رواية ملكت قلبى البارت الثامن 8 بقلم جنة سامي
رواية ملكت قلبى الفصل الثامن 8
(عدى اليوم طبيعى جدا)
.. فى صباح يوم جديد..كانو مجمعين على السفرة.كلهم معدا لين واميرة وياسمين.. صح نسيت اقولكم ياسمين جت معاهم 😁
هيثم: هم البنات لسة منزلوش لى
امل: مش عارفة وهما اساسة لسة هيروحو الكلية
(وكانو البنات نزلو على السلم)
امل: صباح الخير يا قمرات
البنات : صباح النور
ياسمين: لازم نروح دلوقتى بقا عشان اتأخرنا
امل: طب افطرو حتى
لين: لا لازم نروح دلوقتى عشان هنتأخر على السكشن يا خالتو
(امل بصت للين نظرت للين وراحت قايمة واقفة جنبها)
امل: ماما يا لولى
لين : ا.اة قصدى ماما
(زين كان باصصلها وبيبتسم)
اميرة: يلا بقا هنتأخر يا لى لى
لين: اة يلا
(وراحوا البنات على الجامعة وخلصوا لما رجعوا البيت كان زين لسة مجاش)
اميرة بغضب مصطنع : هو اخويا فين لحد دلوقتى
هيثم بضحك: لسة مجاش يا استازة
(وكان زين وصل وشاف اميرة وهى بتتكلم وهى مش واخدة بالها انو جو وواقف وراها)
اميرة: ازاى يا هيثم تسيب ابنك برا البيت لغاية دلوقتى لية البيت مفهوش راجل يعنى
(زين كان وراها ومسكها من قفاها 😂😂😂)
زين: وزين رجع اهو
اميرة ببراءة: و.واللة.انا معملتش حاجة انا كنت بضحك معاهم بس
(الكل عمال يضحك)
زين: واللة
اميرة: اة واللة.حتى اسألهم.
زين: ماشى يا لمضة
اميرة: انا انا لمضة دة انا كيوتة اوى واللة
زين: ما انا عارف
اميرة وبتهمس لزين: سيبك منى انا انت الصبح واحنا رايحين الجامعة مشلتش عينك من عليها
زين: وانت مركزة اوى
اميرة: طبعااا
زين وقبل مايكمل كلامة كانت لىلى جت قعدت معاهم هو شافها منزلش عيونو من عليها
اميرة: عم روميو خلى بالك احنا موجودين
(ضربها على قفاها)
اميرة: اةةة.يا مفترى اية اللفترى دة شفتى يا ست لين بيضربنى عشان بضحك معاه
( لين ضحكت وزين برضو منزلش عينو من عليها)
امل: طب يلا بقا عشان تتعشو وقعدوا يتعشوا
(الكل اعد ياكل وعمالين يضحكوا ومبسوطين)
اميرة: قوليلى بقا يا لولى كنت بتعملى اية من غيرى وانت فى فرنسا
لين: لا عادى مفيش حاجة مهمة
(كانت لين قاعدة جنب زين على الكرسى)
اميرة بخبث: يعنى انت مقبلتيش واد قمور كدا وعجبك
زين ضرب اميرة برجلو بس محدش شافو وبص ل لى لى عشان ترد وهى باصالو وساكتة
زين: ما تردى يا لين
لين بتوتر: ل. لا... لا
اميرة: يا عم مكنش سوال
زين: ماشى
( الكل طلع اوضتة وكل واحد بيفكر فحاجة اما لين فكانت قاعدة بتسأل نفسها)
لين: معقول اكون حبيتو ... طب يا ترى ممكن يحبنى... لا لالا مستحيل هو غيرى خالص وكمان مش عايزنى وخاطب انت ازاى نسيتى يا لين... انا هنام بقا عندى محاضرة بكرة
ونامت لين ليأتى يوم جديد لين والبنات راحو الجامعة وهيثم وامل خرجو من البيت وزين قاعد فالبيت ومنزلش الشغل
زين: هو محدش فالبيت ولا اية
( وفجأة خبط الباب) زين فتح طلعت نانسى
زين: انت اية اللى جابك هنا
.......................
البنات خلصو محاضرة
ياسمين: متيجوا نخرج يا بنات
منة واميرة: اشطا
لين: اخرجوا انتو انا هروح
منة: لى يا لىلى متخرجى معانا
لين: لا انا مليش نفس انا هروح وانت اخرجوا واتبسطوا
اميرة: ماشى يا لى لى احنا مش هنتأخر عليكى
(وراحت لين عشان تروح البيت)
عند زين.......
زين: اية اللى جابك
نانسى: كدا يا بيبى تسيبنى واقفة على الباب
(ودخلت البجحة 😒)
نانسي: انت قاعد لوحد
زين: اطلعى برة بدل ما.. ...... وقبل ما يكمل كلامة
نانسى: بدل ما اية.. اية يا زين من ساعت ماشفت البت اللى اسما لىن دى وانت سبتنى دى ملهاش لازمة هى فيها اية احسن منى
زين ومسكها من رقبتها: لو فتحت بقك بكلمة عليها هقتلك
(كانت لين وصلت وسمعتهم وهما بيتكلمو)
نانسى: انت ناسى ان احنا اتفقنا نطفشها تخدعها بحبك ليها وبعد كدا تسيبها انت نسيت
زين وقبل ما يتكلم حتى شاف لين واتصدم
لينزين يعنى هو دة كان هدفك... لين انكسرت اوى ساعتها منو وبصتلو نظرة عتاب
نانسى: اة كان هيعمل كدا تادى جدا
زين بغضب: اطلعى برة
نانسى: انت بتتردنى عشانها يا زين
زين: برة
نانسى: هه مش مهم فالنهاية بنت بمظهر حقير اوووى ادامها اسبكم انا بقا
وخرجت الزبالة دى😒
لين كانت لسة باصالو بنظرة عتاب
زين: لين انا عاوزك تسمعينى انا.. قاطعتة لى لى
لين: مش عايزة اسمع منك حاجة يا زين. بس لى. ... لى تعمل فيا كدا عملتلك اية انا
زين: اسمعينى يا لين فعلا دة اللى كنت عاوز اعملة بس بعد ماشفتك وعرفت انا اتغيرت
لين: ازاى عايزنى اصدقك
زين: ارجوكى يا لين اسمعينى انا...
(وقبل ما يكمل كلامة كانت لىلى خرجت من البيت)
زين: انا. انا بحبك يا لين ونفسى تسامحينى وتعرفى مشاعرى تجاهك بس ازاى
( عدى الوقت وهيثم وامل رجعوا والبنات رجعت برضو وشافو زين اعد ومكشر)
هيثم: مالك يا زين
زين: خلاص كدا مش هتسامحنى
امل: فى اية بس ياابنى قول
زين حكالهم كل اللى حصل
امل: منك لللة يا نانسى يا بنت عبدالله منك اللة
اميرة: وهى فين لى لى دلوقتى
زين قام فجأة وبصدمة: هى مقلتلكيش راحت فين
اميرة: لا
امل: هتكون راحت فين يعنى استر يا رب
(عدى ساعة واتنين وتلاتة ولى لى لسة مرجعتش...وزين قاعد مستنيها والعيلة كلها قلقانة وفجأة دخلت لى لى من الباب زين قام راح عندها بسرعة)
زين: كنت فين
لين: ملكش دعوة
زين: لا لية دعوية متنسيش انك ...... لى لى قاطعتة
لين: اوعى تنطقها لازم تعرف ان انا مراتك على الورق وبس وجوازنا محدش يعرفة فألزم حدودك معايا لان اول ما يرجع جدى انت هطلقنى على طول
زين: لين انا.......
وقبل ما يكمل كلامة كانت لين طلعت اوضتها.....
اتووووب لغاية هنا تفتكرو لين هتسامح زين ويا ترى زين هيعمل اية عشان تسامحو
يتبع الفصل التاسع 9 اضغط هنا
فصول الرواية كاملة عبر الرابط التالي "رواية ملكت قلبي كاملة"