رواية ما ذنبي كي اظلم البارت الخامس 5 بقلم نور عصام
رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل الخامس 5
عمر. زينه ب ح ب ك
زينه. قفلت الفون بسرعه
عمر. هههههه يخربيت كدا وبعتلها رساله عالواتس وقالها ينفع اللي عملتيه دا لازم تتعاقبي علي عملتك دي بس بعد كتب الكتاب
زينه. ردت وقالت تعاقبني ازاي بقا يا حضرة الظابط
عمر. مبلااااش
زينه. ههههه لا انا عاوزه اعرف
عمر. يا بنتي قولتلك بلاااش
زينه. ايه رأيك بقا اني مصممه اعرف نوع العقاب بتاعك
عمر. مصممه يعني
زينه. ايوا ومش هتنازل غير لما اعرف
عمر. خلاص انتي اللي جبتيه لنفسك
زينه. ف نفسها قالت هو عاوز ايه المجنون دا يخربيته احسن يكون عاوز يدخلني السجن ولا حاجه
عمر. ها يا قمري روحتي فين
زينه. بتسرع القسم
عمر. هههههههههه لانو فهم تفكيرها
زينه. ممكن افهم بتضحك علي ايه
عمر. عليكي وعلي تفكيرك العبيط
زينه. انا تفكيري عبيط طيب والله اقفل
عمر. خلاص خلاص
زينه. ها بقا ايه هو العقاب
عمر. لما تكبري هقولك
زينه. دا علي اساس اني صغيره لعلمك يا استاذ انا مخلصه جامعه من سنه يعني كبيره بقلمي نور عصام
عمر. احلي بوسه لاحلي زوزه ف الدنيا كلها
زينه. وشها احمر ودقات قلبها سرعت
عمر. انا قولتلك بلاش وانتي اللي صممتي
زينه. قفلت واتنهدت وقاات يخربيتك هتموتني
عمر. بعت رساله تانيه وقالها مش عيب تقغلي ف وش حبيبك
زينه. تصبح علي خير يا حضرة الظابط
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
زينه. معاذ انت يالا
معاذ. نفسي مره تحترميني وتعامليني علي اني اخوكي الكبير
زينه. الحق عليا اني مش عاوزه اكبرك وعوزاك دايما كيوت كدا
معاذ. وانبي وهو يعني منفعش ابقي كيوت إلا بطريقتك دي
زينه. بس يالا وانت أمور وحلو كدا شبهي
معاذ. شبهك انتي يا شيخه تفي من بوئك
زينه. انت طول يا معفن تبقي قمر زي كدا
معاذ. قمر بالستر يا ختي ويلا غوري شوفي ماما بتعمل ايه
زينه. ملكش دعوه
معاذ. يا بنتي خلي عندك دم واحساس بالمسؤليه شويه
زينه. انت مالك الله
معاذ. مش عارف والله هتتجوزي ازاي ولا عمر دا هيستحملك ازاي
زينه. زي ما حضرتك استحملتني كدا
معاذ. متطر اعمل ايه يعني
زينه. هو كمان هيطر
معاذ. ههههه ليه ان شاء الله طيب انتي اختي ومتطر هو بقا
زينه. تعرف يالا انت معاك حق انا لازم افكر ف الموضوع دا تاني
معاذ. مسك ايدها وقالها ابوس ايدك كفايه تفكير احنا كدا تمام
زينه. انت شايف كدا
معاذ. ايوا
زينه. طيب بوس ايدي الاول وانا اتراجع
معاذ. رفع حاجبه ليها وقالها حسبي الله ونعم الوكيل
زينه. عااااااا الحقيني يا ماماااا
امها. بلهفه خرجت من المطبخ وقالت ف ايه مالك يا زينه
زينه. المعفن ابنك بيحسبن عليا
امها. اتنهدت وقالت منك لله وحسبي الله ونعم الوكيل
معاذ. هههههههه
روايات بقلم نور عصام
ابوهم. ياتري امته هتكبرو وتتعاملو مع بعض علي انكم ناس عاقله
زينه. والله يا بابا انا عقله بس الواد دا هو اللي بيجنني بهبله دا
ابوها. هو بردو
زينه. يعني ايه يا كبير
ابوها. يعني الجنان ف العيله وراثه يا قلب بابا
زينه. فعلا يا كبير وانا دايما اقول انا طالعه ل بابا حبيبي وف لحظه كان الريموت ف دماغها قصف عشوائي كدا من الكبير
معاذ. ههههه ههههههه تستاهلي
زينه. والله ما انا رده عليكم ودخلت عند امها المطبخ
ابوها واخوها. ضحكو عليها
روايات بقلم نور عصام
وحل المساء علي الجميع
عمر واهلو وصلو عند زينه والكل رحب بيهم وبعد الاتفاق علي كل شئ
ام عمر. ممكن نشوف عروستنا بقا
ام زينه. من عيوني ودخلت وبعد دقائق خرجت ومعها زينه
ام عمر وابوه اول ما شافها فرحو بيها وبجمالها
ام زينه. قالتلها سلمي علي عمك وطنط يا زينه
زينه. سلمت علي ابو عمر وراحت علي حماتها وسلمت
ام عمر. حضنتها وقالت زي القمر يا حبيبتي
زينه. عدت عمر وما سلمت عليه وراحت قعدت جنب معاذ
عمر. ابتسم وبصلها
ابو عمر. قال ان شاء الله عمر هيجي ياخدك بكرا يا عروسه وتنزلو تشترو الشبكه وكتب كتابكم بعد بكرا والفرح بعد شهر
عمر. بعد اذن حضرتك وعمي كمان انا حاب يكون كتب كتاب ودخله ليه نستني واحنا جاهزين
ابو معاذ. يا بني مش كدا ادو نفسكم فرصه تتعرفو علي بعض شويه دا شهر قليل جدا رواية ما ذنبي كي اظلم بقلمي نور عصام
عمر. معلش يا عمي انت عارف طبيعة شغلي وبصراحه مش حابب استني انا شغلي بيفرض عليا مأموريات برا البلد واحيانا بتطول ف حابب اخد زينه معايا
ام زبنه. يعني ايه دا
عمر. حماتي اهدي انا احيانا بعقد شهرين واكتر برا وبص ل زينه وقال ف عاوز مراتي معايا ومتقلقيش ببكون ليا سكن لوحدي وباقي زمايلي بيكونو ف مكان تاني
ام زينه. طيب يا بني ليه تاخدها خليها وانت روح لشغلك علشان
عمر. قاطعها وقال اسف يا حماتي انا مش ضامن عمري
ام زينه. ليه كدا يا بني ربنا يحفظك
عمر. تسلميلي بس خلوني علي راحتي
ام زينه. لسه هتتكلم ابوها بص ل زينه وبعدها قال واحنا موافقين
عمر. الحمد لله يبقي بكرا باذن الله ننزل نشتري الشبكه ونحجز القاعه ونخلص كل حاجه انا شقتي جاهزه
ام عمر. قالت يا حبيبي والجناح بتاعك ف الفيلا كمان جاهز ليه تسكن لوحدك خليك معانا
عمر. بص ل زينه وقالها ايه رايك يا زينه
زينه. بكسوف قالت مش هتفرق
عمر. زينه لو حابه تكوني لوحدك ف شقتك انا معنديش مانع ودا حقك
زينه. قالت خلينا مع بعض جو العيله بيكون حلو
عمر. فرح وبعدين قالها تمام ونبقي نروح شقتنا كام يوم كدا
ابو عمر. علي بركة الله
وتاني يوم نزلو اشترو الشبكه وفستنان الفرح وتم تجهيز كل شئ وبعدها بيوم جاء الموعد المنتظر واقيم حفل راقي للعروسين وبعد انتهاء الحفل
عمر. اخد عروسته ودخل الجناح الخاص بيهم بالفيلا
زينه. محرجه ووشها احمر
عمر. قرب منها وقالها حبيبتي اهدي ليه الخوف والتوتر دا وباسها من جبينها ونزل علي خدها وباسها وف لحظه اقتحم شفتيها بشفتيه وباسها بوسه طويله وما تركها الا لتتنفس
زينه. اخدت نفس ومش بتتكلم
عمر. نورتي حياتي ودنيتي كلها يا قمر وبعدين قالها انا هدخل اغير وانتي كمان غيري ونتوضي ونصلي وغمز بعينه وفعلا حصل
زينه. بعد ما خلصو صلي قالت انا هدخل الحمام من خوفها وتوترها دخلت وقعدت تفكر ف حياتها الجايه
عمر. لما لقاها اتاخرت خبط عليها
زينه. بتوتر قالت بس شويه وبخرج
عمر. ابتسم وبعدين قال طيب لحظه وجاي ونزل يجيب لها عصير
زينه. بس سمعت الباب قفل خرجت واتنهدت
عمر. نزل لقي ابوه لسه صاحي وموجود بالصاله قاله ممكن اتكلم معك شويه يا بابا بقلمي نور عصام
ابوه. هو دا وقته يا عريس
عمر. معلش يا بابا بس دقائق
ابوه. ابتسم وقال اوعي يا واد تكون
عمر. ابتسم وقال عيب يا بابا دا ابن ابويا بردو
ابوه. ضحك وحضنه وبعدين قاله في ايه يا حبيبي
زينه. لما لقته اتأخر خرجت من الاوضه وقالت هو راح فين ابن الذين دا
عمر. قال بابا زينه بتكون بنت عمي
ابوه. استغرب وقاله نعم بنت عمك مين
عمر. بابا احنا مش صغيرين انا متأكد انك انت وماما اول ما شوفتوها عرفتوها وخصوصا من الشبه اللي بينها وبين عمي ومراته الله يرحمهم
ابوه. انت اتجننت ولا ايه يا حضرة الظابط ولا الفرحه قصرت عليك
عمر. لا يا بابا انا لسه بعقلي ومتأكد من كلامي ولعلمك انا لما شوفت نظرتك ليها انت وماما اول مره تشوفوها شكيت وجيت اتأكدت من الصور اللي ف الالبوم ودا لاني اول ما شوفتها بردو شكيت بس قولت عادي يشبه من الشبه اربعين بس نظرتكم انتو ليها كانت غير
ابوه. عمر اطلع لعروستك
عمر. بابا انا سألت معاذ علي اسم زينه الحقيقي بس بعد كتب الكتاب وعرفت انها بتكون مايا الشريف
ابوه. انصدم لانو كان شاكك بس دلوقتي بقا تأكيد
عمر. ايوا يا بابا يعني مراتي دلوقتي هي مايا بنت عمي اللي عرفت بعدها ان حضرتك رميتها ف الملجأ
ابوه. مين قالك كدا
عمر. جوز عمتي حكالي كل حاجه وملوش لزوم تنكر يا بابا
امه. جت وقالت وانت عاوز ايه دلوقتي يا عمر
عمر. حق زينه
روايات بقلم نور عصام
زبنه. سمعت كلامهم ورد عمر وقالت بقا عاوز تاخد حقي هو دا كل اللي همك ومفكرتش فيا ودموعها نزلت ودخلت اوضتها تاني
ام عمر. حقها دا ايه اللي بتتكلم عنه
عمر. حقها لازم يرجعلها حقها ف ابوها وجدي واعتقد ان جدي كتبلها لوحدها عشرين فدان من ارضه دا غير الفيلا دي
امه. انت اتجننت ولا ايه
عمر. لا يا ماما متجننتش دا حقها وانتو عرفين كدا كويس وبعدين ما انتو بردو عندكم كتير ليه عاوزين تاخدوحقها ليه خرمتوها منه ومنكم
ابوه. قال .......
ياتري ابوه قال ايه وايه رد عمر عليه
وايه رد فعل زينه بعد ما عرفت
وايه اللي هتعمله ام عمر
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
جميع فصول الرواية عبر الرابط التالي "رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة"