رواية ملكت قلبى البارت الرابع 4 بقلم جنة سامي
رواية ملكت قلبى الفصل الرابع 4
مجهول: انا اسف استاز محمد عمل حادثة وودو المستشفى
لين بصوت هامس ودموع: اية
مجهول: انا اسف حضرتك
لين: فأنهى مستشى
مجهول: العنوان هو..
(لين كانت مصدومة ومنهارة من العياط)
الجد: مالك يا لي لى
لين: بابا عمل حادثة
الكل بصدمة: اية
( العيلة دى بتنصدم كتير اوى صح 😂 ايدة المفروض اكون زعلانة عشان عم محمد سورى 🙂)
( راحة المستشفى اللى فيها عم محمد وكان فى ممرضة)
يزن: لو سمحت فين اوضة استاز محمد الجارحى
الممرضة: فى الدور التانى الغرفة رقم.....
يزن: شكرا لحضرتك
( وطلعو بسرعة لقو الدكتور خارج من اوضتة)
الجد: خير يا دكتور ابنى مالو. ينفع ندخلو
الدكتور: حالتة مش كويسة خالص . مينفعش تدخلولو
لين وبتحاول تبان قوية: لو سمحت يا دكتور انا عايزة ادخل انا بس
الدكتور: ماشى بس مطوليش عشان حالتة مش مصطقرة
لين: ماشى
(دخلت لين عند ابوها وبتحاول تبان قوية وتحبس دموعها)
لين: بابا
محمد: لى لى انت جيت لى
لين: ازاى اسيبك فالحالة دى
محمد: خلى بالك من نفسك يا لى لى فى ناس عايزة تأزيكى
لين: متتكلمش دلوقتى يا بابا انت تعبان
محمد بتعب: لازم تعرفى كل حاجة قبل ما اموت رمز الخزنة يالى لى الرمز هو................. وسجلت الاملاك بأسمك
لين: بعد الشر عليك يا بابا انت هتكون كويس
محمد: اسمعينى يا بنتى....... فاكرة الحادثة اللى امك ماتت فيها دى م. م. م. مكنتش حادثة.. خلى بالك من نفسك يا لى لى.....................
(والجهاز عمل ________________) اللة يرحمو. البقاء اللة
لين: بابا يابابا اصحى بابا
(دخل الدكتور بسرعة وحاول يعمل اللى يقدر علية بس)
الدكتور: احنا حاولنا يا انسة لى لى بس للاسف البقاء اللة
لين انصدمت ودموعها وقفت فجأة ومعرفتش تتحرك خالص
الكل دخل ومصدومين بس لين كانت حالتها اصعب بكتير
لين فى نفسها: مش هسامح اى حد كان الة يد فالى حصل مع ابويا وامى مش هسامحهم
( روحو وعملو العزا والكل زعلان ومش بيتكلم وكان فى العزا ناس كتير جد واللى كان حالتة صعبة اوى بقا هيثم يا عينى كان بيحب اخو جدا)
flash back
امل: يلا نام بقا نام عشان عندك شغل بكرا
هيثم: معاكى حق هروح انام
ترن ترن ترن
هيثم بأستغراب: ايوة يا بابا فى حاجة
الجد: اخوك يا هيثم اخوك مات
هيثم بصدمة: بتقول اية يا بابا.....
الجد: اتحمل يا هيثم لازم تبقى قوى
هيثم: لاحول ولا قوة الا بالة
امل: فى اية يا هيثم
هيثم بدموع: اخويا يا امل اخويا مات
امل: اية
( العيلة دى بتستغرب كتير اوي بجد نسمية عيلة( اية) بدل الجارحى 😂)
امل: لا حول ولا قوة الا بالة
......عودة للحاضر 🙂
كانو كلهم قاعدين فى الصالون وفجأة دخل زين عليهم هو وخطبتو الزلة دى 😡 المهم هو عمل كدا عشان يجرح لى لى طبعا رزل هو كمان 😡 المهم
هيثم بغضب: لى جبتها معاك يا زين وكمان عبداللة السيوفى
زين ببرود: خطبتى يا بابا ودة عمى ولازم يكونو موجودين طبعا ( بيبص لأبوه بصة اللى هو ورينى بقا بنت اخوك هتستحمل ازاى)
الجد بأبتسامة: سيبو يا هيثم هو معاة حق خطبتو برضو
زين مش مرتاح من طريقة كلام جدو ولا ابتسامتة الباردة.
وهما قاعدين جت امل جنب زين وقالتلو: اطلع شوف مراتك يازين .زين كان لسة هيرفض بس فكر ان ممكن تكون هى دى فرصتو انو يجرحها ويطفشها
زين بابتسامة باردة: حاضر يا ماما
زين قام وكان الشرارة بتطلع من عنية راح اوضة لين ومن غير استأزان فتح الباب وكانت لين واقفة قدام البلكونة وحابسة دموعها والبلكونة فى وش الباب فكانت كدا مديالة ضهرها
زين فتح الباب وبغضب: اسمعى بقا متحلميش تكونى مرات زين الجارحى انت متستحقيش الشرف دة يا اسمك اية وعمرى ما هرضى بواحدة معندهاش حالة اجتماعية ولا تفهم حاجة.( وقبل ما يخرج قالها: وعلى فكىة انا خاطب
( كل دة وهى وقفة ومديالة ضهرها وكانت حابسة دوعهاودخلت اميرة بتقولها مالك انا شفت زين لسة خارج هو فى حاجة
لى لى: انت لى مقولتليش ان اخوكى خاطب
اميرة: ايدة هو مفركش الواد دة
لىلى لفتلها: اخوكى كان جى خصوصى عشان يجرحنى يابتسامى
اميرة: طب هو اية اللى حصل
لىلى حكتلها كل اللى قالة. لين: هو فاكر انو كدا جرحنى بس على مين واللى لأندمك يا زين
اميرة: انا عايزاكى دايما كدا قوية ولازم تاخدى حقك منو
لىلى: يلا ننزل
عند زين تحت نزل وبص لأبو نظرة باردة وابتسم هيثم عرف ان ابنو عمل حاجة بس مبينش . اما البت خطيبة زين فعرفت انو اتجوز بس هى عارفة انو عايز يطفشها ولازقة فية البت الرزلة دى 😒 المهم
.
عبداللة السيوفى: البقية فحياتك يا هيثم بية
هيثم: حياتك البقية
نانسى😒: عامل اية يا عمو انت وطنط
هيثم: الحمدلله بخير
امل فى نفسها: طب انت مالك ومال طنط دلوقتى الهى يا رب تتصخطى قردة وتتصخطى لية دة القردة اجمل منك😂😂 رايحة فرح بكمية المكياج اللى فوشك دى كتك الارف شبة الاتوبيس المقلوب (😂🤣😂 ولية مفترية 😂)
وفجأة نزلت اميرة هى والملاك بتاعنا الكل انبهر لدرجة انهم قامو وقفو من زهولهم
عبدالله: ازيك يا اميرة عاملة اية
اميرة: الحمدللهيا عمو
عبدالله بنظرات وقحة للين: مش تعرفينا بالقمر
كل دة وزين واقف متنح فيها ومعملش اي حاجة
اميرة: دى (انسة) لين بنت عمى ( البت حبت تستفز اخوها يخربيتكو دة انتو عيلة عقارب😂😂)
زين لما سمعها بصلها بصدمة ورجع بص للين ومنزلش عينو من عليها وعيونها الزقاء الامعة
اما نانسى فكانت هتموت من الغيظ من جمالها و..
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
فصول الرواية كاملة عبر الرابط التالي "رواية ملكت قلبي كاملة"