رواية عشق ريم البارت الخامس والأخير بقلم فاطيما محمد
رواية عشق ريم الفصل الخامس والأخير
ندى:فاكره ينور لما ريم كانت مرتبطه ب مصطفى و جيت وقولتلها ان اخويا بيحبها وهي رفضتو عشان كانت بتحب مصطفى
نور:اهه
ندى:خلاص وقتها اخويا كان بيحب ريم بغباء سافر بره واشتغل ورجع من كام شهر و جاب شقه و عملها على ذوق ريم و حالف انو يتجوزها
نور:عاوزه حد يحبني زي اخوكي كده
ندى:طب تعالي نخلي ريم تسامح محمد و بعدين نشوف حد يحبك
نور:بصي احنا نكلم ريم و نقول ان محمد تعبان و كد ونتفق مع محمد ونخليها تيجي و نحبسهم في اوضه و نخليهم يتكلموا
ندى:طيب يلا ..... محمددددد
محمد:اي يكلب البحر
ندى:بيحبني اوي
محمد،:عاوزه اي
ندى:عندي فكره تخليك ترجع لريم
محمد:فكره اي
ندى......
محمد:تفتكري يندى هتصدق؟
ندى:نجرب طيب
نور كلمت ريم وقالت:ريم محمد تعبان اوي
ريم:تعبان مالو انتو فين
نور:احنا في البيت
ريم:طب انا جايه
نور:ماشي
قفلت نور
نور:ريم جايههه
ندى:محمد ادخل نام واعمل نفسك تعبان يلا
وفعلا محمد عمل نفسو تعبان ،وصلت ريم
ريم:نور محمد فين
نور:جوه في الاوضه
ريم:وسعي كده
في اوضه محمد
ريم:محمد انت كويس؟
محمد بتمثيل التعب:لا انا م كويس
ريم:مالك طيب
نور قفلت الباب عليهم من بره
ريم:ايدا افتحي الباب
نور:م هفتح غير لما تتكلمو
ريم:ماشي والله اوريكي
محمد:ممكن تسمعيني
ريم:م عاوزه
محمد:اسمعي بس م هتخسري حاجه
ريم:قول اللي عندك
محمد:فاكره زمان لما كنتي مرتبطه ب مصطفى وجت ندى قالتلك ان اخوها بيحبك وانتي رفضتي وقتها انا اصايقت جامد و سافرت عشان انساكي ومعرفتش انساكي نزلت مصر وجبت شقه على البحر وعملتها على ذوقك و حلفت اني هتجوزك و قعدت مع ندى وحكتلي كل حاجه عنك و بقيت مراقبك لحد ك جيت وكلمتك
ريم:يااههه بتحبني اوي كده
محمد واكتر والله، سامحيني بقا انتي م عارفه اي اللي بيحصلي لما بتبعدي
ريم:سامحتك بس متخبيش عني حاجه
محمد:طب قولي خدي معاد من باباكي هاجي اشرب معاه شاي
ريم: تشرب معاه شاي لي
محمد:انتي غبيه هتقدملك طبعا
ريم:احلف
محمد:والله هاجي اتقدم
ريم:اعااااا
ندى:نور افتحي كده دي ريم بتصوت تقريبا
فتحت نور الباب نطت عليها ريم و قالت:هيخطبني ي نور
نور:بتهزري
ريم: والله بجد هيخطبني
نور:مبروك بروحي
ندى:مبروك يروحي
ريم:الله يبارك فيكو
رجعت ريم البيت وهي طايره من الفرحه كلمت مامتها وقالت: ماما بصي عارفه اخو ندى محمد اللي كان عايش بره رجع و عايز يتقدملي روحي حددي معاد مع بابا بسرعه والنبي
ام ريم:مبروك يروحي
ريم:الله يبارك فيكي بس يلا بسس
راحت ام ريم و كلمت ابو ريم
ام ريم:بص يحج بنتك في واحد عاوز يتقدملها و عاوز معاد معاك
ابو ريم:واحد مين
ام ريم:اخو ندى صحبتها
ابو ريم:طيب خليه يجي بعد بكره عان اشوفو
راجت ام ريم و قالت :بت ي ريم باباكي عاوز يشوف العريس
ريم:احلفي
ام ريم:هكدب عليكي لي
ريم:طب طب يلا روحي نامي
كلمت ريم محمد
ريم:محمدددددد
محمد:في اي
ريم:بابا عاوز يشوفك بعد بكره
محمد:احلفي
ريم:والله
محمد:طب اقفلي هروح اقول ل ندى
ريم:طيب ...بحبك
محمد:وانا كمان
قفلت ، ونامت ريم و هي بتفكر هتعمل اي لما يجي و هتلبس اي
تاني يوم
صحيت ريم و كلمت نور
ريم:نور كلمي ندى و تعالو عندي عشان ننزل نجيب فستان و كام حاجه
نور:حاضر
نزلو مع بعض
ريم:يربي انا محتاره اختار انهي
ندى:النبيتي جامد والله
نور:والأبيض احلى
ريم:هختار النبيتي عشان بجب اللون
جابو الفستان ورجعت ريم تعبانه من الف عشان تجيب الفستان دخلت نامت علطول
تاني يوم
ام ريم:بتت قومي روقي معايا يلا
ريم:يماما اروق اي انا العروسه
ام ريم:عروسه مين انتي هتقومي دلوقتي تنظفي معايا
ريم:حاضر يماما
قامت ريم اتوضت و صلت و دعت ان اليوم يمشي على خير، وقامت روقت مع مامتها
الساعه 6
نور و ندى في اوضت ريم بيجهزوها
وبعد ربع ساعه محمد وصل وريم كانت متوتره اوي
في الصاله
محمد:بص ياعمي انا جاي و طالب ايد بنتك ريم
ابو ريم:و انت عندك شقه؟و بتشتغل اي؟
محمد:،عندي شقه على البحر وانا صاحب الشركه ياللي بتشتغل فيها ريم
ابو ريم:بص ينبي انت شكلك محترم وابن ناس و نا موافق عليك لانهم قالو انك اخو ندى و انا عرف ندى و عارف اهلها يبقا اكيد هتبقا كويس و م هتزعل بنتي ابدا
محمد:بنتك دي في عيني
ابو ريم:بس ناخد رأيي ريم الاول.... يا ريم
ريم بكسوف:نعم ي بابا
ابو ريم :موافقه على محمد
ريم:اهه موافقه
محمد:يبقا الخطوبه و كتب الكتاب الاسبوع الجاي
ابو ريم:لي الاستعجال ده يبني
محمد:معلش ياعمي بس لازم الاسبوع الجاي
ابو ريم:طيب يابني
بعد 5 ايام
ريم:نور تفتكري ننزل بكره نجيب الفستان
نور:اهه معندناش وقت
ريم:طب هناخد ندى
نور:ندى م فاضيه بتجهز حاجات كتب الكتاب مع مامتك
ريم:طيب
تاني يوم
نور:يلا ي ريم ننزل
ريم:حاضر يلا
نزلو نور وريم
نور:الله ي ريمو الفستان ده جميل اوي عليكي و لونو حلو اوي
ريم:بجد ي نور
نور:اهه والله ي ريمو
ريم:طيب هجيبو
جابو الفستان و رجعت ريم البيت و نامت
تاني يوم
ريم:نور انا خايفه اوي
نور:من اي
ريم:،خايفه يكون شكلي وحش
نور:وحش اي ده انتي جمرايه والله
ندى :يلا المأذون وصل
ريم:انا خايفه
نور:متخافيش انا معاكي
خرجت ريم وقعدت جمب باباها ومحمد كان قاعد بيبص عليها طول الوقت
المأذون:(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 💙🌻)
محمد:بحبك
ريم:وانا كمان
تمت النهاية اقرا ايضا رواية الضائعة كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل.