Ads by Google X

رواية ابن عمي الفصل السابع 7 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ابن عمي البارت السابع 7 بقلم نور عصام

رواية ابن عمي كاملة

رواية ابن عمي الفصل السابع 7

إياد.  بصلها وقال خير يا دكتوره داخله متسربعه كدا ليه
د نجوي.  المفروض تخبطي قبل تدخلي ميصحش اللي عملتيه دا وبعدين بصت ل اياد وقالت مين يا إياد
د إياد.  بصلها وقال دي دكتوره بتدرب معايا
د نجوي.  بأرف اها ليه طالبه يعني
حور.  هي كمان بصتلها بارف وقالت يعني
نجوي.  اتغاظت من ردها عليها 
حور.   اتفضل ياد كتور التقرير اهو
نجوي.  اوك يا دكتور إياد انا هووح اشوف شغلي واكيد هنتكلم تاني
د إياد.  اكيد طبعا ومشيت نجوي
حور.  ممكن افهم ايه اللي ببحصل دا
إياد.  مردش عليها
حور.  خبطت عالمكتب وقالت إياد رد عليا
إياد. خير يا دكتوره ف حاجه
حور.  ف ان كدا كتير قوي
إياد. اللي هو ايه حضرتك
حور.  ممكن افهم انت بتعاملني كدا ليه وبعدين ازاي الزفته دي تتكلم معاك بكل جرئه كدا 
إياد.  ساب الملف من ايده وقالها اولا انا بتعامل معاكي بكل ذوق واحترام وثاتيا الزفته دي دكتوره واكبر منك وحضرتك دخلتي لقتيها قاعده بعيد عني وبنتكلم عادي ايه بقا الجرئه ف كدا
حور.  بقا انت بتعاملني باحترام دا انت ناقص تشغلني ساعي للمكتب وكمان ايوا هي بتكلمك بجرئه ودا مش عجبني
إياد.  حس بغيرتها قال انتي شوفتيها قالت حاجه عيب ولا غلط
حور.   بصتله بغيظ وقالت ماشي يا إياد براحتك وسكتت
إياد.  قالها اتفضلي دلوقتي روحي المبني التاني هناك حادثه وصلت واخدو المريض قسم الاشاعه الدور السابع شوفي الحاله ايه ومعامي خمس دقايق تكوني جهزتي التقرير عن الحاله
حور. قاطعته وقالت نعم الدور السابع والمبني التاني وكمان خمس دقايق ليه حد قالك اني آله اليكترونيه ولا ايه هنتحركها زي ما انت عاوز بقلمي نور عصام 
إياد.   خمس دقايق التقرير يكون قدامي وبعدها تجهزي نفسك علشان تدخلي معايا العمليات
حور.   مش رايحه شوف حد تاني انا تعبت
إياد.  يعني ايه تعبتي يادكتوره
حور.  يعني حضرتك انا كنت ف الجامعه وبعدين جيت هنا ومن وقت جيت وانت مش مخليني اقعد دقيقه واحده ارتاح فيها
إياد.  حضرتك دكتوره ودا شغلك ولو مش عجبك اقعدي ف بيتكم
حور.   اها دكتوره لازمها راحه علشان تقدر تكمل مش علطول شغل
إياد.  خمس دقايق تكوني قدامي بالتقرير
حور.   ماشي يا إياد وخرجت ورزعت الباب وراها
إياد.  ابتسم علي غيرتها وطرقتها
حور.   نزلت وراحت المبني التاني وشافت المريض وكتبت التقرير ورجعت تاني لعند اياد ودخلت بدون ما تخبط
إياد.   بصلها وقال ف حاجه اسمها ذوق
جروب روايات بقلم نور عصام 
حور.  وهي بتنهج قالت قصدك ايه
إياد. بصلها وهي بنتهج ووشها احمر قالها قصدي تخبطي قبل تدخلي يا دكتوره مش داخله بيتكم ولاا
حور. قاطعته وقالت حرام عليك انا تعبت بجد محدش بيعمل كدا كل زمايلي اللي جم معايا قاعدين مرتاحين إلا انا بتنتقم مني 
