Ads by Google X

رواية الرهان الفصل الثاني 2 - بقلم هلا

الصفحة الرئيسية

رواية اسكريبت الرهان البارت الثاني 2 بقلم هلا

رواية الرهان كاملة

رواية الرهان الفصل الثاني 2

ملك:لا ميرسي اوي اعتبر نفسك شكرتني سلام.ومشيت 
ذياد بص على اثرها بخبث واتصل على واحد: نفذ 
فارس: ها يروميو هتعمل اي
ذياد: نفس الي عملته مع اس 
فارس: اشمعنا يعني معندكش فكره غيرها
ذياد: يبني افهم الطريقه دي بتنفع مع كل البنات وسهله يدوب تتفق مع واحد يعاكس البت وانت عليك تظهر  وتعمل نفسك الواد الشهم  البطل وبس اديك شوفت نفعت حتى مع اس 
فارس: يبن اللعيبه بس انت سبتو يضربك 
ذياد: عشان اس تتعاطف معايا وتصدقني اصل انا هروح عشان احمي دي ونبي دي تحمي بلد 
فارس: وهتعمل اي مع ملك 
ذياد: هم كلمتين حلوين و هتسلم وهتشوف 
فارس: فالنفرض ان كلامك صح هتعمل نفس الحوار مع بسنت 
ذياد: لا لانها هتعرف اني بلعب بيها هي نفعت مع اس عشان الجدعنه الي فيها رغم اسلوبها وهتنفع مع ملك لانها طيبه زياده عن اللزوم لاكن بسنت م هيفرق معاها هتقول كلب وراح عادي جدا 
فارس: بصراحه عندك حق
ذياد: انا لازم امشي بقى عشان الحقها سلام 
عند ملك 
ماشيه على البحر بسرحان فاقت على...
: هو القمر بيطلع الصبح ولا اي 
ملك مردتش وكملت مشي 
مسك اديها وشدها: لما اكلمك متسبنيش وتمشي فاهمه يحلوه  
ملك سحبت اديها: اي ي استاذ قله الادب دي متحترم نفسك بدل مفرج عليك الناس
: هتعملي اي يعني يحلوه 
ذياد وهو بيضربو: لا يباشا انا الي هعمل. والواد جري 
ذياد: انتي كويسه 
ملك بتوتر وخوف: اا ا انا كويسه ش شكرا 
ذياد: لا ابدا محصلش حاجه 
ملك وهي على وشك العياط: عايزه اروح
ذياد: تعالي بس ارتاحي 
قعدها قدام البحر وجاب عصير لمون و راح قعد جنبها
ملك: شكرا على الي عملتو معايا انا كنت هموت من الرعب 
ذياد: العفو ده واجبي انتي كويسه دلوقتي
ملك هزت راسها بابتسامه خفيفه: عن اذنك لازم امشي 
ذياد: اركبي هوصلك 
ملك: لا شكرا انا هعرف اروح لوحدي 
ذياد: مش هطمن انك تروحي لوحدك اديكي شوفتي الي حصل 
ملك قعدت تفكر 
ذياد: وافقتي صح قولي صح متتكسفيش صح 
ملك ضحكت بخفه: ماشي 
ذياد ضحك وفتحلها الباب وركب جنبها وقعدو يتكلمو طول الطريق 
ملك بابتسامه: ايوه هنا شكرا 
ذياد: مفيش شكر بين الصحاب ولا اي 
ملك ابتسمت ونزلت من غير رد وذياد فضل مستنيها لغايه مطلعت بعدين راح لبسنت 
ذياد: اسف اتأخرت بس 
بسنت ببرود: مليش دعوه اتأخرت لي انا جايه اقولك اني موافقه 
ذياد بفرحه: بجد 
بسنت رفعت حاجب: وانا ههزر معاك لي يعدين اي الانشكاح الي انت فيه ده انا شخصيا مش منشكحه كده 
ذياد ضحك وبص في الارض بعدين بصلها.: هتعرفي في الوقت المناسب المهم بكره على الساعه ٢ هوديكي القناه عشان تبدأي باسرع وقت
بسنت: تمام عن اذنك 
ذياد: تحبي اوصلك 
بسنت بصتلو ببرود من فوق لتحت ومشيت  
ذياد: طب اروح اخبطها خبطه اخلص عليها ولا اعمل اي 
وركب عربيتو واتجهه لمكان اس 
لقى المكان هادي وضلمه فضل ينادي عليها 
ذياد: اس ي اس ي. سكت لما لقى مسدس محطوط على دماغو
: زي م انت 
ذياد بخوف: م مين 
: تقرب ل اس اي 
ذياد بخوف: معرفهاش 
: انت هتستعبط يلا انطق 
ذياد بخوف: زميلها في الجامعه 
زقو ووقفو قدامو ورفع المسدس في وشو: قول الي تعرفو بالزوق بدل متودع 
صوت من وراه: ولله شكلك انت الي هتودع
ذياد: ا اس 
اس وهي حاطه المسدس على دماغو: زي الشاطر كده نزل المسدس والى انت عارف بقى هتلاقي طلقه مزينه دماغك
: سيبي المسدس ي اس ونتفاهم 
اس ضحكت بصخب: نتفاهم انت اهبل يلا انت جاي برجلك لقضاء 
في اللحظه دي الفريق كلو وصل 
مان جري اتجاه اس: انتي كويسه 
اس: اناتمام بس الواد ده يتروق ومتنسوش تعلمو عليه ذكره كده عشان لما يبص في المرايا يفتكرنا ولا اي
ميكا وجين مسكوه: حاضر 
:انتي كده بتغلطي غلطه عمرك 
اس ضيقت عنيها: عندك حق. ورفعت المسدس وضربتو في رجلو ودراعو: بس انا مبتهددش يروح امك خدوه 
اس وقفت قدام ذياد: انت كويس 
ذياد بهزار:عيب ده انا وحش
اس ضحكت وضربتو في كتفو: يواد 
 ذياد بغرور: طبعا يبنتي هو انا اي حد 
اس بضحك: انت هتقولي هروح اجهز وجايه 
ذياد: اشطا يصاحبي متتأخريش
اس رفعت حاجب وهي بتضحك:لي هوحشك 
ذياد:جدا 
اس مشيت وهي بتضحك وجسي واش راحو وراها
جوني: هروح اشوف جين وميكا وجاي. خرج واتبقى مان و ذياد 
مان ببرود: حفظا على حياتك ابعد عنها 
ذياد رفع حاجب: قولت حاجه
مان: مبحبش اقرر كلامي مرتين ابعد عنها وهديك الي انت عاوزو 
ذياد ربع ايدو: ولو قولت لا  
مان : يعني فعلا انت قاصد تقرب منها 
ذياد:لا ذكي بصراحه 
مان:اديني حظرتك عشان مترجعش تلومني على الي هعملو فالافضل ليك ابعد عنها انت مش شبهها ولا هي شبهك 
ذياد:ممممم او 
مان رفع كتفو وقال ببرود: هتكون الجاني على نفسك 
ذياد ضحك وقال باستفزاز:انت تاعب نفسك على الفاضي. قال بهمس جانب ودنو: اس ليا قريب اوي هتسمع خبر خطوبتنا 
مان اتعصب و عروقو ظهرت زقو على الحيطه وخرج المسدس وحطو على دماغو: اس متخلقتش غير عشانى ولو حاولت بس تقربلها تبقا قول على نفسك يرحمان يرحيم 
في اللحظه دي اس نزلت وبصتلهم باستغراب: في اي 
مان قال بسخريه: ابدا بس بعلمو الدفاع عن النفس. بصلو بتحدي: ولا اي 
ذياد ابتسم ابتسامه جانبيه: بظبط
اس بصتلهم بشك: ماشي
ذياد:بس اي القمر ده لا ده احنا نبخرك بقى 
اس ضحكت:يبكاش مش هتتغير ابدا. وجهت كلامها ل جيسي: المكان جاهز 
جيسي: ايوه 
اس: تمام قولي للباقي يجو ورانا 
جيسي: هم سبقونا على هناك يدوب نلحق نوصل 
اس: تمام اوي يلا. وكل واحد ركب موتسكل وذياد باصص للموتسكل بخوف 
اس: مش هتعرف تسوق صح 
ذياد: لا هعرف 
اس: اركب ورايا ي ذياد عيزاك سليم انهرده 
ذياد بص لمان باستفزاز وراح يركب وراها 
مان وهو بيجز على سنانو: خليه يركب ورايا انا احسن
اش: ايوه عشان انتي سواقتك متهوره وبتسرعي جامد 
اس بملل: اي حاجه خلينا نمشي بس 
مان بنصر: يلا ي زيزو اركب 
ذياد: لا شكرا انا هركب مع اس بحب السواقه السريعه 
اس رفعت حاجب: لا ولله 
ذياد بصلها بابتسامه ذادتو جمال: اه ولله اصل السواقه السريعه حلوه اوي وعسل اوي اوي 
اس بضحك: دي السواقه 
ذياد ببراءه: اه 
مان بعصبيه: اعتقد انك بتخاف من السرعه ولا اي 
ذياد وهو بيركب ورا اس: خليك في حالك يباشا 
في الطريق 
ذياد بصراخ: يختااااااي الحقوناااااي 
اس بضحك: اهدى بس قربنا نوصل 
ذياد بصراخ: نزلوناااااااي 
وقفو في مكان فاضي ونزلو 
ذياد فتح عينو : انا عايش لولولولي 
اس: مش كنت بتحب السرعه ولا غيرت رايك 
ذياد: اغير رايي اي ده حبيبتي 
اس بضحك: يبني بقى 
مان بصرامه: مش يلا ولا اي 
ذياد باستغراب: هو احنا هنعمل اي 
اس: ببساطه المفروض نعلمك التنشيل وتمسك المسدس صح 
ذياد: تمام 
وقفو السبعه جنب بعض وكل واحد قدامو ٣ اهداف 
مان بصوت عالي: اضرب 
وكل واحد ضرب في نص الهدف بظبط 
اس وقفت ذياد قدام هدف: جرب 
ذياد ضرب طلقه طلعت برا الهدف خالص: المسدس بايظ على فكره 
اس ضحكت: يعني مش انت الي مش عارف تنشل 
ذياد: تؤتؤ المسدس بايظ 
اس بابتسامه: هساعدك بس دي اخر مره 
ذياد: شلله تنستري يارب 
اش بصت لمان الي بيطلع دخان من ودنو وكان هيهجم عليه اولا جين الي مسك ايدو 
جين: خليكي انتي ي اس وانا هعلمو 
اس: عادي ي جين هعلمو وخلاص. وراحت وقفت ورا ذياد ومسكت ايدو: افرد ايدك 
ذياد: كده 
اس: ايوه ارفع المسدس شويه ايوه كده بعينك حدد 
مكان الهدف 
ذياد بص في عنيها: متاكده 
اس بصتلو باستغراب:على اي 
ذياد:يعني مبصش في عين الماس دي وابص للهدف طب يرضيكي 
اس بضحك:يبني اسكت وركز 
ذياد:حاضر يكبير هحاول عشان عيونك 
اس هزت راسها بقله حيله وهي بتضحك وظبطت ايدو على الهدف: بص في الحته دي وظبطها في المكان الصح و.....  اضرب 
ذياد ضرب وجت في نص الهدف: جت جت يسطاا لولولولي 
اس فضلت تضحك وقعدين يتكلمو و كان مفيش حد غيرهم مان بصلهم بعصبيه ممزوجه بحزن ومشي اش وجين بصو لبعض بحزن وراحو وراه 
جوني همس لميكا و جيسي: هو في اي
جيسي بغرور: حسب خبرتي 
ميكا: اتعدلي احسنلك 
جيسي: مهزق خلصانه المهم مان باين عليه بيحب اس وزي مانتو شايفين كده الواد ده قدر يوقعها فيه بسهوله 
جوني: وهنعمل اي 
جيسي: لا دي معرفهاش اصراحه 
ميكا بحزن: بس مان صعبان عليا اوي 
جوني: اكيد هنلاقي طريقه نساعدو بيها 
ميكا: طب تعالو نروح نتكلم معاه على الاقل نخفف عنو 
عند مان قاعد على طرف الجبل واتنهد بحزن وفضل باصص للنجوم 
اش: مان 
مان وهو لسه على حالتو: سبوني دلوقتي 
جين قرب منو وقعد جنبو: هتسيبها تضيع منك بسهوله كده 
مان بالم: عايزني اعمل اي ي جين هي مبسوطه وده الي يهمني. ابتسم بحزن: يمكن الي مهون عليا شويه انها مبسوطه 
جيسي من وراه: بس ي مان سعاده اس مش مع ذياد هي معاك انت 
ميكا: بظبط ذياد حركاتو غريبه ومش مطمنه 
مان بصلهم بعدين بص قدامو بشرود 
جوني: واحنا معاك و في ضهرك وهنعمل اي حاجه عشان اس تبقى ليك 
مان بشرود: لا دي بنسبالي حرب وانا الي هكسبها. اتكلم بثقه: واس ليا مهما حصل
الكل: ايوا بقى هو ده مان 
عند اس و ذياد 
ذياد: اس عايز اقولك على حاجه 
اس: اي
ذياد: انا معجبك بيكي عارف انك مش هتوافقي عليا بس هعمل المستحيل عشان تبقي معايا مستعد اعمل اي حاجه بس تديني فرصه اقرب منك وبصراحه انا كذبت عليكي وانا الي اتفقت مع الواد عشان اظهر قدامك ورغم اني فاشل في كل حاجه بس بحاول ولله ابقى كويس عشان اكون واحد ينسبك 
اس ربعت اديها : مممم ولي بقى 
ذياد: لانك تسحقي اني افحت في الصخر عشان اوصلك 
اسر فضلت تبصلو شويه وقاطعهم وصول الباقي 
اش: في اي 
اس بصتلهم واترسمت ابتسامه على وشها ومسكت ايد ذياد: انا وذياد ارتبطنا 
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent