رواية فتاه التنمر البارت الثامن عشر 18 بقلم ياسمينا
رواية فتاه التنمر الفصل الثامن عشر 18
مراد قعد جمب ملك وملك كانت هتشيل الشريط
مراد: لا استني
ملك: ليه عايزه اشوفك
مراد : اسمعي كلامي الاول
ملك بابتسامه: قول
مراد بهدوء: لما بعدت فكرت كدا بهرب من قدر انا مش عايزو ولما قعدت يوم بقيت مفتقدك جدا طول الوقت كنتي جمبي وفتكرت اني حاطت كاميرات في الفيلا وشغلت الكاميرات وبقيت اشوفك وكل ما بتوحشيني اشوفك وبعدين انا مفكرتش ابدا اشوف مليكه مفيش حد كان بيوحشني غيرك واكتشفت اني بحبك بجد
ملك بسعاده: وانا بحبك بس لازم تجاوب علي سؤالي
مراد: قولي
ملك: احم ازاي قدرت تنسا الحب ده
مراد: لا انا منستش حب مليكه انا بس بطلت احبها بس الحب ده هفضل افتكرو دا خد نص عمري
ملك بابتسامه: كدا صدقتك عارف لو كنت قولت نسيتو مكنتش هصدق
مراد قرب منها وشال الرباط وملك بصتلو وهو قال: لما كنت معاكي كنت بس محتاج حد يهتم بيا كنت اناني وبعذبك معايا اما دلوقتي انا واثق مليون في الميه اني بحبك
ملك بسعاده: مش عارفه اقول ايه
مراد غمزلها وقال: ولا حاجه تلسبي الخاتم بتاعي وبعد اسبوع نعمل الفرح وتبقي اجمل عروسه
ملك حضنت مراد وقالت: انا كنت بيأس وعلطول بقول مش هكون زاي اي بنت هتلبس الفستان الابيض ومعاها عرسها.
مراد بابتسامه: انا هنا علشان احقق كل الي تتمنيه انا بحبك اوي ياملك حبيت روحك واقولك المفاجاه حابب شكلك الاول
ملك بضحك: طب كويس علشان لما اتخن متزعلش
مراد بحب: انا حبيت روحك مش شكلك
ملك ابتسمت بسعاده وحضنت مراد جامد مكنتش قادره تصدق انو خلاص بقا معاها....
_________________________________________
عند مليكه رجعت الفيلا وكانت هتدخل مكتب باباها بس سمعت صوتو وهو بيقول: يعني البضاعه وصلت مصر
مليكه سمعت بتركيز
هاني: تمام تمام انا هقولك في العنوان..... تكون البضاعه جاهزه
هاني قفل التلفون ومليكه كان مضايقه من تصرفات باباها وبعدين رنت علي مراد.....
عند مراد تلفونو رن... ومراد بص لي ملك وقال: دي مليكه
ملك بهدوء: رد عادي مش هزعل
مراد: متاكده
ملك: انا واثقه فيك يامراد الثقه هتبقا اهم حاجه في علاقتنا
مراد ابتسم ورد علي مليكه
مراد: الو
مليكه بسرعه: الشحنه وصلت مصر ومكان تسليم...... والمعاد دلوقتي يا مراد
مراد قام من علي الارض وقال: تمام اقفلي انتي
مراد قفل التلفون وملك قالت: في ايه
مراد قرب منها وقال: اهدي
مراد طلع علبه من جيبو وفتحها وقال: والله مهما حصل بردو هلبسك الخاتم
ملك بضحك: طيب يلا
مراد مسك ايدها ولبسها الخاتم وملك كانت مبسوطه اوي
مراد بهدوء: هرجع من الماموريه دي واخدك ونسافر شرم
ملك بأبتسامه: خلي باااالك من نفسك
مراد حضنها وقال: متخافيش
مراد طلعها من حضنو وبعدين مشي من قدامها وهو ناوي يجيب حق ابووه......
________________________________________
عند مليكه كانت في اوضتها وباباها دخل عليها
هاني بسخريه: خلاص قولتيلو.
