رواية عذراء ولكن فجر ومالك البارت التاسع 9 بقلم الكاتبة فاطمة الجبالي.
رواية عذراء ولكن الفصل التاسع 9
وليد قاطعها بغضب:انتي هتيجي معايه يا بنت زهرة
فجر لفت بصدمه:انت اي جابك هنا
وليد بخبث:انا ابوها الي هربت منو
عمرو وعمر يبصو لبعض بصدمه:بتقول هربت
فجر بصتلو بغضب:انت جي ورايه لييي مش قولت ملكش دعوه بيا
وليد مسك ايديها بغضب:انتي هتيجي معايه يا بنت زهره
فجر شدت ايدها بغضب:انسي قولتلك لما تلحس كوعك بايدك
عمر بضيق:فجر عيب ده ابوكي
وليد بمسكنها:سبها دي قليلت ادب
فهد بغضب وصوت جوهري:بتقول اي ياراجل ياخرفان انت مين دي الي قليلت الادب
وليد بضيق:انت مالك اب وبنتو
فجر تخرت عمر وقربت منو:اب كنت عايزه اعمل حاجه معملتش هناك وطلما انا قليلت ادب يبقا وضربتو بالقلم جامد
عمرو وعمر اتصمو:اي الي عملتي ده
فجر بصراخ:متدخلوش انتو لو مش عايزين نخسر بعض وبصت ل وليد بحده برا
وليد بغضب:انتي فكره هتعدي كده
فهد وقف في ضهرها وهو حاطط ايدو في جيوبه:طلما فهد في ضهرها هتعدي
وليد بصلو بغضب وبص ل فجر:رجعلك وخرج
فجر كنت هتقع علي الارض
فهد مسك كتفها وميل وبهمس:متقعيش دلوقتي
فجر عيونها اتملت بدموع وبصتلو
عند مالك شال الصورة ولفها وبصلها بصدمه:ده انا يبقا دي كنت وغمض عينيه بوجع فجر بس ازاي ومين دول فتح عينيه بغيره وقام من علي الارض وعنيه احمرت خرج ورزع الباب وماشي وهو قابض علي الصورة
رجعي مكان الاسناسير نلقهش قبض علي الصوره اكتر ومشي ل مكتب فهد والسكرتيرة بتنده عليه طنشها وزق الباب جامد ودخل
فجر اتنفضت وقامت وقفت وهي بصالو وتعلقت عيونها بعنيه
كانو بيعاتبو بعض كانت نظرات مالك طغي عليها الحنين وفجر كانت نظراتها عتاب وشوق
فهد بغضب:انت ازاي تخش كده
مالك مشي بخطوات مهزوزه نحياتها وكل منهم اقسم ان الاخر يسمع نبضات قلبهم المتلحقه
(اسرقي بضمير ياكش تولعي غصب عنك بتاعتي فاطمه زهره)
مالك بصوت مهزوز:دي انتي
فجر تغمض عينيها بالم وفي سره:لييي دلوقتي مش قد الموجهه دي ياربي قلبي مش هيستحمل هو لا ونبي لا
مالك بصراخ:فجر بكلمك
فهد بغضب:انت ازى تزق الباب وتخش كده انت مين
مالك بغضب جامح:انت متدخلش بيني وبنها الداخل بنا ميت
فهد جز علي سنانو وعروقه برزت وبعد فجر وقف قدامو:انت عارف بتكلم مين
عمر وعمرو قاعدين مش فهمين حاجه
فجر بصت ل مالك بدموع وبصت ل ايدو لقتو قابض علي الصوره جريت عليه وهي بتشدها منو
