رواية نبض قلبي البارت الحادي عشر 11 بقلم نور زيزو
رواية نبض قلبي الفصل الحادي عشر 11
يقود عمر السيارة بسرعه وهو غى حاله غضب ويصدم عندما يراها تبكى بصمت
ويوصل القيادة حتى يصل للفيلا
يغتح الباب وينزلها ويسحبها ويدخل بها
ساميه: ايه ده ايه اللى جابكم بدرى
لم يجيب عليها احد يطلع عمر وهو ماسك من معصمها بقوة
وهى تتالم منه
يدخل غرفتها ويدخلها ويغلق الباب
ويترك معصمها ويذهب يقف بالبلكونه ويشعل سيجارته
وكانه احضرها معه لانه لا يريد من احد ان يحدثها غيره يريدها ملكه هو فقط
تراه يقف يشعل سيجارته ويشربها والغضب يظهر عليه
تفكر لما فعل مصطفى ذلك فهو اول مرة يقول جوجو لها
تجلس على طرف السرير تراقبه من بعد وهو يشعل السيجارة الاخرى ثم الثالثه ثم الرابعه ثم الخامسه
تغضب بشدة فهى تريد ان تجعله يمتنع عنها ام هو الان يشرب الكثير وذلك بسبب غضبه
تتشجع وتخرج له البلكونه
اريج بهدوء :عمر
عمر بغضب وكان الوقت جاء ليخرجه من داخل قلبه وجسده يمسكها من كتفيها بشدة ويهزها بقوة
عمر : يلمسك ليه ليه وايه جوجو دى كمان انتى مراتى انا مش هو محدش يلمسك غيرى ولا حد يكلمك غيرى انتى بتاعتى انا بس بتاعتى انا لوحدى
اريج بضعف وعيط : طيب حاضر بس اهدى شويه ياعمر
عمر : اهدى اهدى ايه شايفنى مجنون الصبح تخاصمنى وتسيبنى وتمشى ودلوقتى الغبى ده يمسك ايدك ويدلعك
اريج بعيط : انا مقدرش اخاصمك ياعمر
عمر: اسكتى مش عايز اسمع صوتك
اريج بعيط وضعف وتنظر للارض
يتركها عمر فالبلكونه ويخرج يجلس على الكرسى ويشعل سيجارة اخرى
تراه اريج وتذهب له فهى تعلم ان عمر لديه حساسيه على الصدر والسجاير تضره
تقف امامه وتسحب السيجارة من يديه مما يزيد غضبه
عمر بزعيق: انتى اتجننتى
اريج :عمر عشان خاطرى طلع غضبك فيا اضربنى كسرنى اعمل اى حاجه بس بلاش السجاير
عمر يمسكها بقوة وكاد ان يضربها بالفعل ولكن احيانا يسيطر قلبنا علينا وعلى عقلنا وبالفعل سيطر قلب عمر عليه
فهو لا يستطيع ان يضربها فهو يحبها بقوة اخيرا قد اعترف عمر لنفسه انه يحبها
يتركها عمر تبكى ويخرج
تسقط هى على الارض تبقى فهى الاخر تحبه بقوة
وتظل تبكى
يركب عمر سيارته ويظل يقود لمده ساعتين ويقف على النيل
يفكر بها فهو يحبها والان تركها تبكى
عمر لنفسه : ايه الغباء ده انا سبت المشكله الاصليه وانها زعلانه منى ومسكت فالموقف ده ....... ماهو الغبى مسكها
طب وبعدان .... هفضل سايبها كده زعلانه منى .....لالالالا مش هسبها زعلانه .......ده بردو حبيبتى
يركب عمر سيارته بعد عتابه لنفسه ويذهب لمحل ورد ويحضر لها بوكيه ورد احمر وابيض ويضع بيه ورد صفرة تدل على غيرته عليها
ويذهب للقصر
ساميه : كويس انك جيت
عمر بعدم اهتمام : خير
ساميه: احنا رايحين لخالك
عمر : انتوا مين
ساميه: انا وجدك ومراتك
عمر: مراتى ايه
ساميه: يابنى استن لما اخلص مراتك فاوضتها من ساعه لما رجعت معاك
الجد: اوعى تكون مزعلها
عمر : ها لالا مفيش حاجه
الجد: طيب
عمر: انا طالع
يطلع عمر
ساميه : خدت بالك من الورد
الجد : قولتلك حب
ساميه : امممم باين كده
الجد: طب يلا
يخرج الجد وساميه
يطلع عمر ويدخل يجدها نايمه على السرير يجلس بجانبها على طرف السرير بهدوء يتاملها ويرى دمعه على خدها يعلم انها مستيقظه
عمر بهدوء : اريج
تسمع صوت تخبى وجهها بالمخدة حتى لا يراها
عمر: مش عايزة تبصلى
تلف اريج وتقوم من على السرير من الطرف الاخر وتدخل الحمام تغسل وجهها وتخرج تجده يقف امام باب الحمام
اريج: نعم
عمر يظهر لها بوكيه ورد من خلف ظهره
عمر : متزعلش منى
تنظر للورد وله بدهشه
عمر: خلاص بقا متزعليش
اريج لنفسها: رغم انى زعلانه منك بس طلعت رومانسى ياواد ..... ايه ده اثقلى يابت شويه
تتركه اريج واقف مكانه وتذهب لغرفه الجلوس
وتجلس على الاريكه ياتى ويجلس بجانبها
عمر: اريج والله اتعصبت غصب عنى
اريج بوجه غاضب : خلاص
عمر: طب سامحينى
اريج : لا
عمر : كده
اريج : اه
عمر: طيب
يقف عمر ويخرج للبلكونه ويجلس على السور
تفزع اريج وتقف بسرعه
عمر : هتسامحينى ولا انط
اريج : يخربيتك مجنون وتعملها
عمر : طب سامحينى ولا انتى مش عايزنى
اريج: تعال هنا عايزك يامجنون
عمر : طب خدى الورد
تدخل اريج البلكونه وتاخذ منه الورد
اريج: انزل بقا
عمر ينزل ويقف امامها
عمر: اول مرة اعرف انك عايزنى وخايفه عليا
اريج: لا مش خايفه عليك وعايزك عشان ارخم عليك مش حب فيك
عمر: طب بحبك
تصدم اريج وتتوسع عيناها وتنظر له بقوة
عمر : يابت بقولك بحبك
اريج : هو انا سامعه صح
عمر: اه والله بحبك
اريج ....
عمر : طب ايه انتى مبتحبنيش ولا ايه
اريج : لا
عمر : خلاص انط
اريج تمسك معصمه بقوة
اريج : تعال هنا يامجنون بحبك
عمر: قوليها لوحدها
اريج بخجل : بحبك
وبمجرد ان تنتهى من كلمتها تجده يطبع قبله على شفتيها وهى تبادله ذلك ....
عمر : وربنا بحبك
اريج : اممم وانا كمان
يضمها لحضنه بقوة وهى تبادله ذلك بقوة
عمر: متزعلش لو اتعصبت عليك انا والله لما بغير مش بحس بنفسى
اريج : بتغير
عمر : اه بغير عليكى
تبتعد اريج عن حضنه وتضع قبله صغيرة على خده
اريج: وانا بغير لما بتكلم حد غيرى
يحملها عمر ويدخل بيها ويضع على السرير برقه ويبدا يقبلها برومانسيه وحب ..........
تمر الايام بينهم بحب ومشاكسه كعادتهم منذ اول يوم
وبيوم
يكون عمر فالمحاضرة تشرح ويقطعه صوت الطلاب وصريخ ندى ويرى جميع الطلاب تجتمع حول ندى وهى تبكى واريج على رجليها ويصدم عمر ........
ماذا حدث لاريج ؟؟
وماذا سيفعل عمر ؟؟
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية (رواية نبض قلبي كاملة)