Ads by Google X

رواية احبك منذ نعومة اظافري الفصل الثالث عشر والأخير - سلمى تامر

الصفحة الرئيسية

رواية احبك منذ نعومة اظافري البارت الثالث عشر والأخير بقلم الكاتبة سلمى تامر

رواية احبك منذ نعومة اظافري الفصل الثالث عشر والأخير

في امريكا
أسيل كانت داخلت الشركه وحست بنظرات الناس وابتسامتهم ليه وهما مبتسمين..مهتمتش كتير وطلعت مكتبها فتحت المكتب ولقت الدنيا ضلمه
وفجأه
النور اشتغل واتصدمت من المنظر
كانت الارض مزينه بالورود والشموع ومكتوب كلمه بحبك بالإنجلش عالحيطه..وحيطه تانيه مكتوب عليها أسف
:أنا بحبك يا أسيل 
أسيل لفت بسرعه والدموع فعنيها وهو أكد كلامو
ليو:أيوه بحبك يا أسيل ..عارف انها جت متأخر بس انا محبتش حد غيرك...اللي بيني وبين صافي كان انجذاب واعجاب مش أكتر ..لكن انتي اللي مكنتش بقدر اعدي يومي من غير مشوفك..انتي اللي كنت بغير عليها واتجنن لما ألاقيكي واقفه مع حد او بتضحكيلو...كنت ببرر لنفسي اني بعمل كده تحت مسمى الأخوية..لكن اكتشفت اني عديت مرحلة الحب يا أسيل انا بعشقك وبعدين ركع على رجلو وطلع خاتم ألماظ من جيبو
:تتجوزيني يا أسيل
اسيل هزت راسها بموافقه بسرعه ووليد لبسها الخاتم وحضنو بعض وكل اللي فالمكتب سقفلهم وصفروا  وباركوا ليهم
ومن هنا ابتدت قصه حبهم وحياتهم الجديده مع بعض
****
:انا مش مصدقه اني فرحي عليك كمان كام يوم ..وعمري مكنت متخيله اني هبجى فرحانه اكده 
:اومال اني اعمل اي ياچميلة الجميلات ..ونا واخيرا وبعد طول انتظار هحقق حلمي وهتبجي ليا 
تعرفي ياچميله اني كنت بتمناكي فكل صلاة ومكنتش شايفك غير ليا وأم عيالي وكنت عارف انك معجبه بعمر بس مش اكتر
جميلة ببسمه ودموع:اني اتأكدت اني بحبك لما شوفت البومه سعاد بتبصلك وجتها الدم غلي فعروقي وحسيت انك ملكي اني ومن حجي اني بحبك جوي يا جاسر وبعشج التراب اللي بتمشي عليه 
جاسر بإبتسامه:منا اول متأكدت من حبك ليا جبت ابوي وعمامي والمأذون وجيت كتبت عليكي 
جميله :انا اسفه اوي ياجاسر ..اسفه اني مكنتش حاسه بيك وبحبك لياا...واسفه على اللي عملتو مع خطيبة عمر
جاسر بإبتسامه:متتأسفيش ياجميلة..انتي كنتي ضايعه ومتلخبطه ومش عارفه بتعملي اي.
جميلة بإبتسامه عاشقه:أوعدك اني هعوضك عن كل الوقت اللي فات دا ..انا بحبك ياجاسر
جاسر بعشق:وانا بعشقك ياجميلة بعشقك من الطفولة
******""
بعد عدة أيام
احمد كان نايم عالسرير ولمار قاعده جنبو بتحاول تصحيه:يأ احماااااد يبني قوم بقا .....يازفت قوم هنتأخر عالناس..يوووووه بقاااااا يا احمااااد
احمد قام بغيظ وشدها عليه :عايزة اي يابت انتي مش شايفاني نايم 
لمار زقتو بغيظ وقامت من جنبو :انا عايزة اروح لصاحبتي يا أحمد ودلوقت بقا هاه
احمد بنعاس:طيب بزمتك هسوق ازاي وانا كده
لمار بتفكير:طب اي رأيك اسوق انا
احمد بفزع:لااا ياحبيبتي لا ياماما ...فاكرة اخر مرة سفرنا ولبستي ف الشجره علشان كنتي بتعدلي الالنيرر بتاعك
لمار بضيق:اسمو آيلينر على فكره وبعدين بقا مش كل شوية هتفضل تذلني بيها 
احمد :طب ياختي وسعي كدا اروح اخدلي شاور يفوقني
وبعدين كمل بمكر:بقولك اي يالمورة متيجي ن..لمار قاطعتو بنفاذ صبر:احمد وحيات امك انجز مش نقصاك دلوقت
احمد حدف عليها الفوطه بضيق:غوري يافصيله يتك داهية اللي هي انا وغمزلها
***
بعد عدة ساعات
وصلو الصعيد  وكل اللي هناك استقبلوهم بترحاب شديد
صالح بترحيب:يامرحب بولد الغالي ..جدك كانت كبير الصعيد الله يرحمو ويغفرلو وكل الناس بتحبوه ..الله يرحمو
أحمد بإبتسامه:الله يرحمو 
صالح بأمر:ياهنيه حضري الوكل 
أحمد برفض:شكرا والله ياعمي لحضرتك بس انا ولمار اكلنا قبل منيجي
صالح بأمر:حضرو الوكل وخلص الكلام
احمد همس لعمرو:متتكلم يابني
عمر بهمس:طالما فيها اكل يبقى مش هعارض انت بتهزر؟؟؟!
احمد بضيق:مفجوع 
كلهم اكلوا مع بعض ولمار طلعت لحنين الأوضه اللي بتجهز فيها 
احمد لعمر:تعالى يازفت نحسن خلقتك شوية
عمر بصوت انوثي:يلا يابيبي
صالح بقوه:وه اتحشم ياولد 
احمد ضحك على شكل عمر وطلعو اوضة عمر اللي فالقصر وبعد شوية جيه جاسر وانضم معاهم
*""""*
باليل كل الناس اتجمعت فالبيت وصوت الاغاني الصعيدية كان مالي البلد
واحمد وعمر وجاسر مع الرجالة تحت
ولمار وحنين و جميلة مع الستات فوق
عمر راح مسك تلت عصايات وعطا واحده لجاسر وواحده لعمر وغمزلهم هما فهموه وابتدت الحرب
عند البنات
كانو التلاتة زي القمر والكل بيبصلهم بإعجاب وراحو واقفو بسرعه فالبلكونه لما عرفو ان عمر واحمد وجاسر هيرقصو مع بعض وكل واحده بتراقب حبيبها ومبتسمه ليه
بعد فتره عمر بتعب وضحك:كسبت برضو يابو أحميد!
احمد فخر:انت بتستقل بيا ياض ولا اي دي لعبتي اصلا
عمر بمرح:بقولك اي متيجي نتجنن 
احمد بعدم فهم :ازاي بقا؟!
عمر راح لبتاع الدي جاي وهمسلو 
واشتغلت اغنية(اتنين بس احنا واحد)
احمد ضحك وقام رقص معاه واتجننوا مع بعض عالاغنية وبعد شوية انضم ليهم الشباب والاطفال اللي فالبلد
خلص اليوم وكان جميل ولذيذ 
وكل واحد اخد مراتو 
***
في اوضة حنين وعمر
عمر بص لحنين بإعجاب وعشق:اي يابت الجمال دا يخربييتك بطل
حنين بغضب وخجل:لم نفسك بعد اذنك ووسع كدا
عمر مسكلها ايديها :استني يقلبي طيب بهزر معاكي حنين مسكت ايدو وعضتها وطلعت تجرب
عمر بألم:أااااااه يابت توفيق هتروحي مني فين
(نسيبهم بقا عصافير حبنا الرومانسيين دول)
*****
بعد مرور سنه
:ااااااه بولاااااااااد الحقني يا احمااااااا
احمد بنوم:هأ قديمه نامي يالمار ربنا يهديكي
لمار بصراخ:اقسم بالله بولد بجد يااحمد قوووم
احمد قام بسرعه بخوف وبصلها واتأكد من كلامها وجاب الاسدال حطو عليها وشالها وطلع يجري وهي بتصرخ
***""
وصل المستشفى والدكتورة بتاعتها اول مشافتها دخلتها على لوضة العمليات فورا 
ونزل عالحسابات
وهناك لمح عمر شايل حنين اللي باين انها بتولد برضو والدكتورة التانيه خدتها ودخلت العمليات
احمد راح لعمر بضحك :شكلي مخلفتش الفتره اللي فاتت دي كلها علشان نخلف مع بعض واشاركك اللحظه
عمر بتعب:دا كان يوم احمر لما فكرت اخلف
احمد بزهول من شكلو:يخربيتك عامل كدا ليه
عمر بتعب وغيظ:مبنامش مبنااااااامش من ساعتين الهانم مصحياني وبعدين كمل وهو بيقلدها:اصحى ياعمر ليلي عايزة شيكولاته
احمد بضحك:ليلي مين
عمر :ليان بس هي بتدلعها...امبارح مصحياني علشان ليلي نفسها فبيتزا الساعه اربعه الفجر 
احمد كان عمال يضحك على شكل عمر بس الاتنين من جواهم هيموتو من القلق
بعده مده الدكتورة بتاعة لمار طلعت وفإيديها ولد واديتو لأحمد 
أحمد بلهفه:لمار عامله اي دلوقتي يادكتورة
الدكتورة بإبتسامه:متقلقش يا أحمد بيه لمار زي الفل
وبعد شوية دكتورة حنين طلعت ببنوتة زي القمر وعمر مسكها وسالها على حنين واطمن عليها
****"*
بعد مرور عشرين عاما
:والله العظيم يا عدي لهقول لأنكل أحمد ..انكاااال
احمد وعمر طلعو على صوت ليلي 
احمد بتعجب:فيه اي ياليلي
عدي اول مشاف عمر جرى عليه ووقف جنبو
عدي:قوليلو بقا ياليلو اي اللي حصل علشان يعرفو انك ظلماني
ليان بعصبية:ظلمااااك؟!بتقول للبت هاتي رقمك وتقولي ظالماك
عمر بهمس لعدي:انت قولتلها كدا فعلا
عدي بهمس:البت جامده يابو حازم
عمر بهمس:طب استنى ووجه كلامو لليلي:جرى يا اي ياشيخه...اي ياشيخه..الولد كان عايز رقمها علشان تصلي الفجر
لليلي بغضب :فجر؟!وردة هتصلي الفجر؟؟؟!طب والبت اللي كان بيقولها عايز بو..وسكتت بإحراج
عمر بهمس لعدي:يابن  ال وربنا منا سايبك وكمل كلامو لليلي:دي بوسه بريئة
احمد بغيظ منهم :بريئة ها مهو تربيتك هقول اي بس منكو لله..متزعليش نفسك باليلي ياقلبي اعتبري ان الخطوبة دي محصلتش وانا هجوزك سيد سيدو
عمر :وانا هجوزك ياواد ياعدي ست ستو او سيد ستها..بص مش عارف بتتقال ازاي بس هجوزك 
عدي بفزع:لاااا وحد الله ياحج خلاص والله توبت اهدي ياليلي ياقلبي وتعالى جبتلك شيكولاته
ليلي وهي بتتمالك نفسها:ب بالبندق؟
عدي بمكر:وعلبة مش واحده كمان
ليلي بلهفة:فين ياعدي
عدي بمكر:تعالي معايا يقلبو وهجيبهالك
واخدها وطلعو الجنينه تحت صدمة أحمد وفخر عمر
احمد بصدمة:الواد ثبت البت بعلبة شيكولاته
عمر بفخر:تربيتي
احمد بغيظ :تربية و***
وبعدين كلهم اتلمو على الغدا اللي عملوه لمار وحنين وجيه حازم ابن عمر وفهد ابن احمد من المدرسة الثانوية وشاركوهم
****
:اي رأيك يالمار فالعقد دا
لمار شهقت من الفرحه وهي شايفه حروف اسمها واسمو فالعقد :جميل اوووي يا أحمد بجد 
احمد بإبتسامة وسيمه:انا لو اطول اجبلك حتة من الجنه هجبهالك ياقلبي مش مجرد عقد..انتي غالية اووي عليا يالمار 
لمار بعشق:بحبك يا أحمد
احمد :وانا بعشقك يالمار بحبك منذ نعومة اظافري
تمت.. اقرا ايضا رواية الضائعة كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent