رواية عريس لقطة البارت السابع والعشرون 27 بقلم حنين عادل
رواية عريس لقطة الفصل السابع والعشرون 27
كنت واقفه في البلكونه ...
ماما : بت ادخلي .
..يووه يا ماما انا واقفه مش بعمل حاجه وبعدين المفروض بقا تعامليني كويس بقا عشان هاوحشك وتقعدي تعيطي اني هامشي واسيبك وكده يعني 🙄
ماما : انا دا انا هاكسر وراكي قلقل الشارع كله 😂
..بتموووت فيا 😂
دخلت ماما وسابتني واقفه ...
كلمت فارس اطمنت عليه وبعدين وقفت شويه ..
..يا عم احمد يا بقال
عم احمد: نعم يا بنتي .
..عندك سكر 🤔
عم احمد: ايوه يا بنتي .
..طيب ربنا يشفيك 😂💪
عم احمد: امتي بقي هنخلص من رخامتك دي ربنا يهديكي 😡
..قفوش اوي عم احمد ده مش عارفه ايه اللي ضايقه يعني يمكن عشان مرة روحت قلتله عندك بيض ارانب ولا يمكن عشان مرة قلتله عندك بيبسي رد وقال اه قلتله يا بختك احنا ماعندناش بس مش اسباب مقنعه للزعل برده انا ادخل أسأل جوجل يمكن يعرف 😂
..مااااااماااااا
ماما: تك مو وداني 😡 عايزة ايه
..باركيلي يا ماما باركيلي🥰
ماما : ايه هتتجوزي 🤨
..يا سلام ما انتي عارفه اني هتجوز كده كده حاجه تانيه اكبر 😂
ماما : نجحتي في الكليه 🤔
..يا سلام دا انا لسه داخله بقالي شهر لحقت ☺️
ماما : اومال ايه تعبتيني يا بنت المجنونه 🙂
..حاجه هتبسطك جدا 😂
ماما : ايه 🤔
..عرفت مين اللي قتل لؤلؤ 😂
ماما : ايه بجد لولولولولي اخيرا وطلع مين 🤔
..ما هيا الصدمه بقا هنا يا ماما 💔
ماما : مين ابوها أو امها 😢
..لا مجدي مجدي يا ماما 😭😭
ماما : لأاااااا لأاااااا كله الا ميجو 😢 طب ليه كده يا مجدي دي انت احسن واحد في المسلسل 😭
..اهدي بس يا ماما 😂
ماما : أهدي اي بعد اللي مجدي عمله ده وبتقوليلي اهدي اخص عليك يا مجدي لا اخص الف اخص دي آخرة العيش والملح 😭
..ما هيا طلعت متفقه معاه علي كده 😂
طااااااااخ .....ودني بتصفر ..
..الله بتضربيني ليه طيب دلوقتي 🙄
ماما : لما هوا كده سيبتيني اعيط ليه يا بنت الموكوسه 🙄
..عشان اضحك 😂
ماما : لا ونعم بتضحكي لما امك تعيط دا انا بعيد الشر بقا الف بعيد الشر الف الف بعيد الشر عني لما اموت هتطلعيني بزفه بقا 🤨
..لا متخافيش هنحنطك 😂
طااااااااخ ...عيني مش شايفه بيها ..
..طب بتضربيني ليه بقا 😢
ماما : مش عارفه تقوليلي بعيد الشر عنك ربنا يطول في عمرك يا خلفه الندامه😢
..ماما بعد اذنك ما اسمحلكيش تقولي علي نفسك يا خلفه الندامه دي 😂
ماما : 🤨🤨
لا انا امشي من قدامها احسن عشان عارفه ايه اللي جاي بعد الحركه دي ...
..عاااااا خلاص خلاص اسفه ماتعضيش ما تعضيش عندك سنان من كتر ما بحسد فيهم هايقعوا اه واللهي يا وليه جسمي هايعلم راعي اني عروسه يا بابي ياحاج الحقنييييييي😭
........................
في الكليه...علي الكافتيريا.
سيف: صبح صبح يا عم الحج 😂
رنا : يا بني سبني في حالي 🤨
سيف بيطلع من وراه بوكيه ورد احمر: ورد للورد 🥰❤️
رنا : امشي يا سيف 👍
سيف: انتي قلتي ايه 🤔
رنا : امشي يا سيف 🙄
سيف: احلي سيف سمعتها في حياتي ❤️
رنا : اداءك اوفر اوي يا سيف 🙄
سيف: سيف تاني لا قلبي مش هيستحمل كده انا عايز إنعاش نفسي اتكرش 😢
رنا : اتكرش 😂
سيف: وكمان بتضحكيلي قلبي البيبي لا يحتمل 😍
رنا : طيب خلصت امشي بقا 🙂
سيف: انا الفت ليكي اغنيه جديدة بس هاقولها كده عشان ما جبتش العود والمايك بتاعي ..
حبيبك سيف علي نياتوو🤭
كل البنات اخواته😢
ده ما كنش كده بس انتي ❤️
غيرتي كل حياته 😍
دلوقتي عايشها جد 👍
وعيونه مش شايفه حد😎
ولو وحده كلمته هيخليكي انتي 💔
اللي تردي وتجيبي رقمها 😂
رنا : يعني دي مش بتاعت جنات وانت شوهتها 🤔
سيف: تؤتؤ انا اللي مألفها 😂
رنا قامت تمشي كالعادة...
سيف مسك أيدها وراح ملبسها خاتم ...
رنا :ايه ده 😳
سيف: خاتم الخطوبة عقبالنا كلنا🤭
رنا : بس انا مش موافقه 🙂
سيف: طب وافقي عشان خاطري 😁
رنا : نعم 🙄
سيف: خدي فيا ثواب ووافقي 😂
رنا قلعت الخاتم وسابته علي التربيزة ومشت ...
سيف:طب وربنا وربنا انتي الخسرانه بقا بقا انا سيف العدوي اترفض ولا تشيل في نفسك يا واد يا سيف انت قمرين اه واللهي انت عسل وعضلات طب تصدق بالله هيا خسرت كنز 🙄😢
.....................
يوه يا ماما كده عامله ليا في كل حته في جسمي ساعه ماشي يا ماما😡
ماما : عشان تتعلمي الادب 🙄
..ما هي غلطتك برده كنتي فين ل 21 سنه كنتي بتتفرجي علي هندي ياختي 💔
ماما : امشي من وشي يا بت لاما هافتحلك دماغك 🙂
..امتي بقا تكبري وارميكي في دار مسنين 😂
ماما : تعمليها ما استبعدهاش 🙂
..مين دي انا بحبك حب دا انا ماعرفش اعيش من غيرك يا حبيبتي انتي صحيح بتعصبيني وتخليني أشد في شعري بس ما قدرش ابعد عنك 😂
ماما : دا انا اللي بعصبك برده امشي من وشششششييييييي😡
..😳😳
مشيت يا سلام هوا انا عملت ايه لكل ده يعني 😏
المهم دخلت اوضتي مسكت اللابتوب وعملت حبه اتصالات واشتغلت شغل المخابرات شويه لحد ما عرفت المكان اللي بيسهر فيه الست دلف 👹😈
دا انا هاطلع عينهم ..نيهاهاهاهاهاهاه نيهاهاهاهاهاه نيهاهاهاهاه
ماما : مصيبه ايه اللي بتحضريلها يا بنت قلبي انت لما بتضحكي الضحكه دي قلبي مش بيبقي مطمن😏
..اطمني يا ماما كل خير يا حبيبتي وانا بعمل حاجه غير الخير 😈 نيهاهاهاه نيهاهاه نيهاهاه..
ماما : ربنا يستر 🙂
......................
في اوضه فارس
عاااااااااااا 😭😭😭😭😭😭
فارس: يا سيف حرام عليك بقالك ساعه بتعيط 🙂
سيف: سيف العدوي يترفض يا برو مال وجمال وأعمال وروش وقمر واترفض عااااااااا😭
فارس بيمسك ودنه وسيف في حضنه : ايه يا سيف بتحبها للدرجادي 😂
سيف: ايوه عااااااااا😭
فارس: خلاص يا سيف بقا 🙂
سيف: مش كفايه أنها بنت أم أحمد يعني لو اتجوزتها هابقي برمي نفسي في الخطر وش 😭
فارس: انشف يلا مافيش راجل بيعيط 😂
سيف: مجروووح يا برو 🤨
فارس: طب اقولك وتاخد بنصيحتي 🤔
سيف: قول ...
فارس: سيب البنت تحبك حب البنت تسيبك 😎
سيف: يعني اعمل ايه 🤨
فارس: يعني يا غبي تجاهلها بقا وهيا لو بتحبك هيبان من نظراتها من تعاملها هيبان 👍
سيف: يعني ده رأيك يا برو.
فارس: ايوه
سيف: طيب اعملي ليمون بقا عشان اريح اعصابي 😁
فارس: واللهي ما عندك دم مش شايفني مدشدش قدامك وبقالك ساعه بتعيط زي العيل الصغير وتنف في الجبس يا مقرف وانت جمبك المناديل ومستحمل قرفك 🙂
سيف: يا سلام انا كنت بعمل يع في الجبس 🤨
فارس: اومال ده ايه 🙄
سيف: يعني مكتوب عليها سيف مثلا ما تعملش الحاجه وتلبسها فيا عجااااايب 😏
اااااااه بتوقعني من علي السرير ليه بس ما شاء الله متدشدش وعصب اسد 😁
فارس: اذيك يا ام احمد وحشتيني من دلوقتي اتعديت 🙂
سيف: شكلي اتعديت مش قادر انسي رنا ولا امها يا بروو عااااااااا😭
فارس: ييييه هنعيده تاني 😢
................
جهزت شنطتي اللي هاحتاجها لعمليه الانتقام دي ....
لبست جاكت جلد وبنطلون جلد وربطت شعري ديل حصان ولبست نضارة سودا والنبي قمر 🤭
نزلت من البيت روحت المكان اللي الدلف بيسهروا فيه كنا المغرب ....
كانوا بيسهروا في شقه كده بس مش بيجوا الا متأخر
طلعت الشقه مقفوله حاولت افتحها زي الهنود بالدبوس الاسود بتاع الشعر مانفعش اومال كانوا بيضحكوا علينا يعني 🙂
كنت عامله حسابي و جايبه سكينه قعدت اعمل زي ما بيعملوا في الافلام لحد ما فتح 💪😎
دخلت وقفلت الباب ....اللي عرفته كمان أنهم عايشين هنا وبينزلوا العصر وبيجي بقيت صاحبهم يسهروا بالليل ويمشوا لكن الاربعه الأساسيين عايشين هنا ...
دخلت علي الحمام جمبت الصابونه مليتها مسامير وحطيت في الشامبو كلور وخل بلح من الحامي ده وجبت الدوش حطيت فيه مسحوق احمر زي الدم عشان لما يستحموا لزوم الرعب 👹😈
بوظت الحنفيات تمهيدا للي جاي...
حطيت قدام التلاجه والحمام زيت لزوم الزحلقه😈
الويسكي اللي في الازازة حطيت فيه حاجه تخليهم يهلوسوا 👿
في اي حته انتم عارفين الممنوعات بتتباع اشتريت من الولا حمادة كيس هروين وحطيته في الدولاب عندهم 🙂
كانوا قربوا يجوا....
الباب صوته بيتفتح رميت قنبله مسيله للدموع اصل الولا حمادة ده عنده كل حاجه 😂
السته بقا بيكحوا ومش شايفين حاجه ...
عارفين بقا رذاذ الفلفل اللي البنات بتشيله معاها عشان تحمي نفسها رشيته عليهم قعدوا يصوتوا كنت في نفس ذات الوقت مجهزة الشومه نزلت علي كل واحد شويه بغل ما كانوش شايفين حاجه دخلوا يجروا علي المطبخ يغسلوا عنيهم عشان يعرفوا يدافعوا عن نفسهم ..
اتزحلقوا في الزيت واللي عرف يوصل الحنفيه بايظه والمسامير اللي في الصابونه دخلت في أيده...
ركزت علي الاربعه اللي اعرفهم ضرب كانوا بيعيطوا زي العيال الصغيرة وكل ده بعمل في صمت..
الدلفه: انت مين وبتعمل كده ليه 😭
كملت ضرب في كل واحد شويه كان معايا جهاز بيكهرب أن كهربت بيه الحصان مش هيستحمله وبيعمل شلل لمده معينه مشيت كهربتهم 👿
كانوا تقريبا أتشلوا ضربت شويه كمان وهما مش حاسيين بحاجه انا عايزة كسر في دراعهم ورجلهم لحد ما هبطت 😈
ببص عليهم لقيتهم نايمين علي الأرض ومغمي عليهم بس بقا كده كفايه مش بحب ائذي حد 🙄😂
لسه هاطلع من الباب لقيت صوت علي السلم طلعت اجري استخبي وسمعت الباب بيتفتح ايه ده دلفه سابعه لا كده كتير بقا 🙂..
يتبع الفصل الثامن والعشرون 28 اضغط هنا
- فهرس فصول الرواية كاملة اضغط هنا