Ads by Google X

رواية رهف حياتي الفصل الثالث 3 - بقلم اية هاني

الصفحة الرئيسية

رواية رهف حياتي البارت الثالث 3 بقلم اية هاني

رواية رهف حياتي كاملة

رواية رهف حياتي الفصل الثالث 3

رهف بصدمه: مروان!!.. انت ايه اللى جابك هنا.. 
مروان بإبتسامه: انتي مفكرة إني مش هعرف مكانك يا رهوفة.. 
رهف بغضب: ممكن متقولش ليا كدا تاني وروح شوف سمر بتاعتك وسيبني ف حالي.. 
مروان: حاضر هروح بس يلا نمشي.. 
رهف بغضب: وكمان بجح يعني بتقولى ماشى هروح.. 
مروان: رهففف.. 
رهف بنفس طريقته: مروااان..ايه انت مفكر إني مش هعرف اتكلم زي ما انت بتتكلم.. 
مروان: يبنتي هتيجي معايا بالذوق ولا اخدك بطريقتي.. 
رهف: انا مش هرجع البيت معاك انا بنت الشوارع يبقي اجي معاك ليه.. 
مروان شاف يامن خارج من غرفته اتحولت ابتسامته لغضب شديد وخبي رهف ورا ضهره بحركه سريعه منه..: انت اخو سجدة.. 
يامن: ايوا مين حضرتك.. 
مروان: قريب رهف وجاي اخدها.. 
يامن: اه دي قمورة اوي ما شاء الله..اما تكبر شوية هتج..ومكملش كلمته ولقي بوكس ف وشه.. 
يامن: انت بتضربني ليه هو انا قولت حاجه عيب.. 
مروان مردش عليه وشد الباب وخد رهف وخرج..وحط الجاكيت بتاعه على جسمها.. 
رهف بوجع: براحه يا مروان انت شددني زي الجموسه كدا ليه ايدي وجعتني.. 
مروان مردش عليها بس صوت أنفاسه بس اللى سمعتها عرفت اد ايه هو متضايق ف قررت تسكت.. 
ف العربية.. 
رهف دعكت ايديها: انت مسكتني كدا ليه وكمان عماله اقولك سيبني مبتردش علياا.. 
مروان:...... 
رهف بغضب: انت بتردش علياا لييي.. 
مروان خبط ايده ف الدريكسيون بتاع العربية: مش عايز اسمع نفسك خالص لينا بيت نتكلم فيه.. 
رهف بصوت عالي: وانا عايزة اعرف دلوقتى انت بتزهق عليا ليه.. 
مروان وقف العربية وراح ضربها بالقلم: القلم دا علشان تاني مرة تعرفي تعلي صوتك علياا.. 
رهف سكتت خالص ومش بتعيط وبصت قدامها (مصدومه يا عيني).. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
سجدة: معلش يكتكوتي تعيش وتاخد غيرها.. 
يامن بألم: انا ايه خلاني اسمع كلامك انا غلطان..
فلاااااش باااااك..
بالليل بعد ما رهف نامت..
سجدة خدت رقم مروان من فون رهف..وكلمته..
مروان: الو مين معايا..
سجدة بصوت منخفض: انا سجدة صاحبت رهف..
مروان بفرحه: بجد طب رهف عندك..
سجدة: ايوا عندي وهي نايمه دلوقتي وانا قولت اكلمك علشان تعرف مكانها..
مروان: طب متعرفيش ايه اللى خلاها تمشي م البيت..
سجدة: بسبب ست كخه اللى عندك ف البيت اللي اسمها سمر..
مروان: ليه عملت ايه..
سجدة: قالت لها انكوا بتحبوا بعض وانت مش عايز رهف تعيش معاكوا بس متأحرج تقول لها وحكت له كل حاجه..
مروان بغضب: ماشي يا سمر حسابك معايا بعدين..
سجدة: المهم هتيجي امتي..
مروان: الساعه 6..
سجدة: تمام..
يامن من برا: سجدة..
سجدة خرجت له: ايوا يا يامن..
يامن: كنتي بتكلمي مين..
سجدة: حكت له على مروان وكلمته ليه وكل حاجه..
يامن: اه فهمت..
سجدة: ايه رأيك تعاكس رهف قدامه..
يامن: لا طبعآ انتي عبيطة..
سجدة: والنبي يا يامن والله علشان نشوف هيعمل ايه..
يامن: خلاص خلاص انا عارفك زنانه خلاص هعاكسها وربنا يستر..
بااااك..
سجدة: بس ايه رأيك ف شكله لما قولتله ان رهف قمورة ينهار أبيض يجودعان😂😂..بس حليوة اوي الواد مروان دا..
يامن: وبعدين بقااا..
سجدة: خلاص يعم الغيور انت كمان..طبعآ انت أحلي أخ وأحلي شاب ف الدنيا كلها لاااف يوووو قد البحر وسمكاته..
يامن: يا بكاااااشة..
سجدة: انا يا يامن..
يامن: المهم عايز اقولك حاجه مش عارف بقا هتفرحي ولا لا..
سجدة: قول يا حبيبي قووول..
يامن: انا قررت اخطب..
سجدة بفرحه لأخوها: عااااا اخوياا هيخطب يا جودعااااان وهيبقي عندنا فرح وهلبس الفستااان وابقي اخت العريس😂😂💃💃..
يامن: شششش يخربيت ابوكي هتفضحيني..انا بقولك قررت مش خطبت عل ابو شكلك..
سجدة: لا بجد وهتخطب مين يسطاا..
يامن: عارفة قمر اللى ف الشارع اللى جمبنا..
سجدة: اللى اختهاا صحبتيييييييي..
يامن: أيمن هي دي😂😂..
سجدة فرحت جداا لإنها بتحب قمر جداا: يا زين ما اخترت والله انا بحب قمر جداااا بس ياارب توافق..
يامن: إن شاء الله هتوافق..جهزي نفسك بقا علشان هنروح لها بكرا..
سجدة: اشطاااااا💙..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف فيلا مروان..
مروان خدها ع الأوضة بغضب..ورزع الباب..
مروان: انتي كنتي عارفة إن يامن ف البيت..
رهف بصريخ: ممكن تخرج برا الأوضة..
مروان: مش خارج يا رهف قبل ما تجاوبي علي سؤالي..
رهف: اه يا مروان كنت عارفة وهو اللى فتح الباب ليا امبارح..حاجه تاني..
مروان: وانتي ازاي تقعدي هناك ازاي خرجتي ليا بلبسك اللي كنتي لبساه دا..انتي اتجننتي..
رهف: لاا يا مروان متجننتش انا سألت سجدة امبارح وعرفت إن أخوها مبيصحاش بدري وكمان كانن قافلة الباب بالمفتاح يعني مش هيقدر يشوفني..
مروان هدي شوية بعد ما قالت له كدا وقرب عليها وحط إيديه على كتفها: بس مينفعش بردوا يا ره..
رهف: ابعد عني يا مروان انا مش طايقه اشوفك دلوقتى..
مروان: لا مش هبعد يا رهف..انتي عارفه إني بتعصب وبغير عليكي..ف اللي بيحصل دا غصب عني..
رهف: بأي حق يا مروان تزهق عليا انا زهقت انا مش عايشة حياتي زي باقي أصحابي يا مروان مش بلبس بنطلون بلبس يا دريسات يا چيب علشآن حضرتك بتغير عليا متكلميش دي ومتضحكيش ومتعمليش ودا كله علشان انت بتغير علياا..انا زهقت..
مروان اتصدم من كلامها: يعني انت متضايقة مني..
رهف: من غيرتك يا مروان مش منك..
مروان بجمود: تمام وانا بقولك اهو اعملي كل اللي انتي عايزاه..البسي بناطيل واضحكي واخرجي وعيشي حياتك يا رهف انا آسف إني كنت غبي وقولتلك كدا واتمني تسامحيني..وخرج م الغرفة بتاعتها وراح غرفته..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
مروان وقف قدام المرايا وكلام رهف بيتردد ف ودنه:انا زهقت انا مش عايشة حياتي زي باقي أصحابي يا مروان مش بلبس بنطلون بلبس يا دريسات يا چيب علشآن حضرتك بتغير عليا متكلميش دي ومتضحكيش ومتعمليش ودا كله علشان انت بتغير علياا..انا زهقت..يا غبي يا مروااان كنت فاكر إنك بتحبيني يا رهفف..كنت فاكر إنك هتفهمي إن غيرتي عليكي من حبي ليكي..ليييييه يا رهفف ليييه وكسر المراياا بإيديه..
رهف سمعت صوت التكسير خرجت بسرعه من أوضتها وراحت لأوضة مروان..
رهف: مروااان..
مروان بغضب: ابعدي يا رهف ابعدي..
رهف بتقرب عليها اكتر وراحت قعدت ع الأرض قصاده: انت ازاي تعمل كدا يا مروان..
مروان: قولتلك قومي من هناا يا رهف 
رهف قامت تجيب علبة الإسعافات الأولية.. ورجعت قعدت قدامه وعالجت إيده.. 
رهف:  تصبح على خير يا مروان.. 
مروان مردش عليها وهي خرجت وهو فضل قاعد  مكانه ف الأرض.. 
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent