رواية المصراوية زين ورنا البارت التاسع 9 بقلم يمنى محمد
رواية المصراوية "زين ورنا" الفصل التاسع 9
طبعا كلنا فاكرين احنا وقفنا فين
زين... دخل الاوضه الا فيها سماره كان رنا اعتقد ان هي رنا
اول مادخل شاهد دم كتير اوووي على السرير
زين.... رنا رنا 😱
قام بشد الغطاء لكي يعرف مصدر الدم هو ماشي وسيبها سليمه بيفكر بيقول يمكن يكون من اغتصابه ليها
....
لكن الصدمه الحاده وجده اخته هي في السرير وغرقانه في دمه 😱
زين بشده وبالام وصوت عالي يهز جميع أنحاء الدوار.... سماره.. سماره ويهز فيها من كل مكان
...
صوت زين كان عالي موصل بره عند بشاير
دخلت بشاير جري على صوته.. عايز سماره بس في ايه يازين
لكن انقطع الكلام في بوقها لما شافت بنتها ودمها سايح
بشاير بتهتها... سماره ماله ماله يازين ايه الا جابها هنا
زين.. مفيش رد شال اخته وجري على العربيه على أقرب مستشفى وخدا اخته
بشاير بصريخ.... بنتي يابنتي الحقوني بلطم وصريخ
سليم... ايه ياامه الا حصل
بشاير. الحقني اختك بتموت
سليم. مالها
بشاير.. معرفش وهي بتلطم اخوك خدها على المشفى تعالي وديني يلا
صباح... فيه ايه ياخاله بابتسامه صفراء فاكرهم بيتكلموا على رنا والا حصلها
بشاير.... بصريخ اسكتي اسكتي مصيبه اسكتي بنتي ضاعت
صباح.. من ايه.... ياخاله
بشاير...... بنتي ياا ياسليم
ذهبوا جميعا للمستشفى
زين... وصل باخته ودخلت على العمليات
زين هيتجنن علشان اخته نسي رنا اساسا
😭
#يمني محمد
#المصروايه
في بيت يونس حمدان
يونس.... انتي مين شكلك غريب عن البلد ولهجتك كمان غريبه
رنا.... انا عايزه تمشي من هنا عايزه انزل مصر
امي يونس... انتي كنتي هنا بتعملي ايه يا بنتي
رنا خايفه تقول ليرجعها لزين
رنا بتهته وكذب.. انا كنت جايه لناس قريبي بس توهت وكده
يونس.. طاب والجروح الا فيكي والكسور من ايه
رنا بدموع.. ارجوكم سبوني امشي وخلاص
يونس..... شكلك وراكي عامله سوده... انا هوديكي للعمده
رنا.... لا لا ونبي سبوني امشي لو رجعت له هيموتني
يونس.. الا هو مين
رنا بصت على امه علشان خايفه لتكون عارفه بشاير
ام يونس.. طاب يابنتي هعملك لقمه تأكلها
رنا... حكت ليونس الحكايه يعني انها مرات زين وحصل مشاكل مابينهم وهو عمل فيها كده وهي عايزه ترجع
يونس... انتي المصروايه الا مجوزها زين ولد القناوي
رنا. ايوه ساعدني عايزه ارجع مصر
كل دا والخدامه واقفه تسمع الكلام اول ماسمعت جريت على صباح ماهي بتشتغل هناك تجيب الاخبار لصباح وصباح تقولها لخالتها بشاير علشان التار الا مابينهم
بس ملقتش صباح علشان كله كان في المستشفى مع سماره
#يمني محمد
#المصروايه
يونس.... وانتي فاكره لما هترجعي زين مش هيعرف يوصلك وبعدين مشاكل ايه الا تخليه يعمل كده فيكي
رنا..... انا عايزه ارجع وخلاص والا بعد كده مشكلتي انا
يونس.. احنا دلوقتي بالنهار والناس عيونها مفتحه وانتي شكلك غريبه عن البلد بليل هوصلك للمحطه
رنا... بس اوعي زين يعرف اني هنا احسن يجي ياخدني يموتني
يونس... لا متقلقيش هو لو عرف هيجي يقتلنا كلنا هنا
بس انتي خرجتي ازي من هناك
رنا... اخته ساعدتني
يونس بخوف.... سماره
رنا.. انتي تعرفها
يونس.. لا عادي يعني اعرف ان ليه اخت اسمها سماره اكتر من كده معرفش حاجه عنها
هسيبك ترتاحي شويه وبليل اوصلك المحطه
رنا... هزت راسها بس اوعي حد يقول لزين
يونس... عيب احنا صعايده كلمتني عهد
وخرج وساب رنا
القصه حصري على صفحتي
#قصص وروايات يمني محمد
...... ....
رنا مع نفسه
كده يازين اهون عليك تعمل فيه كده هتندم لما تعرف الحقيقه
في المستشفى
بشاير.. هما اتاخروا كده ليه جوه يابنتي بصوات
زين مكنش موجود اساسا. زين كان رجع الدوار علشان يشوف رنا... راحت فين في دماغه ان هي إلا ضربت اخته لسه ميعرفش حاجه
سليم... ايه الا جاب سماره مكان رنا اساسا
صباح... منعرفش حاجه اسأل عمتك عاليه
عاليه... بتهتها معرفش حاجه
صباح بصوت واطي جدا وهمس.. خاله بشاير.. اوعي يكون الا في راسي صحيح
بشاير...... ياخوفي البت تبقى ضاعت لنكون حطينا الوصفه لسماره بدل الزفته المصروايه
سليم.. وصفه ايه ياامه
بشاير بتهتها... خايفه يابني لتكون البت المصروايه هي إلا ضربت اختك 😱😱😱😱
عاليه... رنا لا معتقدش
بشاير. اسكتي ياعاليه انتي متعرفش حاجه البت دي مصروايه يعني عينها بجحه وقادره يابنتي
😏😏😏دعوتكم
#يمني محمد
#المصروايه
الدكتور خرج
سليم.. اختي مالها
الدكتور.. لاسف الحمل نزل بسبب الأعشاب الا دخلت الرحم ولولا ستر ربنا كانت عملتلاها عقم تام وضياع بسبب نسبه الشطه والأعشاب بس
الكل وقف مصدوم مش قادر بتكلم
الدكتور.. انت جوزها وبعدين مين الا معندوش قلب الا عمل فيها كده ولا هي إلا عملت في نفسها كده علشان تسقط
انا هتصل بالشرطه
على دخول زين
زين.. تتصل بالشرطه ليه يادكتور اختي مالها
الدكتور حكي لزين الوضع ومشي
زين... اختي بنت البنوت حامل حامل ياامه
بشاير..... ياا ي الفضايح يادي الجرس
سليم.... حامل ازي ومنين انا هدفنها دلوقتي
زين.. سليم خدي امك وصباح وعمتك روحهم الدوار ومش عايزه اسمع نفس ولا كلمه في الموضوع دا فاهمني
زين... امه رنا فين
بشاير.... معرفش.. معرفش
زين.. يلا يا سليم روحهم
نار قادت في الكل والكل محتار محدش فاهم حاجه
وزين شراره مشتعله من اخته ومراته الا ميعرفش هي راحت فين
......
رين.. انا عايز ادخل لاختي
الدكتور.. مينفعش هي لسه في غيبوبه
زين... في سره.. لسه ليكي عمر ساعات ياسماره
هدفنك انتي ورنا في تربه واحده من غير غوسل 😱😑
وخرج بره المستشفى
بس البت الخدامه عرفت ان صباح في المستشفى راحتلها جري علشان تخبرها الخبر وتأخذ حلاوه كبيره بس صباح كانت رجعت بس زين كان لسه هناك
رنا.....سالت على تليفون في بيت يونس عايزه ضروري
خدت التليفون وبدت ترن
مجهول... ايه ياعروسه انتي لسه عايشه دا انا قولت عريسك قتلك
رنا.. يتبع الفصل العاشر اضغط هنا
- فهرس جميع فصول الرواية اضغط هنا