رواية ابن عمي البارت السادس 6 بقلم نور عصام
رواية ابن عمي الفصل السادس 6
حور. هو ممكن يعني ناخد معنا فرحه وضياء
إياد. بصلها وسكت
حور. ايه دا انت زعلت
إياد. مش بالظبط
حور. خلاص خلاص علي راحتك وكانت زعلانه
إياد. مسك ايدها وقالها انتي طبعا عرغه ان دا شهر عسلنا وكمان احنا هنستقر ف القاهره بحكم شغلي ودراستك
حور. ايوا بس
إياد. من غير بس
حور. تمام اللي تشوفو
إياد. ممكن اسألك سؤال
حور. اتفضل
إياد. انتي عوزاهم يجو معنا علشان اخوكي
حور. قاطعته وقالت علشان فرحه الاول فرحه دي اختي وبحبها جدا وكنت حابه انها تفرح شويه وتغير جو وبما اني هتفسح ونقضي شهر عسل حبيت هي كمان نتشارك الفرحه مع بعض اما ضياء بيسافر وبيخرج كتير بحكم انو محامي
إياد. ابتسم وبحب باسها من خدها
حور. بس مادام انت شايف انو نكون لوحدها عادي يعني تتعوض
إياد. طيب ليه زعلانه بقلمي نور عصام
حور. لا ابدا
إياد. طيب لو قولتلك اني قولت ل ضياء يجي معنا ويقضو شهر عسل كمان علي قلبنا وزمانهم دلوقتي جهزو واحنا اللي اتأخرنا
حور. بفرحه قالت بجد يا إياد
إياد. بحد يا روح إياد
جروب روايات بقلم نور عصام
حور. من فرحتها حضنته وباسته ف خده وقالت ربنا يخليك ليا حبيبي وميحرمنيش منك ابدا
إياد. اممم وبخبث قالها لااا انا عاوز رد فعل احسن من دا
حور. اتصنعت عدم الفهم وقالت يعني ايه
إياد. فهمها وقال يعني عاوزه تشكريني يبقي كدا وانقض علي شفتيها وبعد لحظات بعد عنها وقالها عرفتي ازاي
حور. رخم
إياد. تاني
حور. لا لا خلاص خلاص
إياد. جبانه وبعدين نزلو
جروب روايات بقلم نور عصام
فرحه. كل دا دا انتو لو بتخترعو الذره كان زمانكو خلصتو
حور. بهمس قالت الذره بقا
فرحه. يعني ايه يا بت
حور. يعني الذره اهون من اللي كنا بنعمله يا عبيطه
فرحه. حضنتها وقالت مش هتنازل غير لما اعرف وبالتفصيل
حور. بهزاو قالت إياد انت عارف اني كليتي صعبه وانا مش فاضيه اضايف حد ياريت تكلم ضياء وتقوله اننا هنستناهم وقت تاني جايز بعد الامتحانات ولا اقولك دا بعد الامتحان انا عندي تدريب
إياد. ببتسامه قال انا بقول كدا بردو ومسك ايدها وقال يلا يا روحي علشان هنتأخر سلمي علي فرحه بقا بقلمي نور عصام
فرحه. قسما بالله اصور قتيل هنا
حور وإياد. ههههه ههههههههه
ضياء. راح علي فرحه وقالها دا انا اطردهم من الشفه واحنا اللي نقعد فيها دا انا اللي تعبت فيها علي ماجهزتها ومعايا مفتاحها
فرحه. بصتلهم وقالت طيب عند اذنكم بقا احنا ورانا سفر والمشوار طويل ومش عاوزين نتأخر
مهران وعثمان وريهام والهام ضحكو عليهم وبعدين سلمو علي الكل ودعولهم بالسعاده
في الطريق
إياد. حور حبيبتي عندك محاضرات بكرا كتير
حور. اتنين وعندي معمل ولازم اروح المستشفي
فرحة. كل دا
حور. للاسف
إياد. تمام انا هوديكي وبعدين اجي اخدك ونسهر برا شويه
حور. ان شاء الله
إياد. كنت حابب اخدلك اجازه كام يوم
