Ads by Google X

رواية شغفي انت الفصل العاشر والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية شغفي انت البارت العاشر والأخير بقلم ملك

رواية شغفي انت الفصل العاشر والأخير

=احم لا محدش وحشني يبن عمي
_ازيك يتقي وازيك ي اياد
اياد شاور لتقي بمعني انها تفهمه انها اتخطبت
=لو سمحت متنطقش اسمي لاني حاليا مخطوبه وخطيبي بيحبني وبيغير عليا فياريت تحترم دا
بصلها بصه لاول مره حد يشوفها في عينه بصه كسرة 
_مبروك يبنت عمي 
طلع نادر الوضه وتحت كان في ضجه كبيرة بسبب الي قالته تقي هو مكنش طايق نفسه اما الصوت علي اكتر واكتر نزل يشوف في اي لقي اللمنظر كالاتي تقي واقفه ورا اياد ومرميه في حضن ايه بتعيط وجدتهم منفعله وايسر بيحاول يحوشها عنهم 
‹انا اختي مغلطتش شوفي الي حفيدك عملو فيها ولا نسيتي عيزاها ترجعله ترجعله ازاي ها قابل حبها ازاي قابله بكل قسوة راح كل يوم يجيب بنات قدام عينها ويوم ما واحده قلة ادبها عليها منصرهاش هي نصر التانيه وقالها متنسيش نفسك تعرفي كام دمعه نزلت منها طول السنتين شوفتي وجع جسمها الي فضلت فيه لبعد ما سافرنا بسبب ان البيه ضربها وياريته اكتفي وكان راجل جه يضرب فيا انا كمان عشان اي عشان بحمي اختي الوحيده الي ملهاش غيري الي هي نور عيني انا مش هقبل ان تقي تتظلم زي ما عملتو في عمتي انا مش غبي وعارف عمتي ماتت ازاي وتقي عارفة بس انت مكتفتيش لا عايزة يحصل فيها نفس الي حصل لولا ان لحقتها من ايدو كان زمانها مع عمتي دلوقتي وانتو محدش فيكم اتحرك من مكانه اي عايزاها ترجعله وتقول هاي بيبي وحشتيني لا وانسي وانا غلط لما سمعت كلامها ومروحتش بيتنا الي عمر حد ما يفكر يضربها او يقلل منها طول ما هي فيه 
>تقي لنادر ونادر لتقي لوو عملت اي وخطوبتك دي انا هكسر رقيتك عليها رايحه تتخطبي وانت عل ذمه واحد تاني
=ذمه مين نادر طلقني
_الي انت متعرفهوش يتقي انك فعلا عل ذمتي 
صمت حل عل الكل  اياد نظرته لنادر كل اشمئزاز وقرف وكره 
‹متنطقش اسم اختي عل اسمك ولو مراتك فهطلقها منك
_اياد تقي ليا لو عملت
=عيزني لي عايز تعمل اي تاني يعني اهانه وهنتني خيانه وخونت قلبي وكسرت حياتي ودمرت عايز اي تاني ها
كان مع كل كلمه بتقرب خطوة لحد ما وصلت قدامه
=عايز مني اي تاني للدرجه دي مش قادر تسبني من غير اذي اي للدرجه دي شايفني استاهل كل دا
نادر مردش انما قرب هو الخطوة اليي كانت ما بنهم وحضنها وقال في ودنها
_ينفع نتكلم فوق
=اتفضل
‹انت رايحه فين
=خمسه وهاجي ي اياد
طلعت ورا نادر دخلو الاوضه الي ضربها فيها
_عارف اني غلط وكتير اوي  غلط غلط لا يغفر عارف تعبتك اديني اخر فررصه يتقي انا مش وحش والله تنا تعبان مدمر من يوم موت ابويا واختي كانو كل حياتي تعبت والله تعبت واووي انا مش بعرف احافظ عل حاجه بحبها اي حاجه بحبها بتروح مني يتقي
=بتروح منك لانك بتهملها بتخليها تحزن انا مش هبقي العمود الوحيد في العلاقه دي ينادر لاما تتبقي معايا لا بلاها احسن ولو عل الفرص اديتك كتير اوي اديتك مع كل فرصه جزء من روحي لحد ما روحي انطفت
_اسف عارف ان الكلمه مش هتعوض حاجه بس اديني فرصه واحده بس والله فرصه
=طيب هديك فرصه بس بشرط
_اؤمري 
=لو صربتني او زعقت فيا او كلمت بنات غيري هشرحك
_وانا تحت امر المشرحه
=لا ويت كدا انت قريب كدا لي ابعد ياض 
_تؤ
=لا دا كمان من شروطي متقربش مني خالص خالص غير لما اسامحك 
_طيب يتقي هي تيته ضربتك
=لا بس كانت عايزة تضربني
_ممممم وحواار خطيبك الزفت دا
=مش لوحدك الي بتعرف تكدب
_اه قلتيلي تعرفي ان الكداب له عقاب
=طالما له عقاب يبقي انا كمان اعاقبك
_مين الأكبر 
=انت
_يبقي انا الي اعاقبك
مخلهاش تكلم كلمه وضمها ليه اكتر ولسه هيبوسها اياد دخل عليهم هو وايه اياد بلم عل الي بتعمله تقي
‹ انت بتعملي اي
=ها مبعملش
وبعدت نادر بسرعه عنها وكانو واقفين زي اتنين مراهقين اتقفشو من اهلهم وبيفركو ايدهم واياد مسكها من ايدها
‹اعتبرو ننفسكو مخطوبين مينفعش تقربلها خاالص
_لي ان شاء الله
‹كدا كيفي كدا
_طب انت لازق ل ايه لي ي اياد
كان بيقولها بخبث تام وبيبص له هو وايه الي اكسفت ومشيت واياد نفسه احمر ضحك نادر
_هات تحب اقول لعمي العزيز عن حبك لبنته ولا برحتي
‹لا طبعا اعمل الي انت عيزو هو انا هخاف عليها اكتتر منك يجوزها يحبيبها 
وزق تقي في حضنه وجري تقي فضلت تضحك عل اياد والي عمله تحت والي عمله دلوقتي ونادر سرح في ضحكتها وعفويتها 
_يخربيتي ويخربيت اي حد يزعلك يوليه
=طيب ابعد كدا يخويا عشان مزعلش
_لا ازعليي عادي في حضني 
مردتش عليه ولكن بادلته نفس الحضن وهو ابتسم وحضنها ..
في المساء كانو الكل بيجهز عشان يروحو حنه سهيله وحازم كانو فرحانين جدا وروحو نامو 
تاني يوم كان اليوم المنتظر تقي مكنتش فاهمه نادر بيخليهم يتاخرو لي 
=ينادر اخلص بق
_يستي ما تهدي بق
=يعني كلو يروح فرح صحبتي وانا اخر من يروح دا تيته وكلو راح واحنا بس الي هنا 
_يستي متستني حبا بق
=بقلك اي انا هخش اخد شاور واطلع البس تكون مج.٠هز نفسك
_طيب
دخلت تقي ونادر جاب علبه كبيرة حطها عل السرير وكتبلها ورقه ولبس بدلته ونزل..
خرجت تقي ملقتهوش بس لفت نظرها علبه باللون الاورانج لقت عليها ورقه مكتوب فيها
"الفرح الاول ميتحسبش انا ناوي اعيد كل حاجه في حياتنا من الاول بش هتبقي بالطريقه الصح"
بعدها لقت بنت دخلت الاوضه وكان معاها تلت بنات كمان 
-حضرتك جاهزة يانسه تقي
=انتو مين
-حضرتك يهانم انا الميكب ارتست هدي النجار 
=طيب حضرتك ثواني هلبس الفستان
تقي كانت بتلبس وهي فرحانه ولما طلعت عملو ليها مكياب بسيط كان ظاهر جمالها وكانت عامله سعرها بطريقه جميله  ولونه الاحمر مع الابيض كانت اجنل عروسه اتشافت نادر كان مستنيها تحت اول ما رفع عينه ليها اتصدم من جمالها 
_انا بقول الغي الفرح وكلها شكليات
مردتش واتكسفت مسك ايدها وباسها وخدها ركبو العربيه وراحو الفرح كان في نفس الوقت الي حازم وسهيله راحو فيه دخلو هما الاربعه القاعه كانو كلو مبسوط تقي سهيله كانو فرحانين لبعض اوي....
بعد مرور 3 سنين
باباي انت بتخم علفكره
_والنبي انا الي بخم ياض انت
=اه علفكره ينادر انت اكبر خمام 
_والله يتقي
=لا انا عيله مش قد كلامي
_اه بحسب
=يلا قوم اخلص بق عشان اياد وايه هياكلةني لو اتاخرت عل فرحهم 
_طيي يلا
فعلا جهزو وراحو كان يوم من الايام كانت احلي حاجه بعد ما روح نادر وتقي تقس كانت هتقع لحقها ومسكها ووقع هو تحتها
_تعرف ان دي تاني احلي وقعه في حياتي
=والاولي كانت انتي
_لما عمك دخل علينا
=بحبك
_بموت فيكي

تمت 
رواية جديدة اضغط هنا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent