رواية حور الفهد البارت الثامن 8 بقلم ميسون عبدالمجيد
رواية حور الفهد الفصل الثامن 8
حور بصراخ:فاااااااااهد حااااااااسب
فهد بيبص لقي الشاب بيجري عليه ومعاه مطوا
راح طعن فهد في بطنه
فهد مقدرش يقف وقع وحور وقعت قبله عشان تسنده
الشاب إللي ضربه جري قوم الشابين التنين ومشيو بسرعة
حور بضراخ:فاااهد اصحي متغمضش عينك اصحيييييي
فهد حاطت ايده مكان الطعنه ومش قادر يفتح عينه
حور بتوهان وبدون وعي:فهد ونبي فتح خليك معايا أنا مليش غيرك فوق فوق
فهد بوجع شديد ومغمض عينه بيمسح علي شعر حور بحنان
فهد:اهدي ي حور أنا كويس أنا وأنتي ملناش غير بعض صدقيني هعافر عشان افضل جنبك ومعاكي
حور دموعها زادت ودم فهد عمال ينزل وهي متوترة جدا
حور بخوف وتوتر:طب اعمل ايه العربية عطلانه وانت دمك عمال ينزل ودا غلط
وهنا كان فهد فقد الوعي
حور بعياط وخوف:فهد فهد قوووووم
حور فضلت تبص حواليها ولا لقية حتي قطة معدية
حاشت الاسكرف إللي كانت لفاها علي رقبتها وحطتها علي الجرح عشان توقف الدم
حور فضلت علي الحال دا وقت مش كتير جت عربية بعتها سالم شالو فهد وحور معاهم وطلعو بسرعة علي المستشفي
الدكتور بسرعة:جهزوه حالا للعمليات
فهد دخل العمليات بسرعة عشان الجرح كان كبير
وحور قعدة علي الارض عمالة تعيط مش عرفة هي زعلانه كدة ليه وقلبها وجعها عليه ليه بتفكر أنها ممكن تكون حبته لالا دا مجرد خوف مش اكتر
فضلو علي الحال دا وقت وسالم وليلي جم وكانو مع حور
الدكتور خرج والكل جري عليه
حور برعب:ها ي دكتور فهد كويس صح
الدكتور: إحنا خيطنا الجرح وحالته مستقرة إللي حدا ما بس هيفضل في العنيا انهرده لغاية ما نطمن خالص
حور حمدة ربنا
حور للدكتور:ممكن ادخله
الدكتور:لا مينفعش دلوقت أما حالته تستقر ويخرج اوضة عادية
حور بترجي:ارجوك والله ما هضره بس خليني اشوفك
الدكتور بتردد:طب هدخلك بس استني لغاية بليل عشان لسة خارج من عمليات
حور بفرح:تمام شكرا جدا
حور قعدة شوية
سالم:روحي ي حور ي حبيبتي خديلك دوش كدة وارتاحي وتعالي بليل اطمني عليه
حور بخوف:لا ي بابا مش هسيبه لا
ليلي:روحي ي قلبي وأحنا ادينا موجودين يلا وأنا هروح معاكي مش هينفع اسيبك
بعد معاندة حور راحت هي ومامتها مع الجردات تبع بباها
راحت اخكة دوش وفاقت ولبست بنطلون جينز عليه تيشرت ابيض
واخدة شنطة فيها مصلية واسدال
خلصت ومشيت مع مامتها وراحت لفهد
اتعقمت ودخلت وكان معاها الاسدال والمصلية
قعدة قدام فهد ومسحت علي وشه بحب
حور بمهس:تعرف انك مش حلو وانت نايم كدة متعودة عليك ديما صاحي وعصبي وتزعقلي علي كل حاجة ونفضل نعنند في بعض حتي لو في شكل الشوكة إللي هناكل بيها مش عرفة ايه دا بس بجد اتعودة علي وجودك في حياتي اتعودة كل يوم ننصحي نتخانق ونتصالح في نفس الدقيقة ونفطر سوا ونصلي سوا وانت تبقي الامام بتاعي بجد نفسي تفوق بسرعة بص أنا هصلي وهدعيلك كتير
حور قامت ولبست الاسدال وفردة المصلية جنب سرير فهد وبدأت تصلي مع كل سجدة كانت بتدعي كتير أوي وتمتم بكلام غير مفهوم
فهد بدء يفتح عينه بصعوبة بص حواليه ملقاش حاجة
بس لفت نظره حور إللي كانت قعدة علي المصلية وعملة اديها كدة 🤲🤲 وبتدعي فهد بصلها وابتسم لقاها بتقوم غمض عينه بسرعة
حور قامت خلعت الاسدال ولمت المصلية وقعدة مكنها تاني
فضلت تبص لفهد
حور:قوم بقي وحشتني اوي
حور بحركة مجنونة منها قربت من فهد باسته في خده
بعدها رجعت واستوعبت إللي عملته
فهد كان مغمض عينه واتصدم من فعل حور بس كان فرحان جدا
حور :ي لهوي إيه إللي أنا نيلته دا حمدالله انه نايم
فهد ابتسم وهو مغمض علي جننها بس دارة ابتسمته عشان متخدش بالها
بعد وقت قصير
حور لسة قعدة ومركزة في فهد أوي
حور:شكلك قمر أوي وانت نايم كدة لكن وانت صاحي بتبقي شرير اوي
فهد بيمثل انو لسة بيصحي
فهد بيفتح عينه بصعوبة اثر الضوء وبيبص لحور
حور بفرح:فووووقت حمدالله ربنا استجاب لدعايا
فهد بصلها وابتسم
حور بفرح:طب انت كويس تعبان حاسس بحاجة انده للدكتور
فهد بوجع شديد: أنا كو يس اه دي خل ينا قعد ين لوحد نا شوية
حور بصتله برفعة حاجب
فهد بأبتسامة وتعب: تعرفي انك وحشتيني اوي الكام ساعة دول
حور بصتله بكسوف
فهد بتعب:تفتكري مين كان السبب إللي يعمل فينا كدة
حور بتفكير:اممممم مش عرفة الصراحة
تفتكر ممكن تكون نيار
فهد بصلها بدهشه: نيار!!!!
ومال نيار وملنا
حور:يعني ممكن تكون عيزا تنتقم مني أو حاجة
فهد بتعب:بطلي هبل بقي
طب ليه متفكريش انو ممكن يكون لؤي
حور بصتله:نعم لؤي ومال لؤي وملنا
فهد بتعب: يعني عايز ينتقم منك بعد إللي عملتيه فيه
حور:لالا معتقدش
هي اكيد نيار
فهد بتعب:لا اكيد لؤي
حور بعند:لا اكيد نيار
فهد بتعب شديد وعند اكتر:لا اكيد لؤي
حور بعند: لا ا.
فهد بتعب شديد:ااااااه بس بس خلاص الله يخربيتك أنا مش قادر اتنفس
حور بضحك:احم اسفة نسيت انك تعبان
فهد بصلها بغيظ
حور:بس اي دا دنتي طلعت كوكو خالص ومن حتت طعنه تعمل فيك كل دا
فهد بغيظ وتعب:حتت طعنه أنتي عرفة لو كنتي مكاني كنتي عملتي ايه دا مش قادر اتحرك سنتي
حور بهدو:يعم بهزر بضحكك عرفة والله انك تعبان اهدي كدة وكلها مسألة وقت وهتبقي احسن من الاول
فهد بصلها وابتسم
قعدو شوية
فهد:بقلك ايه
حور:ايه
فهد:متيجي تنامي جنبي
حور بصتله:انام فين ي باشا
فهد بخوف:جنبي ي شبح مالك
حور بقرف:اسكت يلا واتخمد كفاية محن
فهد ببرطمة:جاتك قرف والله أنا شاكك اذا كنتس بنت ولا لا
حور بغيظ:متعلي صوتك سمعني بتقول حاجة
فهد بضيق:ابدا يختي بقول هتخمد
حور:طيب اتخمد
عدي اسبوع ولسة فهد في المستشفي وحور معاه علي طول ولسة معرفوش مين السبب في إللي حصل
وانهرده رجعو الڤلة
كان الجارد مسند فهد
وصلو لباب الڤلة
فهد:بس خلاص امشي انت شكرا
فهد بص لحور:طب ايه طيب
حور بغباء:ايه
فهد:بالنسبة لي أني مطعون بمطوة وواخد ١٨ غرذة ومش قادر امشي ها ايه
حور بتوتر:تقصد إنو عايزني اسندك
فهد:دا لو في كرامة علي شوية من الاحمر دا تعرفيه
حور بصتله بضيق وقربت منه مسكت ايده بتوتر
فهد: اكيد يعني مش هتسنديني وأنتي مسكة كفت ايدي
حور بخجل:اوووف اومال
فهد قرب عندها حطوة بصعوبة:يعني كدة
فهد اخد حور تحت كتفة وسند عليها كله يعني زي ما يكون حاضنها كدة
حور اتكسفت خالص
حور سندة فهد لغاية الاوضة بصعوبة وقعدته
فهد بخبث:طب مش هتقلعيني
حور بصدمة:افندم
فهد بخوف:يعني تقصد تساعديني عشان الجرح وكدة ميبقاش مخك شمال
حور بصتله بضيق وساعدته انو يقلع
حور:بس يلا اتخمد شوية علي ما احضرلك الاكل
فهد:يبنتي كملي جملة حلوة للاخر لازم تبوزيها
حور:ايوا يلا أرتاح شوية علي ما اعملك تطفح
فهد بصلها بغيظ وهي ضحكت وراحت تعمل الاكل
غيرت ولبست بجامة برمودا علي شكل باندا وعملت شعرها قطتين ولفتهم كحكا كان شكلها طفولي اوي
حور لنفسها:ها هتعملي إيه يبت ي حور
اعمله مكرونة وبانية
لالا دا تعبان عايز حاجة تقيلة
طب اعمله طاجن لحمة
لالا دا كدة تقيل اوي
طب اعمله سمك
لا الدكتور قال غلط
يووووه بقي آمال اعمله طفح ايه
بسسسس لقيتها
حور بدأت تطبخ
بعد كثير من الوقت حور جهزت الاكل وحطته علي تربيزة متحركة بعجل وطلعته لفهد
فهد كان نايم
حور قربت منه فضلت تلعب بصوبعها في شعره ومبتسمة
فهد بدء يفوق حور بعدة عنه بسرعة
حور:احم يلا عملتلك شوية اكل انما ايه
ف:اممم ي تريكاتو ي حركاتو اشجينيني
حور قومت فهد وقعدته
حور:بص بقي ي سيدي علي الجمال عملتلك حمام ورز وبطاطس انما ايه هتاكل شنبك وراهم
فهد:هي مش المفرود هتاكل صوابعك وراهم
حور:تؤتؤ هتاكل شنبك
يلا بقي كفاية رط الاكل هيبرد
فهد بتمثيل:طب متأكليني دنا تعبانه ومطعون وواخد ١٨ غرزة
حور:ايوا انت مطعون وواخد ١٨ غرزة ايدك اتشلت مهي ايدك زي الفل اهي مطفح نفسك
فهد مسك المعلقة
فهد بتمثيل:اااااااااه
حور بخوف:ايه ايه مالك
فهد بتمثيل:ااااه الجرح شادد أوي ااااه
حور بقلق وخوف:طب اعمل ايه طيب
استني اتصل بالدكتور
فهد بتمثيل:لالا أنا كويس بس جعان أوي اااااه
حور:خلاص خلاص أنا هأكلك
حور بدأت تأكل فهد وهو ابتسم بخبث
حور وهي بتأكله:متخدش علي الدلع دا بس كتير
فهد بغيظ:طب يختي معلش تعبينك معانا
حور وهي بتحط الاكل في بقه وكأنها بتحشيه:كويس انك عارف
فهد مش عارف يقفل بقه من الاكل:ي غبيا كل دا
حور مسكته من ودانه:لم لسانك دا عشان انت تعبان وانت مش قد غبائي عشان أنا لما بتغابا مش بيقف قدامي
فهد ببرطمة:لا علي اساس انك عقلة أوي جاتك نيلة
سكتو شوية
حور بفضول:كنت بتحبها
فهد بأنتباه:هي مين
حور:نيار
فهد بتفكير:لا خالص مكنش في بنا مجرد اعجاب حتي
حور:امال تخطبتو ليه حتي شايفة ان علاقكتم مش علاقة اتنين كانو مخطوبين وسابو بعض
فهد:يستي الحكايه وما فيها أن أنا خطبت نيار كنت لسة متخرج ووبدء حياتي لسة طيش الشباب جوايا وهي كذالك حصل بينا كام موقف وفكرنا أن دي هتكون قصة حبنا وفعلا خطبتها بس مع الوقت اكتشفت إني بزهق مش هي دي الزوجة إللي بتمناها تكون حبيبتي وام لولادي فا قررت أن انفصل عنها ولما قلتلها كدة هي كمان طلعت زي وعايزة تبعد فا فسخنا الخطوبة بس فضلنا اصدقاء
حور بتفهم:اهاااا
فهد بضحك:مش ملاحظة ان من ساعت ما بدأت احكي وأنتي مسبته المعلقة مألكتنيش
حور ضحكت واكلته
خلصو اكل وقعدو
فهد لحور:صليتي
حور بضيق من نفسها:لا
فهد : ليه طيب
حور بحجة:طب منتا تعبان هصلي مع مين
فهد:زي ما صليتي لوحدك يوم ما كنت في العنايا أنا مش هعشلك العمر كله ي حور لازم تصلي وتواظبي علي صلاتك وتقربي من ربنا
حور بابتسامة:حاضر أنا اسفة هقوم اتوضي واصلي
فهد بصلها وابتسم
______________في مكان ما
نيار:مخلصتش منها ليه بالمرة
لؤي:مش هينفع نعمل كله مرة واحدة لازم بهدوء عشان منتكشفش
نيار:اممم اوعي تكون خايف علي حبيبة القلب
لؤي بحقد وكره:خايف عليها دي اكتر وحدة كنت بكرها في حياتي ديما متكبرة ومغرورة وشايفة نفسها احسن من الكل كل دا ليه عشان ابوها رجل اعمال والله دا طلع قليل عليها لما سبتها يوم الفرح
نيار:هه اهي ابوها دبسها لفهد
لؤي بكره: وأنا إللي كنت فاكر لما اسبها يوم الفرح كدة هكسر عينها واضايقها بس الزفت فهد دا هو السبب وفوق كل دا ولاد ال... ضربوني
نيار:مش مهم الكلام دا دلوقت المهم الخطوة الجيا ايه
لؤي بشر:القتل!
يتبع الفصل التاسع اضغط هنا