حور. للاسف مش،هينفع انت عارف الكليه وكمان الامتحان بعد شهر
إياد. متقلقيش ياروحي انا معاكي
حور. ربنا يخليك ليا
فرحه. خلو عندكم دم ولاحظو ان معاكم ناس
إياد. حبيبتي يا بت وبعدين اعملي نفسك مش سامعه
فرحه. بس انا سامعه يا خويا
ضياء. قلبي ونور عيوني
فرحه. فينك من بدري يا عمري
حور وإياد هههههه ههههههههه
وبعد فتره وصلو
فرحه. ايه دا المشوار طويل فعلا
حور. عذرتيني
رواية ابن عمي بقلمي نور عصام
فرحه. بصراحه معاكي حق انك ترجعي البلد مهدوده من المشوار
حور. انتي الجامعه بتاعتك كانت بالبلد علشان كدا محستيش بالتعب
فرحه. الله يكون ف عونكم والله
روايو ابن عمي بقلمي نور عصام
إياد. طيب يلا اطلعو استريحو شويه علي ما اطلب اكل
فرحه. احنا ممكن نعمل يا إياد
إياد. لا يا حبيبتي انتو تعبانين من المشوار ارتاحو اليوم
فرحه. هو دا الكلام
إياد. قاد حور اوضتك الاولي عاليمين وانتي يا فرحه اللي جنبها
حور. ابتسمت وبعدين قالت طيب ممكن الشنط
إياد. دقايق وهاجي وراكي
حور. تمام وطلعو
إياد. قال ل ضياء ايه رايك تخليك هنا وتفتح مكتب محاماه انتي محامي شاطر وسمعتك كويسه ومعروف برغم صغر سنك
ضياء. عندي قضايا كتير ف البلد
إياد. ومالو روح البلد يومين وباقي الاسبوع هنا
ضياء. طيب وامك وابوك
إياد. متقلقش هنروح كل فتره نقعد معم يومين
ضياء. مش عارف
إياد. متفكرش كتير هنا احسنلك واهو نكون مع بعض
ضياء. بس لو حصل هجيب شقه ليا علشان
إياد. انت مجنون احنا اخوات وبعدين قاله احنا نجيب فيلا حلوه كدا علي قدنا ونعيش كلنا مع بعض واهو البنات يقعدو مع بعض احسن ما يملو ويزهئو وبكدا نكون متطمنين عليهم وبدل ما فرحه تقعد كل الوقت لوحدها اهو تقعد مع حور لما ترجع من الكليه او المشفي
ضياء. ابتسم وقال ماشي وانا هكلم بابا واقوله
إياد. اوك يلا ونطلع الشنط احسن زمانهم علي اخرهم
ضياء. فعلا ههههههه
إياد. دخل اوضته لقي حور نايمه علي السرير ولابسه تيشرت وبيرمودا من بتوعه اتفاجئ بيها وبشكلها اللي يجنن راح وقعد جنبها وحط ايده علي شعرها اللي مفرود علي المخده ومال عليه وباسها منه وبعدين من حبينها وقالها ربنا ميحرمني منك
حور. فتحت عيونها
إياد. بمكر قالها ينفع اللي عملتيه دا
حور. عملت ايه
إياد. يعني مش عرفه
حور. ايه اللي حصل
إياد. لازم تتعاقبي الاول علي عمايلك وبعدين ابقي اعرفي
حور. قامت قعدت وقالت انا معملتش حاجه
إياد. وكمان بتكذبي
حور. اين اللي انت بتقوله دا
إياد. بقول انك لازم تتعاقبي علي كل تصرفاتك انا ماسك نفسي بالعافيه لكن لحد هنا وكفايه لابد من العقاب
حور. دا اللي هو ازاي يعني وقامت وقفت من السرير
إياد. وقف قصادها وقرب عليها
حور. رجعت لوارا حتي اصبحت علي الباب
إياد. ابتسم وقال اهو كدا العقاب بقا اسهل وقرب اكتر وانفاسه تلفح اعنقها وهمس وقال عقابك ذاد بعد وقوفك كدا نور عصام
حور. ايييه ف ايه
إياد. مد ايده وحطها علي التيشيرت من علي صدرها وقال انا عاوز التيشيرت بتاعي ودلوقتي حالا
حور. اتنفست بصوت عالي وحاولت تبعده عنها
إياد. متحاوليش انا هاخده دلوقتي
حور. بتنهيده قالت طيييب ابعد وانا ادهولك
إياد. لا انا هاخده بنفسي
حور. اتكسفت وشها بقا احمر وبيطلع نار وعضت علي شفتيها
إياد. اهو كسوفك دا اللي هيوديكي ويوديني ف داهيه
حور. مش فاهمه كلامه
إياد. ما عطاها فرصه تفهم كلامه قرب عليها اكتر والتهم شفتيها بشفتيه بشغف وتملك منه وف لحظه كانت مجرده من ملابسها وغابا معا في بحور هاجت لها امواج العشق والاحتياج والمشاعر الجياشه
علي الجانب الأخر
ضياء. دخل اوضته لقي فرحه نايمه عالسرير قرب منها وباسها ف خدها
فرحه. فتحت عيونها وقالت كل دا تأخير
ضياء. كنت بظبط الدنيا علشان حبيبتي تعيش سعيده ومبسوطه
فرحه. انا سعادتي وانبساطي ف قربك مني ووجودك جنبي كل عمري يا عمري كله
ضياء. ببتسامه قالها انتي قد كلامك دا
فرحه. قامت قعدت عالسرير وبخبث قالت طبعا قده واكتر كمان
ضياء. بخبث قالها طيب قومتي ليه
فرحه. ابغي
ضياء. والله ما انتي باغيه حاجه انا اللي هبغي بنفسي وانقض عليها
عند إياد
حور. علي فكره انت قليل الادب
إياد. الكلام دا ليا انا
حور. اومال لامي
إياد. وانا اش عرفني انتي ادري بامك
حور. بقا كدا يا إياد
إياد. هو انا قولت حاجه بقلمي نور عصام
حور. زعلانه منك ودارت وشها الجهه التانيه
إياد. حور حبيبتي زعلانه مني لا لا انا كدا لازم اصالحها
حور. ما عطته اهتمام
إياد. لف وشها ليه وقالها مقدرش علي زعلك يا عمري كله
حور. بتحاول تبعد عنه
إياد. قرب عليها وهمس وقال اوعي تبعدي عني ولا حتي تحاولي
حور. خلااااص
إياد. قالها بعشقك وضمها ليه
وتاني يوم
حور. صباح الخير يا حبيبي
إياد. اجمل صباح علي اجمل عيون
حور. يلا بينا
إياد. هتوحشيني وقرب عليها وباسها بوسه طويله
حور. بعد لحظات بعدت عنه
إياد. ابتسم وقالها مش قادر اسيبك هو يعني ضروري تروحي اليوم
حور. لسه هتتكلم
فرحه. رنت علي حور
إياد. مين الرخم
حور. شاف الفون وقالت فرحه
إياد. دي مصتقصداني البت دي
حور. هههه معلش يلا لاننا فعلا اتأخرنا ونزلو
فرحه. صباح الخير كل دا نوم
كور. لا بقولك ايه يا إياد انا حماتي سبتها ف البلد واي حد هنا مش عجبني ياريت ارجع ملقهوش
إياد. عيوني يا قمر انا يهمني راحتك بردو
ضياء. تمام وبس ترجعو ياريت تشوفو مكان تاني علشان انا وفرحتي مش عوزين حد يزعجنا
فرحه. راحت عليه وقالت قلبي وقلبي وقلبي طول عمرك عارف راحتي فين وتعملها ربنا يخليك ليا بقلمي نور عصام
إياد. لو سمحت يا حضرة المحامي هات مفتاح الشقه لاني بعتها
حور وفرحه. هههههه ههههههه وحضنو بعض
ضياء. ايه نازلين دلوقتي
حور. ايوا لاني اتأخرت
فرحه. طيب تعالو افطرو الاول
إياد. تسلم ايدك يا قمر وقعدو كلهم
ضياء. قال ل إياد انو هيكلم واحد صاحبه علشان يشوف موضوع الفيلا اللي هيقعدو فيها كلهم
إياد. تمام
حور وفرجه. فرحو جدا
وبعد شويه قامو ومشيو
إياد. حبيبتي خلي بالك علي نفسك وكلميني وقت تخلصي محاضراتك
حور. حاضر
إياد. هروح المشفي وبعدين بس تخلصي ننزل نشتري عربيه علي ذوقك يا قمري علشان نترحم من التاكسي كل يوم
حور. ابتسمت ومشيت
إياد. راح المشفي
حور. بعد ما خلصت محاضرات راحت المشفي اللي هتدرب فيها
سندس. واو حلوه المشفي
جروب روايات بقلم نور عصام
حور. فعلا
سندس. اوبا بقا ايه دا
حور. ف ايه
سندس. شايفه الموز اللي هناك دا
حور. مش عاوزه اشوف حد خلينا ف اللي احنا فيه
سندس. طبعا ما انتي اتجوزتي خلاص وكانو وصلو
د علاء. قال يا ريت الاصتف كلو يجمع مع بعضو وفعلا اتجمعو وقال د سندس هتروحي مع د مراد ود محمد هيروح مع د امل ود حور هتروح مع د إياد وهنا
حور. انتبهت وبصت ل لقت إياد
إياد. ابتسم وغمز لها بعينه
د علاء. اعتقد كدا يا دكاتره كل واحد عرف هو هيتدرب مع مين
الكل قال تمام يا دكتور
د علاء. طيب بلا اتفضلو كل واحد علي شغله
إياد. قال ل تعالي ورايا
حور. مشيت وراه
إيتد. دخل مكتبه وقالها ممكن تجيبي ملف من المكتبه اللي هناك دي
حور. راحت ووقفت قدام المكتبه وقالت اي ملف انت عاوزه
إياد. اسمها حضرتك مش انت انتي هنا ف مستشفي وانا الدكتور اللي هتتدربي معاه فاهمه
حور. مستغربه طريقته معها
إياد. هاتي الملف اللي علي اليمين
حور. جابته وراحت لعنده وقالت اتفضل حضرتك
إياد. اخده منها وقالها اتفضلي اقعدي
حور. قعدت وبصتله وهي علي اخرها
إباد. شاف الملف وبعدين قالها اتفضلي شوفي الحاله اللي ف الملف دا وعاوز رايك فيها
حور. اخدت الملف وقرات عن الحاله وبعدبن قالت دي محتاجه عمله ف القلب بس مش متاكده اذا كانت
إياد. قاطعها وقال مفيش حاجه اسمها مش متاكده يا دكتوره انتي كدا بتعرضي حياة المريض للخطر
حور. بصتله
إياد. المفروض عليكي تدرسي الحاله كويس ومتتسرعيش لان بناءا علي كلامك هتم العمليه او اي شئ يخص المريض فلازم تكوني واثفه من نفسك وكلامك يادكتوره
حور. تمام حضرتك
إيأد. الحاله موجوده ف قسم القلب ف الدور التاني اتفضلي انزلي شوفيها وعاوز تقرير مفصل عنها بعد ربع ساعه
حور. ربع ساعه دا ايه دا احنا ف الدور الخامس وعقبال ما انزل واروح عند الحاله واوصلها واشوفها هيكون فات نص ساعه
إياد. فات من الربع ساعه دقيقتين
حور. قامت وقفت وقالت انت ازاي تكلمني كدا
إياد. بكل هدوء قال باقي 12 دقيقه من الربع ساعه وبعدها هكتب تقرير ف ملفك انك مش جديره تكوني دكتوره.
حور. اتعصبت وقامت وقفت وقالت طيب يا إياد وخرجت
إياد. ههههههههه
حور. جريت علي الاسانسير ونزلت جري علي تحت وراحت عند المريض وشافت حالته وكتبت تقرير عنه ومشيت جري
إياد. كان قاعد ف مكتبه ومعه دكتوره نجوي
نجوي. بجد انا مبسوطه انك معنا يا دكتور اياد
حور. سمعت كلامهم ودخلت بدون ما تخبط
إياد. قال ..
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- فهرس الرواية "رواية ابن عمي كاملة"