رواية عشق أولاد القناوي البارت الخامس والعشرون 25 بقلم شهد رفعت
رواية عشق اولاد القناوي الفصل الخامس والعشرون 25
لم تستطع الخادمه الصمود أكثر من ذلك ف حكت ببكاء
و عندما أنهت حديثها تركهم رعد و كاد أن يغادر و لكنه التفت إلى مارتن و قال: حق حبيبة هيظهر بجره إنما حقي انا هاخده دلوقتي
اقترب رعد من مارتن الملقي على الأرض يجذبه من ملابسه بعنف يضربه في كل أنش في جسده غير عابئ بصراخ مارتن الذي يرن في كل ركن في الغرفه
رعد بغضب اعماه: دييييي عششاااااان بسسسس فكرت فيهاااااا يبن ال ****** ودي عششاااااان كنت بتكلمهااااااااا و هيييييي برااااااا مصصصصررر ٠٠٠ وديييييي عشاااااااانننن دخلت اووووووضتيييييي و انا مش موجوددد يبن ال ***** يا ****** و دي عشان لمستها يو*****
ثم دفعه رعد عالي الحائط ليرتطم مارتن به و يقع ع الارض ياخذ أنفاسه بصعوبه ف قال رعد بغضب: لولاااا اننيييي محتاااااجك كان زمانك عند ربنا دلوقتي ي روح امممك بس نصبر كلها بكره
تركه رعد و غادر إلى الخارج و لكنه قابل سليم أمامه
سليم: ها خلصت
رعد: اه ٠٠٠ انت كنت رايح فين
سليم: كنت جايلك في حاجه حصلت لازم تعرفها
رعد: حاجه ايه
سليم: تعالى ف المكتب
ذهبو إلى المكتب و كان بدر و حمزه في انتظارهم
جلسو جميعا و بدأ بدر في الكلام و أخبرهم بكل شئ
رعد بصدمه: انت متأكد من الي بتقوله ده؟ الكلام ده لو صح هتطير فيها رقاب
بدر: للأسف ده الي حصل ٠٠٠ و دورت كمان عندي اثبابتات كتير و طلع الكلام صح
رعد: يعني مارتن كلامه صح ٠٠٠ قالي كده برضو بس انا مصدقتش
سليم: لا صدق ي رعد و أدى كمان الفيديوهات إلى بتأكد كده
رعد ببرود: الفيديوهات دي لازم تتقص
حمزه: انت بتقول ايه ي رعد نقص ايه
رعد بحده: زي م بقولك كده ي حممممزه ٠٠٠ الفيديوهات دييي تتقص و انت عاارف كووويييسس انا قصدي ع انهي حتتتتته ٠٠٠ و بكره الاقي كلاااامي متنفذ
تركهم رعد و صعد إلى غرفته وجد حبيبة مازالت مستيقظه تقرأ في كتاب و هي مستلقيه على السرير موجهه نظرها في الكتاب بتركيز شديد ف ذهب رعد إليها و جلس بجانبها و قال بهمس: مركزه لييه كده؟
اتخضت حبيبة و قالت بشهقه: حرام عليك ي رعد خضتني
قلبها رعد من شفايفها برقه و قال: سلامتك م الخضه يقلب رعد ٠٠٠ بتقرأي ف ايه مخليكي مركزه اوي كده ٠٠٠ و محستيس بيا لما دخلت كمان
حبيبة بحماس: قتلت زوجي لأنه اغضبني
رعد بدهشه: ايه ده ي حبيبة ٠٠٠ انتي بتقرأي ايه ي ماما
حبيبة ببرائه: الاسم شدني ف خليت حمزه يشتروهولي
رعد: كل المصايب بتجيلي من ورا حمزه الكلب ده
حبيبة بعفويه: ليه بس ده لطيف اوي ٠٠٠ ده حتى لسه كان بيغنيلي اصل الافندي ده ف حته تانيه عندي مترستق جوا قلبي و ف قلبي ليه غلاوه
رعد بعصبيه: و انتي قاعده سمعااااه و هو بيغنيي ٠٠٠ هقتتتتلههه ال**** إلى عايز يشقطك دههههه انا هقتتتتتله
تركها رعد و كاد يغادر الغرفه لولا يد حبيبة الذي أمسكت يده و قالت بسرعه: عشان خاطري اهدي ٠٠٠ ده كان بيهزر بس و قالي حتى انتي حلوه اوي بس انا سيبته و مشيت و٠٠
رعد بغضب: كمممااااااااان ٠٠٠ سيبي ايدي ي حبيبة احسن و ربي هخليكي تحصليييييه
تركت حبيبة يده بسرعه و قالت: لا و انا مالي هتلاقيه ف اوضته دلوقتي اصلا
__________________________________
في غرفه حمزه كان يتحدث مع فجر على الهاتف
حمزه: عندكو تشاااامبو
فجر بتمثل: ايه
حمزه: عندكو تشااااامبو
فجر بضحك: لا معندناش
حمزه: اومال عندكو ايه تشابتشيب
اقتحم رعد عليه الغرفه و قال بكل غل و سخريه: اه تباتشيب يخويااااا ٠٠٠ اسفوخسس ع دي رجااااله
حمزه بتوتر: ايه ي رعد فيه ايه
رعد بشر و هو يشمر يديه: كل خير يحبيب اخوك
حمزه بصريخ و هو يجري في الغرفه من رعد ويلطم على وجهه: فتنت علياااا مراتك فتنت علياااا صحح ٠٠٠ منها لله بنت نورااا
رعد من خلفه: اقف ي حمزه عشان معلقكش ع باب الاوضه و يبقى شككل وحش قدام فجججر
حمزه برعب و هو يجري: اه عايزني اسمع كلامك و اقف و بعدين تضربني لا يخويا ٠٠٠ ااااااااااه
امسكه رعد من ملابسه من الخلف ف صرخ حمزه بشده و قال برعب: وحياة عيالك ي رعد انا اسف ٠٠٠ مش هتكلم مع حبيبة تااني ٠٠٠ ااااااااااه
لكمه رعد في وجهه و هو يقول بغضب: قولتلك اسمهااااا مداااااام رعععععد ٠٠٠ اسمهااااا مسمعش رااااجل بينطقه
حمزه بتأوه و خوف: حاضر حاضر سيبني بقا انا اخوك
رعد بشر: اكيد يحبيب اخوك
ثم لكمه رعد في وجهه أكثر من مره و تركه و كاد أن يغادر و لكنه التفت إلى حمزه و قال بغيره: المحك بتكلمها تاني ي حمزه صدقني مش هخليك تنفع للجواز إلى هتموت عليه ده
ثم أضاف بسخريه: و ابقى استرجل كده و انت بتكلم خطيبتك بدل م تقول عليك ******
تركه رعد و غادر الغرفه بينما سمع حمزه صوت ضحكات آتيه من الهاتف و كانت تحديدا من فجر ف قال حمزه: بس اي رأيك شوفتيني و انا بضربه
ضحكت فجر عليه بشده و قالت: طبعا طبعاااا ده انت كسرته
______________________________
سمعت حبيبة صوت خطوات رعد الغاضبه الاتيه ناحيه الغرفه
حبيبة برعب: يلهوووي يلهوووي الدور عليا هياكولني ٠٠٠ اعمل اي ده دلوقتي
جرت حبيبة حتى تختبئ في أصعب مكان في الغرفه و لن يستطع رعد رؤيتها فيه
دخل رعد الغرفه يبحث عن حبيبة بغضب ف لمح ارجل حبيبة الظاهره من تحت الستاره ف قال بتمثيل: حبيبة انتي فييين
حبيبة من غير الستاره ببرائه: قلب حبيبة انا مش هنا
اقترب رعد منها و قال في اذنها بهمس: بجد عشان كده انا مش شايفك
حبيبة بخضه و هي تحاول الخروج من خلف الستاره: يلهوي قفشني ٠٠٠ سيبني يسطا و الله و مش هعمل حاجه تاني
كانت رعد ممسك بها من تلاتيب ملابسها من الخلف گالفار المبلول ٠٠٠ خرج رعد من بها من خلف الستاره و قال: ده جه وقت عقابك انتي كمان
أدركت حبيبة انه لا محاله من العقاب ف قالت بتمثيل: عقاب ايه بس ده انا تعبانه ي رعد و حتى الجرح شادد عليا
قال رعد بسخريه و هو يضحك: جرح؟ انتي صدقتي و لا ايه ٠٠٠ بس ع العموم سماح المره دي
حبيبة: حبيبي ي رعودي يلا ننام بقا عشان تعبانه
رعد: و بكره هيبقى يوم طويل اوووي
حملها رعد و اتجه بها إلى الفراش ف نامت حبيبة في أحضان رعد: حبيبتي انتي نمتي؟
حبيبة: لا لسه
رعد: فاكره قبل يومين لما قولتيلي هنرجع طبيعين قدامهم امتا ٠٠٠ دلوقتي احب اقولك ان بكره كل حاجه هتنتهي
حبيبة بفرحه: بجد ي رعد ٠٠٠ يعني خلاص هنرجع طبيعين مش هنفضل مقيدين و بنكدب كده
اومأ رعد لها بالإيجاب و قبل رقبتها بشغف ف قالت حبيبة بنعاس: عايزين نعمل فيديو لينا فالعربيه ع اغنيه روبي الجديده و انا لابسه شراب سبونج بوب و حاطه رجلي على رجلك و انت تقول هوباااا
ضحك رعد علي حديثها و هي تائهه في النوم و قال: نامي ي حبيبتي نامي
_________________________________
في الصباح
كانو جميعا يفطرون سويا بالأسفل ما عدا رعد وحبيبة ٠٠٠ انهو الفطار و جلسو سويا و لكنهم تفاجأو برعد و هو ممسك بشعر حبيبة بقسوه يجذبها خلفه على السلم حتى كادت تتعثر أكثر من مره
رعد بغضب: انززززليييي ٠٠٠ انااااا هطلقكككك خلااااااص قرررررفت مننننننكك
حبيبة ببكاء: سيب شعري ي حيوااااان انا لا يمكن أفضل ع ذمتك يووووم واااااحد
الحج عبدالعزيز و خالد والد حبيبة غضبو عندما روأ رعد يعامل حبيبة بهذه الطريقه ف قال خالد: سيييب بنتي انت ازاااي تتجرأ تمسكها كدهه ٠٠٠ انا هوديك ف دااااااهيه
رعد بغضب: مبقتش فاااارقه انا اصلااا هطلقهااااا
حسنيه بخبث و حزن مصتنع: ليه كده بس ي رعد يولدي ٠٠٠ ده أبغض الحلال عند الله هو الطلاق ٠٠٠ راجع نفسك يولدي خراب البيوت مش بالساهل
اقترب منها رعد و قابل بهدوء شديد: و لما هو خراب البيوت مش بالساهل ليه عايزه تخربي بيتي
حسنيه بتوتر و عدم فهم مصتنع: مشفاهمه بتقول ايه يولدي
رعد بسخريه: لا هتستعبطي فيها هنسي انك عمتي ٠٠٠ سبحان من خلاني واقف دلوقتي ماسك نفسي عليكي
الحج عبدالعزيز بغضب: شكلك جنيييييت اياااااك ٠٠٠ نازل جارر مراتك وراااك و دلوقتي بتقول ايه ع عمتك
رعد بهدوء: هتفهم كل حاجه دلوقتي يجدي
ابتعدت حبيبة عن أحضان والدها و ذهبت للوقوف بجانب رعد ف قال لها رعد بحنان و حزن معا و هو يلمس علي شعرها: وجعك اوي
حركت له حبيبة رأسها بالرفض و هي تبتسم
الحجه يسرا: احنا مفهميناش حاجه فهمونا
رعد بهدوء: لا عمتي هي عندها اجابه السؤال ده ٠٠٠ م تفهمينا يعمتي ليه عايزه تبعديني عن حبيبة
حسنيه: انت ع تقول ايه ي رعد انا ليه هبعدك عن مراتك
رعد ببرود: امممممم شكلك مش هتتكلمي ع طول
ثم أشار إلى حمزه الذي اتجه إلى خارج القصر و أتى ب مارتن و هو مملوء بالجروح
رعد: ها هتقولي انتي يعمتي ولا نخليه هو يقول ٠٠٠ مهو كان معاكي برضو بكل خطوه
حسنيه بشر و صوت عالي: ايواااااه انااااا إلى عايزه اطلق الزفته دييييي منككك ٠٠٠ و انا الي عااااايزه ابووووظ حياااااتكو ٠٠٠ انها زمااااان اخدت مني كل حاجه حلوه هي اللي تتعلم تعلييييم عاااااالي و انا لا اكتفي بالاعدااااديه ٠٠٠ هي الي تتجوز إلى بتحبه و انا لااااا مع اني حبيته قبلهااااااا و في الاخر تتجوزووو و تسااافر معااااه كماااااان و انا اتجوز ايييه اتجوز وااااحد فلااااح مش متعلم حتيييي ومش بحبهه ٠٠٠ كل الحظ نورااااا تااااااخده و اناااا اخد البوااااااقي ٠٠٠ حتتتيي دلوقتي بنتهاااااا جت تكمممل إلى امهاااااا عملتتتتته و عاااايزه تاااااخد رعد إلى اناااا كن بحلم اني اجوزوووو ل بنتييييييي ٠٠٠ و انااااا مسكتتتتتش و مششش هسكتتتت ايوه انااااا إلى اتفقت مع ماااااارتن من اول يوووووم جهه فيييييه هناااااا على حبيببببة ٠٠٠ ايوه اناااا إلى خليته يتصوووور مع حبيبة و انااااا إلى دخلته الجنااااااح ٠٠٠ معروف ان الجنااااااح بتاااااعك محدش بيدخل غير ناااس معينه و اناااا ساعدته ٠٠٠ و انت زي الاهبل ي رعد صدقتتتته و ضربتهااااا و اغ******
قاطعها رعد عند هذا الحد ف مهما حدث هو لن يسمح بأن تأتي هذه السيره امام احد حرصا على مشاعر زوجته: و مين قال اني صدقتك
ثم نظر إلى حبيبة و قال بسخريه: هو انا صدقتها ي حبيبة
حركت حبيبة رأسها بالرفض و هي شارده في كتله الشر الموجوده إمامها
ف قال رعد بهدوء: احنا عملنا اننا صدقناكو ٠٠٠ كنت على لحظه و هعمل فعلا إلى انتو عايزينه بس فكرت في ازاي الكلب مارتن ده هيدخل الجناح بتاعي و هو ممنوع اي حد يدخله غير ناس معينه زي مانتي قولتي ٠٠٠ و وقتها مجاش ف دماغي غير أن حد من القصر بيساعده ف كان لازم اهدي و احبكها كويس
كانت حبيبة واقفه تنظر إليهم بضياع و عند ذكر هذه الليله ارتجف جسدها و تذكرت ما حدث
فلااااااش باااااااك
كانت حبيبة خارجه من الحمام و هي تجفف شعرها وجدت رعد جالس على الاريكه ينظر في هاتفه و الشرار يتطاير من عينيه ذهبت حبيبة و جلست بجانبه واضعه يدها على رجل رعد و قالت بهدوء: مالك ي رعد ٠٠٠ حساك متغير في حاجه حبيبي؟
وجهه رعد إليها الهاتف نظرت حبيبة فيه و صدمت بشده من الصور الموجوده فيه ف قالت بخوف وصدمه: رر٠٠ ررعد ال ال الصور دي مش صح ص٠٠٠
قاطعها رعد بصفعه ع وجهها وقعت أثرها أرضا وقف رعد سريعا و امسكها من شعرها و صفعها عده صفعات على وجهها و هو يقول بغضب: بتخونينييييي يبنت ال***** ٠٠٠ و عملاااااااالي مكسووووفه و انتي مقضياااااهااااا مع ال***** هقتلكوووو انتو الاتنيننننننن ٠٠٠ بتستغفلوووووني ديييي آخره حبيييي لييييكييييي
كانت مع كلمه يقولها رعد صفعه تنزل على وجهه حبيبة من يد رعد
رعد: انااااا هوريكي هخليكي تتتمنييي الموت ي *****
ثم دفعها رعد على الفراش يحاول اغتصابها و لكن فجأة قبل أن ينفذ مخططه ابتعد عنها سريعا وجد حبيبة تبكي بانهيار و هي تقول: اسمعني بس ي رعد انا معملتش ح حاجه
لم يرد عليها رعد بأي كلمه و لكنه جذب مفاتيحه و خرج سريعا من الغرفه متجهها إلى مكان بعيدا
_______________________
في مكان بعيد كان رعد يجلس على الأرض ييبكي و يصرررخ بصوت عالي عله يهدء قلبه مما هو فيه
بعد فتره هدأ رعد و جلس يفكر بعقل و قال: ازاي يدخل الجناح بتاعي لوحده ٠٠٠ ده مستحيل الجناح ليه بصمه من بره لناس معينه في القصر ٠٠٠ و حبيبة مستحيل تعمل كده ٠٠٠ انت ايه الي كنت هتعملو دلوقتي ده ي رعد ٠٠٠ كنت هتغتصب حبيبة طفتلك كنت هتعمل فيها كده ازاااي ٠٠٠ يااااااااااارب
رعد بعد فتره: حد من العيله بيساعده اكيد ٠٠٠ لازم اعرف مين ٠٠٠ و ساعتها هخليه يكره نفسه ٠٠٠ إنما ال*** ده هسيبه مع نفسه شويه
____________________________
عاد رعد إلى القصر بعد فتره صراع مع نفسه وجد حبيبة غيرت ثيابها و جالسه تبكي ، سمعت حبيبة صوت الباب يفتح جرت إلى أحضانه تقول ببكاء: و الله م مش ع عملت كده ٠٠٠ صدقني و الله م معرفش الصور دي اتاخدت ازااي انا انا
قاطعتها دموع رعد التي نزلت كالشلال في رقبة حبيبة و سمعت صوت تنهداته و هو يقول: انا اسف انا معرفش ك كنت هعمل كده ازااي انا ٠٠ انا بثق فيكي اكتر من نفسي بس بس شيطاني غلبني و كنت هغ ٠٠ هغتصبك ٠٠٠ حبيبتي سامحيني
رق قلب حبيبة على حاله ف هو حبيب طفولتها و قالت بحنان: خلاص اهدي متعيطتش ي رعد ٠٠٠ انت رعد القناوي الي عمره م بيضعف انت قوتي ي رعد ٠٠٠ مسمحاك ي حبيبي بس بلاش دموع
ابتعد رعد عن احضانها و قال بحب: انتي ملاك مينفعش تبقى معايا ٠٠٠ دي مكافأة ربنا ليا انك مراتي ٠٠٠ اوعديني مش هتبعدي عني ابدا
حبيبة: من غير وعد ٠٠٠ انا ع قلبك ع طول
كان يتحدث رعد مع حبيبة و لكنه جذب انتباهه هاتف موضوع في مكان لا يكاد يرى ، ذهب إليه رعد و نظر فيه وجده يسجل فيديو فامسك الهاتف بعصبيه و قال: يولاااااد الكاااااالب ٠٠٠ مااااشي إلى عايزينه هيحصل
ثم جلس بجانب حبيبة و قال: احنا لازم نمشي وراهم ي حبيبة ٠٠٠ دلوقتي لقيت التليفون ده هنا و بيصور يعني هيرجعو تاني ياخدوه عشان يشوفو صور ايه ٠٠٠ ف احنا نعمل إلى هما عايزينا نعمله و هو اني اضربك و اخليكي تكرهيني كمان
حبيبة: و كده نعرف مين الي متفق مع مارتن بقا
رعد برفض: لا لسه مش دلوقتي خالص ٠٠٠ ده باين عليه خصم مش سهل بس هو ميعرفش بيلعب مع مين ٠٠٠ بس انتي قولتيلي شربتي ايه النهارده
حبيبة: الخدامه جت الصبح كده لما انت روحت الشركه جابت عصير و قالت إنه من جدتي عشان اشربه يعني و اتغذى ٠٠٠ فأنا شربته بقا
رعد بمرح: و انتي زي الهبله بتشربي اي حاجه و خلاص
حبيبة بحرج: م هو كان ب الفراوله و انا بحبها ي رعد بقا
رعد بجديه: تمام يلا هنكمل دلوقتي
وقف رعد و ثبت التليفون في مكانه و مثل انه يضرب حبيبة و اغتصبها والقي بتيشرته على الهاتف ف وقع أرضا كأنه غير قاصد و لكنه صوت صراخ حبيبة كان ظاهر في الفيديو
باااااااااك
حكي رعد لهم و لكن دون توضيح و قال بسخريه: شوفتي بقا اننا كنا بنلعب بيكو كمان ٠٠٠ بس ايه رأيك في لعبنا ده حتى الرصاصة إلى حبيبة ضربتها فيها كانت بتخطيطنا و كانت لابسه واقي رصاص و كيس دم ٠٠٠ و لا انا روحوا المستشفى بقاا و دخلت مع حبيبة اوضته العمليات
فلاش باااك
في غرفه العمليات دخل رعد الغرفه وجد حبيبة جالسه منتظراه و عندما دخل جريت إليه سريعا و احتضنته و قالت بخوف: انت كويس قلقت عليك لما اتأخرت
نظر رعد إلى الدكاتره و الممرضين نظر قاتله ف خرجو سريعا من الباب الخلفي للغرفه ٠٠ ف شدد رعد على احتضانها و قال: انا كويس يحببتي متقلقيش بس كنت بمثل الدور كويس
حبيبة: يلهوي يرعد كنت هموت م الضحك و انت عمال تزعق فيهم و خايف عليا كده ٠٠ كنت هفضحنا
رعد بحب و هو يقبل خدها: حبيبتي تبهدل الدنيا و انا أصبح بعدها عادي ٠٠٠ المهم تعالى انا جايبلك شويه شيبسي و كانزات و شكولاتات بقا ولا اجدعها رحله
باااااك
رعد: عرفنا ان انتي ازاي بقا يعمتي العزيزه ٠٠٠ لما استعنت ب مهندس التكنولوجيا بتاع العيله و هو حمزه ٠٠٠ طابق البصمه بتاع الجناح بتاعي و طابقها و طلع بصمه حضرتك ٠٠٠ بس احنا مصدقناش و كذبنا نفسنا و تاني دليل بقا هو برضو الكاميرات إلى المهندس العبقري بتاعنا زارعها هنا فالبيت و الكاميرات دي لا ترى بالعين المجردة و هي اختراع حمزه و ظهر انتي و الكلب الي جمبك ده و انت بتتفقو على الخطط القذره بتاعتكو ٠٠٠ عارفه انتي لو حاولتي تقتليني انا كنت هسامحك لأنك عمتي ٠٠٠ إنما دلوقتي ولا اي حاجه تشفعلك عندي ٠٠٠ انتي فكرتي تأذي حبيبة عارفه حبيبة مين؟ حبيبة إلى لو ضفر منها اتكسر بسبب اي حد انا عندي استعداد امحيه من وش الأرض ٠٠٠ اللعبه بتاعتنا كانت هتستمر شويه كمان عارفه اي إلى خلاني انهيها دلوقتي؟ هي حبيبة بسبب أنها قالتلي انا تعبت من كتر التظاهر قدامهم اننا بكره بعض و بين بعض نظر الحب انا عايزه اعيش حياتي معاك عادي
تدخل سليم و قال: انا عايز اعرف ايه دخلني انا و حور فالموضوع ليه تمنعينا من الخلفه كده ٠٠٠ انتي ليه بتكرهينا كلنا؟
يتبع الفصل السادس والعشرون 26 اضغط هنا
- الفهرس (رواية عشق أولاد القناوي كاملة)