رواية لاني مشوهه البارت الخامس والأخير بقلم أميرة محمد
رواية لاني مشوهه الفصل الخامس والأخير
• لسه خارج وراها شوفتها واقفه مع ولد عندي ف القسم يعني زميلها اتعصبت واتضايقت هيه ازاي تقف معاه كده ؟
إياد : استني عندك بقلمي اميرة محمد
أميرة ببرود : في حاجه ي دكتور ؟
إياد بعصبيه : ازاي تقفي معاه كده ي هانم
أميرة : والله دا شيء ميخصكش
إياد بغضب : شكلك اتجننتي ف عقلك نسيتي إني جوزك ولا إيه ؟
أميرة بحده : جوزي ف البيت مش هنا ...فاكر كلامك لما قولتلي مش عايز حد يعرف بعلاقتنا ودا معناه انك بتستعر مني مش كده
إياد بيجز علي اسنانه : أميرة الزمي حدودك
أميرة ببرود : حدودي انا عارفاها كويس ...عن اذنك بقلمي اميرة محمد
• طريقة كلامي كانت بارده معاه مش كده ؟ بس هوة اللي استفزني ، معقول بيعمل كل ده عشان غيران ً..لا لا لا ايه اللي بقوله ده هيغير عليا انا وهغير ليه هوة بيحبني اصلا ههه تخيلاتي كترت اليومين دول بقلمي اميرة محمد
• كنت هموت وانام وعايزة اوصل البيت بسرعه اول م دخلت لقيت عمي قاعد ونادا عليا
أميرة : اذيك ي عمي اخبارك إيه طمني عليك؟
العم : الحمد لله يبنتي انتي عامله ايه
اميرة : والله الحمد لله ف نعمه
العم : كل حاجة تمام بينك أنتي وإياد ؟
أميرة بتوتر : اه ..اه كل حاجة بخير
العم بإبتسامه : طيب يبنتي روحي ارتاحي اكيد راجعه تعبانه
أميرة : جدا والله ي عمي عن اذن حضرتك
• طلعت اوضتي ارتاح شوية بذلت مجهود وطاقه كبيرة النهارده وبعد م اصحي اكلم ماما واطمن عليها
" عند إياد "
• حاسس اني حبيتها ، عايزاها طول الوقت جمبي ، مخنوق ومتضايق عشان بتشوفني بالطريقه دي بس ليها حق هيه مشافتش مني اي حاجة حلوة ، وبعدين انا لازم اعرف الولد ده كان بيكلمها ليه ..بقلمي اميرة محمد
• • قبل م ادخل الاوضه سمعتها بتتكلم مع مامتها
أميرة : ايوة ي ماما ، انا الحمد بخير ي حبيبتي ، هتقعدي يومين تاني عشان خالي تعبان ، الف سلامه عليه ابقي طمنيني ،إياد ......؟؟؟اياد كويس وبخير ، لا انا مبسوطه اووي معاه ، يستي متقلقيش،، هوة بيحبني وانا بحبه وعمرة م زعلني هههههه حاضر مش هزعله يلا سلام
بعد م قفلت مع مامتها بدأت تعيط بقلمي اميرة محمد
أميرة بعياط : اااااه ي مامااا اقولك ايه ولا ايه بنتك ف امس الحاجه ليكي بس مش قادرة تقولك ، قلبي واخد علي خاطرة من الدنيا كلها ، انا ضعيفه اوي ومش لاقيه اللي يقويني حتي إياد اتخلي عني و...
إياد بإبتسامه : بس إياد عمرة م هيتخلي عن أميرته
أميرة ببراءة : انت هنا من ايمته
إياد غمزلها : من وقت بيحبني وبحبه
أميرة بتوتر : لا ...لا مفيش الكلام ده انا قولت كده عشان ماما
إياد بهمس : كنت اتمني يبقي حقيقه وبجد
أميرة : إياد انت بتقول ايه
أياد : هااا ...لا مبقولش حاجه
أميرة : طيب
إياد بهدوء : دلوقتي احنا ف بيتنا وكمان ف اوضتنا ممكن اعرف مين اللي كنتي واقفه معاه ده ؟
أميرة : دا زميلي ف القسم
إياد بغضب : من إيمته وانتي ليكي زمايل ف القسم
أميرة : انت عايز تتخانق لو عايز تتخانق خليها بكرة عشان نعسانه وعاوزة انام
ولسه همشي مسكني من دراعي
إياد بعصبيه : خدي هنا رايحه فين انا مش بكلمك
أميرة بدموع : اااه ...إياد انت بتوجعني
ساب دراعي : انا اسف يا حبيبتي اسف جدا
أميرة لنفسها : هوة ...هوة قال يحببتي ؟؟؟؟ انا حبيبته لا يا أميرة لا دا قالها بتلقائيه
إياد بقلق : أميرة سرحتي ف ايه انتي كويسه
أميرة بدموع : انا عايزة انام
إياد بقلق : طب انتي كويسه في حاجه بتوجعك
أميرة : لا مفيش حاجه
إياد : انا من بكرة هروح معاكي للدكتور
أميرة : ليه
إياد بحب : حابب اكون معاكي
أميرة ببرود : بس انا هروح لوحدي مش محتاجه حد معايا
قرب عليا : هوة انا حد
أميرة بتوتر : اااا....اه
قرب اكتر : بجد
أميرة بتوتر : ط..طب ..اابعد
إياد بتوهان : لا
وميل عليها باسها ...فاقت لنفسها وزقته بعيد بقلمي اميرة محمد
أميرة بدموع : ايه اللي انت عملته ده ...حرام عليك انت عايز مني ايه ، قربك ده بيقتلتي زي نظراتك ، ابعد عني سيبني اعيش حياتي بشوية راحة بقلمي اميرة محمد
إياد بهدوء : صدقيني انا اتغيرت ي اميرة وبقيت اياد تاني خالص انتي غيرتيني وغيرتي فكرتي ....أميرة انا ...
أميرة بدموع : انت كداب وهتفضل طول عمرك كده قلبي ده اللي بيحنلك هدوس عليه ، قلبي ده اللي عايز يسامحك هكسرة ، اعتبرني مش موجوده واللي حصل ده ميتكررش تاني حتي لو كنت مراتك دا ميدكش الاذن تقرب مني بدون إرادتي
إياد : للدرجادي انا وحش ف نظرك ومش طايقه قربي جمبك؟
أميرة :.......
إياد بهدوء عكس اللي جواه : تمام انا هبعد عنك خالص ومش هقربلك بس دايما هكون حواليكي زي طيفك وقت م تحتاجيني هتلاقيني بقلمي اميرة محمد
• مشي وقفل الباب وراه وخد معاه قلبي بس للاسف خده وهوة مكسور ، قعدت علي الارض اعيط
أميرة بعياط : إياد انا ..انا مكنتش اقصد ، انا عايزاك جمبي تدعمني وقت م الكل اتخلي عني حتي انت بقيت زيهم لما طلبت منك تمشي ليه مشيت بالسهوله دي ؟
(اوقات كتير بنطلب من اعز الناس لينا انهم يمشو بس من ورا قلبنا بس ف الحقيقه احنا بنبقا عايزين نشوف هل الشخص اللي ميزناه ده هيبقي زيهم ولا هيفضل جمبنا حتي لو مطلبناش ، عشان كده اتمسكو باللي بيحبكم متعملوش زي اميرة بتكابر مهما اياد يحاول معاها بس هييجي يوم واياد طاقته تخلص وهيمشي بجد ، )بقلمي اميرة محمد.