إياد.  انا بنتقم منك
حور.  ايوا
إياد. بهدوء ليه ان شاء الله بيني وبينك طار
حور.   اتنهدت وقالت التقرير اهو وحطته بعنف عالمكتب
إياد.  معاكي دقيقتين تكومي جهزتي نفسك علشان تدخلي معايا العمليات وبصلها بحده بقلمي نور عصام 
حور.    بصتله بغيظ ومشيت ونفسها مبسوطه انها هتدخل العمليات مع دكتور شاطر زي إياد وخصوصا انها سمعت عن شطارته من كل المشفي والكل بيهنيها انها اشتغلت معاه بس متغاظه منه علي تعامله معها
وبعد خمس دقائق
إياد.  كان جاهز وقال جاهزين
كل الدكاتره ايوا يا دكتور
إياد. بص ل حور وابتسم وعيونه بانت ابتسامتهامن تحت الكمامه
حور.   ما عطته اي اهتمام من غيظها منه وبعدين
 روايات بقلم نور عصام 
إياد. علي بركة الله ودخل العمليات اتكلم مع المريض بكل حب 
حور.  كانت مبسوطه ان اياد خفف عن المريض تعبه بكلامه بعد تخدير المريض عمل العمليه بكل جداره وحور الحق انبسطت واستفادت منه كتير وبعد انتهاء كل شئ بصتله باعجاب شديد
د نجوي.  لاحظت نظراتها ل اياد وكانت هتولع
إياد.  قال الحمد لله وخرج والكل وراه وتم نقل المريض للعنايه
حور.  قالت الحمد لله وبصت ف الساعه 
إياد.  قالها د حور
حور.  نعم يا دكتور
إياد.   قالها انزلي الدور التاني وقبل يكمل
حور.  قالت هو حضرنك شايفني ايه قدامك حد قالك اني مليش اصحاب حد قالك ان اهلي مستغنين عني حد قالك ان انا مش هممني صحتي حرام عليك بقا يا اخي انا تعبت وانت ولا هنا
إياد.   كل دا ليا انا 
حور.  بصتله وكلها عصبيه وقالت ايوا
إياد.  قالها احمدي ربنا انك اشتغلتي معايا ودخلت عمليات من اول يوم تدريب غيرك بيتمني وبيقعد شهور علشان يدخلها وانتي كمان مش عجبك وبصلها بحده وقالها تمام انا هكتب انك مش جديره تكوني دكتوره ولا عندك قدره لدا رواية ابن عمي بقلمي نور عصام
حور.   بصتله وعيونها اتملت دموع وبعدين قالت اعمل اللي تعمله وشوحت بايدها وخرجت وسابته
إياد.  هو انا ذودتها معها قوي ولا ايه وضحك وراح مكتبه
حور.  خرجت شافت سندس
سندس.  ايوا يا عم مين قدك الموز بنفسه معاكي طول النهار لا وكمان عرفت انو دخلك معاه عمليات يا بختك
حور.  غوري من وشي والتفتت تمشي
سندس. شدتها وقالت مالك ف ايه 
حور.  الدكتور الموز اللي هتموتي وتشتغلي معاه دا معندوش رحمه دا انا هموت من كتر الشغل والتعب وكمان جعانه وحسه بدوخه
سندس.  شوفتك كذا مره طالعه نازله وعرفت انو مكلفك بشغل
حور. ايوا يا ختي وانتي مرتاحه
سندس. قري بقا وبعدين قالت تعالي اقعدي محمد راح يجيب اكل
حور.  طيب بس دقيقه هروح عند دعلاء وجايه تيجي معايا
سندس.  لا بخاف منه 
حور. ليه يعني 
سندس. بحسه كدا قوي وحاد ف كلامه
حور.  طيب خليكي وانا رايحه ومشيت وراحت عند مكتبه وخبطت عالباب وبس سمح لها دخلت
علاء.  ابتسم وقالها اهلا د كتوره حور اتفضلي
حور.  باندفاع قالت لو سمحت يا دكتور علاء انا مش عاوزه اشتغل تاني مع دكتور إياد انقلني مع حد تاني
علاء.  طيب تعالي اقعدي واهدي كدا وفهميني ليه مش عوزاه دا حتي دكتور إياد من اشطر الدكاتره ف المستشفي ولسه راجع من برا والكل يتمني يتدرب معاه وبعدين انا عارف انو دخلك معاه عمليات ودا ف حد ذاته كويس جدا ليكي وخصوصا وانتي لسه جديده 
حور.  بردو مش عوزاه 
د علاء.  ايه بس اللي مزعلك
حور.  يادكتور دا بهدلني طول النهار ومخلنيش اقعد ثانيه واحده وقصت عليه ما حدث معها من وقت وصولها 
د علاء.  طيب اهدي وانا هكلمه واخليه يخف عليكي شويه
حور. لا لا مش عوزاه خالص بجد مش طيقاه
د علاء.  تمام انا هوديكي بدل محمد مع دكتوره امل
حور.  متشكره قوي يا دكتور واسفه جدا علي تسرعي ف الكلام اول ما دخلت بس والله غصب عني
د علاء. ولا يهمك انتي زي بنتي 
حور. تسلم يادكتور وخرجت لقت سندس ومحمد مستنينها 
سندس.  تعالي يا بنتي عاوزين ناكل 
حور. دا انا ميته من الجوع والله
محمد. مد ايده وعطاها ساندوتس
حور. اخدته ولسه هتاكل منه
إياد. فتح باب مكتبه وشافها قالها د حور تعالي عاوزك
حور.  ف نفسها اقسم بالله الراجل دا موته علي ايدي 
محمد.  روحي واحنا هنستناكي
حور. لا لا كلو انتو وانا هشوف المفتري دا عاوز ايه واجي علطول ومشيت راحت خبطت عليه وقالت افندم
إياد.  ايه افندم دي
حور.  ببرود قالت نعم حضرتك
إياد.   كنتي بتعملي ايه مع الدكتور دا
حور.  دكتور مين
إياد. زميلك اللي كنتي قاعده معاه
حور.  اولا دا زميلي زي ما حضرتك قولت ثانيا انا كنت قاعده معاه انا وسندس زميلتي وكمان كتر خيره انو حس بيا واشفق عليا وحابلي اكل بدل ما انا هقع كدا من طولي رواية ابن عمي بقلمي نور عصام وبهدلتي طول النهار ثالثا بقا حضرتك معتش ليك كلام معايا تاني
إياد. نعم
حور. ايوا لاني من بكرا خلاص هتدرب مع د امل
إياد.  ومين قال كدا بقا 
حور.  د علاء 
إياد.  اممممم ماشي
حور.  تؤمر بحاجه تانيه يا دكتور إياد
إياد. لسه هيرد دخلت نجوي
د نجوي.  ايه يادكتور اياد كل دا وبصت ل حور بأرف وغيظ
حور.  بصت ل اياد ورفعت حاجبها 
إياد. فهمها وبعدين قال خير يادكتوره نجوي
نجوي.  ايه مش هتاكل احنا جبنا اكل وكلنا مستنينك
اياد.  تمام انفضلي حضرتك وانا جاي وراكي وفعلا مشيت
حور. قالت ياريت يادكتور تحترم نفسك
إياد. اتفاجئ بكلامها وقالها قولتي ايه
حور.  قولت احترم نفسك وبلاش تدي مساحه وفرصه لاي حد يقرب منك بالشكل دا 
إياد. شكل ايه حضرتك
حور.  اللي شيفاه منك ومنها 
إياد.   اتفضلي انزلي
رواية ابن عمي بقلمي نور عصام
حور.  بغضب قالت مش نازله ولا رايحه اي حته انت ايه يا اخي ايه الافتري دا انا خلاص معتش قادره اقف والتفتت تمشي
إياد.  حور 
حور. ماردت عليه وفتحت الباب وخرجت وراحت قعدت مع سندس ومحمد علشان تاكل
إياد.  خرج وراح عند دكتور علاء
د علاء.  اول ما شافه قال اهلا بالدكتور اللي مجري الطالبه بتاعته طول النهار وخلي المشفي ملهاش سيره غير الدكتور المفتري اللي مش بيرحم حد يشتغل تحت ايده
إياد.  ابتسم وقعد
علاء.   ليه كدا براحه شويه عليها وبعدين قال انا ملاحظ حاجه كدا
إياد.   ايه هي 
علاء.  اسمائكم
آياد. مالها
علاء.  زي بعض انتو قرايب ولا تشابه اسماء
إياد.    قرايب
علاء.  طيب يا اخي براحه شويه عليها ليه اللي بتعمله فيها دا
إياد.   علشان محدش يقول اني بتهاون معها لانها
علاء.  لانها ايه
إياد.  لانها مراتي وبنت عمي 
علاء.  فتح عيونه وقال بجد
إياد.  ايوا 
علاء.  طيب ليه مقولاش
إياد. عادي يعني مجتش مناسبه
علاء.    هههههههههه لا صدفه حلوه انها تشتغل معاك بس ما اتوقعت تعمل معها كدا وبعدبن قاله امته اتجوزت
إياد.  من كام يوم كدا بعد رجوعي علطول
علاء.  يعني عريس 
إياد. ابتسم
علاء.  طيب ليه مخدتش اجازه
إياد.  انت عارف كليتها وكمان داخله علي امتحان 
علاء.  عموما الف مبروك يا صاحبي ولو عاوز اجازه 
إياد.  بعد ما تخلص حور الامتحان 
علاء.  زي ما تحب وبعدين قالها خف عليها شويه
إياد.   من عيوني وبعدين قاله هي اللي جت وقالتلك
علاء.  ايوا جت وهي علي اخرها وطلبت تدرب مع حد تاني ولما سالتها ليه قالتلي انك مبهدلها وتعبها
إياد.   وقولتلها تروح مع د امل 
علاء.  بصراحه صعبت عليا وخصوصا وهي كان باين عليها الارهاق
إياد.  تمام انا هتصرف
علاء.  لا انا هقولها 
إياد.  متقلقش يادكتور 
علاء.  طيب يلا خدها ورحو الساعه ثلاثه ارحمها بقا وبعدين قاله استلقي وعدك بقا يا حلو ف البيت
إياد.  ابتسم وقام وقف وقاله سلام وخرج
حور.  كانت قاعده مع محمد وسندس وبيضحكو بصوت عالي وبعدين محمد قالها ليه ما اكلتي خايفه تاكلي من غير جوزك
إياد.  حوووور
حور.  غمضت عيونها واتنهدت وقالت عند اذنكم وراحت لعنده
إياد. اتفضلي علي مكتبي ودخل وهي وراه
حور.  اعتقد قولتلك مش هشتغل معك تاني
إياد. قالها اقفلي الباب وادخلي 
حور. قفلت الباب وقالت قفلت وبعدين قالت علي فكره انا لازم امشي
إياد.   بصلها وراح قلع البالطو بتاعه ولبس جاكيته وراح عليها وقالها قولتي ايه بقا يادكتوره
حور.   بعدت عنه وقالت لازم امشي الساعه ثلاثه 
إياد.   ينفع تضحكي بصوت عالي كدا
حور.  اسفه يادكتور 
إياد.   امممم اسفه مااشي وبعدين قالها يلا 
حور.  يلا ايه
إياد.  ايه مش عاوزه تروحي ولا هتباتي ف المستشفي 
حور.   لحظه اغير واجيب شنطتي
إياد. اتفضلي وانا هسبقك عالاسانسير 
حور.  تمام ومشيت وبعد دقائق نزلت ولقته مستنيها برا وموقف تاكسي
حور. راحت ليه وركبت 
إياد.  قال للسائق يوديهم مطعم وفعلا وبعد وما وصلو 
حور. نزلت وهي زعلانه منه ومش بتكلمه
إياد.  مسك ايدها ودخلو المطعم وبصلها وقالها وحشتيني
حور.  بصتله واستغربت طريقته ف الكلام معها ونبرة صوته
إياد.   راح وقعدها وقعد وقالها حبيبتي تاكلي ايه
حور.  حبيبتك 
إياد.  طبعا عندك شك
حور.   بنرفزه قالت لا ابدا 
إياد.  حبيبتي وروحي وقلبي وعقلي وكل دنيتي 
حور.    علي اخرها منه وهاين عليها تعيط
إياد. طلب الاكل وبعدين مد ايده ومسك ايدها اللي عالتربيزه
حور.  شدت ايدها منه
إياد.  ليه كدا ياروحي 
حور.  بعد اللي عملته فيا وبتسأل 
إياد.  علي فكره بقا كل دا لمصلحتك 
حور. مصلحتي مصلحتي انك تبهدلني مصلحتي انك تعاملني بقسوه كدا مصلحتي انك متخلنيش ارتاح حتي خمس دقايق مصلحتي انك مسالتش حتي انا جعانه ولا لأ مصلحتي انك حتي لما شوفتني هاكل مع زمايلي ناديت عليا بقلمي نور عصام مصلحتي انك لما لقتني ضحكت بعد تعب يوم كامل ناديتني بطريفه محرجه جدا قدام زمايلي وبصتله والدموع ف عيونها وقالت ياتري ايه مصلحتي ف دا كله  
إياد.  قام وقف وقالها يعني يرضيكي يقولو علشان مراته مدلعها ومش بيخليها تشتغل ولا تهتم وبعدين انتي شوفتي بنفسك انا دخلتك العمليات من اول يوم ومحدش قدر يتكلم مفكرتيش ف دا
حور.  فهمته وقالت تمام يعني تعاملك معايا هناك حاجه لكن انا دلوقتي مراتك صح 
إياد. طبعا ياروحي
حور.  طيب انا دلوقتي عاوزه اروح ومش عاوزه اطفح ولا ليا نفس اساسا وقامت وقفت
إياد.  قام وقف وراح عليها وقالها ممكن تهدي شويه 
حور. عاوزه اروح يا إياد ولا اقولك يادكتور
إياد.  بمكر قالها لا قولي يا حبيبي
حور.   إياااد
إياد.  عيونه وروحه
حور.  عاوزه اروح ممكن
إياد. طيب اقعدي ناكل الاول يرضيكي امشي وانا جعان وميت من الجوع وكل اليوم مستني اللحظه دي علشان اتغدي مع مراتي حبيبتي وهمس وقال مراتي وعروستي اللي هتجنن عليها
حور.  وشها احمر واتوترت
إياد.  قعدها والاكل كان وصل وقالها علشان خاطري كلي وفعلا اكلو وبعد ما خلصو قامو وراحو اشترو عربيه وقالها حلوه علشان انتي اللي اخترتيها وبس تخلصي امتحانات بعلمك السواقه
حور. ابتسمت
إياد.  باس ايدها وقالها ربنا يخليكي ليا
وبعد بعض الوقت وصلو البيت
فرحه.  حمدلله عالسلامه
حور واياد.  الله يسلمك
فرحه.    دقايق والاكل يكون جاهز
إياد. تسلمي حبيبتي احنا هنرتاح شويه وبعدين نخرج نتعشا برا كلنا
ضياء.   قال اياد انا لقيت فيلا كتير حلوه وسعرها معقول ايه رايك نرةطوح نشوفها ولو عجبتك نخلص علطول
فرحه.  بحد جميله قوي يا إياد
اياد.  شوفتيها 
فرحه.  ايوا ضياء وراني الصور وشكلها حلو
إياد.  خلاص يا حبيبتي مادام عجبتكم اكيد بتعجبنا بس نرتاح شويه نخرج نتعشا برا ونروح نشوفها
فرحه.  اوكي وبعدين قالت مالك يا حور شكلك تعبان
حور.   بصت ل إياد وقالت اصل دكتور مفتري اتدربت معاه وكل اليوم مشغلني ولا كانه لقي عفريت طالعله من مصباح علاء الدين يأمر ويتأمر فيه طول النهار منه لله المفتري حسبي الله ونعم الوكيل
إياد.  بقا كدا
فرحه.  اوعي تقولي ان إياد هو المفتري
حور.  هو مفتري بعقل عليه ربنا
إياد. كمان بتدعي عليا وقرب عليها
حور.  جريت عالسلم وقالت لو ما نزلت بعد نص ساعه بلغو البوليس
إياد.  جري وراها عالسلم وقال لا بلغو المطافي 
فرحه وضياء.   ههههههه ههههههههه
حور.   دخلت اوضتها ورمت نفسها عالسرير من تعبها
إياد.  دخل وراها وقفل الباب وقال بسرعه كدا عالسرير
حور.  اعمل ايه تعبانه منك لله
اياد.   قرب عليها وقالها بتدعي عليا تاني وقرب اكتر
حور.  قالت انا هنا سيدة الموقف
إياد. بمزاجي
خور.  قامت وقالت طيب عن اذنك بقا يا ابو مزاج
إياد.  شدها عليه وحاوط خصرها باديه واصبح ضهرها ملاصق لصدره وقالها طبعا بمزاجي ولا انتي عنك شك ف كدا يا روح إياد
حور.  بتتنفس بصوت عالي
إياد.  همس جنب ودنها وقال اهدي يا عمري ولفها ليه وبص ل شفتيها اللي بيرتعشو وهي مش قادره تتنفس
حور.  ف نفسها قالت لازم انتقم منك وابتسمت وقالت مين قال ان الانتقام بالعنف والاذي انا هنتقم منك بطريقتي طريقة العشق والحرمان وفاقت لنفسها وبتحاول تبعد عنه
إياد.  حوري حبيبتي
حور.   تعبانه يا دكتور وعاوزه اخد شاور وانام
إياد.  امممم وطبعا فهم طريقتها مال عليها وهمس وقال بحبك وبموت فيكي ومن غيرك اموت وبدا يسحب عنها ملابسها 
حور. بتبعد عنه
إياد.اتحكم فيها اكتر وقالها قلب اياد هيخرج من مكانه ف وجود حوريته اللي ميقدرش يستغني عنها ابدا وكانت يده سحبت عنها كل ملابسها وف لحظه اطبق شفتيه علي شفتيها وايده علي ضهرها العاري 
حور.  حست بيه بعدت عنه وبصتله ورمت نفسها ف حضنه تستخبي منه فيه بعد ما استسلمت
إياد.   قالها تاني مره متتحدنيش علشان انتي مش قدي ولا قد حبي وعشفي ليكي يا حوريتي وشالها وراح بيها عالسرير وغابا معا ف بحور عشقهم 😏 هييييييح 
علي الجانب الاخر
فرحه.  حبيبي
ضياء.  نعم 
فرحه.  هات موبايلك اكلم ماما ومرات عمي
ضياء.  موبايلك فين
فرحه.  فاصل شحن هات بقا
ضياء. لأ
فرحه.  علشان خاطري
ضياء.  عاوزه الموبايل
فرحه.  ايوا 
ضياء.  ادفعي الاول 
فرحه.  فهمته واتصنعت عدم الفهم وقالت ادفع ايه
ضياء.  عارف انها فهمت قال عاوزه الموبايل ادفعي مش عاوزه خلاص انا اصلا مش فاضي وعاوز الموبايل علشان الشغل 
فرحه.  راحت عليه وقالت هات بقا متبقاش رخم
ضياء.  طيب هتدفعي مرتين مره علشان الموبايل ومره علشان كلامك دا وبصلها بخبث وقال ها قولتي ايه
فرحه.  قولت كدا وانفعت ورمت نفسها ف حضنه وقالت ابغي ادفع مره واحده بس غير كدا مش دافعه
ضياء.   ابتسم وشالها وقال انا صعيدي وابغي كيف ما بدي
فرحه.   خلاص ما بدي 
ضياء.   ما عاد ليكي الجج انك ترفضي او توافجي يا فرحتي وطلع بيها 
وبعد بعض الوقت
إياد.  حوريتي انا عندي عمليه الساعه عشره وهبات ف المستشفي
حور.  كدا تسيبني
إياد.  بخبث قالها خلاص تعالي باتي معايا هناك
حور.  تصدق انك رخم
إياد.  انا اللي رخم بردو 
حور.  حوش حوش السكر اللي بينقط منك احسن الدنيا لزقت آل انا رخمه آل دا انا عسل وكيوت 
إياد.   هههههههه وبعدين ضمها ليه وقالها انا بتكلم بجد 
حور.  لا مش هينفع الكل ف المشفي مش عرفين اننا متجوزين 
إياد. نعرفهم 
حور. ماشي بس مش كدا 
إياد.  اومال ازاي 
حور.  نعمل حفله ونعزمهم كلهم
إياد. اوك بس بعد امتحاناتك علشان متتعطليش
حور.  ماااااشي وبتحاول تقوم
إياد.  لا لا خليكي شويه انا لسه مخلصتش كلام معاكي
حور.    اتكسفت ودفنت راسها ف صدره
إياد.  ها هتدربي مع دكتوره امل ولا 
حور.  لا مع حبيبي بس بالله عليك خليه يتوصي ببا شويه ويخف عني دا انا حتي المودام
إياد.  ههههههه. من عيوني يا مودام
وبعد فتره نزل الكل وخرجو واتعشو برا واتفسحو وبعدين راحو شافو الفيلا وكتير اعجبو بيها وفعلا اشتروها وبعد كام يوم انتقلو فيها 
ومرت الايام والكل مبسوط وسعيد 
في المشفي
إياد.  حبيبتي انا عندي عمليه جهزي نفسك علشان تدخلي معايا
حور.  بتعب قالت حاضر 
إياد. مالك يا حور شكلك مش عجبني حسك تعبانه
حور.    عادي ممكن علشان ريحة البنج لاني كنت مع مريض من شويه 
إياد. طيب ياروحي لو تعبانه ارتاحي وبلاش تدخلي العمليات وقرب منها وباسها من خدها بقلمي نور عصام
نجود.  دخلت وشافتهم
حور.  بتبعد عن اياد 
اياد.  اتمسك بيها وبص ل نجوي وقال المفروض يا دكتوره تخبطي قبل تدخلي ولا ايه رايك
نجوي.   معلش مكنتش اعرف انها رميه نفسها ف حضنك يادكتور
أيتد. لا دي مش بس ترمي نفسها ف حضني دي ليها كل حاجه فيا 
نجوي.   استغربت كلامه وبعدين من غييظها قالت عندنا عمليه وانا ليا كلام تاني مع الاشكال دي
إياد.  الاشكال دي احسن منك ومن مليون واحده زيك وتاني مره تتكلمي عنها بالاسلو دا هتلاقي نفسك ف الشارع وإياك تتكلمي معها الا باحترام فاهمه يادكتوره
نجوي.  ليه يعني تطلع مين دي
حور. بصتلها ولسه هتتكلم
روايات بقلم نور عصام
إياد.   بصلها انها ما تتكلم واخدها ومشيو 
نجوي.  ماشي يا حور الزفت ان ماوريتك
حور. ليه مخلتنيش اقولها ولا انت قولتلها اننا متجوزين وانت ابن عمي
إياد.  ملهاش حاجه عندي علشان اريحها 
حور.  حبيبي 
إياد.  قاطعها وقال حبيبك بيقولك اجهزي يلا علشان العمليه
داخل غرفة العمليات
إياد.  بجواره حور ثم نجوي بالمقابل واحد الممرضين إياد تم العمليه وكان كل شويه يقول ل حور تركز
حور.  كانت فعلا بتركز اكتر 
نجوي.  مش عجبها الوضع 
اياد.  الحمد لله العمليه نجحت يلا اتفضلو انقلو المريض غرفة العنايه ولو في حاجه قولولي 
حور.   بصت ل اياد وقالت اياااااد
إياد. التفت لها ولحقها قبل توقع
نجوي.  سهوكه وكوهن بنات
إياد. حملها وافتكر لما قالت انها دايخه من ريحة البنج وراح بيها اوضة الكشف وكشف عليها وابتسم
الممرضه مالها دكتوره حور 
سندس.  جت تجري عليها لما عرفت ومعها محمد
إياد.  اهدي يا د سندس هي بخير 
سندس.  اومال مالها وليه اغمي عليها 
إياد.  لانها حامل 
نجوي. انصدمت وقالت حااامل
سندس.  بفرحه قالت بحد يا دكتور 
إياد. ايوا وهي شويه وتفوق لان ريحة البنج مقصره عليها 
نحوي. وياتري من مين اللي اعرفه انها لسه طالبه ياما تحت السواهي دواهي اللي يشوفها يقول عليها مثال الشرف والاحترام بس انا كنت عرفه من الاول انهاا
إياد. قاطعها وقال اخرصي انتي فكراها زيك
نجوي. بغل قالت انت بدافع عنها ليه
إياد.  قالها بردو مش هريحك ومال علي حور وفوقها وقال ..
توقعاتكم قال ايه
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent