رواية ملكت قلبى البارت العاشر 10 بقلم جنة سامي
رواية ملكت قلبى الفصل العاشر 10
(لى لى كانت فى اوضتها ولسة مصدومة من كلام زين ومش قادرة تنسى ولا قادرة تنام اما زين حكى لأخوات لى لى كل حاجة)
زين: دلوقتى اعمل انا اية
يوسف: تعرف يا زين اختى اخر بنت على الكوكب دة ممكن افكر انها ممكن تحب حد
زين بصلة بأستغراب: للدرجادى
سيف: طبعا. زين انا عايز اسألك سؤال
زين: اتفضل
سيف: من بين بنات الدول كلها مخترتش الا اختى لى اشمعنا
زين: حبتها... حبتها بكل حاجة فيها حبتها بعيوبها قبل مميزاتها
يوسف بص لاخو: مين الواد دة ياض دة مستحيل يكون زين لالالالا
سيف: مش عارف واللة بس عارف لو اختك سمعت الكلام دة. كانت قاللتلو حبك برص وعشرة خرس 😂
(سيف ويوسف اعدوا يضحكوا )
زين: مخلااااص بقا انا جاى عشان تساعدونى مش تطفشونى
يوسف: ممممم معاه حق
سيف: طب اسمع بقا يا زين
زين: هاه
سيف: اول حاجة لازم تعرفها لين بتكرة الكدب جدا ومش بتسامح بسهولة
زين: ماانا اتأكدت من كدا
يوسف: عشان ترضيها مش محتاج تلف وتدور اتصرف على طبيعتك وقول اللى انت حاسس بية
زين: اة ماشى
سيف: قولى يا زين مين اللى حط الخطة اللى هتنفزها دى
زين: ياسمين
يوسف: اة كنت حاسس
زين: اشمعنا
يوسف: ياسمين كانت مع لين دايما وف كل حاجة حتى الشغل فهى فاهمة دماغها وعارفة هى بتفكر ازاى
سيف: و دة هيكون لمصلحتك ان ياسمين معانا
زين: طب على بركة اللة
(وعدى اليوم ليأتى يوم جديد) الكل كان متجمع على الفطار وجة زين قعد معاهم
زين: صبح الخير
الكل: صباح النور
زين: امل لين واميرة وياسمين فين
امل: راحو الجامعة
زين: وازاى ميقولوليش
يوسف: عشان انت بقيت مهزق
(الكل اعد يضحك)
زين: اصبر بس واللة لاوريك
يوسف: قلت انا حاجة غلط يا خالتى
امل: لا يا حبيبى انت متوقلش حاجة غلط خالص
زين: واللة
امل: اة
يوسف قال لزين بصوت واطى: هزقتك وخلت منظرك زبالة يا زين
زين: طب شوف بقا انا هعمل اية
الكل: هتعمل اية
زين: هروح اجيبها من الجامعة ومن وسط المحاضرة كمان
(وراح زبن الجامعة عند البنات)
.... فى الجامعة.......
ياسمين: يلا اتأخرنا ادخلو بقا دة احنا هنتهزق
اميرة: معاها حق
ياسمين: . معاة حق انت هتطبليلى يلا ياختى هنتأخر
(وكانو لسة هيدخلو كان زين جة)
زين: استنو
( البنات لفت لقت زين وقف بعربيتة ويوسف بتربيتة)
(زين راح مسك ايد لين)
زين: مفيش انهاردة جامعة. اميرة وياسمين روحو مع يوسف وانا ولين هنلحقو
( راحو البنات مع يويف فى العربية وزين ولين ركبو العربية وراحو)
لين: اية اللى انت عملتة دة
زين: ابدا يا ستى وحدة خرجت من البيت من غير ما تقول لجوزها فىاح جابها
لين: انت... قاطعها زين
زين:بااااس لو سمعت صوتك واللة العظيم هعمل حادثة
( وروحو البيت)
زين: لين
لين لفت لزين وقالتلة: نعم
زين بأبتسامة : بعد كدا متروحيش فحتة من غير ما تقوليلى
لين: متفتكرش ان انا ممكن اسامحك يا زين متحلمش بكدا حتى
زين: انا عارف ان انا غلط بس عايزك تدينى فرصة اثبتلك فيها اد اى انا بحبك
لين: انت مستحيل تحب حد يا زين وانا مش هتراجع عن قرارى
وراحت طلعت اوضتها
زين: شكلى هتمرمط معاكى يا بنت عمى
زين بيحاول بأقصى جهدة يصالح لين ولين مقسية قلبها
هيثم بحزن: زين
زين: مالك يا بابا فى اية
هيثم: جدك راجع بكرا ولين ه.هتسافر
زين: انت بتقول اية يا بابا
هيثم: هى مصرة على قرارها
زين طلع عند لين لقاها بتحضر الشنطة بتاعتها
زين: انت بتعملى اية
لين: بعمل اللى كان لازم يتعمل من زمان
زين: انت مش هتسافرى يا لين
لين: لا هسافر وزى ما قولتلك قبل كدا انا مش هسامحك وكل حاجة هتنتهى
زين: لين انت.....قاطعتة
لين: مش عايزة اسمعك يا زين واطلع برا
(زين طلع من اوضتة لين وهو متعصب اوى وراح عند يوسف) وحكالة كل حاجة
يوسف بحزن: لين مش هتتراجع عن قرارها يا زين
زين: ازاى يعنى مستحيل تسبنى وتروح
يوسف: الموضوع دلوقتى بأدها لازم تثبتلها انك بتحبها قبل تروح ومترجعش
زين: انا هثبتلها حبى ليها
يتبع الفصل الحادي عشر والأخير اضغط هنا
فصول الرواية كاملة عبر الرابط التالي "رواية ملكت قلبي كاملة"