رواية ما ذنبي كي اظلم البارت الثامن والأخير بقلم نور عصام
رواية ما ذنبي كي اظلم الفصل الثامن والأخير
عمر. انتي عاوزه تطلقي يا زينه بعد اللي حصل بينا وبعد كل كلامي ليكي اني هرجعلك حقك
زينه. ايوا لأن انت مش هتقدر تستمر معايا لاني مش هسمح لحد بعد كدا ياخد حقي وهاخده منكم بالذوق بالعافيه هاخده مش هتنازل ولا هتهاون معكم ابدا لان امك مش ناويه علي خير يا حضرة الظابط ولا حتي بعد العمر دا كله ندمانه علي اللي عملته بالعكس لسه قاسيه وقلبها جاجد زي ماهي يبقي انا كمان مش هسكتلها وانا مش عاوزه يجي يوم وتختار بيني وبينها محبش ادخل حرب واخرج منها خسرانه
عمر. بصلها
زينه. فهمت نظرته ليها قالت مش هستني لما انت اللي ترميني وتختار اهلك ودا من حقك انا مش بلومك لكن انا مش هسكت
عمر. هتعملي ايه يا زينه
زينه. هعمل كل اللي اقدر عليه علشان ارجع حقي وسنين عمري اللي امك وابوك ضيعوها وخلوني اتربي عند راجل غريب هنتقم من امك وابوك علي انهم كانو قادرين ومع ذلك رموني للراجل دخله علي قده هنتقم منهم علي حرماني منهم ومن عيلتي واني اتربي وسط اهلي وناسي هنتقم منهم علي ان يكون ليا ابن عم ومعرفوش غير صدفه لا وكمان اتجوزه وابتسمت بحزن وقالت شوفت القدر تعرف السنتين اللي قعدتهم ف الملجأ انا طبعا مش بقلمي نور عصام فكراهم بس لما عرفت بعدها انهارت وبكيت من قلبي علي ان عندي عم وعيله كبيره واترميت ف ملجأ كان فين عقل ابوك وقتها ليه سمع لمراته ليه يسمح للشيطان يسيطر عليه ايه عمره ما فكر بلحظه حلوه حصلت بينه بين اخوه علشان يفتكره وياخد بنته ف حضنه ويعوضها عن ابوها وبصت ل عمر بكل قوه وقالت هدمرهم ومش هندم ولا هضعف ابدا
عمر. قام وراح عند الدولاب وطلع شنطة سفر كبيره وحط فيها لبس ليه وليها وكل شئ يحتاجوه وقفلها وبعدين بصلها وقالها خمس دقايق تكوني جاهزه للسفر
زينه. مش هسافر معاك
عمر. قولتلك خمس دقايق تكوني جاهزه إلا متلوميش غير نفسك
زينه. بعند قالت مش هسافر معاك يا عمر وهتطلقني وببردو مش هخرج من البيت دا لانو بيتي ومن بكرا هروح واجيب كل اوراقي اللي باسمي الحقيقي وهرفع عليكم قضيه
عمر. بصلها وراح عليها وقالها قولتلك متلوميش غير نفسك وحملها ونزل بيها وراح علي عربيته ونزلها وركبها وقفل العربيه ودخل تاني جوا البيت وطلع وجاب الشنطه ونزل
امه. حبيبي انت رايح فين
عمر. مسافر باريس
امه. بعد اللي حصل دا وهتسافر
عمر. ماما زينه مراتي ومش هسيبها ذنبي ايه اتحمل نتيجة اغلاطكم ذنبي ايه علشان اتظلم واعيش تعيس انا بحبها وهكمل معها
امه. بس هي اكيد مش عوزاك بعد اللي حصل
روايات بقلم نور عصام
عمر. مين قال كدا دي مراتي وبتحبني زي ما بحبها طبيعي تزعل من اللي عرفته وحقها ترد عليكم بطريقتها
امه. يعني ايه يا عمر
عمر. يعني هخدها ونبعد شويه جايز تهدي وتسامح
ابوه. حط ايده علي كتفه وقال ربنا معاك يا ابني طمنا لما توصل بالسلامه وبصله بندم وقال خلي بالك منها واوعي تزعلها هي معها حق وبس ترجعو بالسلامه انا هرجعلها كل حقوقها وهعوضها
عمر. بجد يا بابا
ابوه. ايوا يا عمر
عمر. باسه من راسه وبعدين سلم علي امه ومشي
ام عمر. انت ازاي تقول كدا
ابو عمر. دا الصح وبعدين كله هيرجع لابنك ف الاخر لانو جوزها
ام عمر. بس بردو مكنش لازم تقوله كدا دي بت قويه ولسانها طويل
ابو عمر. بكرا تهدي وتبقي كويسه لما حقها يرجعلها
ام عمر. بكرا ماااشي ان ماوريتها
عمر. راح وفتح شنطة العربيه وحط فيها شنطتهم وراح فتح الباب وركب بدون ما يبصلها ولا يكلمها
زينه. انت اتجننت علشان تقفل عليا العربيه كدا وتمشي
عمر. دور العربيه ومشي وما رد عليها
زينه. انت وخدني ورايح فين
عمر. ما رد
زينه. قسما بالله يا عمر لو مارديت عليا هصوت والم عليك الناس كلها
عمر. اعمليها يا زينه وانا اخليكي تشوفي عمر علي حق
زينه. اوعي تكون فاكر اني خايفه منك يا حضرة الظابط
عمر. بصلها ورفع جابه ليها
زينه. شغل الظابط بتاعك دا هناك ف القسم مش عليا
عمر. مردش عليها وسابها تتكلم
زينه. ماااشي يا عمر هو يعني احنا مش هننزل
وبعد فتره وصلو المطار
عمر. اتفضلي انزلي
زينه. مش نازله ومش هروح معاك ف اي مكان
عمر. تمام انتي بقا اللي عاوزه كدا ونزل وراح عليها وقالها هتنزلي ولا اشيلك قدام الناس دي كلها
زينه. بعند قالت شيلني وطبعا هي عرفه انو مش هيعمل كدا
عمر. فهمها بصلها وقال ماشي وشدها بقوه من العربيه وشالها
زينه. نزلني انت اتجننت ولا ايه
عمر. ليه انا شايل مراتي حد له عندي حاجه بقلمي نور عصام
زينه. يعني ايه بقا
عمر. مراتي بجحه وقالتلي شيلني ومش هممها الناس وانا لاني بحبها شيلتها مقدرش علي زعلها
زينه. عمر نزلني احسنلك
عمر. مش هنزلك إلا جوا الطياره ولا اقولك مش هنزلك فيها كمان انا هقعدك علي رجلي
زينه. هصوت بجد وافضحك قدام الناس
عمر. صوتي انا ظابط واصحابي هيقفو معايا وكمان انا مش بعمل حاجه غلط مراتي وشيلها فيها ايه
زينه. فكرت بكلامه وبعدين قالت طيب نزلني وانا هروح معاك بس كفايه كدا الناس بتبوص علينا
عمر. يبصو انتي مراتي
زينه. خلاص بجد
عمر. ايه دا مكسوفه
زينه. بتحاول تنزل
عمر. متحكم فيها
زينه. عيونها اتملت دموع
عمر. بصلها ونزلها وقالها بمزاجي فاهمه ومسكها من ايدها وقالها نعقل كدا علشان احبك واجبلك حاجات حلوه
زينه. بصتله واتغاظت من طريقته البارده وكلامه معها علي انها طفله
وبعد شويه خلصو كل الاجراءات ودخلو
في الطياره
عمر. ابتسم وبصلها وقال حبيبتي تحبي تقعدي علي رجلي احسن
زينه. اتلم يا عمر بدل ما خليها خراب عالكل ف الطياره
عمر. طيب والناس ذنبها ايه
زينه. هو كدا
عمر. مقدرش علي كدا وخصوصا من العيون اللي تجنن دي
زينه. اوووف حاجه تأرف
عمر. مال عليها وقال اهدي كدا ياروحي دا انا محضرلك مفاجأه تجنن
زينه. مش عاوزه منك حاجه
عمر. براحتك اهو اللي انتي متعملهوش غيرك ف باريس تعمله
زينه. بعصبيه قالت يعني اييه
عمر. ولا حاجه احنا رايحين باريس عرفه يعني ايه يعني ارض العشاق ولازم اتبسط سواء معاكي او مغ غيرك انا ظابط وصعب اخد اجازه من شغلي وانا مصدقت اخد اجازه ف لازم استغلها ومستحيل اضيعها عالفاضي هو انا باخد كل يوم اجازه
زينه. بغيظ قالت هنشوف يا حضرة الظابط
عمر. ههههههه
زينه. حبت تعانده قالت تصدق انت صح لازم نستغل الاجازه وكل واحد يدور علي راحته وهناك اجمل الشباب عيون خضر شعر اصفر
عمر. فهمها وقالها اذا كنتي ترضي علي نفسك تبقي كدا وتعملي اللي بتقولي عليه براحتك
زينه. بصتله والتفتت الجهه التانيه وعيطت
عمر. شاف دموعها مال عليها واخدها ف حضنه غصب عنها وبعدين قالها ليه كدا والله ما قدر علي زعلك وانتي عرفه ويا ستي حقك عليا انا كنت بهزر معاكي وانتي اكيد عرفه يعني ما ذنبي كي اظلم نور عصام
زينه. صوت شهقاتها عالي
عمر. خلاص بقا علشان خاطري وبمرح قالها الناس تقول علينا ايه عريس بيضرب عروسته ف تاني يوم جواز
زينه. بصتله واغمي عليها
عمر. بلهفه زينه زينه حبيبتي فوقي وجت المضيفه وحاولت تفوقها معاه وبعد لحظات فاقت والمضيقه راحت وجابت لها عصير وبعد دقيقه جابتلها اكل عمر ابتسم وقالها كنتي قولي من الاول انك جعانه وعاوزه تاكلي بدل الحوار اللي عملتيه دا
زينه. اتغاظت منه وقالت ما انت معندكش دم بقالي يومين ما اكلت وانت ولا هنا طبيعي اموت مش بس يغمي عليا
عمر. بياكلها قالها حبيبتي انا بهزر معاكي انا غلطان بس غصب عني
زينه. اكلت وما اتكلمت
عمر. بمرح قالها كدا تاكلي الاكل بتاعي كمان اكل انا ايه دلوقتي
زينه. مش مهم انت المهم انا
عمر. بهمس جنب ودنها قال طبعا حبيبتي وروحي وقلبي لما تاكل كأني اكلت وكمان انا يهمني صحتك وغمز بعينه
زينه. عوجت بوئها
وبعد فتره وصلو مطار باريس وبعد انتهاء كل شئ ركبو تاكسي ووصلو الفندق وكان فندق فخم جدا
عمر. اول ما دخل الأوضه شالها
زينه. ايه ف ايه ايه
عمر. ابتسم وقالها مراتي وعروستي الله
زينه. اسطوانه هي بقا كل شويه مراتي مراتي
عمر. وهو انتي مش مراتي بردو يا زينه
زينه. اتنهدت وقالت لفتره بس
عمر. كل العمر مش بس فتره طول ما فينا نفس هنفضل مع بعض زوجين واخين وحبيبين وكل شئ لبعض
زينه. بصتله وما اتكلمت
عمر. راح بيها عالسرير
زينه. اتفاجئت ان السرير مرسوم بالورود الاحمر والابيض واسمها منقوش جوا القلب وهديه من الماس وكانت خاتم كتير حلو
عمر. قالها كل دا علشانك يازوزتي حبيبة عمري كله
زينه. ابتدت تضعف من تصرفاته وهو شايلها
عمر. مال عليها وباسها من شفايفها وهمس وقالها اموت ولا تفارقيني لحظه واحده حياتي من غيرك مستحيله
زينه. صوت نفسها عالي ووشها احمر ودقات قلبها ذادت
عمر. مال ومالها معاه عالسرير وباسها بشغف وجنون وحب مالو اول من أخر وذهبا معا ف عالمهم الخاص بيهم استغلالي قوي الواد دا 😍
في مصر
معاذ. ماما حبيبتي خلاص بقا كلها كام يوم وترجع تاني
امه. قلبي واجعني عليها قوي
معاذ. يا ماما ماهي كلمتك لما وصلت مطار باريس
امه. بردو قلقانه عليها
ابو معاذ. مش خلاص اتطمني عليها اهدي بقا ربنا يسعدها
معاذ. متقلقيش يا ماما بكرا ترجع وتأرفنا بعمايلها
امه. متقولش كدا علي اختك
معاذ. ههههه والله يا ماما ما عارف اصبرك ولا صبر نفسي ولا بابا
ابوه. ربنا يرجعها بالسلامه
معاذ وامه. امين يارب
عند ابو عمر
روايات بقلم نور عصام
امه. علي فكره البت دي لما ترجع انا مش،هعدي اللي عملته دا بساهل كدا لازم اربيها واعرفها ازاي تتكلم معايا
ابو عمر. كفايه بقا مش ناقص
ام عمر. ايه كلامها هز قلبك ولا ايه يا ابو عمر
ابو عمر. انتي بتقولي فيها انا معتش قادر افكر من وقت قالتلي ازاي هقابل ابوها وفرت دمعه منه وقال ازاي فعلا هقابل اخويا
ام عمر. اهدي اهدي مش كدا
ابو عمر. سابها وخرج واتصل علي ابنه
عمر. مين اللي بيتصل دلوقتي
زينه. شوف مين
عمر. لأ
زينه. ابتسمت وقالت علشان خاطري احسن يكون ف حاجه مهمه
عمر. عشانك بس هرد وفتح الفون وقال اهلا بابا ازيك
ابوه. اهلا يا حبيبي اخبارك ايه
عمر. بص ل زينه وابتسم وقال مش عارف
ابوه. ابتسم وقال هو انا اتكلمت ف وقت مش مناسب ولا ايه يا عريس
عمر. بصراحه ايوا يا كبير
ابوه. هههههه طيب معلش هي زينه سامعه كلامي
عمر. لو عاوزها تسمع افتح الاسبيكر
ابوه. ايوا وبعدين قال ازيك يا زينه
زينه. ما ردت
مها. حبيبتي ردي عليا انا عارف اني غلطان بس سامحيني زينه انا هرجعلك كل حاجه اخدتها منك وفوقها كمان الضعف
زينه. هترجعلي حضنك اللي حرمتني منه هو دا اللي كنت عوزاه يا عمي اعتقد اني عشت كويس طول حياتي مكنش فيه حاجه نقصاني بس بردو انت عمي من لحمي ودمي
عمها. حقك عليا يا زينه
زينه. هونت عليك يا عمي ترميني ف الملجأ هونت عليك حد غريب ياخدني يربيني ويحبني ويعوضني بحنانه وانت موجود
عمها. بدموع معلش حقك عليا والله انا ندمان ندمان قوي يا زينه
زينه. دموعها نازله قالت مش هسامحك يا عمي
عمها. وحياة عمر عندك تسامحيني
زينه. ومين قالك ان عمر غالي عندي
عمها. انا عارف انك بتحبيه وهو فعلا غالي عندك وعلشانه انا بترجاكي تسامحيني سامحيني يا حبيبتي
زينه. رمت الفون من ايدها وقالت حرام عليك يا عمي ظلمتني وانا مليش ذنب وجاي ف الاخر تقولي سامحيني بسهوله كدا بعد كل الظلم دا منك وعاوزني اسامحك ااااه وصرخت بصوت عالي
عمها. كانن بيسمعها لان الفون لسه مفتوح ومع عمر
عمر. حضنها وقالها اهدي ياروحي حقك عليا انا وقفل الفون
زينه. بعد شويه هديت من الحاله اللي هي فيها
عمر. قلب عمر يلا قومي علشان ننزل
زينه. بتعب قالت مش قادره
عمر. والله ما هيحصل لازم ننزل انا مش،دافع كل الفلوس دي علشان اجي اقعد ف الاوضه ومال عليها وقال انا موز وحلو خافي عليا احسن اتخطف منك هنا ودول بيموتو ف المصرين وبصراحه احنا ما بنصدق
زينه. طبعا عنيكو زايغه
عمر. احنا لا ابدا دا احنا غلابه
زينه. قوي
عمر. باسها من ايدها وقالها يلا ومش عاوز اي اعذرا وشدها قومها من السرير وقالها يلا خدي شاور ولا اقولك انا هاجي معاكي
زينه. زئته عنها وقالت تيجي فين ياعمنا وجريت عالحمام وقفلت
عمر. ضحك عليها وبعدين اتنهد وقال اااه منك طيوبه بس عنيده واتصل علي ابوه
ابوه. رد وقال زينه عامله ايه دلوقتي يا عمر
عمر. والله يا بابا نفسيتها زفت انا حاسس بيها رغم عنادها وجمودها قدامي إلا انها هاشه من جوا بس بتعاند
ابوه. طالعه لبقيت عيلتها
عمر. ابتسم وقال اعمل ايه بس يا بابا كل ما تهدي شويه ترجع تاني
ابوه. معلش يا ابني اتحملها ومتزعلهاش بكرا تهدي وبعدين هزر معاه وقال فين تدريباتك يا حضرة الظابط
عمر. فهمه وقال دي بنت الشريف هي اي حد
ابوه. هههههه ربنا يسعدك يا حبيبي وبعدين قاله طمنها وانا باذن الله بس ترجعو هاخدها واتنازلها عن كل حاجه كانت باسم ابوها واضعاف كمان بس اتمني تسامحني
عمر. ان شاء الله يا بابا وقفل وبعد شويه نزلو يتفسحو
زينه. بتبص علي ايه
عمر. عليكي يا قلبي
زينه. والله طيب اتلم بقا احسن ما اقوم اجيبها من شعرها
عمر. هي مين دي
زينه. اللي عينك هطلع عليها وهي كمان البجحه
عمر. اهدي كدا واعقلي يا زينه مفيش،حاجه من اللي ف دماغك دي
زينه. امممم وقامت وراحت عند البنت اللي بتبص ل عمر وتبتسم
عمر. جري وراها ومسكها من ايدها وقال سوري للبنت
زينه. بتشدني ليه سيبني اربيها
عمر. والله بحبك وعمري عيني ما تشوف غيرك يا زوزتي
زينه. طيب يلا نمشي من هنا
عمر. يا ساتر
زينه. يلا يا عمر احسنلك
عمر. باسها من خدها وقال يلا وراحو مكان تاني وسهرو فيه وقضو ليله حلوه وابتدي الجو يهدي بينهم وبعد يوم كلمت امها وحكت لها كل حاجه وامها قالت ان عمها راح عندهم وقالهم كل شئ وقالتلها عيشي حياتك واتهني ومتضيعيش،عمر من ايدك كفايه حبه ليكي
عمر. سمعها وقال ياريت تسمعي كلام حماتي وسلم عليها وبعد شويه نزلو اتفسحو وقضو اجمل واحلي شهر عسل ف باريس
زينه. عمر انا جاهزه
روايات بقلم نور عصام
عمر. طيب يلا يا قمر لاننا اتأخرنا عالطياره
وبعد فتره من الزمن وصلو القاهره ومعاذ وابوه وابو عمر كانو ف انتظارهم وفرحو جدا برجوعهم
زينه. سلمت علي عمها
تمها. شدها لحضنه وضمها جامد
زينه. ابتسمت وخرجو
ام عمر. فرحت برجوع ابنها لكن كات متغاظه من زينه
ابو عمر. قالها انها لازم تهدي وتعاملها كويس وما اقتنعت إلا لما اقنعها ان كل شئ ف الأخر لابنها بردو
زينه. ازيك يا طنط
ام عمر. اهلا
زينه. بصت ل عمر وقالت حبيبي يلا نطلع انا تعبانه ومحتاجه ارتاح شويه ومسكت ايده
ام عمر. اتغاظت وعرفت انها بتعاندها
زينه. يلا يا عمر
عمر. حاضر يا حبيبتي وقال عاوزه حاجه يا ماما
امه. ربنا يخليك ليا يا حبيبي
زينه. بصتلها وبهمس قالت اكيد انا بردو اللي هكون مستفيده
ام عمر. بصتلها ومشيت
زينه. ابتسمت ف نفسها وطلعت بقلمي نور عصام
