رواية رهف حياتي البارت الخامس 5 بقلم اية هاني
رواية رهف حياتي الفصل الخامس 5
مروان: خسيتي اوي ايه دا انتي هتلبسي الفستان دا بقا ازاي..
رهف بإستغراب: فستان ايه..
مروان: خطوبتي انا وسلسبيل.. قال الكلمه دي ورهف اغمي عليها مروان ساب الفستان وقعد ع الأرض..
مروان بخوف شديد : رهف.. رهف ارجوكي ردي عليا.. يا عمي يا سمر..
الكل اتجمع..
محمد : فيه ايه يا ابني استر يارب مالها رهف..
مروان: مش وقت كلام يا عمي رني يا سمر ع الدكتور بسرعه..
بعد شوية جه الدكتور..
مروان : ما تخلص يا دكتور انت هتقعد تحسس عليها كدا..
الدكتور بضيقة: مش بشوف شغلي..
مروان بيحاول يتماسك ويتمالك اعصابه: بسرعه..
وبعد شوية..
خرج برا غرفتها وخرج وراه مروان..
مروان: ها يا دكتور ايه سبب الإغماء..
الدكتور : الواضح انها مش بتاكل وكمان عندها أنيميا ف انت هتروح تعمل لها تحليل ونشوف نسبة الإنيميا دي عندها اد ايه علشان نعالجها.. وياريت تهتموا بيها شوية..
مروان بحزن: ماشي يا دكتور شكرا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف غرفة رهف فاقت وفضلت باصه ف السقف بتاع الغرفة ودموعها نازلة بصمت..
دخل مروان لقاها بالمنظر دا قلبه وجعه اوي وراح حضنها..
مروان: ليه يا رهف تعملي ف فيا وفيكي كدا انتي بتعذبيناا احنا الاتنين..
رهف بضعف: ابعد عني يا مروان..
مروان فضل حضنها: لا مش هبعد يا رهف انتي لازم تقوليلي مالك ما انا مش هسيبك الا ما تقوليلي..
رهف بجمود وقررت تغيظه: انا بحب كريم يا مروان..
مروان بصدمه وبعد عنها : ايه!! انتي بتقولي ايه يا رهف!!..
رهف بنفس الجمود: اللى انت سمعته يا مروان ايه فيه ايه..
مروان: انتي اتجننتي وانا يا رهف.. انا ايه بالنسبالك..
رهف: انت أقرب صديق ليا..
مروان: بس كدا..
رهف: اه بس انت عايز حاجه تاني..
مروان: لا..
وخرج بكل هدوء وخد عربيته وخرج..
رهف ببكاء: انت اللى خلتني اعمل كدا يا مروان انت اللي عملت فيا وفيك كدا.. انا لازم امشي م البيت مش هقدر اشوفه معاها..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف بيت يامن..
يامن: هاا ايه العقاب بقا اللى تختاريه ع اللى عملتيه امبارح فيا..
سجدة وهي بتضحك وبتقوله: والله يا أبيه أميرة اللى قالتلى نزغزغك😂😂..
يامن مسكها من قفاها: اه تقومي تسمعي كلامها وتزغزغوني..
سجدة: بس كان شكلك يضحك اوي يا أبيه😂😂😂😂.
يامن: انا بقا هعمل نفس اللى عملتيه امبارح وفضل يزغزغ فيها..
سجدة: خلاص يا يامن انا آسفه والله. ذاكرلي شوية بقاا..
يامن: اوبس دا امتحاناتك قربت يا سنه بيضه هتسقطي..ايه اللى انتي فالحه فيه..
سجدة: العربي كله حلو ما عدا النحو والرياضه لا مش فالحه خالص اه الدراسات الجغرافيا بتلخبطني بص انا مش شاطرة ف حاجه 🙂🙂..
يامن: نعم!!..
سجدة: يلا ذاكرلي بلاش تضيع وقت يلا..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رهف رنت على سجدة.. : الو..
سجدة: رهوفة اخبارك ايه يا اللى بتسأليش..
رهف: يعني انتي اللى بتسألي..
سجدة: اصل بذاكر وانتي عارفة بقا علينا امتحانات بقا وكدا..
رهف: اه صح دا انا نسيت خالص والله..
سجدة: انتي هبلة يابت بتنسي امتحاناتك.. بس مالك كدا..
رهف ببكاء: تعبانه اووي يا سجدة حاسه إني بموت..
سجدة: طب بصي هخلي يامن يجبني واجيلك ف ثانيه..
رهف: لا يا حبيبتي متتعبيش نفسك..
سجدة: انتي هبلة يابت.. اقفلي انا جاية..
وقالت ليامن ويامن خدها ل رهف..
يامن: بصي انا هروح شوية ل قمر وأول ما تخلصي قعدتك مع رهف رني عليا اجي اخدك..
سجدة: اشطاا..ودخلت الفيلا..
كريم بإعجاب: اوباااا ايه القمر ده..
سجدة: تجاهل المجانين حماية منهم..
كريم: ايه المثل الغريب دا..
سجدة: نحن نختلف عن الآخرون..
كريم: يا جامد..
سجدة: يا تلح فين أوضة رهف..
كريم: تلح!! طب مش قايلك..
سجدة: يا رهاااااااااف انتي فيييين..
رهف خرجت على صوتها: تعالي يا سجدة انا فوق يابت..
سجدة: جيالك.. وراحت مطلعه لسانها ل كريم وقلدت صوته "تلح!! طب مش قايل..: عرفت لوحدي يا اخويا..
كريم ضحك جدا على طريقتها.. وطلعت سجدة ل رهف..
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا