Ads by Google X

رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ما ذنبي كي اظلم البارت السابع 7 بقلم نور عصام

رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة

رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل السابع 7

زينه.  بدون ترد قالت معاذ طبعا
عمر. بصلها وابتسم ولكن احرج كان فاكرها هتقول انتو الاتنين بس للاسف اختيار صعب ومحرج جدا بالنسبه له
ابوها وامها احرجو من ردها السريع
ابوها.  اتصنع البسمه وقالها طبعا يا حبيبتي اخوكي حبيبك لكن جوزك حبيبك ودنيتك كلها
عمر. بيداري الموقف قالها بقا كدا يا زينه طيب كنتي جمليني  
زينه.  قالت دي الحقيقه انا معنديش اغلي من اخويا انا اللي بيني وبينك كلمه لو قولتها يبقي كل شئ انتهي لكن اخويا مهما يحصل بينا عمرنا ما هنفترق لان الرابط اللي بينا قوي 
عمر.   انا روحي تفارقني ولا تفارقيني انتي يا زينه 
زبنه.  بصتله وما كانت متوقعه رده دا وخصوصا بعد كلامها
ابوها وامها واخوها كانو مبسوطين من رد عمر
ابوها. ربنا يسعدكم يا ابني ويهدي سركم ويرزقكم بالزريه الصالحه
معاذ.  ربنا يخليكي ليا حبيبتي ويسعد قلبك
امها. بصتلها
زينه.  راحت قعدت جنبها
امها.  بهمس قالت طمنيني حبيبتي
زينه.  الحمد لله يا ماما انا بخير اتطمني
امها.  بصتلها وما اتكلمت
زينه.  قالتلها حبيبتي والله انا بخير وكل شئ تمام  
امها. ابتسمت وطبطبت عليها وبعدين قالتلها حبيبتي اهدي علي جوزك شويه ليه حسه انك جامده عليه ف اكلام
زينه.  ابدا يا ماما
امها.  زينه دا جوزك وحبيبك ودنيتك كلها وان شاء الله هيبقي ابو ولادك خلي بالك منه وحبيه زي ما بيحبك عمر ابن حلال ويستاهل كل خير وكفايه حبه ليكي اللي واضح ف عيونه وكل تصرفاته
زينه.   حاضر يا ماما
امها.   علشان خاطري عاملي جوزك كويس واوعي تبعدي عنه
زينه.  بصت لامها وف نفسها قالت ايه يا ماما كأنك كنتي معانا
امها.  بهمس اكتر قالت انا امك واعرفك اكتر من نفسك وكلامك وردك علي جوزك بيأكد اللي جوايا
زينه. وشها احمر وما عرفت ترد
امها.   هستني منك فون يطمني اليله ولو ما حصل انسي ان ليكي ام
زينه.   يا ماما 
امها.  قاطعتها وقالت اللي قولته يتنفذ واوعي تاني مره تتكلمي مع جوزك بالشكل دا فاهمه
زينه. بصتلها وعيونها اتجمعت فيها الدموع
امها.   عاوزه الناس تقول عني معرفتش اربي 
زينه.  اسفه يا ماما
امها. طبطبت عليها وقالت حبيبتي انا بحبك وخايفه عليكي وجوزك كويس عيشي حياتك معاه ومتحرمهوش منك ولا انتي تبعدي عنه وبعدين بصت ل معاذ وابوه وقالت يلا بينا
عمر. ايه يا طنط لسه بدري
ام زينه.  بدري من عمرك يا حبيبي وسملو علي بعض وبعدين قالت ل زينه هستني منك فون وباستها ومشيت
في الطريق
ابو زينه.  قال لامها البنت كويسه يا حنان
حنان. الجمد لله ربنا يهدي سرها ويهديها
ابوها.   بصلها
حنان.  الحمد لله متقلقش
ابوها. اتنهد وسكت بقلمي نور عصام 
زينه.  بعد ما اهلها مشيو دخلت اوضتها
عمر. راح عليها وقالها حبيبتي
زينه. بدموع قالت عاوز ايه
عمر.   قعد جنبها عالسرير ومسك ايدها وقالها عيون عمر وقلب عمر وروح عمر ليه الدموع دي
زينه.  علشان علشان 
عمر.  علشان ايه
زينه.  ما ما ما
عمر. بمرح قالها انتي هتمأمأي
زينه.   بصتله وماردت
عمر. ضمها ليه وقالها مالك بس يا قلبي
زبنه.  ماما زعلانه مني
روايات بقلم نور عصام 
عمر. اتوقع زعلها ليه وبعدين قالها ليه بس
زينه.  لانها شكت انو في حاجه بينا
عمر. بمكر قال طيب هو فيه حاجه بينا
زينه.  عمر متستهبلش
عمر. ابتسم وقالها بحبك يا زينه
زينه. اتكسفت وبعدين قالت ايه دا انت ازاي تاخدني ف حضنك كدا
عمر.  انتي لسه واخده بالك دلوقتي وبعدين قالها انتي اللي جيتي ف حضني وانا مرضيتش اكسفك
زينه. يا سلام
عمر.  مال عليها وقالها انا عارف ان مامتك مستنيه منك فون وانا بصراحه عاوز شكلك يبقي كويس قدامها
زينه. بصتله ورفعت حاجبها 
عمر.  انا عامل عليكي بس
زينه.  بغيظ منه دفعته بعيد عنها
عمر.  ضحك ومسكها من ايدها وشدها عليه وقعت عالسرير
زينه.  خلاص روحها هتطلع من اللي حصل 
عمر. قرب عليها ومال وداعب انفه بانفها وبعدين باسها من جبينها وف لحظه التهم شفتيها بشفتيه
زينه.  كانت تقاومه
عمر.  شدد من احتضانه ليها وتعمق ف قبلته
زينه. اصبحت عالمغيبه بين اديه
وبعد بعض الوقت اصبحت زوجته شرعا 
عمر.  ببتسامه قالها مبروك يا قلب عمر
زينه.   ما ردت
عمر.   لف وشها ليه وقالها صباحيه مباركه يا روح عمر
زينه.  بصتله وقالت انت ازاي تعمل كدا 
عمر.  ههههههه وبعدين قالها عملت ايه 
زينه.  انت عارف عملت ايه
عمر. لا مش عارف قوليلي انتي
زينه. انت رخم بجد
عمر. وبحبك وبموت فيكي وبعدين حب يهزر معها قالها علي فكره انا اللي حصل دا عملته بس علشان مامتك لما تسألك متكذبيش عليها وشكلك يبقي حلو ادامها لكن انا مكنتش عاوز 
زينه.  نعم ياروح امك
عمر.   هههههههههههه 
زينه.   تصدق انا غلطانه اني عملت كدا
عمر.  هو انتي اللي عملتي يا زينه
زينه.  وشها احمر والتفتت الناحيه التانيه
عمر.  ضمها لصدره وقال مش عيب عليكي تبقي كبيره كدا وتكذبي 
زينه.  صوت نفسها بقا عالي 
عمر.  ضحك وقالها خلاص اهدي كنت بهزر معاكي
زينه.  هزار بايخ وشدت نفسها منه وقامت
عمر.  جري وراها وقالها بقا انا هزاري بايخ طيب
زينه.  انت هتعمل ايه 
عمر. هعمل كدا وف لحظه كانو تحت الميه سيبكم من الناس المنحرفه دي لاني انا مقدرش اقعد معاهم اكتر من كدا علشان عيب 😍 وهنزل جري 🏃‍♀️ علي تحت بس ربنا يستر ما اوقع من عالسلم 
ابو عمر.   قال ابنك اتكلم معاكي
ام غمر. لا انا طلعت اهل زينه لما جم وباركتلهم ونزلت وما طلعت تاني
ابو عمر.   طيب اتصلي عليه خليه ينزل 
ام عمر.   بلاش نتكلم معاه دلوقتي
ابو عمر. اومال امته لما يخربها علي دماغنا كلنا
ام عمر.  اهدي بس ومتنساش انو عريس بقلمي نور عصام 
ابوه.  ايوا يا ختي هو يعيش حياته وينغص علينا عشيتنا بكلامه
امه.  معلش هو اتفاجئ باللي عرفه وكان لازم يتكلم معنا 
ابوه.  وعجبك طريقته دي وبعدين يعني هو اللي عملته دا مش علشانه 
امه.   علشان خاطري استني عليه شويه ونكلمه دا انا خايفه من زينه لما تعرف ياتري هتعمل ايه
ابوه. ولا تقدر تعمل حاجه يا ساتر عالججود 
امه. كل خوفي علي عمر من ردة فعلها اما هي ولا تفرق معايا 
نروح بقا عند عرايسنا كفايه عليهم كدا ايه محدش اتجوز غيرهم ياريت يراعو شعور السناجل 😂😍😂
عمر.   حبيبتي ايه رأيك نسافر اليوم
زينه.  هنروح فين
عمر. اي مكان حبيبتي تقول عليه
زينه. اي مكان 
عمر.  شاوري
زينه. باريس 
عمر.  اووووه 
زينه.   خلاص خلاص بس بعد كدا متندفعش قوي وتقول
عمر. قاطعها وراح فتح درج الكومود واخد منه شئ وقالها اتفضلي 
زينه.  ايه دا 
عمر. افتحي الظرف وشوفي
زينه. فتحته وبعدين فرحت قوي وقالت مش معقول
عمر.  ابتسم وقاله علشان بس تعرفي ان حبيبك مش بتاع كلام 
زينه.   وقفت قدامه وحطت ايديها حولين رقبته وقالت عموره حبيبي انا كنت بهزر معاك وانت اللي اخد كلامي جد 
عمر.   بصلها ورفع حاجبه وقال مش مصدقك
زينه.   طيب اعمل ايه علشان تصدقني
عمر.  تعملي ايه تصالحيني اكيد
زينه. ازاي يعني 
عمر. شوفي انتي بقا
زينه.  باسته من خده وقالت كدا كويس
عمر. لا طبعا ف حد يصالح كدا  
زينه.  اومال ازاي 
عمر.  قالها كدا وكان مطبق شفتيه علي شفتيها وبعد لحظات 
زينه.  اخدت نفسها وقالت علي فكره انت مخادع 
عمر. اناا
زينه.  ايوا
عمر. طيب علشان كدا لازم اخليكي تشوفي خداعي علي حق
زينه.  خلاص مش عاوزه 
عمر.  مش هيحصل لازم تشوفي وانقض عليها كام مره اقولهم راعو ان معاكم سناجل الناس دي عاوزه واقفه جامده 🤣
وبعد بعض الوقت
عمر.   جعانه
زينه.  مش قوي
روايات بقلم نور عصام
عمر. طيب لحظه اطلب الاكل
زينه.  لا احنا اللي هننزل تحت
عمر. بصلها واستغرب
زينه. عادي يعني مادام حماتي وحمايا ماطلعو يباركولنا ننزلهم احنا
عمر.  ضمها وحط راسها علي صدره وقال ناويه علي ايه يا زوزتي
زينه.  كل خير يا حبيبي
عمر.  مش مرتاحلك
زينه. دا انا طيبه خالص
عمر.  اممم هنشوف يا زوزه وبعدين قالها اجهزي علشان السفر باليل 
زينه.  اوك وبعدين قالت يلا ننزل 
عمر. مسك ايدها ونزلو 
ام عمر.  اول ما شافتهم فرحت وبصت لابنها وقال الف مبروك يا حبيبي انا كنت لسه هبعتلكم الاكل ما ذنبي كي اظلم بقلمي نور عصام
زينه.  ببرود قالت ايه يا حماتي هو ابنك بس اللي اتجوز مفيش مبروك ليا عموما انا مش زعلانه انا بزعل بس من الناس اللي بحبهم 
عمر. بصلها وبعدين قال بابا فين يا ماما 
امه.  قالت ف اوضة المكتب 
ابوه. طلع وقال انا هنا ياعمر وراح عليه وقاله الف مبروك يا حبيبي
عمر.  الله يبارك فيك يا بابا 
ابوه.  بص ل زينه وقالها مبروك يا زينه
زينه.  بصت لحماتها وقالت شوفتي باركلي ازاي طبعا ما الدم بيحن بردو وعموما الله يبارك فيك يا عمي
ابو عمر وامه.  بصولها واتفاجئو 
زينه.  عرفت تفكيرهم وقالت ايه هو انتي مش ابو جوزي وحمايا وطبيعي اقولك يا عمي ولا ايه يا عمي 
عمها.  بصلها ولسه هيتكلم
زينه.  سابت ايد عمر وراحت علي عمها ورمت نفسها ف حضنه 
عمها. دقات قلبه سرعت ومش عارف هي عملت كدا ليه
عمر وامه بصولها وما اتوقعو تعمل كدا وليه عملت كدا
عمها.  واقف ومش عارف يعمل ايه من تصرفها دا
زينه.  لسه ف حضن عمها قالت اهدي يا عمي مش عمي بردو 
عمها.  رفع ايده وضمها 
زينه. اول ما عمها ضمها خرجت من حضنه 
عمها. بصلها 
زينه.  قالت احساس كنت عاوزه اجربه وجريته وكمان علشان لما تقابل اخوك بعد عمر طويل تقوله كان نفسي احافظ علي بنتك واضمها لحضني بس ما قدرت آنانيتي اتغلبت عليا وطمعي وطمع مراتي قصرو علي قلبي ونزعو الرحمه والانسانيه منه بقلمي نور عصام
عمها.  ساكت ومش بيرد 
زينه.   قالت علي فكره انا جعانه جدا وعاوزه اكل 
عمر وامه وابوه بصولها واستغربو تغيرها دا بسرعه كدا 
زينه.  ايه يا عمر هو احنا مش هناكل ولا ايه عموما لو مش هتأكلوني اما هطلب ماما واخليها تبعتلي اكل
عمر.  دقائق والاكل يكون جاهز
زينه.  تمام وراحت قعدت عالسفره
عمر.  ياتري بتفكري ف ايه يا زينه وراح قعد جنبها
زينه.  علي فكره انتو لو ما جيتو تاكلو معايا يبقي اكيد مش عوزيني اكل وهطر اخد جوزي وامشي علشان نكون علي راحتنا بعد كدا
ام عمر.   اخدت ابوه وقالت يلا يا ابو عمر وراحو عالسفره
زينه. ابتسمت وقالت لدرجه بتحبي ابنك وخايفه يبعد عنك
ام عمر. اتغاظت من بردو زينه وتصرفاتها وقالت طبعا دا ابني الوحيد ومقدرش يبعد عني ابدا 
زينه.  بس خلاص معتش ابنك لوحدك 
امه. يعني ايه بقا 
زينه. يعني بقا جوزي وحبيبي ودنيتي وعمري كله وان شاء الله ابو ولادي يعني بقا ليا فيه اكتر منك دا غير بقا انو ابن عمي كمان
ام عمر. بصتلها واتوعدت لها
زينه.  لا لا يا حماتي ليه البصه دي احنا لسه ف الاول ومحبش نبتديها كدا مع بعض مادام انتي مصره نقعد معاكي يبقي لازم نكون متفقين 
ام عمر. بت انتي 
زبنه. بكل هدوء قاطعتها وقالت انا مش بت انا خريجة هندسه يعني لما نحبي تناديني تقولي يا بشمهندسه يا اما تقولي يا زينه لكن بت دي مش هسمح بيها نهائي
ام عمر.  اوعي يا بت تكوني فاكره اني خايفه منك 
زينه. بهدوء قالت طبعا خايفه مني 
عمر.  زييينه 
زينه. قالت نعم يا قلب زينه
عمر. اتغاظ من برودها وقال يلا نطلع
زينه. بس انا جعانه وعاوزه اكل ولا مش من حقي أكل كمان ف بيتي 
امه.  بتسرع قالت بيتك 
زينه.  طبعا ومكتوب باسمي كمان 
امه عمر.  قالت شكلك اتجننتي وانا بقا اللي هفوقك 
زينه.  ف انتظار خطتك يا حماتي ومتنسيش اني مهندسه وبعرف اتكتك واخطط كويس فبلاش تلعبي معايا وكفايه اللي عملتيه زمان 
عمر. مسكها من ايدها وقالها يلا وطلعو علي فوق 
زينه. ف ايه براحه 
عمر.  ممكن افهم ايه اللي عملتيه دا 
زينه. عملت ايه 
عمر.  زييينه متعصبنيش ليه كدا انا قولتلك من قبل اني هعملك اللي عوزاه وكمان سمعتي اللي حصل بيني وبين بابا يبقي ليه تصرفك دا
زينه.  انت زعلان من شويه كلام صدر مني ومش زعلان علي حرقة قلبي من اللي ابوك وامك عملوه فيا ورموني ف ملجأ زي الل
عمر.   مين قال اني مش زعلان بس ميصحش منك كدا وخصوصا وانا موجود انتي معملتليش اي اعتبار 
زينه.  بصتله وبكل هدوء قالت طلقتي يا عمر لان العيشه بينا استحاله تكمل خلينا نفترق قبل ما اهد الدنيا علي دماغكم 
عمر. بصلها وقالها انتي واعيه لكلامك 
زينه.   ايوا وصدقني لو استمريت معاهم انا مش هسكت وجايز انتقم منهم عاللي عملوه فيا وخصوصا بعد رد مامتك عليا واصراها انها ما عملت جاحه فا الاحسن اننا نفترق
عمر. انتي عاوزه تنتقمي منهم يا زينه 
زينه.  لو استنيت هنا هعمل كدا وبصتله وقالت طلقني يا عمر لانك هتخسر حد فينا 
عمر.    هتنتقمي منهم يا زينه 
زينه.  ايوا يا عمر ومش هعمل حساب ولا خاطر لحد
عمر.  زينه انتي .........
توقعاتكم ايه اللي عمر قاله
وهل زينه هتنقم ام لا وياتري هي ليها حق الانتقام منهم 
يتبع الفصل الثامن والأخير اضغط هنا
جميع فصول الرواية عبر الرابط التالي "رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة"
google-playkhamsatmostaqltradent