رواية الضائعة البارت الرابع عشر 14 بقلم بسمة سلام
رواية الضائعة الفصل الرابع عشر 14
ركبت العربيه وفضل شهاب وحاتم ساكتين طول الطريق وصلنا بيت شهاب .. نزالت من العربيه جري
نغم: انا طالعه معاك
شهاب: لي
نغم بخبث: عادي يعني
شهاب: لا شكرا
نغم: اي يا شهاب عايزه اطلع ف اي
شهاب: عشان انا الا مربيكي وفاهم كويس عايزه تطلعي لي
نغم: اي
شهاب: مش هتشوفيها يا نغم وملكيش دعوة بيها انتي فهمه وابعدي عنها مااااشي..
نغم: دي كانت اختي افهم بقا
شهاب: انتي قولتيها بلسانك كانت كان يا مكان تمم
نغم: مش هينفع يا شهاب وانا مسمحهااا
شهاب: وانا مش مسامحهاا
نغم:بس
شهاب: اركبي وامشي يلا... انت يا عم خدها وامشي ويكون ف علمك احنا الاتنين جاين معاكي بكرا تمم
نعم: حااضر
ركبت جمب حاتم الا طول الكلام دا باصص قدمه ومبيتكلمش و في الطريق
نغم: حاتم اطفئ الموسيقه دي
قفله من غير اي رياكشن
نغم: وقف نشتري مياه عطشانه
وقف واشتري مياه وادهالها من غير اي رياكشن برضووو
نغم: يووو طب قولي ف اي فهميني
حاتم:....
نغم: تمم اوي برحتك..
روحت وطلع الاوضه وقعد مش عارفه اعمل اي... بعد ساعات كتير خرجت ودخلت عند حاتم خبط كتير بس مردش فدخلت.. ومكنش موجود ف الاوضه وشويه لقيته خارج من
الحمام لبس شرط للركبه لونه ابيض وفوطه علي راسه وشعره وبينشف شعره الا بينزال قطرت المياه علي وجه
نظر ليه وقعد علي السرير وشال الفوطه وبص ف الارض..
:كنت هخرج بس سمعته بيقول.... نعم.
نغم: انت مالك
حاتم: مالي
نغم: يا حاتم ف اي
حاتم: مفيش حجة...
جلست جمبو علي السرير ومسكت وجه ونظرت ف عينه..
نغم: مالك..
حاتم: خلاص يانغم مفيش حجة انا كويس اطلعي برااا عايز انام
نغم:مش هخرج غير لما اعرف ف اي
حاتم: بتتكلمي بجد مش عارفه ف اي..
نغم: والهي حضني عش..
حاتم: بس بس متجبليش سيره الموضوع دا بس
نغم: يا حاتم اسمعني طيب
حاتم: تعالي احضن واحده ونشوف هتعملي اي
نغم: بص هقولك..
حاتم: صحيح مش هتعملي حجة مهو انتي اصلا مش هيفرق معاكي
نغم: يعني اي
حاتم:: يعني انا قولتهالك وانتي ولا مره قولتيها يبقا مش هيفرق..
نغم: انا مستنيا اشوف اهلي وبعدين انت عارف
حاتم: عارف اي هاا عارف اي انا طلعت مش عارف حجة خالص
... عايزه اهلك صح وكنتي ف حضنه بتعملي اي بدوري ع اهلك..
نغم: بدموعة انا اسفه مكنتش اقصد حجة وحشه
حاتم: انا مبقتش قادر يا نغم مبقتش قادر استحمل من وقت مرجعت وانا ف مصايب مشاكل كل دا عادي بس لي اتخانق مع شباب علي بنت بحبهاا.. لي
انا مطلوب مني انام وانا بفكر حبيبتي بتفكر فيا ولا ف اسر ولا ف شهاب ولا ف شريف..
نغم بصراخ: بس بس بس... كلامك محسسني اني بنت مش كويسه
حاتم: انتي مش عايزه تفهمي ان الموضوع وحش ومؤذي افهمي انا واحد شاف البنت الا اتمنه كل عمره يكون معاها ف حضن ولد بيحبها
نغم: بيكرهني
حاتم بضحكه سخريه: عشان غبيه ومش عارفه الا بيعملو دا يعني اي
نغم: فهمني
حاتم: بيحبك ومش عايزك اخته ولا علي اسمه عشان بيحبك
نغم: اكيد لا هو سبني كل السنين دي كلها مسالش عليه اكيد لا
حاتم: طفل بقا بس انا شوفت عينه كويس عينه بتاكلني انا وشهاب عشان قرييين منك..
نغم: حاتم اسمعني
حاتم: اسمعيني انتي مش قادر مش قادر افكر انك بعيد عني مش قادر افهمي ببس
نغم: تمم تصبح علي خير...
دخلت غرفتي وقعد علي السرير وكنت بعيط وبموت من الزعل..دقايق وكان داخل وهو يرتدي الشورط للركبه فقط
وجسمه رياضي وعيونه الملونه وبشرته الساحره.. قعد جمبي ومسح دموعي..
حاتم: اسف
نغم: انا الا اسفه
قرب راسي لصدره وطبطب علي شعري.. لا انا الا اسف انا الا غلطان اني زعقتلك بس جيت عشان مش هعرف انام ونتي زعلانه مني مش هقدر بس انا موت لما لقيتك ف حضنه .. انا الا..
نغم: خليك جمبي يا حاتم
حاتم: من غير متقولي جمبك
بعد عنه ونظرت ف عينه: صدقني انا مش وحشه اسر اول واحد شوفته وبعده شهاب وانت وبعدين شريف..
انا مش وحشه كل واحد جه ف وقت مختلف..
حاتم: قطع لسان الا يقول عليكي وحشه يا قلبي انتي..انا بحبك وهفضل اقولها حتي لو انتي مقولتهاااش ومش هزعلك ابدااا تاني صدقيني
نغم: انا اسفه لاني وجعتك ومشيلك الهم معايا بس
حاتم: من غير بس (وحضني جاامد وكانه بيبيني جوا) انتي حته مني ومشكلك مشاكلي حتي لو مش عايزه تعترفي بي دا ف دي الحقيقه وبس...
نغم: خليك جمبي يا حاتم بجد انت حجة كبيره عندي
حاتم: ونتي كل حجة عندي...
حاتم:: بقولك صحصح
نغم: نعم
حاتم: حضني من غير هدوم احلي ولا حضنه هو
نغم: بطل قله ادب وابعد بقا انت مصدقت ابعد
حاتم: خليك شويه يا عبد المحسن يا خويا ونبي
نغم: طب ابعد بقا ابعد
حاتم: مش هسيبك شعرك الا بيطير وريحتك اسرني مش قادر اسيبك اصلااااا...
جدتي: حاتم
حاتم: اي لي بس كدا يا جدتي بتعملي فيا كدا لي دانا مصدقت
جدتي: تعال عايزك
حاتم: يعني هيا حبكت انتي مش شايفه انا كنت عامل ازاي دانا عشان اوصلل للمرحله دي قعد 13 سنه..
جدتي بضحك: طب تعال عايزك
حاتم: حااضر
حاتم: بقولك اي لو روحت ورجعت ممكن نكمل ولا... يبقا ولا تصبحي علي خير
الله يسمحك يا جدتي...
ضحكت ونمت علي السرير وضحكتي منورااا
جدتي: تعالي حبيبي عايزك
حاتم: ايي بقا
جدتي: .......
....
....
..
ف بيت شهاااب.. خبطت هاله ومعاها صنيه اكل..
شهاب: نعم
هاله: جبتلك اكل
شهاب: شكرا مش عايز حجة
هاله: ارجوك يا شهاب
شهاب: ابعدي عني يا هاله وعن نغم اهم.. عشان وقتها هنسالك كل حجة
هاله: ارجوك يا شهاب 🥺🥺
شهاب: خدي صنيتك وادخلي هااا وصلي وادعي انه يغفرلك الا بتعملي
هاله: انا غلط بس عشانك افهم بقا
شهاب: تصبحي علي خير
هاله: بس
شهاب: نعم
هاله: انت عارف اني بخاف اقعد لوحدي
شهاب: اعملك اي
هاله: متعملش حجة تصبح ع خير
شهاب: بقولك
هاله:نعم
شهاب: سيبي الباب مفتوح لحد متنامي وانا هقفله
هاله: شكرا
شهاب: ادخلي...
ف الصبح خرج حاتم يخبط علي باب نغم..
خرجت ترتدي سلوبت قماش بيضه ف كاشميري وكوتش ابيض وشنطه كشميري..
حاتم:......
نغم: اي
حاتم: اي الجمال دا
نغم: شش بطل ويلا بينا
حاتم: لا موزه
نغم: يبني بطل قله ادب
حاتم: قله ادب اي هذه الحقيقه ربنا
نغم: ضحكت
حاتم: طيب يلا بينا بسرعه
نغم: انت مستعجل علي اي كدا
حاتم: يلا اقولك بعدين
جدتي: حاتم
حاتم: نعم
جدتي: قولتلها
حاتم:ااا بعدين
نغم:: قالي اي
جدتي:اصل
حاتم: قولتلك هقولها احنا متاخرين يلا
نغم: هو ف اي وهتقولي اي
حاتم: بعدين يلا بينا
نظرت جدتي تنظر علي اثار خروجنا..
يتبع الفصل الفصل الخامس عشر 15 اضغط هنا
- الفهرس (رواية الضائعة كاملة)