رواية حور الفهد البارت الثاني 2 بقلم ميسون عبدالمجيد
رواية حور الفهد الفصل الثاني 2
فهد بصدمة: نهار ابوكي اسود
وربي لعلمك الادب إللي ابوكي نسي يعلمهولك يبنت سالم
فهد سحب روب من الدولاب ونزل جري
حور كانت قعدة علي البول ولبسة مايو بكيني وعليه كاش مايو ومنسجمة اوي
فهد قرب منها وقف قدمها
حور بصتله وبعدها بصت للمجلة تاني ببرود
فهد بهوء غاضب سحب المجلة بغضب رماها وقعت في البول
حور بغضب:انت غبي بجد يعني معدكش مخ تفكر في إللي هتعمله
فهد بأبتسامة غضب:معنديش مخ افكر بيه طب تمام قسما عظما لو ما طلعتي بالقرف إللي لبساه دا لهخلي يومك لون إللي لبساه
حور اتجاهلته وقعدة تاني
فهد بهدوء:هعد من واحد لتلاته
واحد
حور:😴😴
فهد: اتنين
حور:😴😴
فهد اخد نفس
حور قامت بغيظ دبدبت برجليها بغضب وطلعت قدامه وهي قربت تطق
طلعو هما الاتنين واول ما دخلو فهد قفل الباب تقريبا كان هيتكسر وحور فطت مكنها من الخضة
حور بتداري خوفها: أنت إزاي تعمل كدة وتكسفني قدام الناس ها
فهد بهدوء عكس العاصفة إللي جواه
فهد:بصي ي حلوة أولا إللي حصل دا ميتكررش تاني فهمه ولا اعيده القرف إللي كنتي لبساه دا المحك بس لبساه وشوفي هيحصلك ايه واذا كان سالم بيه نسي يعلمك الادب مع احترامي لوالدك أنا بعتبره زي ابويا وبحبه جدا بس للاسف عنده بنت محتاجة شوية تربية ماشي
حور قاطعته بغضب: أنا محترمة غصبا عنك انت فاهم واتكلم معايا عدل ومتنساش أنا ابقي مين
فهد ضغت علي شفايفه بغضب
فهد متجاهل كلامها:ثانيا إحنا من هنا ورايح هنمثل أننا عريس وعروسة بجد وبنحب بعض وبنشعق بعض قدام الناس وكمان والدك ووالدتك لغاية ما الكام شهر دول يعدو ولغاية ما الكام شهر دول يعدو نحترم نفسنا وبلاش نجر شكل بعض والقرف إللي لبساه دا ميتلبسش وتنزلي بيه تاني دا تلبسيه وأنتي قعدة لوحدك واذا كنتي بتلبسيه زمان او الزفت دا كان بيسملحك تلبسيه أنا لا ي حلوة أنتي مش متجوزة سوسن ماشي
حور:..
فهد بصوت عالي:ثااالثاااا ودا الاهم لكا اكون بتكلم متطقاطعنيش وصوتك دا ميعلاش
بصو لبعض شوية وكل واحد جواه كره للتاني
حور بغضب:لا منتا انسي ان هعيش معاك في جو سي السيد دا لا ي بابا مش عشان خاطر انت راجل وأنا ست لا الست دلوقت بقيت زي الراجل بظبط ويمكن احسن منه مليون مرة سامع
فهد ببرود:وياريت تحطي كلامي دا حلقة في ودنك واوعاكي تنسيه
خرج وساب الجناح خالص
حور نفخت بضيق وراحت اخدة دش
خرجت من الحمام وكانت لبسة البورنوس وشعرها ملفوف بطريقة كحاكا
وافتكرت ان فهد خرج فأخدة نفس براحة وخرجت قعدة قدام
التي في
شوية والباب اتفتح وكان فهد
فهد واقف مكانه بذهول من تلك الحورية التي امامه
حور بخجل شديد: إيه قلة الذوق دي مش تخبط قبل ما تدخل
فهد بيقرب منها بتوهان:مش قلت تلمي لسانك عشان مقطعهوش
حور بخجل وبترجع لورا:مش هسمع كلامك وابعد
فهد فضل يقرب وحور بترجع لورا
لغاية ما لزقها في الحيطة وحاوطها بأديه وباصص في عنيها بتركيز
حور بخجل:فهد ابعد ميصحش كدا
فهد بتوهان: أنتي السبب شكلك قمر
فهد قرب منها وكان هيبسها
حور استجمعت قوتها وزقته
حور بغضب:مش هسمحلك لا
حور سابته ودخلت اوضتها وقفلت بغضب
فهد اخد نفس بضيق واخد فونه ونزل
مر سعات وخور لبست بنطلون جينز عليه تيشرت كت وجاكيت اكمامه وقعه
لسة هتخرج لقيت فهد بيفتح الباب اتخضت وخافت
فهد بصلها من فوق لتحت شوية وقرب منها
فهد بهدوء:راحة فين
حور ببرود: نزلة الديسكو شوية
فهد بأبتسامة: لأ والله يختي حلوة وعلي كدا أنا هستني هنا لغاية ما يتصلو بيا ويقولولي تعالي الحق مراتك سكرت ومبهدلة الدنيا
حور بنرفزة:مش بقلك معندكش مخ تفكر أنا اصلا استحالة اشرب
فهد ببرود:ليه ي حببتي مش بتشربي ليه اخص عليكي لازم تشربي
حور بضيق:لا طبعا حرام
فهد بغضب:وحيات امك الشرب حرام والمسخرة إللي بتعمليها دي ايه حلال
حور بغضب: أنا بعمل إيه غلط ها قولي
فهد مسك اديها براحة:بصي ي ماما أنا مش مفتي هقلك الحرام والحلال بس لبسك إللي لبساه وجسمك إللي بتبينيه وشوفي كام واحد بيشوف جسمك دا كل دا هتخشي بين جنهم حتي من غير حساب
حور بصتله ونفخت وسحبت اديها
فهد بيضغت علي كتفها براحة:يلا ي ماما ربنا يهديكي خشي غيري القرف دا واللبسي حجات بنات واذا كان عالدسكو فأعملي دسكو لوحدك هنا واذا كان علي الاغاني اسمعي مع نفسك عشان تبقي قعدة مع ابو لهب في الدرك الاسفل من النار ماشي
حور بصتله وعنيها بطلع نار من كتر الغضب ودخلت اوضتها وقفلت جامد وراها
فهد بصوت عالي واستفزاز:زعلانه أنتي كدا والمفروض انزل اجبلك بوكيه ورد اصالحك بيه لا بتحملي أنا سبحان من مصبرني علي خلقتك جاتك نيلة ليه حق يهرب
حور بصوت عالي من جوا:بكرهااااااااااااااك
فهد ببرود:من القلب للقلب ي ختي
عدا شوية وقت فهد قاعد قدام التي في ونايم علي كنبه
حور خرجت وكانت لبسه ترنج برموضا اسود وفردا شعرها
فهد بصلها شوية بأعجاب بعدها بص للتي في تاني
حور بضيق:ما توسع مش شايفني عايزة اترزع
فهد بضيق:يعني الجناح كله مليان مقاعد ملقتيش غير الكنبه إللي قاعد عليها دا
حور بأستفزاز:ايوا بحب اقعد قدام التي في علي طول
فهد نفخ بضيق واتعدل وقعد قعاد
حور بضيق:اوووف ما تقوم
فهد بغيظ:يعني كمان شحات وطالب عيش فينه
قعدو هما الاتنين جنب بعض وكل واحد نفسه يولع في التاني
حور بضيق: إيه إللي انت جايبه دا
فهد:فيلم قديم حلو اهو
حور:ي عم حول بس شوف فيلم رعب كدا
فهد بذهول:رعب أنتي متأكدة انك بنت
حور: إيه مش عجبك
فهد بصلها بضيق
حور:حول بقي
فهد بأستفزاز: أما الفيلم يجي اعلان
حور نفخت بضيق
شوية وفهد حول
حور بسرعة:الله استني استني
فهد بخضة: إيه ايه
حور:هات مسلسل لن اعيش في جلباب ابي
فهد:ي سلام عليكي
جابو المسلسل وكان في اوله ولسة قصة حب عبدالغفور وفاطمة بتبتدي
حور سرحت وافتكرت قبل كدا
___________فلاش باااك
فهد بضيق: أنتي راحة فين
حور ببرود:دخلة لبابا
فهد بضيق:والله وحد قالك أن بباكي قاعد يعمل سونا جوا عنده اجتماع مع مستسمرين اجانب
حور بضيق: وأنا كمان عيزاه في شغل مهم مش هينفع يتأجل
فهد بضيق:طب يلا ي ماما روحي اقعدي في حته علي ما سالم بيه يخلص اجتماعه
حور بنرفزة:انت مالك كدا شايف نفسك علي ايه ومفكر انها شكرتك لا ي بابا انت مجرد موظف هنا وليك يدوب ٤٠ ٪ من الاسهم تمام وأنا ابقي بنت رئيس الشركة فا اقف معوج واتكلم عدل ي بابا
فهد ببرود:خلصتي روحي اقفي بعيد بقي عشان صدعتيني
حور بصتله بغضب وراحت تفتح الباب
فهد حط ايده علي اكرة الباب
فهد بتحذير: قسما بربي لو اتعدلتي وخفيتي جنان لهعمل حاجة هتزعلك اقفي عندك لغاية ما سالم بيه يخلص وابقي ادخليله
حور بصتله بغضب ووقفت
___________بااااك
حور كانت بتفتكر وعلي وشها ابتسامه خفيفة
فهد كان مركز معاها أوي ومع رقتها وهدوءها المفاجأة
فهد:هو أنتي ملبوسه
حور فاقت:ليه يعني أن شاء الله
فهد: لأ اصل شايفك بصا للتي في ومبتسمة كدا لوحدك قلت احسن تكوني ملبوسة ولا حاجة
حور بضيق:والله ما بتفهم قال ملبوسة قال والله غبي
فهد:هو أنتي مش بتعرفي تتكلمي زي البني ادمين كدا خالص
حور بضيق:ليه أن شاء الله شايفني حيوانه ولا ايه
فهد بأستفزاز:والله علي الاقل الحيوان لما بيهيج بنديله ضربه تعدله لكن الدور والباقي عليكي بقي
حور بغضب:طب اتنيل هات فيلم رعب
فهد بيضغظ علي شفايفة بغضب:اغلطي كمان اغلطي والله هطلعه كله عليكي بس استني
جابو فيلم رعب زومبي وكان شكله مخيف
كان في لحظات حور كانت بتبقي خايفة جدا بس مش بتبين
وفهد باصصلها بخبث
جت لحظة رعب خالص
حور قفلت التي في بسرعة
فهد بخبث: إيه دا قفلتيه ليه كان جميل
حور بخوف بداريه:عايزة انام كفايا
حور قامت جهت اوضتها
فهد بخبث:وعلي كدة هتنامي لوحدك
حور بعدم فهم:ايوا فيها ايه
فهد بخبث:يعني احسن الزومبي يطلعك من تحت السرير ولا من الحمام ولا حاجة
حور جسمها اترعش من الخوف
حور بقوة مصطنعة:نينيني مش بخاف متحاولش
حور سابته ودخلت تنام
فهد كمان قام نام
حور عمالة تدعل علي السرير وكل شوية يجلها صورة الزومبي تخاف وبتحاول تنام مش قدرة
حاولت تنام
لسة هتغمض عنيها سمعت حاجة دبت قامت فطت من علي السرير
فضلت تبص لكل حته في الاوضة وعقرب الساعة صوته بيعلي وخوفها بيزيد ومفيش أي صوت طالع لفهد
استجمعت قوتها وقامت من علي السرير
مشيت براحها والرعب قرب يموتها وصلت للباب فتحته
وراحت اوضة فهد مشيت خطوة
حور بصراخ:عاااااااااااا مستحيل
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا