رواية رهف حياتي البارت الثاني 2 بقلم اية هاني
رواية رهف حياتي الفصل الثاني 2
مروان فتح غرفة رهف ودخل ملقاش حد..: رهففف..
طبعا مفيش رد.. اتجمع على صوته كل اللى موجودين ف البيت..
محمد: فيه ايه يا مروان بتزعق ليه يا ابني..
مروان تجاهل عمه وراح على كريم مسكه من ياقته: انطق فين رهف يا كريم وإلا مش هيحصل خير..
محمد: لا كدا انت زودتها اوي أول حاجه تتجاهل سؤالي ومتردش عليا وسكت تقوم تمسك ابني بالطريقة دي ودا كله علشان حتت بنت جبناها م الشارع..
مروان بغضب: اللى بتتكلم عنها دي تبقي حبيبتي يا عمي وكمان بقالها عمر عايشة هنا يعني بقت جزء مننا ولازم تحترموها..
سمر بصدمه: حبيبتك..
مروان: ايوا حبيبتي وأول ما تتم السن القانوي هتجوزها..
محمد: اما نشوف يا ابن عادل هتتجوز مين..
مروان: بردوا مقولتش فين رهف يا كريم..
كريم: دور عليها بنفسك انا ايش عرفني يعني.
مروان: يعني متعرفش هي فين..
كريم ببرود: كنت قولتلك من بدري..
مروان: تمام انا هدور عليها بنفسي.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رهف ببكاء: يعني دلوقتى اروح فين يارب..
فضلت تمشى لحد ما وصلت لحارة بسيطة وبعدين افتكرت إن صاحبتها عايشة هنا..ومشيت تسأل عليها لحد ما وصلت لبيتها..
وطلعت لها رنت الجرس فتح لها شاب عنده 23 سنه..
يامن: مين حضرتك..
رهف: انا رهف صاحبت سجده..
يامن: اتفضلى يا رهف..
ودخلت رهف وكانت خايفة جدا..وبعدين خرجت سجده من غرفتها..
سجده بفرحه وراحت على رهف حضنتها: رهوفة حبيبتي وحشتيني والله بقالك كتير مبتجيش المدرسة ولا بتردى ع الفون لو كنتي صبرتي شوية كنتي هتلاقيني قدام بيتكم..
رهف عيطت راحت سجده وخداها ودخلوا غرفتها..
سجده: مالك يا رهف.فيه ايه يا حبيبتي..
رهف بدأت تحكي لها اللى حصل..
سجده بغضب: يعني ابو الغضب دا هو اللى مخلكيش تروحي المدرسة..
رهف من وسط بكاءها: متقوليش عليه كدا..
سجده : وه وه وه!! ودا ليه بقا يست رهف..
رهف: ملكيش فيه😒😂😂..
سجده: هتقوليلى يابت ولا اجيب السكينه..
رهف: اهدي كدا بس كل ما فيها انا حبيته..
سجده: دا سن مراهقة يا حبيبتي يعني دا مش حب..
رهف: لا انا بحبه يا سجده بحبه حب مش عادي انا عارفه إن الفترة دي فترة مراهقة بس انا حبيته اوي..
سجده: اما تكبري وتعقلي هتشوفي إن حبك دا مش حب..
رهف: انا متأكدة إني بحبه..
سجده: طب وايه اللى خلاكي مشيتي م البيت..
رهف بعد ما افتكرت كلام سمر..
فلااااااش بااااااااك..
سمر: انتي مش ناوية تمشي م البيت بقا ولا ايه..
رهف: لا مروان قالي مش همشي م البيت..
سمر: طب ايه رأيك بقا إن مروان هو اللى كلمني ف الموضوع دا..
رهف: ازاى..
سمر: كنا بنتكلم سوا ف خطوبتنا وكدا وكان بيقولى انه بيحبني وبعدين قالي انه عايزك تمشي م البيت بس هو متأحرج يقولك وبيعاملك حلو علشان انتي يتيمه وكدا..
رهف بحزن : يعني هو قالك كدا..
سمر : اه..
بااااااااااك..
رهف : وبس خرجت م البيت وفضلت ماشية لحد ما جيتلك..
سجدة: الاه بس ازاي مروان يقول كدا.
رهف : مش عارفه.
سجده : مش عارفه انا حاسة إن الغوريلا دي بتضحك عليكي..
رهف: الله أعلم.. المشكلة إني مش لياا قرايب ولا ليا حد اعيش معاه..
سجده: انتي هتعيشى معايا..
رهف: مش هينفع طبعاً يا سجدة .
سجدة : مش هينفع دي عند ام فاروق إنما عند ام يامن ينفع يختي😒😂😂😂.
رهف: انا هبات عندك النهاردة بس وبكرا بقا اشوف هعمل ايه..
سجدة: نامي يابه😒😒..
رهف: عايزة انام اوي والله..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مروان مسابش مكان الا ودور عليها فيه وملقهاش خالص روح بيته وهو متضايق وزعلان جدا..
كريم: ايه ملقتهاش.
مروان بصله بغضب: انت تسكت خالص علشان انت حسابك معايا بعدين بس اما الاقي رهف..
سمر نزلت من فوق: مارو انت بتحبني..
مروان: انتي هبلة يا سمر.
كريم بصلها بغضب: غوري علي اوضتك يا سمر..
سمر: هو انا قولت حاجه غلط..
مروان: خلاص هطلع انااا بدل ما ازعلك يا سمر..
وطلع غرفته وكان متضايق أول مرة ينام ويبقي ف البيت ورهف حبيبته مش موجودة فيه..
خد شاور وقعد ع السرير فتح فونه وجاب صورتها وفضل يبص لها ونام على صورتها..
تاني يوم بدري اوي ع الساعه 6 عند سجدة لقت الباب بيخبط..ف الوقت داا كانت رهف هي اللى صاحيه وراحت تفتح الباب بعد ترددها تفتح ولا لا وقررت ف الآخر انها تفتح..
رهف: مرواااان😳
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا