رواية لحظة غضب البارت التاسع والأخير بقلم نور عصام
رواية لحظة غضب التاسع والأخير
وحل الصباح علي الجميع
جاسر. ما قدر ينام بسبب حالة فجر وتعبها وطبعا اللي عمله فيها مال عليها وحط ايده علي شعرها وقال اسف حبيبتي اعذريني غيرتي عليكي وحبي ليكي هما اللي عموني وخلوني مقدرتش اسيطر علي نفسي لو مش بحبك ما كنت اهتميت لكن الكلام قصر فيا وقولت ازاي حبيبتي مراتي تعمل كدا انا عارف اني غلطان بس اتمني تسامحيني ياعمري ومال علي وشها وقال بحبك يا فجر بحبك
فجر. فتحت عيونها وبصتله
جاسر. صباح الخير يا عمري كله
فجر. بهدوء قامت وقالت لو سمحت اخرج من حياتي وكفايه لحد كدا
جاسر. حبيبتي اهدي واسمعيني
فجر. سمعتك واتحملتك كفايه معتقدش هقدر اكتر من كدا وبعدين سكتت وعقلها شرد
جاسر. فجر مالك يا عمري
فجر. بصتله وقالت اشعر بخيبة شمعه ضحت بنفسها لتضيئ غرفة اعمي ودموعها نزلت
جاسر. مسك ايدها باسها وقالها حقك عليا
فجر. لو لسه عامل العشره اللي بينا طلقني بهدوء
جاسر. مستحيل اطلقك انا بحبك
فجر. بهدوء بردو قالت من امته
جاسر. من اول ما شوفتك وحتي بعد الحادثه برغم اني مش فاكرك جوانا الا اني جوايا شئ حلو ليكي ومصر علي وحودك جنبي ولما كنت ادايقك بكلامي كنت بزعل بعدها لكن كنت احب وجودك دايما جنبي
فجر. يا ريتك قولت الكلام دا قبل اللي حصل
جاسر. اسف
فجر. لو مطلقتنيش هرفع عليك قضيه
جاسر. مش هطلقك يا فجر
فجر. صدقني خلاص مش عوزاك ولا بقيت طايقه وجودك ف حياتي سيبني ف حالي وشوف حياتك بعيد عني
جاسر. حياتي معاكي ومع ابننا
فجر. ابننا وبصتله بقهر وقالت اللي كنت هتموته ف لحظة غضب
جاسر. اهو انتي بتقوليها لحظة غضب
فجر. خلاص انتهينا بقلمي نور عصام
حاسر. واهون عليكي تسبيني يا فجر
فجر. انا مش حمل معاناه تاني معاك كفايه عليا كام شهر متحمله سيبني اعيش ف هدوء
جاسر. لدرجه دي هونت عليكي علشان لحظة غضب
فجر. اهي لحظة الغضب دي هي الي خلتك تنسي اني حامل ف ابنك حتي لو كان كلامها صح انت مارعيت اني حامل ف ابنك سواء من حلال او لا وانا مش هستني المره الجايه تموتني خالص انا وابني
جاسر. عيونه اتملت دموع وقال مش هسببك يا فجر ولو بموتي
فجر. يبقي انا اللي هموت نفسي واريحك وارتاح
جاسر. شدها لحضه بالعافيه وطبطب عليها
فجر. انهارت وقالت كفايه انا بجد تعبانه ونفسيتي زفت
جاسر. استغل ضعفها قال طيب ايه رايك ننزل نمشي شويه
فجر. للاسف انت مخلتش فيا مكان سليم لاني انزل اتمشي
جاسر. بكسره قالها ان شالله كانت ايدي اتقطعت ولا انها اتمدت عليكي
فجر. جاسر اخرج برا
جاسر. متبقيش قاسيه يا فجر متحكميش،عليا وانت عرفه ظروفي
جروب روايات بقلم نور عصام
فجر. ما ردت وقامت وقفت
جاسر. رايحه فين يا فجر
فكر. فتحت الباب الكل كان صاحي وبانتظارهم
سهر. صباح الفل يا قمر انتي
فجر. ببتسامة حزن قالت صباح الخير الكل رد الصباح
امها. تعالي يا حبيتتي علشان تفطري
فجر. بصت لقت الكل موجود راحت قعدت معهم عالسفره
جاسر. قعد جنبها لحظة غضب بقلمي نور عصام
فجر. مش بتبصله وبعد دقائق قامت وقالت الحمد لله
كريمه. يا بنتي لازم تاكلي كويس
فجر. معلش انتو عرفين مش هقدر وحسه اني هرجع
جاسر. قام وقف وراح عليها وقالها حبيبتي اجهزي علشان ننزل
فجر. مش هنزل يا جاسر واللي عنده قولته
ابو جاسر. حبيبتي اهدي وتعالي نتكلم
ابوها. قال فجر جوزك غلط واعتذر وانتي دايما تقولي انو معذور
فجر. وخلاص تعبت من كتر ما بعذوره خلاص حرام عليكم محدش حاسس بيا
ابوها. فجر اهدي واتكلمي بصوت هادي
فجر. اسفه يا بابا اسفه ليكم كلكم بس انا عاوزه اطلق
يوسف. مش كدا يا فجر
ابوها. فجر ايه اللي انتي بقوليه دا
كريمه. يا حبيبتي استهدي بالله لو عاوزه ترتاحي يومين هنا خليكي لكن تقولي طلاق لأ اكيد
سهر. وقفت جنبها وقالت ويهون عليكي ابو سيف
فجر. يا جماعه خلاص انا اخدت قرار واسفه ليكم كلكم
ابوها. لسه هيتكلم
ابو جاسر. قال مفيش داعي يا ابو عدي خليها تهدي دلوقتي لان اعصابها تعبانه والكلام دلوقتي مش هيكون ف صالحهم وقام وقف وقالها خلي بالك علي نفسك وعلي ابنك والتفت يمشي
فجر. راحت عليه وبدموع قالت بابا انا اسفه بس والله مش قادره
ابو جاسر. طبطب عليها وقالها خدي وقتك وارتاحي
جاسر. بصلها وقال مش هطلقك يا فجر ان شالله تقعدي ميت سنه عند ابوكي بردو مش هطلقك والكل مشي
فجر. عيطت ودخلت اوضتها
وبعد بعض الوقت عائلة جاسر وصلو بيتهم
ابوه. قاله شوفت أخره عمايلك ايه عرفت ان ليها طاقه وما عادت قادره تتحمل وادي نتيجه تسرعك وغبائك خسرت مراتك وابنك
كريمه. براحه عليه يا عبدالرحمن
ابوه. بصلهم ومشي علي اوضته
كريمه. متزعلش من ابوك يا حبيبي
جاسر. بابا معاه حق يا ماما انا مش زعلان ومشي طلع علي اوضه
سهر. راحت علي حماتها وقالت ان شاء الله كل شئ هيتصلح
كريمه. بزعل قالت يارب
يوسف. اخد سهر وراحو اوضتهم
جاسر. ف اوضته عمال يفكر بكلام فجر وكلام ابوه وتصرفات حماه الكويسه معه رغم اللي عمله ف بنته وافتكر كلام ساميه وكلامه مع فجر قبل اللي حصل عند عمه وصراعات داخل دماغه وعقله هيتجنن من كتر التفكير وف لحظه قام راح جاب عقد الجواز بتاعه وشاف التاريخ وعرف انو متجوز من ست شهور والحمل بقاله اربع شهور خبط دماغه بايده وقال انا غبي غبي ليه ما استنيت اتأكد بنفسي وعقله هيتجنن راح واتصل علي فجر بس ماردت رواية لحظة غضب بقلمي نور عصام قعد يفكر ازاي يصالحها ويرجعها وبعدين قال لو صممت علي الطلاق ياتري ايه اللي هيحصل بعد كدا معقول تتجوز حد تاني غيري وقال ازاي هونت عليها تبعد عني بسهوله كدا وبعدين قال من حقها هي يعني شافت مني ايه دا انا دايما اصدها ومش طايقها وعقله بيفكر ف كل حاجه وبعد صراح انهار وصرخ بصوت عالي
ابوه وامه واخوه ومراته جريو عليه ودخلو لقو
جاسر. مغمي عليه
يوسف. جاب آنينة عطر وببحاول يفوقه
امه وابوه كتير زعلانين عليه ودموعهم نزلت سهر واقفه زعلانه
يوسف. جاسر جاسر فوق جاسر حبيبي فوق
جاسر. ابتدي يفوق
ابوه. الحمد لله
امه. دموعها نزلت زياده وحضنته
يوسف. خضيتنا يا عم جاسر
جاسر. بصلهم كلهم وكأنو اول مره يشوفهم من فتره طويله
يوسف. ايه هو انت كنت بتحلم ولا ايه
جاسر. حاسس اني كنت ف كابوس مش حلم
يوسف. المهم انك بخير
جاسر. بصلهم تاني كلهم وبعدين دور علي فجر وبعد لحظات افتكر اللي حصل وانها مش موجوده
كريمه. مالك يا حبيبي
جاسر. وحشتيني اوي يا ماما وحضنها
كريمه. ضمته ليها وقالت حمدلله علي سلامتك يا عمري
الكل واقف مش مصدق لكن فرحانين
يوسف. شده من حضن امه وقال انت كبرت علي كدا يا ابو سيف وحضنه ودموعهم نزلت
جاسر. وحشتني اوي يا يوسف ووحشني هزارك
يوسف. وانت كمان يا قلب اخوك
ابوه. بصله ودموعه ماليه عيونه
جاسر. قام وقف واخده ف حضنه وقال بابا حبيبي وحشني كلامك ونصايحك وباس ايده وقاله اسف اسف علي شئ عملته
ابوه. ضمه بقوه وقال الحمد لله انك رجعت بخير وكل شئ يتعوض
سهر. ابتسمت وقالت حمدلله عالسلامه يا جاسر
جاسر. ببتسامه الله يسلمك يا سهر
امه. انت كويس يا جاسر
جاسر. الحمد لله يا ماما وبعدين دموعه نزلت
يوسف. اهدي وباذن الله هنروحلها تاني
جاسر. كنت هموت ابني ومراتي انا مش عارف عملت كدا ازاي
يوسف. غصب عنك وبعدين لازم تنسي احنا عاوزين نفكر ازاي نرجع المجنونه ام لسان طويل دي لانها عنيده
سهر. قالت ميان
جاسر. بصلها وافتكر انها تغير منها
يوسف. مفيش غيرها
ابوه. بلاش جنان انتو كمان البنت مش ناقصه
سهر. معلش يا بابا المره دي بس
امهم. قالت الامر لله وبهزار قالت بس لو بنت اختي جرالها حاجه هموتكم انتو عرفين فجر
جاسر ويوسف وسهر. ههههه هههههههه
ابوه. قال طيب خليها اليوم ترتاح لانها فعلا تعبانه
جاسر. لسه هستني
ابوه. معلش يا سي روميو
يوسف. انشف ياض مش كدا الله
جاسر. ابتسم
وتاني يوم
جاسر. لبس ونزل قال انو هيروح ل فجر
الكل كان مبسوط وبيدعيلهم
فجر. دخلت تصحي عدي
عدي. حرام عليكي سبيني انام شويه
فجر. قوم يلا علشان تروح المدرسه بدل ما اقومك بطريقتي
عدي. اوووف وصحي
فجر. ايوا كدا اتعدل وبعدين قالت ايه اللي انته عامله ف الاوضه دا
عدي. مالها ما هي زي الفل اهي
فجر. دي زي الفل اومال لو زي الزفت كانت هتبقي ايه
عدي. خلاص بقا هبقي احط كل حاجه ف مكانها بعدين
فجر. بعدين وبعدين قالت طيب يلا اجهز علشان نمشي
عدي. انتي هتيجي المدرسه
فجر. رفعت حاجبها وقالت ايوا ومشيت
امها. يلا يا حبيبتي تعالي افطري
فجر. والله يا ماما مليش نفس
ابوها. معلش يا بنتي لازم تاكي ومسكها من ايدها وراحو عالسفره
فجر. ربنا يخليك لينا يا بابا وجرس الباب رن قالت هشوف مين وراحت فتحت لقت جاسر
جاسر. صباح الجمال علي احلي فوفه ف الدنيا كلها
فجر. استغربت انو دلعها بالاسم اللي كان دايما يقوله قبل الحادثه
جاسر. ايه يا فوفيتي مش هتقوليلي اتفضل
ابوها. مين يا فجر
جاسر. انا يا عمي
فجر. بصتله وهي متغاظه منه
جاسر. مال عليها وشالها
فجر. شهقت وقالت ايه دا نزلني
جاسر. حبيبتي ومراتي واعمل اللي عاوزه
ابوه وامها. راحو لعندهم وابتسمو
فجر. لو سمحت نزلني
جاسر. ابله فجر انتي مش هتنزلي لانك حرم البشمهندس جاسر وام حضرة الظابط سيف
ابوها. تعالو ادخلو من عالباب
جاسر. لا يا عمي انا هاخد مراتي حبيبتي وننزل نفطر برا
فجر. مش رايحه معاك ف اي مكان
جاسر. بخبث قالها خلاص ندخل اوضتك انا اصلا منمتش كويس بسبب بعدك عني ومحتاح ارتاح شويه ف حضن مراتي
فجر. روحها هطلع من الإحراج والكسوف قدام امها وابوها
جاسر. ها قرري ندخل اوضتك ولا ننزل
امها. انا شايفه انكم تدخلو اوضتكم
جاسر. وانا موافق يا حماتي
ابوها. بهزار قال هات بنتي معندناش بنات تدخل اوض مع جوزها
جاسر. ههههههه خلاص تخرج مع جوزها
ابوها. اذا كان كدا ماااشي وضحكو
جاسر. مال عليها وباسها من خدها وقالها اجمل صباح عليا من اكتر من شهرين هو انهارده روايات بقلم نور عصام
فجر. بصتله وشافت لمعه بعيونه
جاسر. بكل حب قالها ننزل
فجر. لأ
جاسر. ابتسم وقال تمام وبص لأبوها وقال عن اذنك يا عمي
ابوها. قال لو زعلت
جاسر. قاطعه وقال ف عيوني يا عمي ونزل بيها
ابوها. قفل الباب وقال يا رب يا بنتي يصلح حالك ويهديكي
امها. امين يارب وبعدين قالت هي بتحبه وهو كمان وان شاء الله خير
ابوها. قال انا فرحت قوي لما كلمني امبارح وقال انو ذاكرته رجعتله وكان هيتجنن عليها
امها. والله وانا ربنا يسعدهم
وبعد بعض الوقت كانو ف مكان النيل
جاسر. حبيبتي وحشتيني
فجر. ماردت
جاسر. اسف حبيبتي
فجر. ممكن نروح علشان انا عندي شغل
جاسر. وتسيبي جوزك حبيبك ابو ابنك
فجر. ابو ابني ضربني وبهدلني
جاسر. مد ايده ومسح دموعها وقالها حقك عليا انا غلط بس والله غصب عني وانتي عرفه انتي عرفه جاسر حبيبك بيموت فيكي ازاي انا مش بس بحبك انا بعشقك فجر انا من غيرك اموت مستحيل حياتي من غيرك انتي النفس اللي بتنفسه تعرفي انا امبارح كنت هتجنن وارجعلك تاني بس الكل مناعني اني اجيلك علشان ترتاحي
فجر. بصتله وقالت جاسر انت رجعتلك الذاكره
جاسر. وكنت حابب اشوفك اول واحده امبارح كنت هتجنن واخدك ف حضني اتنميت اضمك لصدري بقلمي نور عصام
فجر. من فرحتها دموعها نزلت
جاسر. خلاص ياروحي مش عاوزك تعيطي تاني انا عارف انك فرحانه بس محبش اشوف دموعك
فجر. قامت وحضنته بقوه
جاسر. بهزار قالها لولا اننا ف مكان عام انا كنت عملت حاجات كتير قوي دلوقتي وخصوصا بعد الحضن دا وطبطب عليها
فجر. متتخيلش انا فرحانه قد ايه
جاسر. عارف يا عمري
فجر. بس بردو زعلانه منك
جاسر. يارب ايدي كانت اتقطعت
فجر. بعد الشر
جاسر. ابتسم وقالها طيب ايه رأيك نمشي
فجر. يلا
جاسر. حبيبتي اللي حسه بجوزها واشتياقه ليها
فجر. انا هروح عند بابا
جاسر. دا احنا هنروح عند بابا وماما واخوكي واجبلك حاجات حلوة كتيييير وبصلها وابتسم
فجر. انا بتكلم بجد
جاسر. بخبث قالها وانا كمان ومال علي ايدها وباسها
🌹 عندما تعشق الأنثي تنسي معذبها 🌹
وبعد بعض الوقت
جاسر. نزل من عربيته وشال فجر ودخل بيها بيتهم
فجر. علي فكره مينفعش كدا
جاسر. انتي مالك هو انتي اللي شايله ولا انا ودخلو
فجر. شافت ميان بصتلها واتغاظت وبعدين حطت ايدها حولين رقبة جاسر وابتسمت
جاسر. ابتسم لان فهمها
ام ميان. حمدلله عالسلامه يا جاسر
جاسر. الله يسلمك يا خالتي
ميان. مبسوطه ان ذاكرتك رجعتلك يا جاسر
جاسر. تسلمي يا ميان
ميان. بصت ل فجر وقالت طيب نزلها بدل ما انت شايلها كدا انت اكيد مجهد لان زي ما سمعت اغمي عليك
فجر. وانت مالك يا بارده واحد ومراته
ميان. الحق عليا اني خايفه عليه
فجر. لا يا ختي وفري خوفك دا لحد تاني
ميان. بهمس قالت علي فكره كان بيحبني قبلك
فجر. منك ابتدي وفيا انتهي
جاسر. لم يتوقع ردها ،طبعا قصف جبهه ل ميان
ميان. اتغاظت وراحت عند امها
فجر. يلا يا حبيبي انا عاوزه اطلع لاني تعبانه
جاسر. من عيوني ياقمري
كريمه. جاسر طلع مراتك ترتاح شويه علي ما الغدا يجهز
جاسر. حاضر يا ماما
سهر. غمزت ل فجر
فجر. ابتسمتلها وطلعو
جاسر. طلع اوضتهم ونزلها عالسرير وقالها بحبك واقسم بالله عمريي ما حبيتها غير زي اختي اوعي تصدقيها انتي اول واخر حب بحياتي
فجر. عرفه
جاسر. طيب ليه قولتلها كدا
فجر. علشان اغيظها واقولها انو ف النهايه ليا
جاسر. مال عليها وهمس جنب شفايفها وقال وانا ملكك وليكي وبين اديكي ومش عاوز اضيع لحظه سعاده بينا
فجر. وشها احمر وقالت ايييه دا
جاسر. ما عطاها فرصه والتهم شفتيها بشفتيه يبث لها شوقه وعشقه
🌹 احيانا تقودنا الحياه دون إرادتنا تتجه بنا حيث أقدارنا، أقدار منها السيئ ومنها الجيد ولكن مجبرين علي تقبلها لإننا لا نملك حرية الإختيار ولكننا فقط نلجأ حينها بالتمني بأحسن الاقدار حتي لا نضيع ف متاهة الحياه بلا هواده وننهار 🌹
فجر. كانت ف احضان جاسر
جاسر. بخبث قالها عارف ان حضني حلو ومتقدريش تستغني عنه
فجر. بحده قالت علي فكره انت قليل الادب وانا مش بحبك
جاسر. بمرح قالها ما كنتي بتفرفري من شويه تحت ايدي
فجر. الله
جاسر. هههههه وبعدين قالها بس علشان غلطك دا انا لازم اعمل
فجر. فهمته وشدت نفسها من حضنه
جاسر. مسكها من خصرها وقالها بمزاجي
فجر. رفعت حاجبها وقالت يعني ايه
جاسر. يعني وانقض عليها مره اخري
وبعد فتره روايات بقلم نورعصام
يوسف. رجع من الشغل وسأل علي جاسر
سهر. فوق مع فجر
يوسف. اووبا بقا هو جاب فجر
سهر. ايون
يوسف. طيب انا هطلع اغير واغلس عليهم شويه
فجر. حبيبي يلا بقا ننزل
جاسر. لا انا عاوز افضل ف حضنك كدا علطول وحط ايده علي شعرها وقال ربنا يخليكي ليا يا عمري وميحرمني منك ابدا
فجر. ويخليك حبيبي والباب خبط
جاسر. دا مين الرخم
فجر. ابتسمت وقالت معلش افتح
جاسر. قام لبس هدومه وفتح وقال نعم
يوسف. بمرح قال ايه ياعم كنت جاي اتطمن علي فجر
جاسر. زئه وقال اتطمن يا خويا ويلا هوينا
يوسف. لا لا لازم اشوفها بنفسي
جاسر. غور يا يوسف بدل ما اندهلك سهر
يوسف. بهزار قال علي ايه ياعم الطيب احسن
جاسر. ضحك ولسه هيقفل الباب
يوسف راح عليه تاني وقال معلش ف موضوع مهم كنت عاوزها فيه
جاسر. تمام ونجيب سهر تتكلم معنا فيه بردو
يوسف. يا ساتر ومشي
جاسر. ضحك ودخل وبعدين قالها تعالي بقا هنا وقوليلي
فجر. ف ايه
جاسر. انتي ازاي تخبي عني موضوع جواز يوسف
فجر. مين قالك
جاسر. هو قالي لكن انا كنت عارف لإني سمعتكم وكنت متأكد ان حضرتك هتخربيها
فجر. هههههه وبعدين قالت كان لازم كدا
جاسر. وعلشان اللي عملتيه من ورايا لازم تتعاقبي
فجر. جريت من عالسرير
جاسر. لحقها وقال والله ما هيحصل
وبعد شويه الكل اتجمع عالسفره وحلت الفرحه عليهم من جديد
وبعد اسبوع
فجر. راحت عند الدكتوره ومعها سهر وبعد الاتطمئنان عليها اصرت تخلي الدكتوره تكشف علي سهر والفرحه ما كانت سيعاهم وبعد ما وصلو البيت والكل عرف ان سهر حامل كانو ف سعاده لا توصف
يوسف. من فرحته راح علي فجر وحضنها
جاسر. علي فكره دي مراتي وشاور علي سهر وقال مراتك اهي
يوسف. ابتسم وقاله معلش من فرحتي لانها هي اللي قالتلي من فتره ان سهر حامل قلبها كان حاسس
فجر. ربنا يسعدكم
يوسف. راح علي سهر وحضنها بقوه وباركلها
سهر. بدموع الله يبارك فيك حبيبي
وبعد خمسة اشهر
فجر. جاسر جاسر
جاسر. في ايه مالك بتصرخي ليه
فجر. قوم كلم الدكتوره ولا اقولك وديني المشفي
جاسر. ليه انتي تعبانه
فجر. لا بهزر
جاسر. طيب قوليلي انتي حسه بايه لحظة غضب بقلمي نور عصام
فجر. حاضر قوم بس الاول اعملنا كوبيتين عصير نشربهم علي رواق ونحكي براحتنا
جاسر. من عيوني يا عيوني
فحر. بصريخ قالت انت بتهزر وانا موجوعه وهموت
جاسر. خلاص خلاص بعد دقائق اخدها ونزل بيها والكل معاهم
في المشفي
جاسر. يا فجر هدي صوتك وبطلي صويت لميتي علينا المشفي كلها
فجر. انت بتتكلم ببرود كدا هو انا دراعي وجعني انا بولد يا بشمهندس
جاسر. طيب انتي تعبانه قوي
فجر. خالص تحب نقوم نمشي تاني
جاسر. انتي بتهزري يا فجر
فجر. انا بردو اللي بهزر وبصوت عالي صرخت وقالت ابعد عنييي
امه وابوه ويوسف وسهر كانو بيضحكو عليهم وبعدين جهزت ودخلت
وبعد بعض الوقت
فجر. فاقت وقالت حرام عليك يا جاسر هات الولد اشوفو
جاسر. بهزار قالها لا دا ابني وانا اللي تعبت فيه
فجر. نعم ليه دا انا اللي تعبت وصوت ولميت جميع اقسام المشفي
جاسر. اهو قولتيها بنفسك انا بقا قعدت ابرر للناس واقول معلش اصل مراتي مجنونه وعبيطه وبتصوت كأن محدش خلف غيرها
فجر. تصنعت الزعل وقالت بقا كدا يا جاسر
امها والعيله كلها ضحكو وبعدين قالو خلاص يا جاسر خليها تشوفو
جاسر. بكل حب راح عليها وحط الولد بين اديها وقالها ابننا اهو يا حبيبتي ربنا يخليه ويبارك فيه
فجر. بفرحه باسته وقالت ياروح ماما حبيبي يا ياسو
جاسر. امم حبيبك طيب وانا
فجر. بنظرة عشق قالت انتي حبي وعمري كله ربنا يخليك ليا
الكل قال آااامين
وانتهت روايتنا ويارب تكون نالت اعجابكم