رواية فتاه التنمر البارت الثاني 2 بقلم ياسمينا
رواية فتاه التنمر الفصل الثاني 2
*في القسم *
رامي دخل مكتب مراد
رامي : بلغوني أن في بنت مسكو معاها مخدرات في كامين جمبنا
مراد بصدمه : بنت
رامي : ايوا هيجبوها علي القسم
مراد بتفكير : هو كمان البنات بقت تشتغل في المخدرات
رامي : طبعا يامراد انت بس الي مفكر أن ناس كلها كويسه
مراد : يمكن
مليكه : مراد هو انتو هتعملو ايه معا البنت دي
رامي بضيق : اكيد هتسجن
مراد : لا طبعا هنحقق معاها الاول
مليكه : اوك
وفجاه سمعو حد بيخبط علي الباب
مراد : ادخل
العسكري دخل وقال : المتهمه برا يافندم ادخلها
مراد : اه دخلها
العسكري دخل ملك وملك كانت باصه في الارض
مراد : اسمك ايه
ملك مردتش عليه
مراد : لوسمحتي
ملك مردتش ورامي قرب منها ورفع وشها بغضب وقال : احنا هنتحايل عليكي تردي
ملك بصت لي رامي بصدمه ورامي كمان كان مصدوم
ملك بدموع : رامي الحمدالله انك هنا انا والله ماعرف المخدرات دي جت ازاي في شنطتي
رامي بسخريه : جت مشي صح
ملك بصتلو بصدمه
مراد : انت تعرفها يارامي
رامي ببرود : ابداااا
ملك بصتلو بدموع وبعدين بصت في الارض
مراد : ممكن تقعدي وتهدي يلا اتفضلي
ملك قعدت علي كرسي بتوتر
مراد : اجبلك لمون
ملك بدموع : لا شكرا بس انا والله ماعرف المخدرات دي جت ازاي
مراد بابتسامه : مصدقك
ملك مسحت دموعها وقالت : معقول
مراد : ايوا معقول المهم تشربي عصير لمون ولا اجبلك حاجه تانيه
عملك : لا شكرا
رامي بغضب : مانجبلها تاكول بلمره ايه الي حضرتك بتعملو ده
مراد : ده شغلي ولا شغلك
رامي بضيق : شغلنا
مراد : وانا بشوف شغلي ولوسمحت اطلع برا علي ما خلص
رامي بغضب : تمام بس خلي بالك البنت دي هتتسجن
مراد بهدوء : رجلك بتوجع اجيب حد يطلعك ؟!!!
رامي بصلو بضيق وطلع من المكتب ومراد قام من علي مكتبو وقعد قدام ملك ومليكه كانت واقفه غيرانه جدااا ....
مراد جاب منديل واده لي ملك وقال : اتفضلي
ملك خدت المنديل
مراد : اسمك وسنك
ملك : اسمي ملك وسني ٢٣
مراد بابتسامه: تعرفي اني بحب اسم ملك يعني ملك ومليكه اكتر اسمين بحبهم
ملك بابتسامه : بجد
مراد : اه والله وناوي اسمي بنتي ملك المهم كملي قوليلي يومك انهارده كان ماشي ازاي بتفصيل اوعي تنسي حاجه
ملك : حاضر
كلك بدأت تحكيلو عن يومها كلوووو ومذكرتش رامي في الموضوع
مراد : خلينا نركز لما كنتي في تاكسي
ملك : ايوا
مراد : حطيتي الشنطه بنكم صح افتكري كانت مفتوحه ولالا
ملك بتفكير : مش عارفه صدقني بس انا طلعت التلفون ومش فاكره سبتها مفتوحه ولالا
مراد بابتسامه : طب اهدي
ملك بدموع : انا ممكن احلفك علي المصحف أن المخدرات دي مش بتعتي
مراد : اولا مش محتاج حلفانك لاني عارف انك معملتيش حاجه الجواب بيبان من عنوانو
ملك : شكرا لحضرتك
مراد بص علي مليكه ونصدم لما لقها بتعيط مراد قرب منها وقال : بتعيطي ليه
مليكه بغضب : عايزه امشي
مراد : مالك بس
مليكه : عمال تكلم معا البنت وتهتم بيها ولا اكنها.حبيبتك
مراد بضحك : تروحي تعيطي يامجنونه
مليكه : ايوا بدل مااصوت والم عليك الناس
مراد حضنها بحنان وقال : طب اهدي
ملك كانت سامعه كل ده وابتسمت بحزن كانت نفسها تعيش قصه حب زاي دي
ملك في سرها : معقول حبيبتو بتغير مني انا هو انا حلوه علشان تغير مني
مراد : ملك
مليكه بصتلو بغضب وقالت بهمس : بردو هتقول ملك
مراد بضحك : اومال اقولها ايه
مليكه : انسه
مراد : طيب ياانسه
ملك : نعم
مراد : انتي بس هتقعدي هنا لغيت بكرا وبعدين هتمشي
ملك بصدمه : بس انا اخاف اقعد في سجن
مراد : لا طبعا مش هقعدك في سجن انتي هتقعدي هنا في مكتبي
ملك : شكرا لي حضرتك جداا
مراد : انا بس هروح اوصل خطيبتي البيت وهرجع
ملك : تمام
مراد مسك ايد مليكه وطلعو من المكتب ومن القسم كلو .....
وملك كانت قاعده بتعيط كانت مفكره أن رامي هو المنقذ ليها بس طلع عايز يسجنها ومسكت المنديل ومسحت دموعها بس شمت في المنديل ريحه مراد ابتسمت وقالت : لا ده كمان بيعرف يختار انواع البرفن بتاعو ربنا يسعدو هو وخطيبتو ....
فجاه رامي اقتحم المكتب وملك بصتلو بخوف
رامي بغضب : بتشغلي في المخدرات انتي جايه تفضحيني
ملك بدموع : والله مافي الكلام ده
رامي مسكها من شعرها وقال : تعرفي اني مش هرحمك وهسجنك خالتي شكلها معرفتش تربي انا بقا هربيكي من اول وجديد
ملك زقت ايدو وقالت بغضب : مسمحلكش تمد ايدك علياااااا فاهم
رامي ضربها بلقلم علي وشها وهي انصدمت
رامي بغضب : مفكره نفسك مين يابت انتي دانا اسجنك والبسك قضيه تانيه كمان
ملك بصتلو وعينها كلها دموع وقالت : انا بكرهك
رامي ضربها بلقلم تاني ومسكها من شعرها وقال : وانا بقرف ابص في وشك لانك مش بنت اصلا شوفتي خطيبة مراد قمر ازاي إنما انتي مقرفه الواحد ميعرفش اصلا يشوفك من انهي حته انتي مكانك في حديقه الحيوان
ملك حست انها مش قادره تقف الضرب مأثرش فيها بس الكلام كسرها
رامي بصوت عالي : انطقي جبتي المخدرات دي منين
ملك مردتش كانت بتعيط وبس
رامي بغضب : ردي أحسلك
ملك بصت في الارض ومردتش
رامي : مش هتردي تمام اوي
ملك بصتلو لقتو بيقلع حزام بنطلونو
ملك برعب : انت هتعمل ايه
رامي بغضب : اخرسي مش كنتي ساكته من شويه تعرفي اني مش هرحمك
رامي رفع الحزام وجاي ينزلو علي ملك بس ملك مسكت الحزام وقالت بغضب : مش هسمحلك انك تمد ايدك عليا تاااااني فاهم
رامي بسخرية : علي اخر الزمن واحده زايك
ملك قطعتو بصوت عالي : هو انت راجل هو انت اصلا شكلك حلو ياسيدي انا وحشه بس انت اوحش ايه مشوفتش مراد اجمل واحلى منك ازاي مش انت اصلا رفضني علشان شكلي صح
رامي بغضب : بتقولي ايه
ملك بقوه : وانا قرفانه ابص في وشك تعرف ليه من ساعت ما شوفت مراد وانا بقول انا كنت عبيطه ولا ايه مين رامي ده تعرف انت مكانك فين في باسكت الزباله واياك ثم اياك تمد ايدك عليا وياويلك من قلبة واحده كانت شيللك في قلبها حب واحترام صدقني قلبتها وحشه
ملك كانت بدوق رامي من نفس الكاس الي هو دوقها منو وفي لحظه دي مراد دخل وشاف المنظر ده وملك قرارت تاخد حقها وشافت أن طبيتها هتأذيها
ملك بدموع : حضرتك مشيت وسبتني ليه
مراد بص علي الحزام الي مسكو رامي وقال بغضب : انت بتعمل ايه
ملك : ضربني بلحزام ومسك شعري وكان هيخلعو
مراد قرب من ملك وبص علي وشها لقه وارم ..... مراد بص لي رامي وقال بغضب : انت كدا راجل
رامي بغضب : تستاهل
مراد ضرب رامي في وشو وقال : انت مطلوب لتحقيق تمام واي قضيه انا فيها مش عايز اشوف وشك فيها وبرا
رامي بصلو بحقد وقال : وانا هقدم فيك بلاغ
مراد بص لي ملك وقال : هو ضربك صح ومش بس كدا كان بيحاول يعتدي عليكي ومش بس كدا وهو الي حطلك المخدرات
ملك بحماس : بظبط
مراد بتفكير : ياتره ايه تاني
رامي بغضب : خلاص انا ماشي
مراد بسخرية : كويس يلا برا
رامي طلع من المكتب ومراد بص علي ملك وقالها : انا اسف
ملك : اسف علي ايه بس
مراد : هوصلك لي بيتك ايه رأيك
ملك بسعاده : يعني همشي
مراد بابتسامه : اه
ملك : شكرا لحضرتك
مراد : عفوا يلا
مراد وملك طلعو برا القسم ومراد ركب ملك عربيتو وتحرك
مراد : تعرفي رامي
ملك بحزن : اه ابن خالتي
مراد بصدمه : غريب وهو بيكرهك كدا ليه
ملك بحزن : علشان مامتو طلبت منو يتجوزني وهو مش بيحبني وكمان شايفني وحشه
مراد بسخرية : يعني هو الي عدل وبعدين شكلك حلو مش وحشه
ملك : لا متحاولش تجاملني انا فعلا وحشه
مراد ابتسم وقال : علفكره التخن مش عيب ابدا انا علي نفسي بحب الستات التخينه
ملك بضحك : هو في حد بيحب تخان
مراد : اه فيه وكمان عايز افهمك حاجه محدش كامل ولا عندو كل حاجه انتي دوري علي الحاجه الحلوه الي فيكي وستغليها
ملك بسخريه : هتصدقني لو قولتك معنديش حاجه حلوه
مراد : لا ازاي اكيد عندك دوري انتي وهتلقي
ملك بستغراب : ايه ثقه دي
مراد : عايزك بس متسكتيش لي اي حد يأذيكي بكلمه لانك قويه صح ولالا
ملك بابتسامه : حاضر
مراد سكت دقيقه وبعدين قال : وانا يمكن يكون عندي مرض التملك
ملك بابتسامه : كان واضح انك بتحب خطيبتك اوي
مراد : لا انا مش بحبها انا بعشقها بس مشكلتي اني عايزها ليا لوحدي
ملك : وده شعور حلو اوي اي بنت تتمنا حبيبها يمتلكها ويحتويها
مراد: بجد بس بحس اني بضايقها
ملك بابتسامه : طيب ياريت حد يضايقني كدا
مراد بضحك : مهو الشرع محللي اربعه صحيح
ملك بضحك : لا ياعم مش عايزه اتجوز
مراد بصلها وقال : ليه هو انا وحش
ملك بغرور : لا بس خايفه لما تجوزني تنسا حبيبتك اصل انا ممكن انسيك اسمك حتي
مراد بضحك : لا يبقا نتجوز حالا
ملك بضحك : شكرا بجد
مراد بابتسامه : ايوا كدا افضلي اضحكي وثقي في نفسك
ملك : حاضر
مراد وقف العربيه وقال : دا بيتك ولا ايه
ملك بهدوء : ايوا وشكرا تاني لحضرتك
مراد : اسمي مراد
ملك : شكرا يامراد
ملك نزلت من العربيه بهدوء وطلعت العماره ومراد مسك تلفونو ورن علي دراعو اليمين سليم ....
مراد بضيق : الراجل بتاعك حط كيس المخدرات لي بنت غلبانه وبدل ما يرميه لا كان عايز يفضحنا
سلم بهدوء : مانت اتصرفت خلاص وبعدين دانت مراد بردو مش اي حد
مراد بثقه : بظبط المهم رجالتك خالي بالك منهم مش هفضل الم وراكم
سليم : ومالو مش انت البوص بردو ..
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا