رواية صغيرتي البارت السابع والعشرون 27 بقلم عزه العربي
رواية صغيرتي الفصل السابع والعشرون 27
ابو فاطمه حكي كل حاجه حصلت من اول ما يوسف راح اتقدم لبنته لحد ماعلي طلق مريم
محمد بصدمه: انت بتقول ايه وازاي علي يصدق علي مراته كده
ام مريم وقعت من طولها
احمد: مني يا مني فوقي
محمد شالها: عمتي فووقي دكتور بسرعه دخلوها اوضه والدكتور كشف عليها
الدكتور: اطمنوا هي ضغطها وطي بس انا علقتلها محلول وشويه وهتفوق
احمد: يا ربي ايه المصائب دي
محمد: انا بحاول اتصل بعلي تليفونه مقفول اه اه هو اكيد في المكان اللي بيقعد فيه وهو مخنوق عمي انا هروح اجيبه واجي
احمد: ماشي يا بني لو أن ملوش لزمه ييجي بعد اللي حصل
محمد بغضب: لا لازم ييجي ويعرف أن مريم مظلومه دا درس ليه لازم يتعلم منه
احمد: اللي تشوفه يا بني
الدكتور: مدام مني انتي كويسه
مني هزت رأسها بأيوه
بنتي بنتي أهم مني شوفوهالي
احمد: حمد الله على سلامتك يا ام مريم كده تقلقيني مش كفايه مريم
الدكتور: اطمنوا مريم في العنايه المركزه حطينها تحت الملاحظه
احمد: استر يا رب انا مليش غيرها
عند فاطمه
فاطمه: بابا مريم عامله ايه
ابو فاطمه: ادعيلها يا بنتي ربنا يستر
فاطمه بدموع: 😭مالها يا بابا مالها
_ هي الحادثه جت في دماغها ونزفت ربنا يستر
_ يا حبيبتي يا مريم طب علي علي موجود يا بابا
_ لا يا بنتي سمعتهم بيقولوا تليفونه مقفول ومش عارفين يوصلوله
_ طب انا عاوزه اروح له مريم مش هتفوق غير لما يجيلها
_ تروحيله فين بس نامي انتي واهدي وربنا يقدم اللي فيه الخير
عند علي
واقف في مكان قدام البحر والغضب ماليه
ليه يا مريم كده ليه ومين الكلب دا وعرفتيه ليه هو انا مخليكي ناقصه حاجه حب وبديلك حنيه وبديلك اي حاجه عينك بتيجي عليها بجييهالك ليه يا مريم انا معتبرك بنتي مش حبيبتي ط طب انا هعيش ازاي من غيرك في حاجه غلط في حاجه غلط ازاي انا لسه موصلها مصدقت اني سبتها وراحت للكلب دا طب عرفته امتي امتي يا ربي 😢 يا ربي ليه كده اي حاجه غلط انا عملتها هي ملهاش دعوه بيها يا ربي هي كانت بتعيط جامد هو انا ممكن اكون ظلمتها لا يا علي نفض الفكره دي وانساها خالص دي ريحاله برجلها بعربيتها وكانت بشعرها ونايمه جانبه اه اه بس بقي اسكت
وفجأة حد حط أيده علي كتفه علي بص وراه
محمد: كنت واثق اني هلاقيك هنا
علي : انا مش قلتلك مليون مره اني معدتش باجي هنا
محمد: لا ما هو واضح قافل تليفونك ليه
علي: كده انت مالك ايه اللي جابك
محمد: مراتك تعبانه اوي عملت حادثه وفي المستشفى
محمد: انت بتقول ايه مريم
وبعدها جمد قلبه : ربنا يشفيها انا مالي معدتش مراتي خلاص
محمد: انت اكيد اتجننت انت ظلمت مراتك
علي: ههههههههههه اه اه ظلمتها بص انت متعرفش حاجه اسكت احسن
محمد: لا انا عارف كل حاجه مريم مظلومه ويلا معايا وانا هحكيلك كل حاجه
علي: مش رايح في حته وبكره هكتب كتابي عاللي احسن منها
محمد وخبط علي في كتفه: بقوللك مريم مظلومه دي متربيه علي ايدك يعني المفروض لو شفتها نايمه مع واحد حتي تكدب عينك بس انت شيطانك عماك
علي بعصبيه: انت بتقول ايه
محمد : تعالي بس وانا هفهمك
في المستشفى
احمد : ايه يا مني بقيتي كويسه
مني : ايوه يا احمد بس انده لحد يشيل المحاليل دي وقوم نروح لمريم بسرعه
عند فاطمه
ها يا بابا وصل ولا لسه
ابو فاطمه: لسه يا بنتي بس افرضي مصدقش
فاطمه: لا انا هحكيله كل اللي حصل
علي و محمد وصلوا المستشفى
علي : فين اوضه فاطمه دي اما نشوف صحبتها محفظاها ايه
محمد : مش عارف هسأل ونطلع نشوفها
عند فاطمه
تك تك تك
ابو فاطمه: اتفضل
علي و محمد: السلام عليكم
الكل وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
فاطمه : استاذ علي انا اسفه😭😭 مريم مظلومه والله
علي: مظلومه ازاي دانتي مكلماني بنفسك وعطيالي العنوان بنفسك برضوا😏
فاطمه: هحكيلك كل حاجه وبدأت تحكيله
علي: مش يمكن مريم اللي محفظاكي انا اعرف منين
ابو فاطمه: يا بني انا بنتي مش كدابه عاوز تصدق صدق
فاطمه : انا لما قاللي اتصل بيك مسكت التليفون وسجلتله كل حاجه والتليفون اهوه اسمع كده
وبدأت تسمعه
علي بدموع : ازاي ازاي😭😭😭😭مريم مش هتسامحني مش هتسامحني ابدا انا هنتها فاطمه بدموع: مريم حالتها حرجه حاول تلحقها ابوس ايدك
علي قبل ما يسمعها طلع جري يدور على اوضه مريم ومحمد وراه
عند غرفه العنايه المركزه
احمد حس بحركه غريبه
مني : في ايه هما بيجروا كده ليه حد يطمنا دكتور في ايه لو سمحت
علي ومحمد وصلوا
علي : عمي عمتي مريم عامله ايه
محدش رد عليه
احمد : دكتور من فضلك اقف هو في ايه بنتي جرالها حاجه
بمجرد ما علي سمع الكلمه قلبه دق جامد: مريم لا مريم مش هيحصل لها حاجه مريم هتقوم عشاني
دكتور تاني: انتم اهل المريضه اللي جوا
ابو مريم: ايوه ايوه مريم بنتي مالها 😢
الدكتور : احنا محتاجين ننقلها دم حالا وللاسف فصيلتها نادره ومش لقينها في بنك الدم
علي بخوف : فصيلتها ايه خدوا دمي كله انا فداها😢
الدكتور : فصيلتها o-
علي : الحمد لله انا انا زيها وفي ثانيه كان علي سرير جنبها وبياخده دمه
علي بيبص لمريم بضعف وآثار الجروح علي وشها وجسمها يبدو عليه الهزلان : مريم عشان خاطري انا اسف اوعي يا مريم تسيبيني اوعي يا مريم انا بحبك اوي مريم فوقي بقي يا حبيبتي فوقي
الدكتور: خلاص كده اتفضل حضرتك برا
علي طلع والجو متوتر جدا
بعد فتره الدكتور طلع وعلي وشه حزن
علي بص للدكتور: في ايه متتكلم
الدكتور : للاسف..
يتبع الفصل الثامن والعشرون 28 اضغط هنا