فجر بدموع وزعيق:سيييب سيبها بقولك
مالك قبض عليها اكتر وهو بيبصلها وغصب عينه دمعة
فجر بعيط وهي بتشدها:بقولك سبها انت بتبوظها لي وبزعيق لييييي عايز تبوظها زاي مبوظت قلبي وحيات فجر عندك سبها هي الي بقيالي
مالك غمض عينيه ورخي ايدو من علي الصورة
فجر مسكت الصوره الي اطبقت بسبب قبضت مالك وبصتلها بحزن
مالك مسك ايديها وسحبها لي برا
فهد وقف قدامه وشدها منو بغضب:انت ازاي تسحبها كده
فجر نفضت ايدو وقفت قدام مالك وبصت ل فهد بغضب:ايك تزعقلو او تغلط فيك
فهد بغضب:لي
فجر بغضب اكبر:ده ابن خالتي واكبر منك تحترمو الي يقلل من مالك اكنو قلل مني
عمر ببتسامه وهو بيقوم:متقولي كده اهلن
مالك قرب منو وبص ل ايدو الممدود:انت الي حضنتك اول مطلعت من الاسناسير
عمر كور ايدو باحراج:ايو انا
مالك ضربه براسيه في منخيرو بقت بتنزف
وفجر شهقت
عمرو قام بغضب:انت اتجننت
مالك بغضب:هو انت لسه شوفت جنان وضربو بالبوكس التاني التالت من دون فواصل
فجر شدتو بغضب:انت اتجنت
مالك شد شعرها بغضب:انتي لسه مشفتيش جنان انتي كمان
فهد ضربو بالبوكس:بقولك سبها
مالك ساب شعرها ولف لي بغضب:طب تعالي انت ونزل في ضرب
فجر بتبصلو بصدمه وخوف
مالك خلص وهو بيتنفس بقوه:اعتبر ده طلب استقالتي ولف لفجر
فجر بتبصلو بخوف وهي بترفع ايديها في وشه:بص بقا انت لو قربتلي فا انا
مالك بخطوه كان قدامها:انتي اي
فجر بخوف:هعيط انت عايز اي
مالك ميل وشالها علي كتفو وطلع بيها
فجر بغضب:ماااالك نزلني
مالك مش مهتم ليها وطلع بيها وسط صدمة المواظفين
فجر بغضب:مالك انا بكرهك انا اي
المواظفين:بتكرهيي
مالك مشي بغيظ ودخلها العربيه وركب وساق بسرعه
فجر انكمشت في نفسه وسكته وهي شايفه بيجز علي سنانه بغضب
وقف العربيه فجاه قدام البيت
فجر فتحت الباب وجريت علي السلم وبصراخ:عااااا هيموتني يا خالتيييي الحقيني
مالك ضحك غصب عنو بصوت عالي وفتكر لما كنت بتعمل حاجه غلط وتخاف من مالك بتعمل كده جري وراه
فجر بصوات:هيقتلني احيييييه وقاعدت تخبط جامد
محمد فتح بصدمه:انتي مين
فجر سبتو وجريت علي جوه ودخلت اوضة مالك وقفلت بالمفتاح
فجر بتتنفس بصعوبه:ضربه لا ده دغدغهم يعيني عليكم ياخواتي وهيقتلني هيعمل من دمي شوربه بصت ل الاوضه الي اتغيرت ميه وتمنين درجه بقت اوسع واحله بقت ندور حوليها وغمضت عينيه وهي بتشم ريحة بيرفيوم مالك الي طغيه في الاوضه رمت نفسها علي السرير وهي بصه ل السقف وفتحت عيونها بصدمه:احييييه هو مشعلقني فوق لي معقول وقلبها دق بقوه ربما هي اخطاءت وده دق مالك علي الباب
مالك بغضب:افتحي احسنلك
فجر بغضب:اسمع ياض
مالك بصدمه:ياض
فجر بشجاعه:اه لو فكرني خايفه تبقا حمار
مالك بصدمه:حمار
محمد:مين دي
فجر بصوت عالي:امحما ازيك
محمد:انتي تعرفيني يا مزه
فجر بضحك:احلف انا مزه
محمد:انتي بتسالي اكيد
مالك بغضب وغيره:فجرررره
فجر بتسبيل:قلبي
مالك قلبه دق:افتحي
فجر بغضب:غور من هنا فكرني هخاف ده انا استرونج اندبندت
مالك بيجز علي سنانه:ماشي
فجر بخوف:ماشي اي امحما
محمد:اي
فجر بخوف:هو مالك فين
محمد:مشي
فجر نفخت صدرها:خاف مني و
في اللحظه دي دخل مالك من البلكونه راحت مصوتها
مالك بغضب:خاف منك مش كده
فجر بخوف:انت جيت منين
مالك بسخريه:مانتي لو فكره بلكونة محمد فتحه علي بلكونتي
فجر بغضب:كده انت شبح بقا
مالك بيشمر قميصو
فجر بلعت ريقه بخوف:اي
مالك يقرب منها
فجر تشهق:ايتا ايتا بص العصفوره
مالك رفع عينيه جت تجري شدها وحوطها بيدو وهو بيجز علي سنانو:كده يعني هتضحكي عليا
فجر بتوتر:مالك ابعد مينفعش كده
مالك ببرود:مينفعش اي بضبط
فجر بتحاول تبعد عنو
مالك بعتاب:مشيتي لي
فجر بتتحرك في حضنو بعنف ومش بترد عليه
مالك بهدؤ:مشيتي لي
فجر بردو بتزقو وعايزه تطلع
مالك بغضب:بقولك مشيتي وسبتني لي
فجر بصراخ وهي بتحارب دموعها:عشان كان المفروض امشي انت مبتحبنيش انت كاره وجودي اتجوزتها مش كده
مالك ساكت وهو بيبص ل ملامحها وكانو بيحفرها جوها
فجر بغضب وهي بتزقه بعنف:ابعد عني انا بكرهك اتجوزتها عايز مني اي بتفتح جروح لي
مالك شدت في احتضنها وغمض عينيه: ﻗﺒﻞ ﺍﻱ ﻛﻠﻤﺔ ﺗﻘﻮﻟﻬﺎ ﻋﻦ ﻇﻨﻮﻧﻚ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﻓﺎﺕ
ﻗﺒﻞ ﻣﺎ ﺗﻔﺮﻗﻨﺎ ﻛﻠﻤﺔ ﻗﺒﻞ ﻣﺎ ﻳﻔﻮﺕ ﺍﻻﻭﺍﻥ
ﻳﻼ ﻧﺴﺮﻕ ﻣﺎﻟﺰﻣﻦ ﻟﺤﻈﺔ ﺗﻔﺎﻫﻢ
ﻣﺤﺘﻤﻞ ﻧﺮﺟﻊ ﻭ ﺍﺣﺴﻦ ﻣﻦ ﺯﻣﺎﻥ
فجر هديت وبصه ل مالك بشوق وحشها بطريقه غبيه الوحشه مره اوي سكنت بين احضانه
مالك ابتسم عارف انها كنت دايما بتحب الاغنيه دي وكمل: ﺍﺣﻨﺎ ﻛﻨﺎ ﺍﻟﺤﺐ ﺫﺍﺗﻪ ﻗﺒﻞ ﻣﺎ ﺗﺴﺎﻓﺮ ﺑﻌﻴﺪ
ﻗﻮﻟﺘﻠﻚ ﺧﺪﻧﻲ ﻣﻌﺎﻙ ﻗﻮﻟﺖ ﺭﺍﺟﻊ ﻣﻦ ﺟﺪﻳﺪ
فجر بعيط:كداب احنا مش الحب ذاتو انت مبتحبنيش بتحبها هي ودفنت راسها في صدرو وهي بتعيط بحرقه
مالك حس قلبو بيتقطع رفع راسها لي وهو بيبص في عينيها: ﻭ ﺍﺗﻮﺍﻋﺪﻧﺎ ﻭ ﺍﺗﻌﺎﻫﺪﻧﺎ ﺑﺎﻟﻌﻴﻮﻥ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﻜﻼﻡ
ﻭ ﺗﺘﻔﻘﻨﺎ ﻉ ﺍﻟﺮﺳﺎﻳﻞ ﻭ ﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﻭ ﻗﻮﻣﺖ ﻗﺎﻳﻞ
ﻣﺴﺘﺤﻴﻞ ﻓﻴﻮﻡ ﺗﻨﺎم وبص في عينيه كنتي بتنامي وانتي بعيد عني
فجر قلبها دق من نظراتو بس عينيه دمعة: ﻗﺒﻞ ﻣﺎ ﺗﻜﺘﺒﻠﻲ ﻏﻨﻮﺓ ﺍﺣﺲ ﻓﻴﻬﺎ ﺑﺎﻻﻣﺎﻥ
ﺍﻧﺘﻈﺮﺕ ﻳﺠﻴﻨﻲ ﺭﺩﻙ ﻭﺍﻧﺖ ﻋﺎﺭﻑ ﻣﻌﻨﻰ ﺑﻌﺪﻙ
ﻭﺣﺪﺗﻲ ﺭﺟﻌﺘﻠﻲ ﺑﻌﺪﻙ ﺍﻟﻠﻲ ﻏﺎﺑﺖ ﻳﻮﻡ ﻓﻀﻠﻚ
مالك سند جبهتو علي جبهتها وشدها لي اكتر
فجر حطت ايديها علي صدرو وسمعها ضربات قلبه الي بتتنافس من اجلها
مالك اتنهد: ﺣﺮﺗﻲ ﺫﺍﺩﺕ ﻣﻦ ﻇﻨﻮﻧﻲ ﻗﻮﻟﺖ ﺍﺳﺎﻝ ﻧﺎﺱ ﺻﺤﺎﺑﻚ
ﺍﻟﻠﻲ ﺭﺩﻭ ﻭ ﺧﻮﻓﻮﻧﻲ ﻗﺎﻟﻮ ﺍﻧﺴﻰ ﺭﺍﺡ ﻭ ﺳﺎﺑﻚ
ﺍﻻ ﻭﺍﺣﺪ ﺑﺲ ﻗﺎﻟﻲ ﺑﻜﺮﺓ ﺭﺍﺟﻊ ﺭﻏﻢ ﺍﻧﻪ
ﻫﻮ ﺩﻩ ﺍﻟﻠﻲ ﺗﻤﻠﻲ ﺍﻧﺖ ﻳﺎﻣﺎ ﺧﻔﺖ ﻣﻨﻪ وسكت
فجر رفعت وشها لي وهي بتبص في عينيه وتاهت في عيونه العسلي: ﺑﺲ ﺻﺎﺣﺒﻚ ﺍﻟﻠﻲ ﻗﺎﻟﻠﻲ
ﺍﻟﻠﻲ ﻗﺎﻟﻠﻲ ﻫﻮ ﻗﻠﺒﻲ
ﻗﻠﺒﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﻳﺎﻳﻤﺎ ﻗﻮﻟﺖ ﻋﻠﻴﻪ ﺭﻣﺎﻥ
مالك بعتاب:وياتره قلبك زاي مهو
فجر بصتلو بحزن:زي مهو رغم بعدك
مالك مسك دراعها:اما هو كده سبتني لي
فجر سكتت وهي بصها في الارض
مالك رفع راسها:سبتني لي
فجر غمضت عينيها:مبصليش
مالك محسش بنفسو غير وهو بيميل عليها وبيبوسها
فجر زقتو وهي بتبصلو بصدمه
مالك رجع شعرو لوره وفي سرو:غبييي متسرع
فجر بدموع:هو انت كده بتحبني
مالك:فجر انا
فجر بصراخ:انت اناني وحيوان وانا بكراهك اتجوزتها هي وعايزني انا عشان كده وبس صح
مالك بصلها بصدمه:انتي بتقولي اي
فجر بغضب:خاليك بعيد عني فتحت الباب وطلعت
محمد:فجر انتي اتغيرتي اوي
فجر قربتو منو بجمود:فاكر من تسع سنين لما بوستني
محمد ببتسامه:الا فاكر دي حاجه تتنسي
فجر ضربتو بركبته في بطنو بحقد:ابقا افتكر دي كمان يا زير البنات وسابتو وراحت تشوف خلتها
مالك وقف بضيق وفجاه ضرب المرايه بايدو كسرها وايدو بتنزف
عمر وعمرو سندين علي بعض ودخلين الفيلا
عمار بصدمه:اي الي عمل فيكم كده
عمر بالم:تريله تريله يا اخويا دخلت فيا اه
عمرو بالم:لا وانت الصدق مرذبه اه يا وسطي
عمار بضيق:ايو اي الي عمل فيكم كده
دخل فهد وهو مسك الجاكت بتاع البدله في ايدو وبيعرج و وشه متشلفت
عمار بص ل اخواتو وبص ل فهد وقعد يضحك
فهد بغضب:اي شوفت حاجه تضحك
عمار بضحك:يعيني علي اسد الاقتصاد لما تبهدلو الايام
عمر وعمرو ضحكو وبعدين مسكو وشهم بالم
فهد زقهم بغضب وطلع
عمار:الي الي دشدشكم كده
عمر وعمرو بغيظ وصوت واحد مالك
عمار بنفذ صبر:متقولو الكلام مره واحده انتو هتنقطوني مين ده
عمر بالم:ابن خالت فجر
عمار بغضب:ويضربكو لي
عمرو حط ايدو علي خدو بالم:عشان حضنها وفهد بس مسك ايديها كسرو تكسير وقاعد يعجن في
عمار بغيره:وهي فين
عمر بالم:اخر حاجه شوفتها انو بيشلها علي كتفو وهي بتصراخ
عمار بغضب:وسبتو يخدها
عمرو بالم:بقولك فهد مسك ايديها عجنو انت عبيط
عمر:لو عرفران عمار زعقلها هيعمل فيه اي
عمرو بضحك:هيبلعو اااه ويحط ايدو علي عينو اللهي تتشك في ايدك يا مالك يا ابن امو مالك
عمر بضحك:ضربك بي البوكس
عمرو بغضب:اسكت متفكرنيش
فهد بغضب:يعني روحت ورجعت بخبتك
وليد بضيق:مانا مكنتش عايزها تقول حاجه قصد العيال و
فهد شدو بغضب:اسمع انا ممكن احبسك بالفلوس الي انت وخدها
وليد بضيق:طيب اعمل اي
فهد موبيلو رن بعد عنو وراح يكلم بعيد وبعدين قفل وقرب منو
فهد ببرود:البنت في شقه واحد اسمو مالك
وليد بغضب:نعمممم اي ودها هناك
فهد:ميخصنيش البنت دي مترجعش بيتي انت فاهم
وليد:ايو فاهم وقام وسابو
مالك ماسك الموبيل بيشوف حاجه ظهر قدامو فيديو بتاع فجر خبط الموبيل جامد في الحيطه اتكسر
فجر كنت في اوضت خالتها ومسكها البوم الصور وخدت صوره تانيه ل مالك غير الي باظت سمعت حاجه بتكسر انتفضت وطلعت برا لقت الصوت جي من اوضت مالك فتحت الباب ودخلت
فجر بصراخ:انت عملت اي وجريت تمسك ايدو
مالك شد ايدو:انتي عايشه مع الشباب دول في بيت واحد
فجر:مالك وريني ايدك بتنزف ولو متعقمتش الجرح هيلتهب
مالك بغضب:يلتهب انتي عايشه مع الشباب دول في بيت واحد
فجر:ايو بس انت مش عارف لي عشان
مالك:ولا عايز اعرف برا
فجر بصتلو بصدمه:مالك انا
مالك مسك كتفها وطلعها برا اوضه وبرا الشقه كلها:اختفي من حياتي مش عايز اشوفك فيها تاني
فجر بصت في عينيه:مش بمزاجك احنا قدرنا مربوط ببعض
مالك كور ايدو وبقا يضغط عليها ودم ينزل علي الارض:هقطع كل حاجه بنا روحي مكان مجيتي
فجر قربت منو وحوطت رقبتو مالك حس دقات قلبو بقت مسموعه
فجر ببتسامه:الحركه دي مالوفه ليا يا ابيه
مالك بصص في عينيه ومش بيكلم
فجر ببتسامه:انت جوه القلب في مكان محدش يقدر ياخدو ولا يزحزح حبك منو تبصلو بنص عين الحاجات الي هتقطعها انت نفسك الي هترجعها وباست خدو تحت صدمت مالك ونزلت السلم جري
مالك بصدمه:لسه بتحبني ونزل وراه وهو بينده عليها
فجر وقفت تاكس وركبت واتحرك
مالك بزعيق:فجر ارجعي هنا
فجر طلعت راسها من الشباك وبزعيق:خالي سحر تنفعك يا بتاع سحر ودخلت راسها
مالك وقف بيبص ل التاكس لحد مختفي بس في صوت قاطعو
وليد بغضب:هي فين
مالك لف لي:انت
وليد بغضب:فجر فين
مالك:المفروض ان انت ابوها
وليد بغضب:احنا قفلنا الموضوع ده خليك بعيد عن بنتي
مالك وقف قدامو:مقدرش ابقا بعيد وبستفزاز هجوزها
وليد عصبيه:ده هيبقا علي جثتك
مالك طالع وسابو
وليد بغضب:مش هتستريح غير لما اموتك يا ابن عادل وانتي يا فجر لو مش هخدك يبقا هدمرك
فجر نزلت قدام الفيلا حسبت ودخلت
عمرو بغضب:اهلن بي الخاينه
فجر بضحك:والله صعبتو عليا بس انا مسكتلهوش
عمر بضيق:اه وانتي كنتي زاي الفرخه المبلوله
فجر بضحك:مش هرد عليك الي فيك مكفيك
عمار برفع حاجب:شايفك مش بتتكلمي معايه
فجر بوزت وبصت بعيد
عمرو:اكيد زعلانه
عمار:زعلانه من اي انشاء الله
فجر بعتاب:انك تنسي مزعلني في اي فا ده اقبح من الزعل ذات نفسو
عمار:طيب ممكن اتكلم معاكي شويه
فجر ودت وشه بعيد
عمرو خبط كتفها:يلا بقا متبقيش غلسه
فجر:انت شايف كده
عمرو ابتسم وهز راسو انو ايو
فجر قامت وهي راحه وراه نحيت الجنينه
عمرو بصوت عالي وضيق:وتيجي تحكيلي مين مالك ده
فجر بضحك:طيب
عمار وقف قدام البسين:زعلانه
فجر بصه قدامها وسكتها
عمار لف الكرسي نحيتها:انا مكنش قصدي ازعلك انا انفعلت و وجود فهد كان مضايقني
فجر بصت ليه:الاوليه ان انتو الي تقفو جنبي مش فهد
عمار بضيق:هو انتي لي شايفه ان فهد ده كويس
فجر:عشان انا مشفتش منو حاجه وحشه ويمكن يبقا كويس
عمار بضيق:مش ممكن انتي متعرفيش حاجه
فجر قربت منو:هعرف لو انت قولتلي
عمار شاح بوشه بعيد:خرجنا عن الموضوع الاساسي انا اسف
فجر بجمود:مش قبله اسفك
عمار بصدمه:وده لي
فجر بصتلو:لو عايزني اقبل اسفك ومزعلش منك ليا طلب عندك ومتاكده انك هترفض
عمار ببتسامه:وعد مش هرفض
فجر ابتسمت:تعمل العمليه وترجع تمشي من تاني
عمار اتلاشت ابتسامتو
فجر قعدت علي ركبته ومسكت ايدو:انت وعدتني ياعمار وانا عايزك تقوم تمشي وتتحرك من تاني وصدقني طول فطرت العمليه هكون جنبك
عمار:يعني مش هتسبيني
فجر ببتسامه:مش هسيبك قولت اي
عمار بتنهيد:موافق
فجر حضنتو بفرحه:شكرا شكرا
عمار حضنها بحب
(خدي بالك بقلم فاطمه زهره)
عمرو بغضب:انتو اقعدو حضنو في بعض واحنا بنتالم
....:كثفلو الجرعه خلينا نخلص منو
....:بس كده ممكن يموت ويعروف ان حد كان بيحطلو مخدرات
....بخبث:او هو الي كان بيتعاطي المخدرات المهم فهد لازم يموت و..
يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- الفهرس (رواية عذراء ولكن كاملة)