رواية محبوبتي الصغيرة البارت الثالث عشر 13 بقلم مريم حسن.. ملحوظة لكي تصل للرواية كاملة اكتب في جوجل "رواية محبوبتي الصغيرة دليل الروايات" وسوف يظهر لك جميع الفصول عبر مدونتنا
محبوبتي الصغيرة الفصل الثالث عشر 13
هنا دخلت اوضة زين لقت زين نايم و جنبه سميحة
و عمالة تضحك
سميحة بعصبية.. انتي ازاي تدخلي كده
هنا.. طب يرضي بزمتك بتضحكي مع الهوا مش شايفاه نايم ولا انتي ملبوسة
سميحة ... زين زين اصحىً
زين صحي بعد هز سميحة في كتير و اتخض
زين.. هنا ولله انتي فهمة غلط هنا ولله محصلش حاجة
هنا بصت لسميحة.. اوعي تكوني فاكره بألي عملتيه ده هتهزي ثقتي في زين أبدًا زين عمره ما يخذلني و انا عارفة انك كنتي حطاله منوم و شوفتك
سميحة... دي كدابة يا زين انت الي قولتلي تعالي
زين ضربها بالقلم و مسكها من شعرها و خرج بيها برا
و الكل صحي على صوت صويت سميحة
حسين... ايه الي بيحصل
زين حكى كل حاجة
سلوى.. انا بنتي متعملش كده أبدًا أكيد البت دي
حسين.. اسكتي خالص
سلوى .. انا شوفت البت دي و هي بتحط منوم لزين
عشان تفضحه و راحة جابتها من شعرها
و الكل عمال يحاول يفصل ما بينهم لكن سلوى بحركة سريعة زقت هنا وقعت من على السلم
مها .. بنتي بنتي
زين نزل جري عليها و شالها و خرج بيها و مها راحة معاه
زين الصغير.. خدني معاك
زين... طب اركب بسرعة
زين ركب و مشيوا
حسين... محمد قول للسواق يجيب العربية بسرعة
محمد.. حاضر يباشا
حسين.. و انتي و بنتك احسنلكو تهربو تمشو من هنا لحسن زين مش هيرحمكو
عند سليمان
سليمان... انتي مين
.. انا لارا الممرضة الجديدة
سليمان.. و انتي جايا تعملي ايه
لارا.. جايه بدل الممرضة التانية اصلها تبط ساكتة
سليمان.. يا ساتر يا رب اي يا بومة على الصبح كده
لارا.. ولله لو مش عجبك اتفلق
سليمان فجأة عنيه احمرت و عروقو ظهرت و قرب منها
و جاب ايدها ورا ضهرها
لارا بعياط.. ولله اسفة كنت بهزر انا اسفة
سليمان... حسك عينك تتكلمي معايا كده تاني فاهمة
لارا... فاهمة فاهمة
سليمان سابها و هي مسكت أيدها
سليمان.. انتي كويسة
لارا.. همك اوي
سليمان .. انا عملت ايه
لارا... لا بقى انت هتجنني انت لسة عاوجلي ايدي
سليمان... انا لا خالص امتى
لارا بصت في الورق و فهمت حالته .. اقعد
سليمان.. اهو قعدت
لارا.. تحمي اي حاجة تخطر على بالك
سليمان.. ماما ماما وحشتني اوي
عند زين
وصل المستشفى و دخل الطوارئ و قالولو لازم تدخل العمليات و دخلت و فضلت جوا حوالي اربع سعات
زين الصغير كان عمال يعيط
مها اخدته في حضنها.. اهدى يا حبيبي ماما هتبقى كويسة
زين الصغير... بس انا شوفتها مكنتش كويسة انا انا عايزها تطلع
مها... متخافش يا حبيبي
مريم.. اهدى يا زين كفاية عياط
زين... اهدى ايه اهدى ايه انا السبب في كل حاجة
انا السبب في ضربها بالنار و انا السبب ان مطاوع يخطفها و انا السبب انها تقع من على السلم
مريم.. لا مش انت ده سميحة و امها هما السبب هما الي خطتتو و ده التنفيذ بتاعهم
زين.. يا رب بقالها كتير اوي جوا
الدكتور طلع
مها.. بنتي بنتي كويسة
الدكتور.. للأسف الشديد الخبطة كانت جامدة أدى لأرتجاج في المخ و ممكن يكون في فقدان ذاكرة
الكل اتصدم مبقاش عارف يتحرك
عدى ايام و زين لسة قاعد في المستشفى و هنا في غيبوبة و زين الصغير بيبقى مع مها دايماً
و مراد بيحاول يسند زين هو و مريم و كلهم
أما سميحة و سلوى قاعدين في البيت مش عارفين يروحو فين
زين.. وحشتيني اوي هتفضلي نايمة كتير كده اصحى حتى لو مش هتبقي فكراني بس اهم حاجة اشوفك كويسة
كانت تسمع أليه و لم تعلم من هو و ظلت تفتح عينها و تغلقها حتى استقرت
زين.. هنا انتي فوقتي انتي كويسة اناديلك دكتور
هنا ... انت مين و انا فين
زين بصدمة.. انتي مش فكراني
هنا.. معرفكش بس انت مين
زين... انا زين خطيبك يا هنا
هنا... لا بجد مش فكراك
زين نادى الدكتور يكشف عليها
الدكتور.. زي ما توقعت حصل فقدان ذاكرة ده ممكن يدوم لمدة شهر شهرين مش هيزيد عن تلاتة
زين كلمهم و قالهم يجوا و فهمهم حالة زينة
هنا.. انت ابني ازاي انت شكلك كبير
زين الصغير.. انتي الي شكلك صغير اعمل اي انتي الي حلوة
كلهم ضحكوا عليه
زين.. بص متتعودش على معاكستها ها
هنا فجأة حست بحاجات بتفتكرها مواقف كتير داخلين في بعض بس الموقف الي سبت في دماغها يوم جوازها من مطاوع
هنا... ابعد عني ابعد عني ارجوك ابعد
زين... انتي كويسة
هنا بصريخ... ابعد عني
الداكترة سمعو الصوت و دخلو و أدوها مهدء
الدكتور... للأسف هي حصلها اضطراب في المواقف
كلها دخلت في بعدها و الي خلاها كده بتفتكر حاجة كبيرة في حياتها سبب لها ألم او فرحة و من الواضح انها حاجة أذتها و متدخلولهاش اي راجل لأن لما كن جوا انا و الدكاترة كانت خايفة حتى لو كان استاذ زين
زين قعد بصدمة و مش عارف يعمل ايه الوحيدة الي حبها خايفة منه و مش عايزة تشوفو
عند سليمان
سليمان... انا عايز اعرف انتي ليه عاملة دوشة ما تروحي اوضة الممرضين يعني
لارا.. يا أخي انا عجبني الموضوع بحب اغلس عليك
سليمان.. ما عندك مستشفى كاملة اشمعنى انا
لارا... علفكرة انا نعمة ها عشان تكون عارف انا العلاج لكن انسان موجوع
سليمان.. متخلنيش اتغابا عليكي
لارا.. مش وقتو مش كفاية شعري الي قطعتوا في ايدك
سليمان.. انا معملتلكيش حاجة علفكرة
لارا... بس يا عسل ااه
سليمان... انتي كويسة
لارا... ااه مش قادرة بطني ااه
و فجأة
يتبع الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
- فهرس الرواية كاملة جميع الفصول اضغط هنا