رواية ما ذنبي كي اظلم البارت الرابع 4 بقلم نور عصام
رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل الرابع 4
معاذ. اخد اخته ومشيو وبعدين قالها زوزه ايه رايك ف اللي قاله المدير بس فكري بعقلك كويس وبلاش تسرع
زينه. انت ايه رايك
معاذ. استاذ رأفت كويس وشغله كله سليم ومحترم جدا وبحترمه جدا لانه عنده مبدأ احيانا يجيله صفقات مشبوه وبيرفضها
زينه. فعلا هو انسان كويس بس
معاذ. بس ايه يا روحي
زينه. انا مش بفكر دلوقتي ف الجواز
معاذ. ليه هو انتي هتقعدي طول عمرك من غير جواز
زينه. بصراحه كرهت الجواز ومش عاوزه اخوض التجربه تاني
معاذ. حبيبتي انتي لسه صغيره والعمر قدامك ومتخليش تجربه فاشله تحطمك كدا انتي لازم تعيشي حياتك وبعدين دي كانت خطوبه بعني
زينه. اتنهدت وسكتت
معاذ. عموما فكري وبردو ناخد رأي بابا وماما بعد ما روحو وقالو لامهم وابوهم فرحو جدا بس للاسف زينه رفضت والكل وقف معها وقالو خليكي علي راحتك بقلمي نور عصام
زينه. قالت ل معاذ اعتذر للاستاذ رأفت وانا اكيد مش هرجع الشركه تاني منعا للاحراج
ابوها. عين العقل يا زوزو
معاذ. تاني يوم قال ل رأفت وهو اتقبل دا وقاله ان الشغل ملوش علاقه باللي حصل ولو زينه حابه ترجع مفيش مشكله
ماجد. قاعد روحه هتطلع ومش عارف ايه اللي حصل وزينه ليه ما جت
معاذ. شايف الحيره والغيره ف عيونه ومش بيعبره
ماجد. قال معاذ زينه قالت ايه ف موضوع الجواز
معاذ. مش شغلك
ماجد. يعني ايه
معاذ. يعني انت تتعامل معايا ف الشغل بس غير كدا ممنوع
وعدي كام يوم
معاذ. راجع من الشغل رن الجرس
زينه. راحت فتحت وقالت هي رخامه وقلة ادب وخلاص مفتحتش ليه بالزفت اللي معاك
معاذ. قالها لسانك دا انا هقطعهولك بس اصبري عليا
زينه. مين دا اللي يقطع لساني
معاذ. انا يا ام عشر تلسن
زينه. انت واقف كدا ليه ادخل ولا عجبك الباب
معاذ. اكتمي شويه وروحي حطي حاجه علي شعرك دا معايا ضيف
زينه. بشهقه قالت ضيف وانت ازاي متقوليش
معاذ. هو حضرتك ادتيني فرصه اقولك ما انتي داخله فيا زي القطر
زينه. كدا الضيف يقول عليا ايه وايه الفكره اللي خدها عني
معاذ. هنرغي كتير ونسيب الراجل واقف عالباب كدا
زينه. تك الأرف وانت عسل كدا ودخلت
معاذ. دخل وقاد اتفضل يا عمر وابتسم وقاد معلش اصل اختي بتحب تهزر شويه رواية ما ذنبي عي اظلم بقلمي نور عصام
عمر. ببتسامه ولا يهمك دي دمها خفيف
معاذ. استاذن منه وراح نادي ابوه وامه
زينه. قالت زيزو
معاذ. نعم يا ست هانم
زينه. مين معاك
معاذ. واحد
زينه. ايوا يعني واحد راجل
معاذ. اومال يعني واحد عيل
زينه. رفعت حاجبها وقالت بلاش هزار رخم
معاذ. انا بردو
زينه. طيب هو ايه يعني نظامه
معاذ. يعني نظامه دي
زينه. يعني موز كدا وأمور ولا خلاص بيسلم نمر
معاذ. هههههه لا دا سلم من زمان هو لسه هيسلم
زينه. ودا جاي ليه
معاذ. جاي يتجوزك
زينه. نعمين يا خويا
معاذ. صوتك يا بت
زينه. صوت ايه وزفت ايه انت اتجننت ولا ايه علشان اصوم اصوم وافطر علي عم الحاج دا ولا ايه
امها. بس يا بت منك ليه الراجل برا
زينه. مسكت اخوها من ايده وقالت روح لعم الحاج دا وقوله زوزتي بتقولك روح شوفلك عروسه طالعه من الأرافه
معاذ. فيه ايه يا زوزتي الراجل عاوز يجدد شبابه
زينه. يجد شبابه مع زينه
معاذ. اومال هاوزه تجوزي مين يا ختي
زينه. ظابط دكتور مهندس محامي صحفي
معاذ. اطلعي يا ختي من الاكاديميه العربيه اللي دخلتي فيها دي وفوقي كدا وتعالي سلمي علي عريسك ومتنسيش تعلي صوتك وانتي بتكلميه علشان يسمعك
زينه. هههههههه والله ضحكتني يا واد يا زيزو
معاذ. يلا يا عبيطه اعملي حاجه وتعالي قدميها
زينه. مين بجد اللي برا
معاذ. واحد صاحبي قابلتي بالصدفه وعزمته
زينه. مااااشي يا زيزو بس اول مره يعني يجيلك حد وتخليني اطلع اقدمله حاجه طول عمرك تاخد الحاجه مني ومتخلنيش ادخل
معاذ. ما قولتلك راجل عجوز ف عادي يعني
زينه. اممم طاااايب
امها مشيت مع اخوها وطلعو
عمر. ابتسم وقال ليه كدا بس يا زيزو
معاذ. فهم انو هو سمع الحوار اللي دار بينهم جوا
عمر. ضحك وقال ربنا يستر بقا
معاذ. قال بابا دا عمر صاحبي من ايام الدراسه
ابوه. عارفه وفرحت والله لما شوفته
عمر. ربنا يخليك يا عمي
معاذ. عمر. ظابط ف قسم الحي بتاعنا
ام معاذ. ربنا يحميك يا ابني
عمر. تسلملي يا طنط
معاذ. بابا عمر جاي انهارده علشان يخطب زينه هو شافها معايا قبل كدا واعجب بيها واليوم اتصل عليا وقال انو عاوز يقابل حضرتك
ابو معاذ. ابتسم وقال خير ان شاء الله بس نقول ل زينه الاول
عمر. طيب رأي حضرتك ايه يا عمي وكمان طنط
ابو معاذ. والله يا بني الرأي الأول والأخير ل زبنه لو هي وافقت انا موافق وانا عرفك كويس من وانت صغير
عمر. وحضرتك يا طنط
حنان. بفرحه قالت ربما يتمم بخير يا حبيبي
عمر. فرح جدا بس لسه قلقان
زبنه. دخلت وقالت السلام عليكم
عمر. وعليكم السلام
زينه. اتفاجئت ب عمر
معاذ. اخد منها العصير واقعدها جنبه
زينه. بهمس قالت منك لله ينفع بقا اللي عملته فيا دا الراجل يقول ايه
عمر. سمعها وقال ولا حاجه بنوته جميله علي طبيعتها ف بيتها
زينه. اتكسفت ووشها احمر
معاذ. اتلم يا حضرة الظابط
عمر. هههه حاضر بس بقول رأيي
زينه. قالت طيب انا هقوم
ابوها. قالها خليكي يا حبيبتي
زينه. خلاص مش قادره تتنفس وبتبص لاخوها بتوعد
معاذ. قالها انا مالي الله
ابوها. قالها زينه حبيبتي ايه رأيك ف عمر
زينه. شرقت ومش عرفه تتكلم ولا تقول ايه
معاذ. ضحك وقالها اهدي وجاب لها ميه
زينه. قامت بسرعه من قدامهم
عمر. ضحك وابوها
امها. طيب انا هروح اشوفها
معاذ. قال لحظه وجاي ودخل عندها
زينه. اول ما شافته حدفته بالمخده وقامت وقفت عالسرير ومسكته من شعره وقالت بقا انا يتعمل فيا كدا انا يا متخلف تحرجني كدا
معاذ. رفع وشه ليها وقالها معلش ما هو بردو الراجل لازم يعرفك علي حقيقتك اومال نغشه
زينه. منك لله انت وهو
معاذ. من قلبك يا زوزتي
زينه. من قلب قلبي كمان
معاذ. مسكها من ايدها وقالها اقعدي واتهدي شويه
امها. زوزه ايه رايك
زينه. مش موافقه
امها. بخضه ليه يا بنتي كدا
زينه. ماما انتي عرفه ليه
امها. لا مش عرفه بقلمي نور عصام
زينه. يعني عوزاني اوافق وبعدين يعرف واتعلق بيه وف الاخري يسيبني زي غيرو حرام عليكم
معاذ. عمر غير ماجد يا زينه
زينه. كلهم زي بعض
معاذ. طيب اقعدي معاه الاول وبعدين قولي رايك
زينه. يا نااس انا مش موافقه
امها. ليه كدا يا زينه يعني مش عوزاني افرح بيكي
زينه. ماما حبيبتي افرحي ب معاذ
معاذ. حبيبتي علشان خاطري اقعدي معاه الاول
امها. عيونها اتملت دموع
روايات بقلم نور عصام
زينه. شافتها قالت خلاص يا ماما انا هقعد معاه بس موعدكوش
معاذ. طيب تعالي يلا
زبنه. دلوقتي
معاذ. ايوا
زينه. اتنهدت وقالت الامر لله وخرجو واول ما دخلت قالت بابا معلش بعد ازنك ممكن اقعد مع حضرة الظابط شويه لوحدنا
ابوها. حقك يا بنتي اتفضلي وخرج هو وامها واخوها
عمر. خير يا ست البنات
زينه. اسمع يا حضرة الظابط من الأخر كدا انا وقصت عليه كل الحكايه وبعدين قالت انا لازم اكون صريحه معاك لان دا جواز ولازم يكون مبني علي الصراحه والوضوح علشان بعد كدا هيتنبي بينا ثقه واحترام دا لو يعني حضرتك موافق بعد اللي سمعته
عمر. موافق يا زينه
زينه. فتحت عيونها ومش مصدقه
عمر. ايوا انا موافق يا زينه انا عاوزك انتي مش عاوز حد تاني وعمي محمود ومعاذ الكل يتمني يناسبهم وانتي سواء بنتهم او لا ف انتي تربيتهم واخلاقك من اخلاقهم واحترامهم
زبنه. بدموع قالت بس اهلك
عمر. قام وقعد جنبها وقال ومسح دموعها وقال انتي زينه اللي اول ما شوفتها قلبي دق واتعلقت بيكي وكاني اعرفك وكنت هتجنن واكلمك بس للاسف كان عندي مأموريه الفتره اللي فاتت دي ولسه راجع امبارح واليوم كلمت معاذ وجيت اهو علشان مش،قادر ابعد عنك اكتر من كدا
زينه. طيب واهلك
عمر. هو انتي هتتجوزيني ولا هتتجوزي اهلي
زينه. بردو دول اهلك
عمر. زينه انا بحبك وهتجوزك
زينه. انا مش موافقه
عمر. علي بركة الله
زينه. بصتله وقالت انا بقولك مش موافقه
عمر. وانا بقولك علي بركة الله وقال معاذ عمي
الكل دخل
عمر. ياريت نقرأ الفاتحه وباذن الله انا بكرا هجيب بابا وماما ونيجي نحدد ميعاد الخطوبه وكتب الكتاب
زينه. خطوبه ايه وكتاب مين
عمر. احنا يا قلبي
زبنه. بصت لقت امها فرحانه وابوها مبسوط واخوها بيبصلها بفرحه سكتت وقالت ف نفسها ياربي اعمل ايه مش هاين عليا اكسر فرحتهم دي وبصت ل عمر ورفعت حاجبها
عمر. غمز بعينه لها
زينه. اتكسفت
عمر. ها يا عمي يلا ولا ايه والكل قعد وقرأو الفاتحه وبعد شويه عمر قال انو هيمشي وقبل يمشي،قال انو عاوز رقم زينه علشان يكلمها
معاذ. بص لابوه وبعدين اداه الرقم
عمر. سلم عليهم ومشي
الكل بارك ل زينه مره تانيه
معاذ. قال لابوه انو حكي كل حاجه ل عمر لما قاله انو عاوز يتجوز زينه منعا للزعل مره تانيه وهو وافق وقال كفايه انها اختك يا معاذ
عمر. بعد ما روح بيتهم قال لابوه انو عاوز يخطب والكل رحب ودخل يفكر بكلام قطته الشقيه وفرح جدا انها كلمته ف الموضوع وكانت واضحه وبعدين اتصل عليها
زينه. كانت اخدت الرقم من معاذ شافته وفتحت وقالت ف حد يتصل بحد دلوقتي ايه هو التوقيت عندنا غير عندكم
عمر. يا ساتر دي داخله تدخليها
زينه. ايه داخله دي هو انا بركن عربيه وركنت غلط ولا ايه
عمر. لا طبعا ركني ف قلبي وقلبي وجعني علشان جيتي عليه
زينه. دقات قلبها سرعت وصوت نفسها بقا عالي
عمر. ضحك وقالها اهدي يا قطتي
زينه. اخدت نفس بصوت عالي وقالت لو هتتكلم كدا هقفل
عمر. ههههه خلاص خلاص اهدي وبعدين قالها بكرا باذن الله هنيجي انا اتكلمت مع بابا وماما
زينه. ماشي
عمر. ايه ماشي دي
زينه. اومال عاوزني اقولك ايه يا حضرة الظابط
عمر. تقولي مستناياك يا قلبي
زينه. نعم يا عنيا
عمر. ههههههه
زينه. عمر روح نام احسن
عمر. الله حلو قوي اسم عمر منك يازوزتي
زينه. تصبح علي خير يا عمر
عمر. خلاص بجد استني نتكلم
زينه. ايه تاني
عمر. زينه انتي موافقه عليا ومقتنعه
زينه. انا اللي يتمسك بيا ويحبني لشخصي اكيد اسلمه روحي بدون ما افكر بس اكيد الكلام دا مش بينان غير بعدين
عمر. بس انا اتمسكت بيكي فعلا وعاوزك انتي
زينه. احنا لسه ف البدايه
عمر. قصدك ان لسه بردو ما عندك ثقه كامله فيا
زينه. منكرش اني ابتديت افكر فيك لكن ابقي كذابه لو قولتلك عندي ثقه كامله انا لسه خايفه وخصوصا اني خوضت تجربه قبل كدا وفشلت
عمر. عارف كل حاجه وبردو متمسك بيكي يا زينه
زينه. كلامك دا هيخليني افكر فيك اكتر
عمر. فرح وقالها ودا كفايه دلوقتي يازينه لوقت تعرفيني كويس
زينه. تسلم يا عمر انك بجد فاهمني ومش زعلان مني ولا من كلامي
عمر. انا عمري ما ازعل منك يازينه انا مبسوط انك صريحه معايا وبعدين قالها ..
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
جميع فصول الرواية عبر الرابط التالي "رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة"