رواية نور والحياة البارت التاسع 9 بقلم جوري محمد
رواية نور والحياة الفصل التاسع 9
ومشوا .جميله واحمد وراحوا على الفندق وطلعوا الجناح بتاع محمد فتح محمد
جميله في ايه يا محمد نور فين
محمد. جوه جميله دخلت واحمد هيخش
محمد مسكوا مش هينفع تخش
احمد. ليه انت عملت ايه في البنت ما تسكتش اتكلم
عند جميله جوه لقيت نور مرميه على السرير و هدومها مقطعه جميله محمد يخرب بيتك يا محمد عملت ايه في البنت حرام عليك قعدت تفوق فيها ما فيش اي حركه منها خرجت تجري
احمد في ايه يا ماما
جميلة هاتلي دكتوره دلوقت يا احمد بسرعه من غير ما حد يعرف
وفعلا احمد اتصل على دكتوره وجاءت كانت جميله غيرت هدوم نور بمساعده محمد
جاءت الدكتوره تكشف على نور قالت لهم البنت متعرضه ليه اغتصاب مين الحيوان اللي عمل فيها كده انا لازم ابلغ الشرطه
احمد. دكتوره احنا جايبينك علشان تعالجها من غير شوشره دي عروسه والعريس قاعد اهو يعني هي كانت مكسوفه وانت عارفه يعني
الدكتورةبس في احد يعمل كده اول حاجه البنت عند انهيار عصبي واكيد اللي حصل هيسيب لها تاثير نفسه يعني هتحتاج تروح لدكتور نفساني عشان تعدي المرحله دي
احمد. احنا هنعمل كل اللي حضرتك بتقولي عليه
الدكتورة انا اديت لها حقنه وهاتفوق دلوقت وارجو ان الاستاذ ما يقرب منها الفتره دي لانه ده خطر عليها و هيبقى فيه ضرر
احمد. متشكرين قوي يا دكتوره
جميله والله لولا انك ابني كنت عرفتك ازاي تعمل في البنت كده
احمد خلاص يا ماما ده حيوان مش هيفهم حاجه
محمد. والله انا ما اعرفش ايه اللي حصل انا ما كنتش طبيعي حتى جئت اخرج لقيت الباب مقفول
جميلة. كذبه جديده يا استاذ عشان تخلينا نسكت على اللي انت عملته
محمد انا ما كذبش طب ما تنسوش ان دي مراتي
احمد. عشان مراتك تعملها معامله الحيوانات
نور بتصرخ حرام عليك سيبني جرو عليها
هي اول ما شافت احمد جريت في حضنه والنبي يا ابيه خذني معك ما تسبنيش هنا طول عمرك وانت بتحميني خذني معك انا خايفه منه
جميله بتعيط يا حبيبتي منقدرش ناخذك الناس هتقول ايه احمد بس انا مش هسيبها مع الحيوان ده
محمد انا اسف يا نور مش هاعمل اي حاجه تضايقك بس سامحيني المره دي
جميله عشان خاطري يا بنتي اقعدي و استهدي بالله
نور. انتم مش عارفين هو عمل في ايه
جميلة. لا يا حبيبتي ما تزعليش نفسك اخذتها جميله في حضنها وقالت لهم سيبوني انا وهي لوحدنا ما تعيطيش يا نور وما تخافيش هو مش هيقدر يجي جنبك ثاني انت هتقعدي هنا بس يومين وانا بنفسي هاجي اخذك غير كده انا هاجي اقعد معك كل يوم بس هامشي عشان ما حدش ياخذ باله انت عارفه ثريا وفاكهه لو عرفوا هيقولوا ايه غير الناس هيقولوا ايه اللي يخلى عروسه ترجع ثاني بيتها في اول ليله
نور بتعيط بس انا خايفه منه ده اذاني قوي
جميلة معلش يا حبيبتي والله ما هاخليه يؤذيك ثاني
نور وانتي هتسيبيني دلوقتي
بقلم جوري محمد
جميلة. على عيني يا قلبي الناس لسه ما مشيتش من عندنا في البيت وانا قلت انا رايحه انا واحمد نجيب حاجه بصي اقفلي الباب عليك ان كان ده هيطمنك وهو هينام في الريسبشن بره ماشي ما تخافيش من اي حاجه
جميله يلا يا احمد نمشي وانت اياك تقرب من الاوضه اللي هي فيها لغايه اما اجي الصبح انت فاهم بلاش تبقى عامل زي الثور في التعامل بتاعك ده ومشوا
احمد انت ازاي تسيبيها هناك
جميلة..اومال عايز الناس تقول ايه هيقول فيها حاجه مش حلوه ومش هيقول ان الحيوان عمل فيها كده هي بنتي وهو ابني يلا بقى خلينا نمشي ونعدي الليله
وروحوا البيت فاكهه وثريا هاي يا جميلة رحت فين انت واحمد
جميلة. وانت ما لك انت وهي
ثريا احنا بنسال بس ونطمن والله كنا هنتصل نطمن على العرسان بس اتكسفنا
جميلة لا يا حبيبتي ما تتصليش عرسان بقى فرحانين ببعض عن اذنكم على امتى تغوروا انتم الاثنين من هنا
احمد كلما بيتخيل منظر نور وهي بتعيط وتستنجد بيه وهو مقدرش يعمل حاجه يا رب ارحمني من اللي انا فيه
مروه في ايه يا احمد مالك هتصحي البنت
احمد امشي من قدامي دلوقت يا مروه
مروة ايه يا اخي ده كله علشان خاطر نور اتجوزت
احمد. مروه بصوت عالي خشي اوضتك دلوقت يحسن تندمي مين اللي هيحصل
مروة انا سايبها لك افضل اهري في نفسك مش هتغير حاجه من اللي حصل
احمد مسك الفازه وضربه في الحيط
نروح بقى عند محمد
نور قفلت عليها الباب
ومحمد بيخبط سامحيني يا نور والله انا ما اعرفش اللي حصل ده ازاي وانت بعيده عمري ما اذيتك يبقى هذيك وانت حته مني
نور والنبي امشي يا محمد من عند الباب
محمد..طب ما تعيطيش
نور. طب امشي والنبي علشان خايفه منك
محمد. طب سامحيني
نور. انا خايفه منك امشي خلاص ان تعبانه
محمد مشي وقعد في الريسبشن
وهي قاعده تعيط لحد ما راحت في النوم
محمد فتح الباب بالراحه ودخليها وهي نايمه لقى وشها احمر من كثر العياط
محمد. انا غبي بدل ما اخليها تحبني خليتها تكرهني ضيعت حب عمرك بيديك يا غبي عمرها ما هتنسى اللي حصل قاعد جنبها على السرير ونام
نور صحيت لقيته نائم جنبها خافت وقامت قعده في ركن في الاوضه وضمت رجليها الى صدرها وقاعده تترعش
محمد قلق ما لقيهاش جنبه خاف دور عليها نور لقاها قاعده ركن الاوضه وهي خايفه مش ناحيتها وهو كل ما يقرب ترتعش وتعيط بزياده
محمد. والله يا نور ما هاذيكي صدقيني كفايه عياط و مسك ايديها وقعد جنبها سامحيني و خلينا نبدا من جديد بصي يا ستي كاننا مخطوبين يعني ما تخافيش مني والله انا باحبك فاكره و احنا صغيرين طب بصي فاكره لما عاطف ابن عمك ضربك يوميها انا عورته عشان خلاك تعيطي و اكلت يوميها علقه سخنه طب و فاكره لما امراه عمك ثريا وهي ب تسرحلك شعرك انت عيطت انا مش خليتها قاعده ورحت ضرب كوره في وشها لم عينيها ورمت وانت قعدت تضحكي
نور. ايوه فاكره كان شكلها مضحك وانت اضربت تحت علقه من جدك وعمك اداك 10 جنيه عشان كان قرفان منها
محمد.ما هي رخمه يعني خلاص صافي يا لبن
نور. حليب يا قشطه بس مخطوبين
محمد. بس ايوه مخطوبين بس طب قومي بقى خلينا ننام ومحمد بيساعدها علشان تقوم لانها مش قادره تتحرك
نور. بص انت هتنام على السرير و انا هانام على الكنبه عشان هي صغيره
بالقلم جوري محمد
محمد.. في حل تاني احنا الاثنين هنام على السرير انا هنا وانت هنا ومخطوبين بس خلاص اتفقنا
نور. ماشي
وثاني يوم جميله جاءت
محمد فتح لها جاء لي كده بدري يا ماما
جميلة اوع من وشي فين نور و باب الاوضه مفتوح ليه كده انت عملت ايه في البنت ثاني اوعى كده ودخلت لاقت نور نائمه
محمد ممكن يا ماما تيجي
جميلة. افندم عايز تقولي ايه
محمد.. انا ونور اتصالحنا واتفقت معها اننا هنبدا من جديد وهي تديني فرصه ثانيه كاننا في فتره الخطوبه وهي وافقت علي كده
جميلة. انت بتقول ايوه وافقت والله انت تحمد ربنا ان اتجوزت واحده زيها واحده غيرها كانت مسامحتك بسهوله انما هنقول ايه قلبها الطيب ده اللي هيوديها في داهيه
محمد طيب طب ممكن بقى حضرتك تمشي وتسيبيني احل مشاكلي معها
جميلة. خلاص يا اخويا ماشيه بس اوعه تضيع الفرصه دي من يدك عشان لو خسرتها المره دي عمرك ما هتعرف تكسبها ثاني
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
- فهرس فصول الرواية "رواية نور والحياة كاملة"