مليكه.بصدمه: نعم
هاني بضحك: اصل انا ضحكت عليكي وعلي مراد وحبيب القلب هيروح المكان الي انتي قولتيلو عليه بس هيتقتل هناك
مليكه بغضب:مستحيل
مليكه مسكت تلفونها بس هاني قرب منها وخد التلفون ووقعو في الارض وكسرو
مليكه بغضب: مراد خط احمر يابابا
هاني مسك مليكه من شعرها وقال بغضب: قدرت اضحك عليكي وعليه هخدك دلوقتي حالا ونسافر برا مصر
مليكه بزعيق: مستحيل
هاني بغضب: تعالي
هاني مسك ايد مليكه بغضب وطلع برا الاوضه وطلعو من الفيلا كلها ومليكه كانت بتصرخ
هاني بسخريه: حبيب القلب هيموت ادعيلو
مليكه.بصربخ: سبنييييي
هاني زقها وركبها العربيه وملك كانت متابعه كل ده من بعيد ومليكه شافتها
مليكه بصوت عالي: ملك الحقي مراد هيموت
هاني ضرب مليكه بلقلم
ملك بخوف: ازاي
هاني بغضب:اخرسي
ملك بصت حواليها ولقت توبه في الارض مسكتها ورمتها علي هاني وجت في عينو ومليكه دورت العربيه
مليكه: يلا اركبي
هاني بغضب: مش هرحمكم
ملك ركبت معا مليكه وتحركو بلعربيه بسررعه
ملك: قولي مالو مراد
مليكه بغضب: بابا عايز يقتلو لازم ننقذو
ملك بدموع:لا يااارب احميلي مراد.....
_________________________________________
عند مراد خد قوه وراحو المكان الي مليكه قالت عليه وكان المكان في الصحره ومكنش فيه حد بص حواليه بس ملقاش حد وفجاه سمع صوت ضرب نار بص حواليه مكنش عارف ضرب النار جاي منين والعساكر بتوعو بداو يضربو نار
مراد بغضب: لا ذكي ياهاني
مراد مسك مسدسو وفضل يضرب في اي حد يقابلو بس للاسف رجاله هاني كانو اكتر منهم.... وفجاه ظهر حد قدامو ومراد صوب علي المسدس
مراد بغضب: مين بعتكم
الشخص بشر: عندي مهمه لازم اعملها وهعملها
مراد: مش هتلحق
الشحص قرب من مراد وطلع من جيبو ازازه ومراد كان مستغرب وفجاه الشخص رش في وشو من الازازه ومراد صرخ وحط ايدو علي وشوووو... والشخص ده جري....
وفي لحظه دي مليكه وملك وصلو وضرب نار خف ورجاله هاني مشيو ومليكه وملك جريو علي مراد لقوه حاطت ايدو علي وشو
ملك بدموع:انت كويس يامراد
مراد مكنش بيرد كانو بس بيسمعو صوتو الضعيف اكنو بيصرخ بس بصوت واطي... مليكه قربت من مراد وحاولت تشيل ايدو وقالت بدموع:مراد في ايييه
مراد مردش عليها ف زقت ايدو جامد وشالتها واول ما شافت شكلو صرخت وقالت:مستحيل
اما ملك كانت مصدومه وقالت بدموع: لا مراد
مراد كان اكنو في عالم تاني كان بيتالم ميه النار تقريبا في وشو كلو بس هو كان بيستحمل الوجع
مليكه بسرعه: لازم نروح المستشفى حالا لازم نلحقك
مراد مردش عليها وهي مسكت ايدو وقالت: يلا
مراد مشي معاها وهو مش حاسس بحاجه كل الي حاسس بيه انو خايف يحط ايدو علي وشو تاني خايف يشوف شكلو اما ملك مكنتش قادره تصدق وبعدين قربت منو وركبت العربيه ومراد حط ايدو علي وشو وهي قالت بدموع: مراد
مراد مردش عليها وحط ايدو علي وشو ومليكه ساقت بسرعه......... وبعد ١٠ دقايق وصلو المستشفي
ملك بحزن: مراد لازم ننزل
مراد مردش ومليكه مسكت ايدو وقالت بغضب: انت مش ضعيف وهتواجه المشكله دي زاي ماعلمتني
مليكه دخلت مراد المستشفي مكنش قادر يواجه حد والدكتور دخلو اوضة العمليات
ملك بدموع: مش.قادره اصدق
مليكه بغضب: مش هرحم اي حد عمل كدا
ملك: مراد بيتكلمش خالص انا خايفه عليه اوووي
مليكه بصت علي ملك وبعدين.بصت علي ايدها وقالت:اختارك انتي
ملك:اه
مليكه بحزن: مش هكرهو ولا هزعل منو انا استاهل اكتر من كدا انا الي خسرتو بس عايزكي تخلي بالك منو
ملك بدموع: يقوم بسلامه بس
مليكه بثقه: هيقوم انا عارفه....
الدكتور خرح في لحظه دي وبص عليهم بحزن وقال: للاسف وشو اتشوه حطتلو شاش علي وشو بس هو حالتو نفسيا وحشه
ملك بصدمه: ازاي
الدكتور:يقدر يعمل عمليه بس مش دلوقتي خالص ياريت حد يدخلو ويحاول يتكلم معه....
الدكتور مشي ومليكه قالت بشررر: جاه وقت الحساب
ملد: هتعملي ايه
مليكه: ادخلي لمراد انتي
مليكه مشيت من قدامها وملك.قربت من الاوضه.بحزن ودخلت لقت مراد نايم علي سرير ووشو كان عليه شاش ملك قربت منو وقالت:مراد حييبي عايزه اقولك ان فيه عمليه وتقدر ترجع تاني زاي الاول
مراد مردش عليها وهي قربت منو وحطت ايدها علي وشو وقالت: تعرف مهما حصل هفضل جمبك انت حبيبي
مراد بصوت ضعيف: بقت مشوه
مليك بدموع:في عمليه ولله صدقني وانا جمبك ايدي في ايدك
مراد: اطلعي برا ياملك مش عايز حد
ملك: مستحيل اسيبك
كراد: ملك اطلعي لو بتحبيني
ملك بصتلو وعنيها كلها دموع وبعدين طلعت مكنتش حابه تتعبو............
وبعدين ياسمينا ظهرت لي مراد وهو بصلها وقال: كل ده علشان التلفون
ياسمينا قربت من علي سرير وقعدت وقالت: لا ده اختبار من ربنا وكمان ده هيوريك مين بيحبك بجد وملك هتفضل معاك ولالا
مراد بغضب: مشمعنا اناا.... انا عملت ايه
ياسمينا: مفيش حاجه اسمها مشمعنا انا المؤمن دايما مصاب هات مصليه واسجد لي ربنا وقول يارب انا راضي والحمدالله علي كل حال
مراد.بضعف: الحمدالله علي كل حال بس انا بقيت مشوه
ياسمينا: جمالك جمال روحك اوع تفكر ان جمالك في شكلك يامراد لازم تفهم ان الجمال جمال الروح زاي ملك كدا عاشت طول حياتها في تنمر بس روحها كانت حلوه
مراد بحزن: تعبان اوي
ياسمينا: مين فينا مش تعبان انا جبتلك مصحف معايا خدو اقرا قران هتحس براحه والله صدقني ومتخفش هترجع كويس بس قرب من ربنا
مراد خد منها المصحف وحضنو بحزن وقال: الحمدالله علي كل حاجه
ياسمينا بهدوء: الي حصلك ده خير ليك مش شر فكر كويس في ده تعرف يامراد في ناس غيرك حياتهم صعبه ومش بس وشهم مشوه لا دا حياتهم مشوها كمان يعني مثلا الي مش لاقي لقمه يكلها ولي بينام في شارع في عز البرد طب علي الاقل انت معاك فلوس تعالج نفسك بس هما لا لما تجي تحس انك في مصيبه افتكر مصيبة الناس دي هتهون عليك
مراد: عندك حق
ياسمينا: وقعت قوم اقف فاهم التنمر ده حاجه وحشه اوي الناس بتبقا بتكلك بعنيها مش عارفين انهم ممكن في لحظه يبقو في مكانك
مراد بهدوء:الناس بقت وحوش مش بيفكرو في مشاعر حد مش عارفين انهم ممكن يقولو كلمه تدمر حياة انسان
ياسمينا: بيقولو عني مغروره تعرف الكلمه دي ممكن تكسرني بجد المشكله اني بحس بظلم لاني مش كدا الناس بقت عايزه تقول اي حاجه وخلاص المهم تجرح الي قدامهم بس بردو لازم تقوم وتكمل حياتك يامراد ومتخفش ربنا دايما جمبك انا لازم امشي بقا
مراد: وانتي لازم تقومي
ياسمينا بأبتسامه: انا ربنا جمبي ومعايا سلام ياماان ومتنساش ربنا دايما معاك......
ياسمينا مشيت ومراد بص علي المصحف وفتحو....
ملحوظه (انا ليه ظهرت علشان الكلام ده فعلا كنت عايزه اقولو وانصح البنات الي بتتعرض لتنمر وكمان اقول ان ربنا دايما جمبنا بس احنا ندعي يارب تكونو استفدو من مشهد ده)
عند مليكه كانت في فيلا بتعتها وكانت بتحط الاكل علي سفره وباباها دخل عليها وقال بغضب: انتي بتهربي مني
مليكه.قربت منو وقالت: شوفت يابابا مراد بقا مشوه شكلو بقا وحش اوي
هاني بصدمه: يعني مش زعلانه
مليكه: مستحيل الحمدالله اني سبتو
مليكه حضنت باباها وقالت: اسفه اني تعبتك معايا تعال يلا جهزتلك الاكل
هاني ابتسم وقال:ماشي ياحبييتي
مليكه وهاني قعدو علي سفره وهاني بدا ياكول ومليكه تبص عليه
مليكه: تعرف يابابا انت متعرفنيش خالص
هاني وهو بياكول:ليه ياحبييتي
مليكه بسخريه: لو كنت تعرفني كنت عرفت اني بكدب
هاني بصدمه: نعم
مليكه: ومش بس كدا دا الاكل الي كلتو كان فيه سم يعني هتموت يابابا
هاني بصدمه: مستحيل..
.. يتبع الفصل التاسع عشر 19 اضغط هنا
- فهرس جميع فصول الرواية اضغط هنا