Ads by Google X

رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ما ذنبي كي اظلم البارت الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة

رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل الثاني 2

ماجد.  انصدم وقال ايه دا يا عمي
محمود.  عيونه اتملت دموع ومبقاش عارف يقول ايه وبعد لحظات فاق من صدمته وقال لو سمحت يا ماجد بعد الغدا هنزل انا وانت ونتكلم برا البيت ممكن وارجو منك متتكلمش ف الموضوع دا قدام اي حد ف البيت علشان خاطري وياريت تبان طبيعي
ماجد.  مزهول وبعدين قال حاضر يا عمي
وبعد شويه
حنان.  يلا يا حبايبي الغدا جاهز
زينه.  بمرح قالت اما انا عمله صنية مكرونه ايه 
معاذ. قاطعها وقال محدش عملها من قبل لدوجة اننا هنرميها
زينه.  شايفة ابنك يا ماما
حنان. بس يا معاذ دي نونو حبيبتي عليها شويه اكل ميتكلش 
معاذ.  ههههههه هههههه
زينه.  بفا كدا يا ماما تشمتيه فيا
معاذ. يعني نكدب عليكي بقلمي نور عصام 
زينه.  طيب جمليني قدام ماجد اديله امل
معاذ. لا يا حبيبتي لازم يكون عارف من اولها احنا مش هنغشه
ماجد.  مش ببتكلم
ابوهم.  قال يلا انت وهي اقعدو كلو
معاذ.  بهمس لاخته قالها هو الحاج ماله
زينه.  مش عرفه شكلو زعلان علشان الارض ولا ايه  
معاذ.  طيب بعدين نكلمه ونشوف
زينه.  راحت علي ابوها وقالت حبيب زينه انصفني الله يخليك وقول الاكل كويس واني طباخه ماهره
مجمود. ابتسم وقال هو في زي اكلك يا قلب بابا
زينه.  باست ايده وقالت يخليك لي يا حودا ياللي دايما نصفني ورافع راسي وبصت ل معاذ وقالت مش زي ناس تاكل وتنكر
معاذ.  ببجاملك يا عبيطه
زينه.   باست ابوها من خده وقالت دي مش مجامله دا حب يالا 
حنان. انتي بتعاكسي جوزي قدامي يا بت
زينه.   بمرح قالت من زمااان هي دي اول مره دا انا حتي بفكر اجوزه واحده تانيه تدلعه بدل
حنان.   قاطعتها وقالت بدل ايه يا بت
زينه.   بدل اللي مش بتدلعه دي وقالت الراجل لسه صغير يا حنون
معاذ. ايه يا ماجد ساكت ليه اوعي تكون بتفكر توطرجع ف كلامك انت خلاص اتدبست ومعلش هي صحيح هبله شويه وعبيطه بس بتحبك ودا المهم وبصلها وقال وكمان بتعرف تبوظ الاكل كويس
روايات بقلم نور عصام 
ماجد.  ابتسم 
زينه.  بصتله وقالت بس ابتسامه 
معاذ. اومال عاوزه ايه يا ختي
زينه. عاوزه رأيه ف المكرونه بكل صراحه
ماجد.  حلوه كتير
زينه.  بجد يا قلبي
ماجد.  بجد يا حبيبتي
زينه. تسلملي يا عيون زينه
معاذ. متحترمي نفسك يا بت الله 
زينه.  يا ساتر عليك 
ابوهم.  كلو بقا وانتو ساكتين 
زينه. علشان خاطرك انت بس يا كبير
وبعد انتهاء الغدا
محمود. اعملي شاي يا زينه
زينه.  حاضر يا بابا 
وبعد شويه
ماجد.   قال انا همشي بقا
زينه.  بتسرع لسه بدري
ماجد. معلش علشان ماما لوحدها
زينه.  ليه ما جبتها معاك ماما قالتلها
ماجد.معلش خالتي جت فاجأه بس اكيد مشيت وهي لوحدها دلوقتي
زينه.  طيب خليك شويه وبعدين امشي
ماجد. بقلب موجوع قال معلش مره تانيه
زينه.  طيب مالك فيك ايه ليه حساك مش كويس 
ماجد. ابدا يا حبيبتي
زينه.  علشان خاطري قولي مالك انت الصبح ف الشركه كنت كويس لحد ما جينا ايه اللي حصل ما ذنبي كي اظلم بقلمي نور عصام
ماجد. مفيش يا روحي
زينه.  انا هسيبك دلوقتي وهكلمك تاني باليل قبل تنام
ماجد.  ان شاء الله
ابوها. طيب انا هنزل اصلي المفرب
ماجد. خدني معاك يا عمي
معاذ.  وانا كمان ونزلو وبعد ما صلو المغرب خرجو من المسجد
محمود.  قال تعالي يا ماجد عاوزك شويه
روايات بقلم نور عصام 
معاذ.  خير يت بابا ف حاجه
محمود. ابدا يا حبيبي
معاذ. طيب اجي معاكم ولا
ابوه. بصله وبعدين قال تعالي يا معاذ وراحو مكان وقعدو فيه 
ماجد.  قال اتفضل يا عمي قول ايه اللي انا شوفته دا
محمود.  قال دا ورق تبني زينه
معاذ.  انصدم
ماجد.  لاحظ الصدمه علي معاذ وفهم انو ميعرفش
محمود. قال ايوا يا ماجد محدش يعرف وعمر ما كان حد هيعرف بس للاسف القدر قال كلمته
معاذ.  بدموع قال بابا ازاي ازاي
محمود.  اهدي يا معاذ انا عارف انك مصدوم ومش مصدق
ماجد.  كمل يا عمي
محمود اولا زينه بنت حلال مش زي ما انت فاكر زينه مش لقيطه زينه ليها ام واب واهل زينه ابوها كان دكتور جراح وامها كانت دكتورة اطفال اتجوزو وسافرو امريكا وهناك اتولدت زينه وبعد ولادتها بشهرين جدها ابو ابوها تعب وطلب انو يشوف ابنه واصر عليه وفعلا ابو زينه وامها حجزو ونزلو مصر وبعد خروجهم من المطار ركبو تاكسي وعملو حادث وللاسف ماتو هما الاتنين لكن زينه كان ليها عمر تعيش وبعد ما اهلهم عرفو راحو واخدو الجثث ودفنوهم وعمة زينه اخدتها لحد ما بقا عندها سنتين وللاسف ماتت لانها كانت كبيره بالسن وتعبانه وعمها اخدها عنده شهر ومرات عمها رفضت تخليها عندها بقلمي نور عصام برغم ان زينه ليها حق وورث كبير عند جدها وعمها وطبعا عمها بعد وفاه ابوه اخد كل شئ لنفسه واخته ما قدرت تعمل حاجه وعلشان كدا اخدت البنت عندها المهم بعد مرات عمها ما قالت ل عمها انها مش عوزها واصرت علي كدا عمها اخدها وداها الملجأ وقعدت فيه سنتين
ماجد. طيب وانت عرفتها ازاي وعرفت كل دا بردو ازاي
محمود. كان عندي واحد صاحبي مراته مش بتخلف وقررو انهم يتبنو ولد وطلب مني اروح معاه الملجأ ونشوف ايه الاوراق المطلوبه ونعملها وفعلا روحنا وهناك شوفت بنوته جميله اول ما عيوني جت عليها ابتسمت وجريت عليا وباستني من ايدي شلتها وبوستها من خدها وسالتها اسمك ايه قالت قولي انت انا اسمي ايه استغربت كلامها وبعدين قالتلي بابا انا عاوزه ابقي بنتك واقولك يا بابا وقتها قلبي انتفض وحسيت ان روحي هطلع عليها وعلي برائتها قولتلها ايه رايك تروحي مع عمو دا وشاورت علي عادل صاحبي ردت وقالت لا انا عاوزه ابقي بنتك انت وعوزاك تكون بابا عاوزه اقولك انت يا بابا وعيونها اتملت دموع وقالت الله يخليك يا بابا خدني معاك مقدرتش امسك نفسي من العياط وقتها عيط وبكيت كاني طفل صغير وحضنتها بقوة وقولتلها مش همشي من هنا غير وانتي معايا وفعلا خلصت كل الاجرائات الازمه وكتبتها علي اسمي برغم ان ليها ام واب لكن خوفت عليها خوفت ف يوم حد يقول انها من الملجأ علشان كدا كتبتها باسمي بعد كدا وطلعتلها شهاده ميلاد باسمها الجديد اللي هي اصرت عليا اسميها اسم جديد وعادل صاحبي اخد ولد يومها وبعدين هو سافر وعاش برا مصر اما انا اخدتها ومشيت وف الطريق قولتلها مايا تحبي اجبلك ايه ردت وقالتلي متقوليش يا مايا قولتلها اومال اقولك ايه قالتلي قولي انت اسم جديد قولتله ليه اسمك حلو قالت لا دا اسم الملجأ طبعا هي طفله استغربت ازاي استعابها وعقلها كدا وبعدين قولتلها خلاص انا هقولك يا زينه فرحت قوي وقتها وروحت عالبيت اول ما دخلت مراتي قالتلي مين القمر دي قولتلها بنتك زينه حضنتها وبعدين قالت ياريت يكون عندي بنت زي القمر كدا قولتلها وياريت ليه هي فعلا بنتك وبعدين حكتلها اللي حصل فرحت قوي وقالت ربنا يخليها ويحفظها وضمتها لحضنها قوي وقالت انا كنت ناويه اخلف تاني بس مادام زينه جت بيتنا وحياتنا مش هخلف علشان تبقي هي بنتي اخاف اخلف وتيجي بنت وجايز اتغير من ناحيتها فانا خلاص مش هخلف تاني وهتبقي هي ومعاذ ولادي واخوات ووقتها معاذ كان عنده خمس سنين اخدناهم وسيبنا بلدنا وجينا هنا علشان محدش يعرف حاجه وفعلا محدش عرف حاجه نهائي غير اخويا ووعدني انو مش هيقول لحد لانو وقتها ما كان متجوز يعني مكنش عنده زوجه علشان تعرف والحمد لله هو وعد ووفي وزينه ومعاذ هما ولادي وربنا شاهد علي كدا حتي معاذ وهو صغير قال مين دي يا بابا ردت امه وقالت دي زينه اختك وكانت عايشه عند جدك واحنا جبناها تاني ولانه طفل فرح قوي بيها وطبعا مسألش تاني والحمد لله ربناهم وحبناهم زي بعض وعمرنا ما فرقنا بينهم ودلوقتي انا عارف انك مصدوم خد وقتك وفكر كويس ومهما كان قرارك انا مش هزعل منك بس بلاش تجرحها واتمني السر يبقي بينا مش عاوز بنتي تزعل مش عاوزها تقول اهلي رموني مش عاوزها تكره حياتها والدنيا كلها اي حد لما يعرف ان اهلو اتخلو عنه بينهار وخصوصا انو ملوش ذنب 
ماجد.  ساكت ومش بيرد 
محمود.  زينه بنت حلال حط دا ف دماغك وبقولهالك لاخر مره زينه بنت حلال بنت حلال ياريت تتصرف علي هذا الاساس
معاذ.  عيونه ما بطلت بكي
ابوه. قاله اهدي اهدي واوعي اختك تعرف حاجه 
معاذ.  اومئ بعيونه
محمود.  يلا بينا نمشي وبعدين قال ل ماجد مش هزعل من قرارك بس بلاش تطول بكرا او بعدو بالكتير رد عليا بقلمي نور عصام
ماجد.  حاضر يا عمي
محمود.  لو زينه زعلت ولا جرالها حاجه صدقني مش هرحمك
ماجد.  متقلقش يا عمي ومشيو
محمود. قال ل معاذ وهما ف طريقهم للبيت اوعي تتغير من ناحية اختك زينه اختك وانت اخوها وملهاش غيرك ف الدنيا
معاذ. ايه اللي انت بتقوله دا يا بابا انت عارف انا بحبها قد ايه دي هي روحي دي اختي وصاحبتي وحبيبتي وكل شئ
محمود. عارف بس بردو خلي بالك وبعدين قال ربنا يخليكم لبعض ووصلو البيت
معاذ.  خبط عالباب 
زينه.  راحت فتحت وقالت ليه الرخامه دي مادام معاك مفتاح ولا هي قلة أدب وخلاص
معاذ. مسكها من قفاها وقالها هو مين اللي قليل الأدب يا بت انتي
زينه.  حضرتك لما تبقي معاك مفتاح وتقومني
معاذ.  طيب ايه رأيك بقا اني معتش هاخد المفتاح دا خالص 
زينه.  ابقي شوف مين هيفتحلك بعد كدا 
معاذ.   علي سهوه كدا عطاها قفا اخوي محترم وقالها علشان تفوقي لنفسك كويس
زينه. التفتت له ولفت وراه ورفعت نفسها لفوق ونطت علي ضهره
معاذ.  انزلي يا بنت المجانين
زينه.  مش نازله غير بمزاجي
حنان.  هما مين دول اللي مجانين يابن الجزمه
معاذ.  اهو بدل مكنتي بنت مجانين كمان بقيتي بنت الجزمه لامواخده يا ماما معلش بقا انتي اللي قولتي وانا برد عالعبيطه بنتك
زينه.  كمان عبيطه طيب ايه رأيك بقا انا مش نازله انهارده وهنام كدا
حنان.  ايوا يا زوزه خليكي دا حتي عندك الهوا يشرح القلب 
زينه.  فعلا يا ماما تحبي تطلعي انتي كمان
معاذ.  تطلع فين يا ياروح امك 
زينه.  ف الهوا يا حبيبي ومدت ايدها وقالت تعالي يا ماما تعالي دا الجو هنا جميل فعلا ومحتاجك 
حنان.    هههههه وبعدين قامت وقالت يلا هاتي ايدك
معاذ. راح رماها عالكنبه وقال انتو اتجننتو ولا ايه ضهري دا ولا جمل عاوزين تركبو عليه 
زينه.  بعند فيه قالت يا خبتك القويه اومال عاوز تتجوز ازاي
معاذ.  مالو الجواز ومال ضهري دلوقتي
زينه.  عوجت بوئها
معاذ. فهمها وقام راح عليها وقالها يا بنت ال
زينه.  جريت وراحت ف حضن امها وقالت حوشي ابن الجزمه دا عني
امها.   بهزار ضربتها علي كتفها وقالت ابن الجزمه يا بنت ال
زينه.  جريت علي ابوها وقالت يرضيك اللي بيحصل ف وجودك دا يا حاج انا مش راضيه اتكلم ولا ارد عليهم اكراما ليك يا كبير 
ابوها.  ابتسم وطبطب عليها وقالها حبيبت ابوها المؤدبه
معاذ. ايوا دلوعة ابوها 
ابوه.  ملكش دعوه بيها احسنلك
معاذ. شوح بايده وقال هو حد عارف يكلمها ف البيت دي كل شويه هقول لابوك هقول لابوك
ابوهم.   ايوا طبعا بنت ابوها وروحه كمان واللي يكلمها منكم
زينه.  والله يا حاج ما انت مكمل وباسته ف خده وقالت معلش اهو بردو بنحتاجهم خليهم خليهم
امها.  ههههههه يعني علشان مصلحتك ياواطيه
زبنه.  بمرح قالت انا بنت مؤدبه وبابا علمي مردش علي حد 
امها.  حدفتها بالريموت وقالت غوري يا بت من وشي بدل ما اقوملك
زينه.   قامت ومسكت اخوها من ايده وقالت انا عرفه هي بتهعمل كدا ليه قوم يا بني معايا نمشي بكرمتنا احسن
امها.   امشي يا قليلة الادب
زينه ومعاذ.  ههههه ههههههه
ابوهم.  ربنا يحفظهم
زينه واخوها دخلو اوضة معاذ
زينه.   ايه اللي اخركم كدا يا ياض
معاذ   يا مفتريه دا احنا يادوب خلصنا صلي واتكلمنا شويه وجينا
زينه.  ايوااا اتكلمتم ف ايه بقا
معاذ. بمكر قالها عادي يعني
زينه.   اتعدل يالا احسنلك
معاذ.  والله ما عارف مين فينا الكبير 
زينه.  بين الاخوات مفيش الكلام يا حليتها
معاذ.  اممم عاوزه ايه يا زينه ف ليلتك اللي مش فايته دي
زينه.   بدلع قالت هعوز ايه يا زيزو يا حبيبي
معاذ.  قومي يا زينه روحي اوضتك
زينه.   اتكلمتو ف ايه انت وبابا مع ماجد يا معااااذ
معاذ.  يا ساتر يارب 
زينه.  انجز بقا متبقاش رخم
معاذ.  خلاص يعني معتيش قادره  
زينه.  خلاص والله ما هكلمك تاني
معاذ.  خلاص خلاص بلاش القمصه دي وبعدين قالها عادي يا ستي اتكلمنا ف موضوع الفرح وهو قال هيجي بكرا ولا بعدو يتكلم معاكي ويحدد الفرح وتنزلو تحجزو القاعه بقلمي نور عصام
زينه.   طيب 
معاذ.  ايه طيب دي 
زينه.  ابتسمت وسكتت
معاذ.  طبعا ما خلاص عرفتي اللي عوزاه هتردي علي امي ليه
زينه.  انا هروح انام بقا 
معاذ.   هتنامي من دلوقتي
زينه.   تصبح علي خير 
معاذ.   اوعدنا يارب وضحكو 
حنان.  يا مصبتي 
محمود.  اهدي يا حنان مش كدا مش عاوزين البت تسمع
حنان.  بدموع قالت دي بنتي واللي يقول غير كدا 
محمود. قاطعها وقال اهدي يا حبيبتي هي بنتك وبنتي واخت معاذ بس بالله عليكي خليكي طبعيه علشان متحسش بحاجه
حنان.  سكتت ودموعها نازله
محمود.   مش عوزين زينه تزعل ولا تتعب مش هنستحمل
حنان.  ربنا يحميها
محمود. يارب
زبنه.  ف اوضتها اتصلت علي ماجد بس فونه مغلق 
وتاني يوم 
ماجد. اتصل علي ابو زينه وقال ........
توقعاتكم ماجد قال ايه
وايه رد فعل زينه وهل هتعرف ولا لأ
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
جميع فصول الرواية عبر الرابط التالي "رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة"
google-playkhamsatmostaqltradent