• عدا شهر واتنين وإياد بيتجنبني ورافض حتي الكلام معايا ، ماما رجعت من البلد ولاحظت ان علاقتنا متوترة ودا شيء مزعلها ، حتي عمي كل شوية يكلمه يقوله حاجه بيني وبين مراتي محدش يتدخل بقلمي اميرة محمد
• النهاردة اول يوم ليا هتابع جلسات لعلاج الحرق اللي ف جسمي ووشي وهطلب منه ييجي معايا
أميرة : إياد ...
إياد : نعم
أميرة : هوة ..ممكن يعني
إياد : قولي ي أميرة عايزه ايه
أميرة : ممكن تيجي معايا عند الدكتور
• منكرش اني فرحت وقلبي بيرقص لما قالتلي كده انا مبسوط انها خدت الخطوه دي بس وانا معاها حاولت ارسم علي وشي الامبلاه
أميرة بزعل : يعني سكت
إياد : هتروحي الساعه كام
أميرة بفرحه: دلوقتي
إياد : طب يلا اجهزي وانا مستنيكي تحت
أميرة بفرحه : حاضر
• الحقيقة انا مبسوطه عشان اياد وافق ييجي معايا بس خايفه من كلام الدكتور واللي هيقوله ، خايفه افضل كده طول عمري وإياد ساعتها يسيبني للأبد .....
• روحنا للدكتور واتكلمنا معاه وقال ان الجروح اللي فيا ممكن تاخد سنه او سنتين علي حسب مسكت ايد اياد من كتر الخوف وقولت بصوت مهزوز انا مش هتعالج وجريت نزلت تحت ف الطريق وإياد لحقني ووقفني ومسك وشي بين ايديه بقلمي اميرة محمد
إياد بحب : دا نصيبك ي أميرة وابتلاء من ربنا علشان يشوف مدي قدرتك علي التحمل ايه يعني فترة العلاج تاخد وقت كبير ، انتي شايفه الجروح عامله ازاي لازم نصبر عليها وانا جمبك ومش هتخلي عنك صدقيني
بعدت ايده عني : بس انا مش هتعالج وانت عمرك م هتستحملني ازاي هتيجي علي نفسك وتشوفني بالمنظر دا كل يوم
إياد بعصبية : ايه اللي بتقوليه ده هتفضلي لحد ايمته تشوفيني بالنظرة دي
أميرة : انت بتعمل كل ده ليه
إياد بعصبية وصراخ :عشان بحبك افهمي بقي بحبك بس انتي جبانه ، ومهما تباني قوية انتي ضعيفه بتهتمي بنظرة الناس ليكي وبتستني شفقتهم ، عايزة تكوني الضحيه ليه ي أميرة لييييه ...بقلمي اميرة محمد
أميرة بدموع : ايوة انا كده سيبني بقي ي أخي
وزقيته ووقع العربيه خبتطه ، الناس كلها جريت عليه وهوة مرمي علي الارض سايح ف دمه ، وانا واقفه بستوعب اللي عملته لحد م بنت جات وهزتني جريت عليه وانا بصرخ فيه عشان يقوم بس مقامش ،
أميرة بصراخ : إيااااااااااد ....فوق عشان خاطري انا اسفه انا كمان بحبك والله بحبك ايااااااااااااد ...
• مفيش دقايق والاسعاف جات أخدته علي المستشفي ودخلوة اووضه العمليات وانا قاعدة مستنيه وخوفي عليه هيقتلني ، اتصلت علي عمي وماما ييجو بسرعه واول م جو اترميت ف حضن ماما بقلمي اميرة محمد
أميرة بعياط : إياد ي ماما إياد هيروح مني وانا السبب
الام بدموع : اهدي يبنتي ان شاء خير مش هيحصله حاجه يارب جيب العواقب سليمه
العم بقلق : اهدي يبنتي وفهمينا اللي حصل
أميرة بشهقات : هوة ....هوة ...انا ك..ك..كنت و...
معرفتش اتكلم حسيت قلبي هيقف واغمي عليا سمعت صرخة امي وحسيت بعمي وهوة بيحركني وبينده بأسمي
فضلو يفوقو فيا فين وفين بعد ساعتين علي م رجعت لحالتي الطبيعيه بس مش قادره ابطل عياط...شوية والدكتور خرج بقلمي اميرة محمد
أميرة بدموع : طمني ي دكتور اياد عامل ايه هوة بخير صح
الدكتور : الحمد لله بخير وعدا مرحلة الخطر كمان شوية هننقله اوضة تانيه
أميرة برجاء : طب ممكن اشوفه
الدكتور : اسف مش هينفع عن اذنكم
• نقلوة غرفة تانية وقالو لو عايزين نزورة ممكن ندخل عادي ماما وعمي طلبوا مني ادخل انا الاول اطمن عليه فدخلت ...
• " عند إياد "
• فتحت عيني وانا بفتكر اللي حصل لمحت حد داخل الاوضه عليا وكانت اميرة قررت اغمض عيني كأني لسه مفوقتش عايز اشوف رد فعلها ....
أميرة بدموع : اذيك يا اياد ، وحشتني اوي ، يلا فوق عشان ترخم عليا ، عارف انا سامحتك من زمان بس كنت بعمل كده عشان متضايقه منك ، انت عندك حق انا ضعيفه وجبانه ويمكن كمان مستاهلكش بس ...بس والله انا بحبك مش عارفه ازاي وايمته بس بحبك طول الوقت كنت بتجرحني بكلامك بس معرفتش اكرهك
صوت شهقاتي وعياطي بقي عالي ومش قادرة أخد نفسي ....قووم بقي ..انا ..انا السبب انت هنا بسببي ز...زقيتك و..ووقعت علي الارض انا اسفه ااااااه قلبي واجعني ومش هسامح نفسي لو حصلك حاجه ي اياد
إياد : شششش دموعك غالية عليا ي أميرتي
أميرة بفرحه : انت ..انت كويس اندهلك الدكتور طمني عليك بقلمي أميرة محمد
أياد بإبتسامه : انا كويس متقلقيش
أميرة بدموع : انا اسفه كل ده حصلك بسببي لو جرالك حاجه عمري م كنت هسامح نفسي
إياد : خوفتي عليا ؟
مسكت ايده : خوفت عليك بس دا انا كنت هموت لما شوفتك قدامي بتنزف ، روحي اتسحبت مني
إياد: بعد الشر عليكي
أميرة بدموع : انا اسفه من يوم اتجوزتني وانت بتعاني
حط كف ايدة علي خدي : متعتزريش تاني انا بحبك ي أميرة والله بحبك وصدقيني مبسوط معاكي وعمري م هتخل عنك بقلمي اميرة محمد
أميرة بحب : انا كمان بحبك ي اياد
إياد بفرحه : اخيرا ي أميرتي
أميرة : انا هتعالج وان شاء الله هخف ومش ههتم بنظرة حد ليا طول م انت جمبي وبتدعمني
إياد : دايما جمبك ومش هسيبك ابدا وهنعمل فرح والناس كلها تعرف انك مراتي
أميرة بفرحه : بجد يا إياد هتعملي فرح وهلبس فستان زي باقي البنات
اياد : ايوة ي أميرتي
اميرة : انا بحبك
اياد بإبتسامه : وانا كمان بموت فيكي
• إياد خرج من المستشفي وبقي احسن ، وانا بدأت ف العلاج والحمد لله مع الوقت بخف ، بعدها بتلات شهور عملنا فرح والحقيقه كان احسن يوم ف حياتي ، إياد اتمسك بيا اكتر من الاول وده اثبتلي انو بيحبني وطول الوقت بيشجعني وواقف ف ضهري عمري م اتخيلت اني اتحب بالطريقه دي ، عوض ربنا احلي حاجه ممكن تحصل للإنسان متيأسوش 💙بقلمي اميرة محمد.
" أنتِ جميلة بالشكل اللي يعجز الناس العادية عن وصفه"
تمت النهاية.. اقرا روايتي الجديدة رواية أغتصاب غير مقصود كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل.