رواية دموعها ملاذي البارت التاسع عشر 19 بقلم مريم حسني
رواية دموعها ملاذي الفصل التاسع عشر 19
امير راح عند احمد وخبط عل الباب
نرمين افتكره احمد وفتحت الباب وفتحت احمد انت كنت فين وبصت لقته امير
امير نسي انه كان جي عشان رنا ونسي اي جايه اول مره يشوفها كده نرمين شعرها الاصفر مفرود ولبسه بجامه بيت روز وشكلها حلو جدا
نرمين اول ما شفته قفلت الباب تاني في وشه وحطت ايدها عل قلبها
نرمين يا نهار اسود ومنيل هو شافني كده
امير خبط تاني يا انسه نرمين ممكن تفتحي هي رنا فين
نرمين برتباك طيب طيب ثواني بس ولبست الاسدال بتعها وفتحت انا اسفه جدا معلش الهوا رزع الباب
امير الهوا طب الحمد لله ان الهوا رزع الباب بس مطيرش وشي
نرمين اه
امير طيب هو عدي جيه هنا
نرمين ايوه جيه واخد رنا واتخانق هو واحمد معلش يا استاذ امير بس احنا معرفناش نعمله حاجة
امير بغيظ ماشي يا عدي والله لاوريك طيب متشكر اوي يا انسه نرمين عن اذنك وماشي وراح عند عدي
…
عدي من غير الصدمات دي انتي مراتي وخلاص تمام
رنا بعصبية هو ايه اللي وخلاص وهو عزمني عل الغدا
عدي اهدي يا رنا انتي بقيتي عصبيه كده ليه
رنا عدي متجننيش انت برميلي كلمه كده ومش عاوزني اتعصب
عدي ايه الغريب ف اللي بقوله
رنا بدموع هو انت عاوزني اعيط وخلاص
عدي حضنها يا حبيبتي تعيطي ليه بس
رنا خلاص رد عليا عدل
عدي ماشي بصي يا سيدتي كل الحكاية ان بابا قبل ما يموت طلب مني اننا نتجوز عشان يطمن عليكي بس
رنا بسخرية لا وفعلا اداني لشخص الصح اللي يطمن عليا معه
عدي بحده رنا خلاص انا سيبك بس عشان انتي تعبانه خلاصنا مش هتعيشي الدور
رنا اه الدور طب ومقوليش ليه بقي
عدي معرفش هوطلب مني كده خلاص ولا التحقيق خلص
رنا لا خلص انا عاوزه انام اطلع بره لو سمحت
عدي اما تاكلي الاول
رنا اوعي يا عدي انا ماشيه من وشك خالص وجايه تقوم
عدي مسكها من دراعها راحه فين
رنا نزله يا عدي نزله الجنينة ممكن انزل ولا ممنوع
عدي لا متتحركيش كتير عشان متتعبيش
رنا بزهق يا عدي الله يخليك سيبني بقي انا مخنوقة اوووف وجيايه تخرج عدي شدها له وباسها برقه
عدي بحب وحشتيني اوي
رنا وانت وحشتني بس انا زعلانة منك (البت دي يا اما عبيطه يا اما عبيطه ملهاش حاجة تانيه😂)
عدي باسها برقه وبحب خلاص يا رنا عشان خاطري متزعليش مني وحياتي عندك وكمل بوجع رنا انتي متعرفيش انا كنت عامل ازاي في الشهرين اللي فاتوا دول انا كنت هموت والله يا رنا كنت هموت وانتي بعيده عني وانا معرفش حصلك ايه بتخدي علاجك ولا لا كان فيكي ايه كنت ببقي هتجنن يا رنا عشان خاطري خلاص سمحيني انا اسف والله اسف
رنا عدي انت قولتلي كده كتير وبرضو كل مره كنت بتعمل فيا حاجة
عدي بصدق ابدا والله مهزعلك تاني خلاص وهعملك كل اللي انتي عاوزه حقك عليا كفايه كده
رنا خلاص يا عدي ماشي بس ممكن تطمن ابيه امير عليا
عدي بيلمس شفايفها طب ممكن اشبع منك الاول
رنا مش فاهمه يعني ايه
عدي بحب هفهمك يا روحي وشال الجيكت من عل كتفها وباسها برقه وحب
رنا بعدت عنه بخوف وهزت راسها بنفي
عدي حس بخوفها متخفيش يا رنا متخفيش يا روحي انا مش هاذيكي والله اهدي............
