والله
عاصم ضربها بالقلم: انتي شغلتك هنا تجيبي فلوس وبس غوري من وشي
نزلت منة وهي تبكي بشده علي معامله والدها القاسيه
وصلت الشغل(محل ملابس)
منة:السلام عليكم
صاحب المحل(رأفت):عليكم السلام اتفضلي شوفي شغلك
ذهبت منه حتي تعمل و شويه قرب منها صاحب الشغل
منه بصدمه:ابعد ابعد عني
رأفت:وهو مازال يقترب مستحيل
ضربته منه ع رأسه بخشبه ونزف
رأفت:بقي بتضربيني انا هعرفك مقامك
واتصل علي الشرطه
في قسم الشرطه
العسكري:ف واحد وواحده برا يفندم
علي بتأفف:دخلهم
دخل رأفت ومنه التي تبكي بشده
علي بصوت عالي:باااس بقي
حاولت منه كام شهقاتها
رأفت : يابيه شوفتها وهي بتسرق الفلوس بتاعتي من المحل وأما واجهتها ضربتي علي راسي
حركت منه رأيها بهستيريه
منه:لا لا محصلش والله هو كان عاوز وسكت... .
علي : كان عاوز اي
منه بكسره:مفيش ي بيه
نظر لها علي بقرف
علي بصوت عالي: ي عسكري
العسكري:تمام ي فندم
علي:خدها علي الحبس
اخد العسكري منه للحبس
علي: اتفضل امضي علي المحضر
مضي رأفت علي المحضر ومشي
في الحبس
دخلت منه واخذت تبكي بشده
واحده ف الحبس:انتي جايه في اي يحلوه
زاد بكاء منه ولم تجب
غضبت المرأه منها بشده
انتي مش بتردي عليا يروح امك
روقوها ي بنات
قامت البنات ونزلت ضرب في منه لحد ما اغمي عليها
العسكري:علي بيه المساجين نازلين ضرب في البت الي لسي داخله
علي بغضب:اوعي كدا
نزل علي الي السجن ودخل
واتفاجئ من ال شافه؟؟؟؟
علي بيه شاف اي ي شباب؟؟؟
رواية احببت ظابط شرطة الفصل الثاني
"البارت التاني احببت ظابط شرطه"
دخل علي الي السجن
وتفاجئ البنات بيضربو منه وهي مغمي عليها
علي بصراخ:ابعدي انتي وهي
بعدت المسجونات عنها خوفا منه
نزل الي مستواها وحملها وذهب الي مكتبه وضعها علي الاريكه
علي: ي انسه انتي ي انسه
احضر كوب من الماء ورش شويه عليها
بعد فتره فتحت منه عيناها البنيه
منه بخوف:ابعدو ابعدو عني
علي بهدوء:متخافيش
منه ببكاء:ابوس ايدك طلعني انا معملتش حاجه
علي بخبث:هطلعك بس بشرط
منه بلهفه:اي اي هو
علي بخبث اكبر:تقضي معايا ليله
نظرت له منه بصدمه: ا ا اي
علي ببرود:دا ال عندي بس طبعا هتجوزك عشان انا مبعملش حاجه حرام والا هتعفني ف السجن
نظرت له منه ولم تجب
علي:فكري براحتك ياعس
قاطعته منه:خلاص موافقه موافقه بس ابوس ايدك مش عاوزه ارجع السجن تاني
علي بخبث:ايوا كدا شاطره
منه:ممكن تيجي تطلبني من أبويا
علي:امممم ومالو ي عروسه
بعد ساعه كان واقف علي ومنه وعاصم قدام المحكمه
منه كانت شارده وفاقت علي جمله
(بارك الله لكما وجمع بينكما في خير )
نزلت دموعها
علي بسخريه:مش يلا ولا اي يعروسه
اومأت له منه بهدوء
وصل علي الي بنايه كبيره وطلع الدور 20
علي:ادخلي برجلك اليمين ي عروسه
دخلت منه الي الشقه وبداخلها خوف شديد
علي:انا مش هقرب منك فتره لحد ما تتعودي عليا شوفتي انا حنين ازاي
مريم:هو هو انا هنام فين
اخدها علي الي غرفه جميله جدا وألوانها رقيقه جدا
علي:اتفضلي دي اوضتك
منه:شكرا
خرج علي وجلست منه تفكر كيف اقنع علي والدها بالزواج
Flash back
دخل علي الي شقه منه وجد والدها جالس
عاصم:انت مين
علي:انا عاوز اتجوز بنتك وهديك عليها مليون جنيه
طمع عاصم بشده في المال
موافق
نزلت دموع منه بشده الم وحسره علي ابيها
وذهبوا الي المأذون
End Flash
فاقت منه علي صوت فتح باب الأوضه بتاعتها
نظرت امامها وانصدمت
اي ال صدم منه؟؟؟؟؟
"احببت ظابط شرطه"
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا