Ads by Google X

رواية ضياع بلا جدوي الفصل العاشر 10 - رحمة عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ضياع بلا جدوي البارت العاشر 10 بقلم رحمة عصام

رواية ضياع بلا جدوي كاملة

رواية ضياع بلا جدوي الفصل العاشر 10

_اتفضلِ خشِ
=بأرتباك: فين والده حضرتك
_مااامااا يا مااامااا
=اي يامنيل عايز اي، هااااا انت بتجيب ستات البيت يلاا مستنتش لما اموت ياحيوان
_ اااه اي ياماما بتضربي لي اسمعيني
=مين دي يولا انطق
_مش عارفه لسه هسمع منها
=يعني جايبلي بنت البيت وتقولي مش عارف خد هنا
قلعه الشبشب وفضلت تجري وراه في الشقه وانا هموت من الضحك ايه العيله القمر دي، افتكرت عمار لما كنا بنلعب سوا ونزلت دموعي تلقائي..."
_ياحبيبتي يابنتي، تعاليِ في حضني، مالِك بس
حضنتها وسكت....حُضنها دافي ومليان حنان محستهوش مع اهلي، فضلت السكوت وفضلت في حضنتها لحد مانمت وماحستش بنفسي" 
_ياحبيبتي يابنتي....شكلها تعبانه انت لقيتها فين
=وانا رايح الشغل لمحتها بتجري وبتعيط وأول ماشافتني شاورتلي جبتها هنا ولسه معرفش حكايتها
_طيب غور هات بطانيه عشان اغطيها ولما تصحى نشوف هنعمل ايه
=براحه طيب.......خدي
_يلا ياحبيبي روح انت شغلك وخد بالك من نفسك
=حاضر يا أمي ادعيلي، لا اله الا الله 
_محمد رسول الله، مع السلامه
=عليه افضل الصلاة والسلام، سلام
في مكان تاني..... 
_متعرفش يادكتور هيفوق امتي
=الخبطه كانت جامده ياحجه، هيقعد فتره لحد مايفوق...ادعيوله
_بدموع: ربنا يقومه بالسلامه، اه لو أطولها هندمها على كل اللي عملته
=بأرتباك: ادعيله ياماما ومتفكريش في حاجه دلوقتى غير فيه هو محتاج لدُعائِك
_اه يابنتي ربنا يقومه بال..، انت اي اللي جابك هنا مش كفايه اللي بنتك عملته
=جاي اشوف ايه اللي حصل وبنتي فين
_بنتك كانت هتموت ابني وهربت اللي مشافتش تربيه ولا امها عرفت تربيها
=بغضب: اخرسي بنتي وامها متربين غصب عنك
_حوووش حوووش....بدل ماتعلي صوتك عليا روح دور على بنتك وشوفها مع أنهى واحد دلوقتى 
=بغضب: انتي ست قليله الأدب وانا مش هنزل مستوايا لواحده زيك، وبكره هندمك على كل كلمه قولتيها وفعل عملتيه
_غوررر داهيه تاخدك انت وبنتك زي ماخدت مراتك
_ااه انا فين، عمار ياعمار
=انتِ صحيتِ ياحبيبتي عامله ايه دلوقتي 
_بأرتباك: اا ا أن انا نمت ه هنا انا اسفه والله اسفه
=اهديِ يا حبيبتي متخافيش انتي هنا في امان، بس قومِ خُدِ شاور يفوقك كده وخُدِ الهدوم دي بتاعت بنتي هي في سكن الجامعه وهتيجي بكره وانا هحضرلك لقمه
=حاضر ربنا يرجعها بالسلامه
سمعت كلامها وقومت...انا فعلا محتاجه افوق مينفعش أفضل كده....مينفعش أفضل ضعيفه الكل بينهش فيا.....لازم اندمهم على كل أذى اتأذيته بسببهم وعلى حبيبي اللي مات على أيديهم، خلصت وطلعت لقيتها محضرالي اكل كتير وابتسامه جميله على وشها وفرحه في عنيها انا مش عارفه افسر سببها بس كل الـ حساه أن فيها حنان امي وضحكتها الطيبه اللي بتهون زعل الواحد وبتجبر بخاطره"
_ماشاء الله شعرك جميل اووي
=شكرا ياطنط ربنا يخليكِ
_تعالىِ يلا ياحبيبتي كُلي شكلك تعبانه
=لي ياطنط تعبتِ نفسِك وعملتِ كل ده انا مش جعانه
_يلا بس ياحبيبتي بالهنا والشفا 
= حاضر
قعدت وكلت والاكل بتاعها حاجه قمر خالص، كلت كتير لحد ماشبعت وحسيت أن هموت من كتر الاكل بس يلا الحمد لله، سابتني ودخلت اوضتها ترتاح شويه وكنت واقفه بغسل ايدي سمعت صوت خضني وقلبي كان هيقف كدهوو...."
_بأبتسامه: الحمدلله بقيتِ احسن
=بأرتباك: ا ا أن انت مي مين
_اهدي بس انتِ قلقانه لي انا اللي جبتك هنا
=اه اه سوري ت تمام ا ا انا هخش انا
وانا ماشيه مسك ايدي وبأبتسامه جذابه كده" 
_لا استنى بس
=اوعي ايدي عايز اي
_حكايتك
=نعم
_عايز اعرف حكايتك
=ا ن اا انا
_اي ده ياحبيبي انت جيت
=لا ياماما لسه في الشغل
_وكمان بتستظرف 
وهوب الطخ الشبشب اترفع، مسك ايديها وحضنها وفضلوا يضحكوا وانا فرحانه بيهم اووي، اسره بسيطه بيحاولوا يسعدوا بعض ويهونوا على بعض رغم المشاكل اليوميه اللي الواحد بيمر بيها، طنط دخلت المطبخ واحنا كنا في الصاله لقيته قرب مني وبنفس الابتسامه الجذابه"
_انا هخش اتغدي واغير هدومي مش هسيبك تنامِ غير لما تحكيلي، اه وبالمناسبة 
بغمزه: شعرك حلو اووي
حطيت ايدي على راسي واكتشفت أن ده كله واقفه معاه بشعري وحاجه في منتهى الاحراج، دخلت المطبخ لـ طنط وكان باين علي وشي الكسوف وان في حاجه حصلت
_مالك يابت في اي الواد اللي بره ده عملك حاجه
=بأرتباك: ا ا ل ا ا انا  انا بس وقفت ونسيت اني بشعري
_بأبتسامه: خلاص ياحبيبتي ولا يهمك، تعالى اوريكي الاوضه بتاعه بنتي 
=معلش ياطنط هقرفك النهارده بس النهار يطلع وانا هتصرف
_بس يابت متقوليش كده انا فرحانه بيكي اصلا، يلا الاوضه اعيه خشي داري شعرك
=حاضر
بعد فتره.... 
_فريده....يافريده
=ايوه ياطنط محتاجه حاجه
_ لا ده مالك عايزك بس
=بأرتباك: اا ا ايوه
_تعالى اقعدِ هتفضلِ واقفه
=حا ا ا حاضر، نعم
_سامعك
=بدموع: تمام الحكايه بدأت لما كنت......... وبس ياسيدي هي دي الحكايه وانا مش عارفه اعمل ايه ولا عارفه عمار مات ولا لا، ولا مامته اللي قالي انهم خطفوها قبل مايحصل اللي حصل
_اهدي فيه حل متقلقيش
=بدموع: قتلو جوزي قدامي وبتقولي متقلقيش، لو عرفوا مكاني مش هيرحموني
_متخافيش هنا أمان، هاتي بس عنوان جوزك ده وعنوان ابن عمك وانا هعرف الاخبار
=انا مش عارفه عنوان عمار أو الشقه اللي كنا قاعدين فيها عنوانها فين، ابن عمي عنوانه..... 
_بضحكه: في حد ميعرفش عنوان بيته
=بأحراج: احم م م مكنتش بنزل
_بأبتسامه: ولا يهمك انا هروح واشوفلك عنوانهم واقولك الاخبار
=طيب انت بتشتغل اي
_بأبتسامه: نسيت اعرفك بنفسي، اسمي مالك على محمد مهندس مدني عندي 25 سنه
=بأرتباك: ت ت تم تمام تشرفنا
_الشرف ليا، يلا خشِ نامِ، تصبحي على خير
=وانت من اهل الخير 
تاني يوم...
كنت قاعده في البلكونه وسمعت صوت الباب بيتفتح وبنت جميله داخله بتغني وأول ماشفتني صوتت...."
_عااااا يـ مااامااا انتي ميين عاا
=اهدي ا أن انا
_يمااالك يمااامااا
=اي يابت في اي بتصوتي كده ليي
_داخله الشقه لقيت دي قدامي
=لا ياروح امك مسمهاش دي اسمها فريده
_وكمان بتدافع عنها تلاقيك جايبها من ورا ماما، عاااا يماما
_بهمس وبراءه: مالك، انت سمعتك سبقاك كده ليه، انت بتجيب بنات كتير الشقه وهما اتعودوا على كده؟ 
لقيته مره واحده ضحك ضحكه كبيره كده، واخته اللي لسه معرفش اسمها كانت هتعيط عشان افتكرت انه اتريق عليها، طنط خرجت على صوتها وعرفتنا على بعض وطلعت لطيفه خالص، اسمها منه شكلها جميله وملامحها طفوليه حتى تصرُفتها وبالرغم من اللي عملته لما دخلت إلا انها طيبه وجميله، دخلت الاوضه، لقيتها دخلت ورايا وفضلت تعتذر ولعبنا وهزرنا وحسيت أن حياتي رجعت تاني وانا وسطهم بس ده مش هيكمل للأسف...."
بعد كام يوم كده....
_فريده يافريده
=ايوه يـ مالك محتاج حاجه
_بأرتباك: ا ا  ت تعالى عا عايزك
=مالك في ايه
_احم انا عرفت عنوان عمار، وكمان عر
=بمقاطعه: عمار عايش صح قابلته؟ قولتله اني هنا؟ هي
_باااس اهدي سبيني اكمل
=بدموع: طيب قول
_بحُزن: انا سألت على عمار ولقيتهم قالوا في ناس ضربوه وخدوه ومن ساعه اللي حصل مرجعش، و و ا و احتمال أمم ي يكون ماات
=بعياط: اا ا أن انت بتتقول اييييي عمااار مماتش وهييجي ياااخدني، اننت بتقووول ايييي
_اهدي اهدي بس وحدي الله
=ع ع عم عما..
_فريدااااه، فررريده فوووقي
يتبع الفصل الحادي عشر 11 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent