رواية احببت عمياء البارت الثاني 2 بقلم ملك محمد
رواية احببت عمياء الفصل الثاني 2
"ملاك وأسماء وصلو البيت"
"والدتها جريت عليها بلهفه وكانت بتعيط "
_انتي كويسه فيكي حاجه جرالك حاجه حد زعلك
_اهدي ياماما أنا كويسه
_أهدى عايزاني اهدى كدا عادي انتي عارفه إنتي بتعملي اي ولا انتي لسه مفقوتيش من تأثير البنج
_ماما لو سمحتي قولتلك أنا مش صغيره
_ايوا انتي مش صغيره بس أنتي عاجزه عارفه يعني ايه يعني انتي مينفعش تتحركي خطوه واحده لوحدك
"ملاك عيطت من كلام والدتها وجريت ع أوضتها"
اسماء: ماما اي الي انتي بتقولي داه راعي مشاعرها حتى
_اختك لازم تفوق علشان مضعش من ايدي لازم تعيش الحقيقه وتفهم أنها عميا
_انتي كلامك بقى جارح اوي ع فكره سيبيها تعمل الي هي عايزاه مش كفايه الي حصلها انتي فاكره فراق احمد ليها سهل أنا متأكده أن فراق احمد بالنسبالها اقوي من أنها خسرت نظرها
_يعني اسبها تضيع نفسها انتي شايفه كدا
_لا ياماما مقولتش كدا بس بلاش تقولي قدامها الكلام داه تاني وبعدين ياستي أنا هاخد بالي منها بعد كدا
_انا غلطنالك انتي وهي يااسماء اعملو الي انتو عايزينو ماهو ابوكي لو كان عايش مكنش دا حصل
_ياماما....
_ ولا كلمه تاني أنا داخله اوضتي
"ملاك كانت ف اوضتها وسامعه كل كلامهم"
اسماء راحتلها "
احم
_عايزه اي انتي كمان
_متزعليش من ماما انتي عارفه انها خايفه عليكي
_مش زعلانه هي كل كلمه قالتها صح أنا عميا وعاجزه ولازم اخد بالي بعد كدا
_هش شش بطلي انت ست البنات بس قوليلي اي سر المكان الي كنتي قاعده فيه ها
_مفيش سر ولا حاجه المكان كان هادي وحسيت فيه براحه مش عايزه توديني متودنيش
_هو أنا قولت حاجه اي شغل القفش داه
_قومي اطلعي بره وسيبيني انام
_عيله بارده حاضر ياختي نامي
"حطت راسها ع المخده وأفتكرت كلامه ليها وابتسمت ونامت"
_______$$
"ف بيت حمزه"
_رجع من الشغل وقاعد سرحان ومبتسم
والدته: اي الانشكاح داه من زمان مشوفتكش مبسوط كدا
_خطفت قلبي ياماما
_هي مين ياواد
_حاجه كدا شبه الملاك
_لا متقولش حمزه ابني اخيرا حب ولقى البنت الي عايزها
_ ضحكتها ياماما ضحكتها كأنها شمس بتنور
_لا دانت حالتك صعبه المهم مضيعهاش من ايدك واطلبها للجواز ع طول أنا نفسي افرح بيكي بقى
_لو شوفتها تاني هكلمها ف موضوع الجواز داه
_نعم لو شوفتها تاني هو انت اصلا متعرفهاش
_لا دانا شوفتها صدفه
"راحت راميه المخده عليه" قومي ياواد من هنا وانا الي خلاص بفكر ف أسامي احفادي جتك وكسه
_ااه اي ياست الكل بس زعلتي ليه أنا متأكد اني هشوفها
_واي اللي خلاك متأكد كدا
_قلبي ياماما قلبي
_طب بطل محن وقوم نام بلا وكسه
_ههههه متزوقيش طاااه
_____$$
"نهار يوم جديد"
اسماء :كوكي قومي كفايه نوم
_النهار لسه مطلعش
_احنا الضهر ياهانم
_بس أنا عندي مش شايفه النهار أنا عندي لسه قليل
"اسماء حست بكسرة نفس علشانها"
_تعالي اخرجك علشان تعرفي النهارد طلع ولا لا
_هتوديني فين
_المكان الي لقيتك فيه امبارح اي رأيك
_تعرفي أنا خايفه اكون بعلق نفسي وخلاص
_مش فاهمه
_احسن بردو قومي يلا جهزي الفطار
"والدتها دخلت "
_لسه زعلانه مني
_حد يزعل من مامته يعني
_انا من خوفي عليكي قولت كدا
_وانا اسفه اني قلقتك عليا "وحضنتها"
"اختها ووالدتها خرجو وهي قاعده ع السرير"
فجأه الموبايل بيرن مسكت الموبايل وردت
_الو
_مفيش حد بيرد
_الو مين معايا
_مفيش حد بيرد بردو
_ابتسمت وقالت تعرف أن صوت نفسك أنا عارفاه
_مردش
_متتكسفش أنا مش زعلانه منك الي انت عملته دا الصح
"فجأه الموبايل قفل"
"أسماء دخلت عليها"
_قومي يلا الفطار جهز
_حاضر جايه
"دخلت الحمام وفضلت تعيط وكأن صعبان عليها نفسها قوي وأنها بتتظاهر بالقوه وهي ضعيفه جدا "
"خلصو فطار والدتها خرجت راحت شغلها واسماء قررت تاخدها وتخرج"
"في طريقهم "
_انتي متأكده انك عارفه المكان
_اموت واعرف المكان الي شاغلك داه فيه اي
_مفهوش حاجه قولتلك
_ماشي بالراحه
"صاحبت اسماء جايه من بعيد"
_اي الصدفه الجميله دي ازيك ياياسمين
_الحمدلله انتي وحشااااني كتير اخباركو اي
"اسماء وياسمين فضلو يتكلمو وسرحو ف الكلام ملاك سابتهم ومشيت لقدام وكان فيه عربيه جايه بسرعه ملاك مش واخده بالها منها
فجأه حد مسك ايدها وشدها لحضنه
_اي دا في اي
_لا واضح انك بتعرفي تاخدي بالك من نفسك
_اتكسفت وشدت نفسها لبعيد وهي بترجع كانت هتقع شدها تاني ليه وقالها
_دانتي عنيده بشكل
_هو انت
_عرفتيني ازاي
_ ابتسمت وحطت وشها ف الأرض
_تعالي معايا
_اجي فين وفين اختي
_هي اختك هنا
_ايوا كانت هنا دلوقتي بتكلم صاحبتها
_سيبك منها تعالي معايا "وشدها من أيدها"
_لا استنى مينفعش
"فجأه الموبايل بيرن ردت كالعاده وهي مش عارفه مين بيرن
_الو
_مبيردش
_انت ليه مش عايز تكلمني قولتلك مش زعلانه منك
"حمزه واقف مستغرب من كلامها ومش عارف بتكلم مين "
_احمد رد عليا انت كويس
"حمزه اول لما سمع كلمة احمد اتعصب وشد منها الموبايل وقفلو"
_انت اخدت مني الموبايل ليه
علشان مش وقته قولتلك عايزك
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
- فصول الرواية كاملة "رواية احببت عمياء كاملة"