رواية نور والحياة البارت العشرون 20 بقلم جوري محمد
رواية نور والحياة الفصل العشرون 20
نور مامت مروه عرفت يا جميله
جميلة مش قادره يا بنتي اقول لها انا قلت لابوها واخواتها
نور طب الاولاد فين
جميلة في البيت عندي
نور. انا هاروح اخذ هم عندي في الفيلا
جميلة. ماشي يا حبيبتي روحي
نور. محمد هتيجي توديني ولا اخذ السواق
محمد مش بيرد في عالم ثاني كل لما يفتكر كلام احمد قلبه يوجعه انه ما حاسه بحال اخوه قبل ما يتجوز نور
نور. محمد ايه ما ترد علي
محمد ايوه يا نور
نور. باقول لك انت اللي هتوديني ولا اخذ السواق
محمد. لا يا حبيبتي السواق اللي هيوديك ويبقى يرجع هنا ثاني
مشيت نور وراحت عند اولاد مروه وخدتهم عندها البيت
الاولاد. ماما مروه فيها حاجه يا طنط
بقلم جوري محمد
نور. حبايبي لا حلوه بس هي هتسافر شويه وترجع
الاولاد. قولي لنا يا طنط احنا مش صغيرين لان سمعنا جميله وهي بتتكلم بس ما فهمناش
نور بتعيط ماما رحت مكان حلو قوي
الاولاد عرفنا خلاص المكان اللي ماما في ممكن لو سمحتى نروح نشوفها للمره الاخيره
نور. ماشي يا حبايبي ونور اتصلت بمحمد وقالت له تعال خذ الاولاد عايزين يشوفوا مروه للمره الاخيره
محمد مش هيستحملو يا نور ربنا يوفقك
نور حبيبي هم عارفه ومحتاجين يشوفوه
محمد جاء واخذ العيال وشافوا مروه وبعد كده
الاولاد بابا احنا كده من غير ام
احمد. حبايبي طب وانا رحت فين انا هابقى مامتكم وبابا كم ربنا عايز كده وانتم كبار
الاولاد. بس هي هتوحشني
احمد هتيجي لكم في المنام وهي هتشوفكم
الاولاد بجد يا بابا
احمد ان شاء الله يا حبايبي
وبعد الدفن و احمد وصل بيته عند جميله
جميله انت هتقعد معنا هنا عشان الاولاد
احمد ماشي يا حبيبتي
جميله الصغيره بابا حبيبي انا عايزه اروح اقعد عند ماما نور
احمد. ليه يا حبيبتي جميله مش ماما برده
جميلة الصغيرة. لا جميله تيتا انما نور انا بحبها اوي والنبي يا بابا انا هروح
احمد. طب بكره اوديك
جميلة الصغيرة. حاضر
و عدت الايام ومحمد ما نسي كلام احمد خالص اصبح بيغير على نور من حتى السلام بتاع احمد
وفي يوم نور راحت عند جميله هي والاولاد واحمد كان هناك
قعدوا يضحكوا ويلعبوا مع الاولاد
ومحمد دخل لقاهم قاعدين جنب بعض وبيضحكوا
محمد نور بصوت عالي
نور. في ايه يا محمد بتزعق ليه
محمد.. ماما فين
نور دخلت تنيم ياسمين جوه في الاوضه
محمد. طب وانت
نور. انا ايه
محمد. رحت فين
نور. حبيبي هي قالت هاتي انا هنيمها
محمد. ماشي خلاص
نور. ايه يا حبيبي في حاجه مضايقاك
محمد. لا ابدا شويه مشاكل في الشغل
احمد ايه يا عم محمد مش هتسلم
محمد.. لا ازاي بس تعبان شويه يا احمد محمد يعني انت رجعت من الشغل بدري خير ان شاء الله
احمد. لا والله لما جميله قالت لي نور هنا والاولاد حبيت اقعد معهم شويه
محمد طب يا حبيبي خلاص
جميله ايه محمد يعني ما سالتش على الاكل زي كل مره
محمد. مش جعان يا ماما
نور لا ازاي طيب انا عامله الكيكه الحلوه لمين
جوري محمد
احمد قام ودخل الاوضه
ومحمد حس بيه و قلبه وجعه عليه وعلى حاله هو كمان
جميله محمد عايزاك في حكايه تعال ندخل المكتب
دخل محمد مع جميله
جميلة في ايه انت واخذ جنب من احمد وكل ما تشوفه تحضن نور قدامه كانك بتقول له انها بتاعتك
محمد. ايه يا ماما اللي بتقوليه ده
جميلة انت ابني وانت عارف انا بفهمك من عينك قل لي في ايه
محمد حكي لمامته كلام احمد وهو في البنج ماما انت كنت عارفه ليه خلتيه يتجوز مروه كنت سيبت نور تختار
جميلة. كانت صغيره و مرتبطه باحمد بس حبها ليه حب بنت لابوها كانت لما تكبر وتفهم مش هتحبه خلاص
محمد. يا ماما اقفلي على الموضوع ده اللي حصل حصل
وخرج محمد حضري نفسكي يا نور عشان نمشي ودخل عند احمد عايز حاجه يا ابو حميد
احمد لا يا محمد عايز سلامتك طب انتم ماشيين ليه دلوقت
محمد . والله تعبان
احمد. لا سلامتك يا حبيبي
وجميله الصغيره والنبي يا طنط نور خذيني معك
نور. ماشي يا حبيبتي يلا نخش نقول لبابا ونمشي على طول
محمد استنى انت يا نور انا هاخش اقول ل احمد
نور. طب يا حبيبي
وقال محمد لاحمد
واحمد خلاص وانا هابقى اجي اخذها
محمد لا ما تجيش انا هابقى اجيبها لما تزهق ماشي سلام يا احمد
واحمد ادمن الشغل وبقى قليل ان جاء البيت و عدت الايام والوضع كما هو عليه لحد ما في يوم محمد طلع ماموريه في الشغل
محمد انا هامشي يا نور ما تروحيش عند جميله الا لما انا اجي
نور ليه
محمد اسمعي الكلام يا نور ولا عايزاني ازعل
نور. لا يا حبيبي تروح وترجع بالسلامه
.
محمد ماشي يا نوري وسلم عليها وعلى الاولاد ومشي
نور نائمه وصحت من النوم على كابوس ان محمد بيموت
استغفر الله العظيم و شربه ميه انا قلبي وجعني كده ليه يا رب يا محمد تكون بخير
وقامت و توضت وصلت وقعدت تقول يا رب
وعدى يوم واثنين وما فيش اخبار عن محمد يا ترى ايه اللي هيحصل محمد هيموت ولا يعيش وبكده ينتهي الفصل بتاعنا..
يتبع الفصل الحادي والعشرون 21 اضغط هنا
- فهرس فصول الرواية "رواية نور والحياة كاملة"