بعد مده طويله عدي بيبص عل رنا وهي نايمه من التعب وبيبتسم وسمع صوت امير بينده عليه بزعيق
عدي لبس بسرعة ونزل
عدي ايه في ايه يا امير وطي صوتك
امير بصوت اعلي ومسك فيه رنا فين يا عدي اقسم بالله مانا معدي اللي انت عملته ده عل خير انت مش هترتاح غير اما تموتها كل ده عشان خاطر شويه فلوس ايه يا اخي الاقرف اللي انت فيه ده
عدي زق ايده وبحده امير احترم نفسك ومتنساش اني اخوك الكبير
امير بسخرية لا صحيح الكبير نستها دي انت بجد بني ادم طبيعي زينا كده انا مش هرغي معك كتير رنا فين ونده بصوت عالي يا رنا يا رنا
عدي وطي صوتك رنا نايمه
امير نايمه لا يا شيخ انا طالع اخدها وجي يطلع عدي منعها انت رايح فين
امير اوعي يا عدي انا هطلع اخدها
عدي تاخد مين انت عاوزني اسيبك تطلع لمراتي عادي كده
امير بقولك امشي من وشي يا عدي الساعه دي واخد باله وكمل بحذر وبعدين ثانيه واحده انت مش لابس التيشرت ليه
عدي بسخريه اما تكبر ابقي اقولك
امير بغضب برضو يا عدي برضو
عدي ايه هو اللي برضو انتوا ليه محسسني اني عملت مصيبه دي مراتي والله في ايه
امير بعصبية ياخي يخرب بيت البجاحه اللي انت فيها
عدي ببرود ماشي الله يسامحك
امير بسخرية لا اللهم ماقوي امانك
رنا نزلت عل صوتهم وبفرحه نزلت تجري عليه ابيه امير
عدي بحده رنا متجريش كده هتتعبي
رنا ماشي حاضر عدي اخدها جانبه
عدي اهي رنا كويسه قدامك اهي خلاص
امير لا مش خلاص رنا هتيجي معايا دلوقتي وانت هتسبها في حالها ولا اقسم بالله لا ابلغ عنك يا عدي
عدي معك نمره البوليس ولا اديهالك
رنا ابيه امير انا هقعد مع عدي عدي ابتسم بالانتصار
امير بصدمه رنا انتي سامعه نفسك انتي من ساعتين بس كنتي بتتحيلي عليا عشان مترجعلوش دلوقتي عاوزه تقعدي معه
رنا انا هبقي كويسه يا ابيه صدقني عدي جوزي ومش هيعملي حاجة
عدي بص لامير بانتصار خلاص ولا لسه في حاجه تانيه
امير لا خلاص انتي حره يا رنا اعملي اللي انتي عاوزه انا ماشي
رنا مسكت ايده قبل مايمشي ابيه مش عاوزاك تزعل مني
امير خلي بالك من نفسك يا رنا ومشي
رنا عيطت عدي حضنها في ايه بس يا حبيبتي بتعيطي ليه
رنا ابيه زعل مني
عدي لا يا روحي مزعلش اهدى انتي بس عشان متتعبيش تعالي خلاص عشان خاطري اهدي بس
رنا حاضر
عدي طيب يا روحي هتكلي ايه اللي انتي عاوزه هجيبهولك
رنا مش عاوزه اكل حاجه عاوزه ارجع مش قادره
عدي لا ازي لازم تاكلي
رنا مش عا وقبل ماتكمل الباب خبط حد من الخدمين فتح وهايدي دخلت
هايدي عدي حبيبي وحشتني خالص
عدي بيجز عل سنانه هايدي انتي ايه اللي جابك هنا هايدي بدلع جيت عشانك يا حبيبي اصلك وحشتني اوي
عدي بغضب هايدي اطلعي بره ومتجيش تاني فاهمه واحترمي نفسك عشان انا مراتي واقفه جنبي
هايدي بغيظ نعم اطلع بره عشان دي
رنا متخلي عندك دم وامشي بقي شكلك بقي وحش اوي مش قالك مراتي واقفة جنبي خلاص بقي
هايدي امممممم فعلا معاكي حق مراته بس يا تري يا شاطره هو قالك هو متجوزك ليه
عدي بزعيق وتحذير هايدي اخرسي وغوري من هنا احسنلك
هايدي كملت بغل اتجوزك عشان الميراث اللي انكل سليم سايبهوله اصل انكل سليم كان عارف انك هتموتي فقال يربي عدي شويه كان عارف انو هيضربك ويعمل فيكي كل ده عشان كده عمل وديعه باسمك متتفكش الا لما تتمي 18 سنه سعتها عدي يقدر ياخد الورث بتاعه وتكوني انتي موتي بس عدي بقي ضميره يوجعه شويه وخلاص
رنا بتبلع رقها بصعوبه انتي كدابه بابا سليم ميعملش كده ده عمي هيعمل فيا كده ازاي انتي بتقولي كده عشان غيرانه صح يا عدي وبصت لعدي برجاء
هايدي اه عمك كده يا عدي مش كنت تقولها لا يا حبيبتي انتي بنت مرات عدي وبس مش بنت عمه ولا حاجه ده امك حملت فيكي كده منعرفش منين وصتبت عل انكل سليم قال يكسب فيها ثواب واتجوزها بس هي ماتر وهو ادبس فيكي انما انتي ولا تقربيله عشان كده عملك تعم يربي به ابنه وخلاص
يتبع الفصل 20 والأخير اضغط هنا