عمر. اول ما دخلو اوضتهم قالها زينه حبيبتي
زينه. نعم يا عمر
عمر. علشان خاطري عاملي ماما كويس
زينه. هو انا عملت حاجه يا عمر تزعلك مني او تزعل طنط
عمر. زينه علشان خاطري بلاش عناد انا مش صغير وضمها لصدره وقال انتي حبيبتي ونور عيوني ومقدرش استغني عنك وهي امي ومقدرش ازعلها واتمني انكو تكونو كويسين مع بعض علشان انا اكون مرتاح علشان خاطري يا زينه لو بتحبيني بجد
زينه. افكر
عمر. ابتسم وباسها من شفايفها
زينه. بعد لحظات قالت بتحبني انا اكتر ولا امك
عمر. ههههههه وبعدين قالها السؤال دا تسئليه لنفسك يا عمري
زينه. مسكت ايده وبكل حب قالت حبيبي انت حطتني ف اختبار صعب ولاني كنت متغاظه منك ومن عمي وطنط وقتها قولت معاذ بس لكن حبي ليك حاجه وحبي لمعاذ حاجه تانيه انتي حبيبي ونور عيني ودنيتي كلها وهو اخويا مكنش المفروض تحطني ف اختبار زي دا ابدا
عمر. يعني بتحبيني
زينه. بموت فيك وحبي ليك فوق الوصف اوعي تاني مره تقارن حبي ليك باي حد ف الدنيا مهما كان غلاوته عندي
عمر. يعني الكلام اللي قولتيه
زينه. قاطعته وقالت انت واخويا ضهري وسندي بالدنيا وانا بستقوي بيكم لكن كل واحد فيكم له عندي معزه وحب شكل تاني ربنا يخليكم ليا يا عمري كله
عمر. قرب عليها وقالها ربنا يقويني عليكي وعلي حبك
زينه. اتكسفت ووشها احمر
عمر. اموت انا ف خدودك دي وهي بتطلع نار كدا
وبعد تسع شهور
زينه. عمر انت فين كل شويه تقول جاي وبردو مفيش فايده
عمر. اهدي يا حبيبتي انا خلاص دقيقتين واكون عندك هي ماما فين
زينه. طنط وعمي خرجو من شويه راحو عند خالتك
عمر. طيب خلاص انا داخل الشارع اهو وفعلا وصل لقي زينه تعبانه وبتصرخ جري عليها وشالها وراح عالمشفي وهناك اتصل بامه وابوه وامها وابوها وقالهم انها دخلت تولد
الكل وصل وبيدعيلها وبعد بعض الوقت خرجت زينه والكل اتجمع
معاذ. هاه هتسمو الولد ايه
روايات بقلم نور عصام
عمر. ابتسم وقال هسميه محمود علي اسم عمي دي اقل حاجه ارد بيها جميله علينا وراح عليه وباسه من راسه
ابو معاد. ليه كدا يا ابني زينه دي بنتي وحته قلبي
عمر. عارف يا عمي بس انا حابب اسميه محمود
زينه. ابتسمت
ابو معاذ. يا حبايبي سمو الولد اسم جديد عالموضه كدا
عمر. خلاص هو محمود
الكل قال ربنا يحفظه ويبارك فيه
عمر. مال علي زينه وقالها شدي حيلك كدا بسرعه علشان انا عاوز بنت
زينه. بصتله ولسه هتتكلم
عمر. قالها بحبك وبموت فيكي
زينه. بحب قالت وانا بعشقك
معاذ. قال علي فكره احنا سمعنا كل حاجه
عمر. قال متسمعو يا عم ومال علي زينه وباسها من جبينها ونزل علي شفايفها وباسها بوسه سريعه وغمز بعينه وهمس وقال امته نروح
وانتهت روايتنا ويارب تكون عجبتكم
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية زوجتي الثانية كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل.
جميع فصول الرواية عبر الرابط التالي "رواية ما ذنبي كي اظلم كاملة"